Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#1 Bericht door Farang Baa » maandag 03 februari 2014, 15:14

Een korte kennismaking: ik was met mijn 34 jaar nog nooit buiten Europa geweest, maar besloot door positieve verhalen van twee collega's over Thailand, dat dit Aziatische land mij wel wat leek om mijn eerste niet-Europese vakantie door te brengen. Daarnaast had ik tot vorig jaar nooit gevlogen, maar na een zomerse vliegreis naar Polen wist ik het zeker: ja, als ik drie uur in een vliegtuig kan zitten, dan moet 10-12 uur ook wel lukken. Wel boekte ik een directe vlucht bij Eva Air.

De vliegreis, met vertrek in de avonduren, verliep voorspoedig qua tijd. Helaas lukte het mij niet om in slaap te vallen, waardoor ik de volgende dag rond 14.30 uur gebroken aankwam in Bangkok, mijn eerste bestemming. Die eerste dagen deed ik niet veel meer dan acclimatiseren, shoppen, een Thaise simkaart regelen en eten, vooral bij het Big C foodcourt (aanrader!). En een treinticket kopen, want hoewel ik weinig tot geen plannen had gemaakt, wist ik wel dat ik niet al te lang in Bangkok wilde vertoeven. Nog wel een soapy massage gehad op zondagavond. Een hele ervaring, maar met 4000 baht inclusief fooien, zonde van het geld! Overigens niks gezien van Patpong, Nana of Soi Cowboy, waar ik eigenlijk even een kijkje wilde nemen.

Op maandag 6 januari stapte ik dus in de nachttrein naar Sungai Kolok, met als reisdoel Yala. Daar aangekomen deed ik wederom weinig bijzonders, maar ik moet zeggen dat er ook niet veel te doen was. De stad maakte een beetje een naargeestige indruk op me, met alle militaire checkpoints en betonnen 'bommuren' in het centrum. Daarnaast sprak vrijwel niemand Engels - ik spreek geen Thai, of het lokale dialect van die streek - en waren er geen toeristische voorzieningen. Mijn hotel leek ook wel uit het jaar nul. De grootste attractie was ikzelf, want de bevolking is daar absoluut geen farangs gewend. Ik heb er zelf in drie dagen in ieder geval slechts één gezien; volgens mij een Saoedische student, op het station.

Donderdag de negende reisde ik terug naar Bangkok, waar ik op vrijdag aankwam, en op zaterdag de elfde door naar het hoge noorden, Chiang Mai, nu wel per vliegtuig. Daar ontmoette ik een aardige Belgische backpacker, die zo vriendelijk was mij op zijn kamer met airco te laten overnachten i.p.v. op het stapelbed in de door mij geboekte dorm zónder airco, maar mét vier kamergenoten! Nog wat rondgelopen op de zaterdagavondmarkt en de night bazaar, plus het eerste snufje Thais nachtleven, de bars met opdringerige bar girls, opgesnoven. De volgende dag ging echter alweer mijn bus naar Chiang Rai, waar ik een paar zeer rustige dagen in een mooi guesthouse heb gehad. Ook voor het eerst een heerlijke oliemassage meegemaakt, waar er later mijn vakantie nog twee van zouden volgen. Jammer is dat ik geen dagtrip heb gemaakt naar een olifantenreservaat, incl. ritje op zo'n beest. Dat had ik vooraf wel op mijn lijstje met 'to do' dingen staan.

Op woensdag 15 januari reisde ik per VIP-bus weer naar Chiang Mai, waar ik 's avonds een muay thai gala bezocht. De volgende dag weer verder naar Bangkok en de dag daarna door naar Pattaya.
Ja, ik heb veel gereisd! Achteraf gezien téveel.

Door al het rondreizen had ik helaas niet meer de benodigde energie om elke avond tot diep in de nacht het nachtleven van Pattaya onveilig te maken. Het feit dat het ook nergens in het centrum - mijn hotel lag vlakbij Soi Buakhao - rustig te noemen was, plus die keiharde Thaise matrassen én een mooie go go barmeid, zorgden voor nog wat extra slaaptekort.
Een van mijn collega's zat die week ook in de stad en die nam me maandag mee naar het prachtige Koh Larn, alwaar ik voor het eerst sinds een jaar of twintig weer eens een zee in dook en een onvergetelijke wandeling over het eiland maakte. Als ik weer die kant opga, dan staat dit eiland zeker weer in de planning!

