Deel 2, de start in Bangkok

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Deel 2, de start in Bangkok

#1 Bericht door robi6 » vrijdag 24 maart 2017, 15:39

.
Je kan Koh Chang op de dag van je landing al bereiken , er rijden mini-busjes vanaf het busstation even ten noorden van het vliegveld rechtstreeks naar de west pier. Dit is wat de meeste toeristen en ook de backpackers doen. De laatsten stomen dan meteen met een song-thew (groepstaxi) door naar Lonely Beach, waarover later . Een armzalige keuze, weggelegd voor mensen die maar 2 weken tijd hebben, of behalve een of meer eilanden ook nog allerlei omliggende landen willen zien. Die zien dus overal de buitenkant van, en ontmoeten louter andere backpackers, waarmee ze dan de hele dag/nacht kunnen praten over waar ze allemaal wel niet geweest zijn. Ik verveel me dood bij dat soort mensen, maar ik heb dan ook de luxe van 8-18 weken vakantie. Die besteed ik zo:
2 dagen Bangkok, 2 dagen Trat(van waaruit je dan makkelijk naar het eiland hopt), 2 weken Koh Chang, dan het land door zwerven, soms een ommetje van 2-4 weken Myanmar, en aan het eind nog 1-2 weken Koh Chang. Bangkok fungeert dan als tussenstation, waar ik overtollige bagage (winterkleren) stal, en probeer een leuk guesthouse te vinden, wat steeds beter lukt.
Nee ik moet er niet aan denken, 6 uur in een minibusje opgepropt te zitten, en zo nauwelijks iets te zien van het landschap onderweg.
We starten dus in Bangkok.
De eerste jaren was het River View Guest House mijn favoriet. Je hebt er 2 dormitories voor een tientje per bed, wat tweepersoonskamers (die wegens groeiende populariteit flink in prijs gestegen zijn), ook grote kamers met river view en airco en koelkast, maar als leukste extra: vanaf het terras van het restaurant op de 8e etage een prachtig zicht over de rivier, met sfeervol verlichte boten en een zonsondergang op de achtergrond. En wat ik bijzonder vind: midden in het deel van chinatown met heel smalle straatjes waar vooral reparateurs van grote motoren aan het werk te zien zijn, maar ook heel verfijnde etenswaren aan de straat te koop.
Het duurde een jaar, voordat ik door had dat dit toch echt Chinezen zijn, die daar, vooral na de machtsovername van Mao’s revolutionaire garde in de jaren 60 heen gevlucht zijn. Zij houden er een ander soort boeddhisme op na, wat je ziet aan de kleine sfeervol verlichte ornamentjes achterin zo’n werkplaats met veel ijzer en smout, een bijzonder kontrast om te zien. Ik heb daar mooie foto’s van, die ik hier helaas niet kan plaatsen. Ook in andere opzichten zijn chinezen heel anders dan Thais, maar het gaat te ver om daarop in te gaan.
Als je aankomt op station Hua Lampong, vind je motortaxi’s en tuktuks die de weg naar het Guesthouse wel weten. Lopend kom je er ook wel, maar je moet wel 15 kleine straatjes door, reken op een half uur.
De laatste jaren vond ik een sfeervol backpackersguesthouse op 15 minuten van het station, het heet Cozy Bangkok. Zeer behulpzame staf, spreken goed engels, mooi ingericht van tropisch hardhout, wat echter wel zeer gehorig is en drukkend warm kan zijn. Dorms en kamers m/z airco vanaf ca. 10 €.
Afgelopen winter vond ik een goede en goedkope kamer op 5 minuten van het station, genaamd…..hoho, ga ik me daar bijna het adres verklappen waar ik hartje stad, hartje hoogseizoen nog zonder reserveren een rustige goedkope kamer vindt, ja hé, dat is dan hierna wel afgelopen. Ja dank zij die reactie in deel 1 ging me bijtijds het lichtje op, hoezo gekke Henkie? Je zoekt zelf maar, dan vind je het wel, ik ga de kat niet op het spek binden haha.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Deel 2, de start in Bangkok

#2 Bericht door Jim » vrijdag 24 maart 2017, 16:14

Af en toe een fotootje of alineatje ertussen zou de leesbaarheid flink vergroten :thumbsup:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Deel 2, de start in Bangkok

#3 Bericht door torkom » vrijdag 24 maart 2017, 16:16

Jim schreef:Af en toe een fotootje of alineatje ertussen zou de leesbaarheid flink vergroten :thumbsup:

Zegt de man die het nog niet zo lang geleden vertikte om een zin te beginnen met een hoofdletter of zelfs het gebruik van hoofdletters in het algemeen....Over leesbaarheid gesproken :cheesy:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Deel 2, de start in Bangkok

