Cultuur

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Cultuur

#31 Bericht door pjotter » dinsdag 03 december 2019, 03:46

Pfff idd Ron.
Ik vind het maar een rare als ik eerlijk ben. Hij was ook diegene die in een van zijn eerste verhalen begon over 'laaggeletterden', ha ha.
Vreemde vogel.
ron schreef: vrijdag 15 november 2019, 11:14 Begrijp niet dat dit gezwets onder de noemer CULTUUR geplaatst moet worden,is m.i. praathuiswaardig en zelfs dan nog....... :neus:
Iets van hak en tak.........

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Cultuur

#32 Bericht door Herbergier » dinsdag 03 december 2019, 05:28

robi6 schreef: dinsdag 03 december 2019, 03:12 Als ik zo begaan was....dan was ik een heilige.Staaltje zwartwit denken: of je bent cynisch, hoef je niks te doen of laten, of je begaat geen zonden, wat een borrelpraat.Zonde van mn tijd.
Ga maar terug in je hangmatje op het zonnige strand om verder te dromen over de Thaise cultuur en laat je op tijd bedienen door een van de werkslaafjes uit de Isaan of uit een van de arme omringende landen, i.p.v. op ontdekking te gaan in het binnenland naar de echte Thaise cultuur.
Dat liggen dromen en genieten in je hangmatje is natuurlijk je goed recht als je hier alleen maar op vakantie bent, maar stop met tegen mensen te vertellen, die al jaren met hun Thaise relatie in een dorpje of stadje in het binnenland tussen de normale Thaise bevolking (dikwijls arme rijstboeren) wonen, hoe de Thaise cultuur in elkaar steekt en hoe de Thaise mensen denken, want daar heb je vanuit je hangmatje op het strand totaal geen kijk op, ook al ben je al eens in het noorden van Thailand een weekje wezen backpacken.
Alles van waarde is weerloos.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Cultuur

#33 Bericht door driver » dinsdag 03 december 2019, 07:18

Hij heeft 40 weken rondgezworven in Thailand las ik vlgs mij. Als dat dan diverse delen ook in de Isaan geweest zijn ipv Pai bijvoorbeeld zal hij wel wat meegekregen hebben wslijk over eea in Thailand. Hij schrijft wat warrig en met zijn eigen beeldvorming erbij maar ik moet er nog steeds wel wat om lachen dus mij stoort het totaal niet.
En het levert tot nu toe wel steeds reacties op. ;)

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: Cultuur

#34 Bericht door robi6 » woensdag 25 december 2019, 09:54

Herbergier schreef: vrijdag 29 november 2019, 10:52 Als jij zo begaan ben met de cultuur en de arme mensen in Thailand had je niet met een duur luchtvervuilend vliegtuig naar Thailand moeten gaan, als je een vent was geweest had je gewoon al je reisgeld opgestuurd naar een van de vele tempels of weeshuizen, dan ben je pas begaan met de arme Thaise bevolking, nu lig je daar ook met een gitaar in een hangmatje de rijke toerist uit te hangen, die zich laat bedienen door de arme bediening die het met een salaris van hooguit 15 baht per uur moet doen, incl. een bordje rijst en een slaapplaats ergens op de grond in het magazijn.

Thailand en zijn grenzen goed bewaken is ook al zo'n domme uitspraak, weet je wel hoeveel illegalen en vluchtelingen uit Laos, Cambodja, Maleisie, Filipijnen en Myanmar er in Thailand rondlopen, die in Thailand werken als slaaf of onderbetaalde werkkracht in de bouw, horeca, prostitutie, enz. waar jij vanuit je hangmatje ook van profiteer, omdat door die goedkope werkkrachten de prijzen laag kunnen blijven.
Hoe was dat spreekqoord ook weer:zoals de waard van de herberg.....heilig dus.
De grenzen worden alleen goed bewaakt voor buitenlanders zoals wij, omdat wij geld genoeg hebben om een flinke boete, voor overstay of werken zonder werkvergunning, te kunnen betalen.
hoe eas dat spreekwoord ook weer: zoals de waard van de herberg......heilig dus.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Cultuur