Afbeelding

De laatste avond, een dag voor mijn vlucht naar Schiphol, was zwaar: geen energie meer om nog te stappen, maar ook niet kunnen slapen. Wat doe je als westerling na drie weken Thailand dan? Juist, je vermant je, stapt je bed uit en zoekt de eerste de beste westerse keten (Burger King) op om weer eens 'normaal' te eten na drie weken rijst, noedels en vis. Nou, dat liet ik me smaken! Het kingsize 'Double Whopper'-menu maakte ik in een kwartier soldaat en vervolgens had ik weer de energie om een paar go go bars en mijn collega op Drinking Street te bezoeken. Om half zes lag ik in bed, twee uur voordat de wekker ging en ik per bahtbus naar Jomtien en snelbus naar Suvarnabhumi weer in het vliegtuig zat. Wat een vakantie!

Het sparen voor een nog langere vakantie - een week of 6 - in het volgende winterseizoen is alweer begonnen, want ik mis Thailand nu alweer!

Farang Baa

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#2 Bericht door Kees » maandag 03 februari 2014, 15:32

Leuk reisverslag :thumbsup:
Voor iemand die nog nooit buiten Europa gereisd heb, ben je zeer ondernemend, heel goed hoor, chapeau :clap:
Hier kunnen vele een voorbeeld aannemen.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#3 Bericht door Jim » maandag 03 februari 2014, 16:34

waarom ben je in boeddha's naam naar yala gegaan?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#4 Bericht door mai mi tang » maandag 03 februari 2014, 17:03

Hij lijkt mij niet suïcidaal... 't Zit hem wellicht in Farang 's achternaam? :lol:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#5 Bericht door Farang Baa » maandag 03 februari 2014, 19:03

Jim schreef:waarom ben je in boeddha's naam naar yala gegaan?
Omdat ik, ondanks mijn bescheiden reiservaringen, toch best avontuurlijk ingesteld ben. Daarnaast kom ik graag op niet-toeristische plekken. Verder zat het al een tijd in mijn hoofd dat ik naar het diepe zuiden wilde, met de nachttrein. En als een man in het vliegtuig naar Bangkok mij vooraf op het hart drukt vooral NIET naar het zuiden te reizen? Tja, dan ben ik eigenwijs en ga ik júist! :P

Ik ben ook van mening dat de kans dat je, in welke noemenswaardige Thaise stad dan ook (zeker in Bangkok!!), een grotere kans hebt om bij een verkeersongeluk betrokken te raken, dan dat je in drie dagen Yala kogels of een bom moet wegkoppen.

Ik heb er alleen spijt van dat ik niet naar een stad/plaats ben gegaan waar nog iets te doen is, bv. een strand bezoeken, een fraai nachtleven of waar de grens met Maleisië op loopafstand is. In Yala City lijkt nl. echt geen moer te beleven. Er zijn een paar parken, een enkel tempeltje, avondmarktje, een shopping mall (mét KFC :lol: ) en een buitensportcomplex, compleet met druk gebruikte sintelbaan:

Afbeelding

O ja, je kunt ook nog een wandeling langs de Pattani (rivier) maken, met een fraai uitzicht op de Centrale Moskee:

Afbeelding

Overigens zeg ik dat er niks te beleven 'lijkt'. Ik heb nl. wel het verhaal gelezen dat er voor b.v. de in de stad gelegerde militairen wel massage-/karaoke-/andere R&R-tenten zijn (incl. dames van plezier). Ik heb daar echter niet naar gezocht, daar die gelegenheden alleen in het donker opvallen en ik te chicken was om me al te lang buiten het hotel te wagen in de donkere avonduren. :oops: Maar niet bepaald een Pattaya-achtig nachtleven dus.