#4 Bericht door Jim » vrijdag 24 maart 2017, 19:02

Als ik mezelf kan verbeteren dan kan iedereen 't ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Deel 2, de start in Bangkok

#5 Bericht door torkom » vrijdag 24 maart 2017, 19:41

Jim schreef:Als ik mezelf kan verbeteren dan kan iedereen 't ;)

Als je pas op je 48 ste syntax regels gaat toepassen die op de derde klas lagere school al lang normale kost zijn, vrees ik dat een verdere verbetering uiterst moeilijk tot stand gaat komen...en laten we eerlijk zijn, het bewijs hiervan lever je hier elke dag weer opnieuw.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Deel 2, de start in Bangkok

#6 Bericht door Jim » vrijdag 24 maart 2017, 21:01

Daarentegen weet ik wel wanneer je stam +t moet gebruiken :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Deel 2, de start in Bangkok

#7 Bericht door stevenl » zaterdag 25 maart 2017, 01:05

Jim schreef:Af en toe een fotootje of alineatje ertussen zou de leesbaarheid flink vergroten :thumbsup:
Ja, mee eens.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Deel 2, de start in Bangkok

#8 Bericht door stevenl » zaterdag 25 maart 2017, 01:06

torkom schreef:
Jim schreef:Af en toe een fotootje of alineatje ertussen zou de leesbaarheid flink vergroten :thumbsup:

Zegt de man die het nog niet zo lang geleden vertikte om een zin te beginnen met een hoofdletter of zelfs het gebruik van hoofdletters in het algemeen....Over leesbaarheid gesproken :cheesy:
Iemand doet een voorstel om het forum te verbeteren, en al wat jij te zeggen hebt is negatief en een persoonlijke aanval.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Deel 2, de start in Bangkok

#9 Bericht door wanadee » zaterdag 25 maart 2017, 01:32

stevenl schreef:
torkom schreef:
Jim schreef:Af en toe een fotootje of alineatje ertussen zou de leesbaarheid flink vergroten :thumbsup:

Zegt de man die het nog niet zo lang geleden vertikte om een zin te beginnen met een hoofdletter of zelfs het gebruik van hoofdletters in het algemeen....Over leesbaarheid gesproken :cheesy:
Iemand doet een voorstel om het forum te verbeteren, en al wat jij te zeggen hebt is negatief en een persoonlijke aanval.
Je hebt natuurlijk wel gelijk maar dat doet jim ook constant en kun je dit terug verwachten. Dat geld voor mij ook. Misschien zou iedereen eens moeten proberen iets pisitiever te s hrijven.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Deel 2, de start in Bangkok

#10 Bericht door jumbo » zaterdag 25 maart 2017, 01:51

wanadee schreef:
Je hebt natuurlijk wel gelijk maar dat doet jim ook constant en kun je dit terug verwachten. Dat geld voor mij ook. Misschien zou iedereen eens moeten proberen iets pisitiever te s hrijven.
laat ik als vredesduif dan maar eens beginnen; Goh, wat een leuk stukje van de OP :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Deel 2, de start in Bangkok

#11 Bericht door wpdl » zaterdag 25 maart 2017, 02:51

Mooi stukje van de OP al weer heel lang geleden voor ondergetekende had toen de 'langzame' route met een paar maten.
Een van onze eerste ontmoetingen met Thailand begin deze eeuw.
Bootje in de ochtend en een in de avond dat was het en wat speedbootjes.
Zal ook nog eens kijken in de oude fotomap.

:thumbsup:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Deel 2, de start in Bangkok

#12 Bericht door Joep » zaterdag 25 maart 2017, 03:12

wanadee schreef:Af en toe een fotootje of alineatje ertussen zou de leesbaarheid flink vergroten :thumbsup:

Je hebt natuurlijk wel gelijk maar dat doet jim ook constant en kun je dit terug verwachten. Dat geld voor mij ook. Misschien zou iedereen eens moeten proberen iets pisitiever te s hrijven.[/quote][/quote]


Bedoel je wat je schrijft :o :o

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=pisitive

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Deel 2, de start in Bangkok

#13 Bericht door Joep » zaterdag 25 maart 2017, 03:14

Foutje, dubbel geplaatst en weer verwijderd [|)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Deel 2, de start in Bangkok

#14 Bericht door wanadee » zaterdag 25 maart 2017, 03:16

Wist niet dat dit een echt woord was, ik svhrjf soms wat slordig. Mijn vingers zijn eigenlijk een bertje te lomp voor dit toetsenbordje.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Deel 2, de start in Bangkok

#15 Bericht door wpdl » zaterdag 25 maart 2017, 03:26

De synchronisatie tussen de grijze massa en je vingers loopt niet paralel.

Veel voorkomend 'probleem' en ja de meeste 'ontdekkingen' worden per ongeluk gedaan.

Afbeelding

Lekker hoor.[Is van een ander de foto]

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”