#35 Bericht door wanadee » woensdag 25 december 2019, 10:22

robi6 schreef: woensdag 25 december 2019, 09:54
Herbergier schreef: vrijdag 29 november 2019, 10:52 Als jij zo begaan ben met de cultuur en de arme mensen in Thailand had je niet met een duur luchtvervuilend vliegtuig naar Thailand moeten gaan, als je een vent was geweest had je gewoon al je reisgeld opgestuurd naar een van de vele tempels of weeshuizen, dan ben je pas begaan met de arme Thaise bevolking, nu lig je daar ook met een gitaar in een hangmatje de rijke toerist uit te hangen, die zich laat bedienen door de arme bediening die het met een salaris van hooguit 15 baht per uur moet doen, incl. een bordje rijst en een slaapplaats ergens op de grond in het magazijn.

Thailand en zijn grenzen goed bewaken is ook al zo'n domme uitspraak, weet je wel hoeveel illegalen en vluchtelingen uit Laos, Cambodja, Maleisie, Filipijnen en Myanmar er in Thailand rondlopen, die in Thailand werken als slaaf of onderbetaalde werkkracht in de bouw, horeca, prostitutie, enz. waar jij vanuit je hangmatje ook van profiteer, omdat door die goedkope werkkrachten de prijzen laag kunnen blijven.
Hoe was dat spreekqoord ook weer:zoals de waard van de herberg.....heilig dus.
De grenzen worden alleen goed bewaakt voor buitenlanders zoals wij, omdat wij geld genoeg hebben om een flinke boete, voor overstay of werken zonder werkvergunning, te kunnen betalen.
hoe eas dat spreekwoord ook weer: zoals de waard van de herberg......heilig dus.
Dat krijg je nou als je je met laaggeleterden inlaat :crazy:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Cultuur

#36 Bericht door Herbergier » woensdag 25 december 2019, 12:01

wanadee schreef: woensdag 25 december 2019, 10:22
robi6 schreef: woensdag 25 december 2019, 09:54
Herbergier schreef: vrijdag 29 november 2019, 10:52 Als jij zo begaan ben met de cultuur en de arme mensen in Thailand had je niet met een duur luchtvervuilend vliegtuig naar Thailand moeten gaan, als je een vent was geweest had je gewoon al je reisgeld opgestuurd naar een van de vele tempels of weeshuizen, dan ben je pas begaan met de arme Thaise bevolking, nu lig je daar ook met een gitaar in een hangmatje de rijke toerist uit te hangen, die zich laat bedienen door de arme bediening die het met een salaris van hooguit 15 baht per uur moet doen, incl. een bordje rijst en een slaapplaats ergens op de grond in het magazijn.

Thailand en zijn grenzen goed bewaken is ook al zo'n domme uitspraak, weet je wel hoeveel illegalen en vluchtelingen uit Laos, Cambodja, Maleisie, Filipijnen en Myanmar er in Thailand rondlopen, die in Thailand werken als slaaf of onderbetaalde werkkracht in de bouw, horeca, prostitutie, enz. waar jij vanuit je hangmatje ook van profiteer, omdat door die goedkope werkkrachten de prijzen laag kunnen blijven.
Hoe was dat spreekqoord ook weer:zoals de waard van de herberg.....heilig dus.
De grenzen worden alleen goed bewaakt voor buitenlanders zoals wij, omdat wij geld genoeg hebben om een flinke boete, voor overstay of werken zonder werkvergunning, te kunnen betalen.
hoe eas dat spreekwoord ook weer: zoals de waard van de herberg......heilig dus.
Dat krijg je nou als je je met laaggeleterden inlaat :crazy:
Inderdaad Wanadee, daar heb ik ook spijt van en Robi6 ik zal je dit vertellen ik heb nog nooit een boete of een bekeuring gehad, niet in Thailand en zelfs ook nooit in Nederland, dat is zonde van mijn geld dat gebruik ik liever voor leukere dingen in het leven, als je je eigen gewoon aan de wet houdt en je gedraagt je normaal is er niets aan de hand, gisteren toevallig weer (op tijd) een nieuwe retirement extension voor een jaar wezen halen, dus ik mag weer een jaartje blijven in de mooie Isan met al zijn cultuur.
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Cultuur