Mijn volgende vakantie ga ik wellicht, voor een paar dagen, naar Hat Yai. Daar is men tenminste gewend aan (Maleisische) toeristen.


Foto vanuit mijn hotelkamer in het Park View Hotel over Yala:

Afbeelding

Verder nog vragen? [8)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#6 Bericht door Gardensafari » maandag 03 februari 2014, 22:58

Ga volgende keer eens naar Needles in de VS... [|(
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#7 Bericht door Jos Flachs » dinsdag 04 februari 2014, 02:13

Leuk te horen dat Thailand bevallen is. :worshippy:

Als je avontuurlijk bent aangelegd: Afghanistan en Irak zijn ook "interessante" bestemmingen. Minder gevaarlijk dan Yala overigens.

Ik weet niet hoe de diverse Thaise regeringen het voor elkaar gekregen hebben, maar het zinkputje (=zuiden) van Thailand blijft altijd buiten het nieuws. Op dit moment zijn er daar meer slachtoffers gevallen dan tijdens de Noord Ierse burgeroorlog en beide intifada's in Israël te samen. Als in Israël een Palestijn een parkeerboete krijgt is dat wereldnieuws. Als hier een vrachtwagen iets te lang in de zon blijft staan is dat na een dag of wat verdwenen uit het nieuws. Da's best knap.

Ik fiets regelmatig in Bangkok, zonder problemen. Al moet ik toegeven dat voormalige piloten van de Keizerlijke Luchtmacht me dat niet nadoen. Zal wel met hun leeftijd te maken hebben. :neus:

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#8 Bericht door trangerkuda » dinsdag 04 februari 2014, 03:54

Farang Baa, een goed leesbaar relaas over je ervaringen tijdens je eerste reis naar Thailand. Mocht je tijdens een in de toekomst te ondernemen volgende Thailand-reis - de volgende gaat wellicht een zestal weken duren las ik - wederom de behoefte krijgen om naar een bestemming in het zuidoosten van Thailand te reizen, maar dan wel naar een bestemming die wat levendiger is en wat meer vertier te bieden heeft, dan is het raadzaam om niet verder zuidelijk te reizen dan de provincie Songhkla. Het gelijknamige provinciehoofdstadje is een kust- en havenplaatsje en biedt in ieder geval wat meer vertier en uitgaansmogelijkheden dan plaatsjes in de drie - als risicogebieden gekwalificeerde - nog wat zuidelijker gelegen provincies waaronder ook Yala.
De wat grotere stad in de provincie Songhkla is Hadyai. Dit is een zeer levendig plaatsje met voldoende keus wat uitgaansmogelijkheden/nachtleven betreft. Het nachtleven draait voornamelijk op klanten uit buurland Maleisië, en biedt die klanten alles wat voor hen niet of moeilijk in eigen islamland Maleisië verkrijgbaar is.
Maar als je een volgende keer toch voor een wat langere periode richting Thailand reist, dan heb je in ieder geval tijd en gelegenheid om ook voor jou nog onbekende, 'maagdelijke' gebieden in dit land te bezoeken.
Het is een vrij groot land (qua oppervlakte vergelijkbaar met bijvoorbeeld Frankrijk) en heeft ook waar het diversiteit in cultuur, historie, natuur en landschap betreft veel te bieden.
Ik durf zelf de veronderstelling te maken, dat je na een volgend bezoek aan dit land, tot de conclusie zult komen, dat er nog genoeg reden is om dat niet het laatste bezoek te laten zijn.
Voor zover van toepassing: veel voorbereidend plezier gewenst.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#9 Bericht door Farang Baa » dinsdag 04 februari 2014, 09:50

Jos Flachs schreef:Leuk te horen dat Thailand bevallen is. :worshippy:
...
Ik weet niet hoe de diverse Thaise regeringen het voor elkaar gekregen hebben, maar het zinkputje (=zuiden) van Thailand blijft altijd buiten het nieuws. Op dit moment zijn er daar meer slachtoffers gevallen dan tijdens de Noord Ierse burgeroorlog en beide intifada's in Israël te samen. Als in Israël een Palestijn een parkeerboete krijgt is dat wereldnieuws. Als hier een vrachtwagen iets te lang in de zon blijft staan is dat na een dag of wat verdwenen uit het nieuws. Da's best knap.

Ik fiets regelmatig in Bangkok, zonder problemen. Al moet ik toegeven dat voormalige piloten van de Keizerlijke Luchtmacht me dat niet nadoen. Zal wel met hun leeftijd te maken hebben. :neus:
Ja, ik had vanuit Nederland begrepen dat veel incidenten in het zuiden het wereldnieuws niet halen. Spijtig dat het al 10 jaar hommeles is in die regio. De mensen die ik er ontmoet heb, waren allen zeer vriendelijk en wilden vaak alles van me weten. En fietsen in Bangkok? Dan zou ik echt levensmoe moeten zijn, wil ik daar aan beginnen. Het huren van een auto of brommertje werd me al afgeraden!
trangerkuda schreef:Farang Baa, een goed leesbaar relaas over je ervaringen tijdens je eerste reis naar Thailand. Mocht je tijdens een in de toekomst te ondernemen volgende Thailand-reis - de volgende gaat wellicht een zestal weken duren las ik - wederom de behoefte krijgen om naar een bestemming in het zuidoosten van Thailand te reizen, maar dan wel naar een bestemming die wat levendiger is en wat meer vertier te bieden heeft, dan is het raadzaam om niet verder zuidelijk te reizen dan de provincie Songhkla. Het gelijknamige provinciehoofdstadje is een kust- en havenplaatsje en biedt in ieder geval wat meer vertier en uitgaansmogelijkheden dan plaatsjes in de drie - als risicogebieden gekwalificeerde - nog wat zuidelijker gelegen provincies waaronder ook Yala.
De wat grotere stad in de provincie Songhkla is Hadyai. Dit is een zeer levendig plaatsje met voldoende keus wat uitgaansmogelijkheden/nachtleven betreft. Het nachtleven draait voornamelijk op klanten uit buurland Maleisië, en biedt die klanten alles wat voor hen niet of moeilijk in eigen islamland Maleisië verkrijgbaar is.
Maar als je een volgende keer toch voor een wat langere periode richting Thailand reist, dan heb je in ieder geval tijd en gelegenheid om ook voor jou nog onbekende, 'maagdelijke' gebieden in dit land te bezoeken.
Het is een vrij groot land (qua oppervlakte vergelijkbaar met bijvoorbeeld Frankrijk) en heeft ook waar het diversiteit in cultuur, historie, natuur en landschap betreft veel te bieden.
Ik durf zelf de veronderstelling te maken, dat je na een volgend bezoek aan dit land, tot de conclusie zult komen, dat er nog genoeg reden is om dat niet het laatste bezoek te laten zijn.
Voor zover van toepassing: veel voorbereidend plezier gewenst.
Hat Yai had ik al genoemd in mijn vorige bericht. Een andere collega van mij gebruikte de stad als uitvalsplek voor zijn visumrun.

Ik denk desondanks niet dat ik zo gauw weer terug kom in het diepe zuiden: de afstanden zijn erg groot en een extra vliegticket is nodig als je geen zin hebt in een treinrit van ±20 uur - en daar ben ik niet meer voor te porren! Dat geld geef ik liever uit aan niet-reisgerelateerde kosten, zoals onderdak en eten... en ladydrinks. :P

Nee, in mijn volgende vakantie, naar schatting vanaf half november, reis ik direct naar Pattaya. Ondanks alle onbeschofte Russen, die zo ongeveer denken dat ze er de dienst uitmaken, is het me daar uitstekend bevallen. Ik wist niet wat ik zag in sommige go go bars! :twisted (Nee, ben niet bij pingpong-show geweest)
De stad zuigt alle energie uit een mens, zeker uit de alleengaande en -staande farang. Als ik daar nu mijn vakantie begin, dan heb ik tenminste de energie om me in het feestgedruis te storten. Daar had ik ditmaal nog te weinig van over na twee weken rondtrekken. Plus, ik heb dan alle tijd om naar de Tiger Zoo/Elephant Village/pretparken/whatever te gaan.