#37 Bericht door wanadee » woensdag 25 december 2019, 12:06

Herbergier schreef: woensdag 25 december 2019, 12:01
wanadee schreef: woensdag 25 december 2019, 10:22
robi6 schreef: woensdag 25 december 2019, 09:54
hoe eas dat spreekwoord ook weer: zoals de waard van de herberg......heilig dus.
Dat krijg je nou als je je met laaggeleterden inlaat :crazy:
Inderdaad Wanadee, daar heb ik ook spijt van en Robi6 ik zal je dit vertellen ik heb nog nooit een boete of een bekeuring gehad, niet in Thailand en zelfs ook nooit in Nederland, dat is zonde van mijn geld dat gebruik ik liever voor leukere dingen in het leven, als je je eigen gewoon aan de wet houdt en je gedraagt je normaal is er niets aan de hand, gisteren toevallig weer (op tijd) een nieuwe retirement extension voor een jaar wezen halen, dus ik mag weer een jaartje blijven in de mooie Isan met al zijn cultuur.
Inderdaad knap. Ik heb dit jaar drie snelheidsboetes gehad in thailand. Gelukkig zijn ze hier wat goedkoper dan in nederland.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Cultuur

#38 Bericht door Joep » woensdag 25 december 2019, 12:59

Ja, zelfs in TH werken ze nu met snelheidscamera's.
Beetje het duitse systeem, foto van kenteken en gehele auto, niet van de bestuurder.
Boete komt vanzelf thuis in de bus.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Cultuur

#39 Bericht door wanadee » woensdag 25 december 2019, 13:54

Joep schreef: woensdag 25 december 2019, 12:59 Ja, zelfs in TH werken ze nu met snelheidscamera's.
Beetje het duitse systeem, foto van kenteken en gehele auto, niet van de bestuurder.
Boete komt vanzelf thuis in de bus.
Twee heb ik er inderdaad thuis gekregen maar 1 was pure oplichting. Geen cameras maar een spelletje blufpoker. Ik had het eerst niet door tot mijn meisje die smeris 300 baht gaf en zei, over mij, “hij begrijpt het niet”. Uiteraard geen bon en ze waren met twee man. Bekeuring heb ik voor de “snelheid” gekregen maar ze dreigden ook te bekeuren voor mijn bull barr, mijn twee extra lichten voorop en dat ding dat op de achterbak staat. Want dat was niet origineel dus mocht niet. :neus:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Cultuur

#40 Bericht door Herbergier » woensdag 25 december 2019, 17:08

wanadee schreef: woensdag 25 december 2019, 12:06
Herbergier schreef: woensdag 25 december 2019, 12:01
wanadee schreef: woensdag 25 december 2019, 10:22

Dat krijg je nou als je je met laaggeleterden inlaat :crazy:
Inderdaad Wanadee, daar heb ik ook spijt van en Robi6 ik zal je dit vertellen ik heb nog nooit een boete of een bekeuring gehad, niet in Thailand en zelfs ook nooit in Nederland, dat is zonde van mijn geld dat gebruik ik liever voor leukere dingen in het leven, als je je eigen gewoon aan de wet houdt en je gedraagt je normaal is er niets aan de hand, gisteren toevallig weer (op tijd) een nieuwe retirement extension voor een jaar wezen halen, dus ik mag weer een jaartje blijven in de mooie Isan met al zijn cultuur.
Inderdaad knap. Ik heb dit jaar drie snelheidsboetes gehad in thailand. Gelukkig zijn ze hier wat goedkoper dan in nederland.
Ik moet wel eerlijk zijn want het vrouwtje heeft een goede betrekking op het gerechtshof, daardoor hebben wij ook een gerechtshofschildje achter de voorruit van onze auto staan en dat scheelt natuurlijk ook wel wat, maar dan moet ze er wel bij zijn.

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Cultuur

#41 Bericht door wanadee » donderdag 26 december 2019, 01:30

Waar koop je die schildjes? :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”