Ik zal kijken of ik in Nederland al een visum voor een maand of twee kan regelen. Dat bespaart me de tijd en moeite van een geforceerde visumrun naar b.v. Cambodja.
En als ik er écht zin in heb om wat meer te zien van Thailand, dan lijkt een uitstapje naar de Isaan (Ubon R of Udon T) of de verre oostkust (Trat) me interessanter. Zo kan ik in ieder geval zeggen dat ik de uithoeken van Thailand gezien heb.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#10 Bericht door prajak » dinsdag 04 februari 2014, 09:56

"... En fietsen in Bangkok? Dan zou ik echt levensmoe moeten zijn, wil ik daar aan beginnen. Het huren van een auto of brommertje werd me al afgeraden!..."

Dat van die auto en brommer kan ik begrijpen.

Maar over dat fietsen is niet waar.

Je komt niet in de stad. Je kunt je niet voorstellen hoe rustig het is net buiten de gebaande paden voor auto's en andere haastdingen op wielen. Kijk de foto's maar eens op de website van Co van Kessel of Andre Breuer en er zijn er vast wel meer die dat aanbieden. Je ziet "Bangkok" vanuit een totaal andere ooghoek. En vooral uit een rustige ooghoek.

Nee, een fietstocht is ontspannen en een aanrader. Geen enkele toeraanbieder is er immers mee gebaat de fiets EN de klant in de kreukels terug te krijgen.... Die fiets kun je rechtbuigen maar .....

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#11 Bericht door Farang Baa » dinsdag 04 februari 2014, 10:13

prajak schreef:"... En fietsen in Bangkok? Dan zou ik echt levensmoe moeten zijn, wil ik daar aan beginnen. Het huren van een auto of brommertje werd me al afgeraden!..."

Dat van die auto en brommer kan ik begrijpen.

Maar over dat fietsen is niet waar.

Je komt niet in de stad. Je kunt je niet voorstellen hoe rustig het is net buiten de gebaande paden voor auto's en andere haastdingen op wielen. Kijk de foto's maar eens op de website van Co van Kessel of Andre Breuer en er zijn er vast wel meer die dat aanbieden. Je ziet "Bangkok" vanuit een totaal andere ooghoek. En vooral uit een rustige ooghoek.

Nee, een fietstocht is ontspannen en een aanrader. Geen enkele toeraanbieder is er immers mee gebaat de fiets EN de klant in de kreukels terug te krijgen.... Die fiets kun je rechtbuigen maar .....
Ik ben de stad niet uit geweest tijdens mijn verblijf in Bangkok - mijn ho(s)tels lagen in de buurt van MRT Sutthisan - en zou het er niet op wagen op de wegen die ik zag. Hoe het daarbuiten is, kan ik je niet zeggen, maar je zult vast gelijk hebben als je zegt dat het goed te doen is.
Sowieso ben ik niet zo'n fietser en begin ik na ong. 30 km op de fiets al veel last van mijn geblesseerde knieën te krijgen. Liever niet dus.

Een auto is wat dat betreft interessanter of een brommertje voor een klein eiland als Koh Larn, hoewel dat zelfs te voet - mits met goede schoenen! - goed te bewonderen is.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#12 Bericht door Jim » dinsdag 04 februari 2014, 13:03

Farang Baa schreef:
Jim schreef:waarom ben je in boeddha's naam naar yala gegaan?
Omdat ik, ondanks mijn bescheiden reiservaringen, toch best avontuurlijk ingesteld ben. Daarnaast kom ik graag op niet-toeristische plekken.
er zijn in thailand ook zat niet-toeristische gebieden die geen oorlogsgebied zijn ;)
Ik heb er alleen spijt van dat ik niet naar een stad/plaats ben gegaan waar nog iets te doen is
geen toeristen betekent altijd dat er niets te doen is :)
Mijn volgende vakantie ga ik wellicht, voor een paar dagen, naar Hat Yai.
ah.. niets geleerd zie ik :P ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#13 Bericht door mai mi tang » dinsdag 04 februari 2014, 13:37

Ik zei het toch: บ้า :lol: Maar hij is wel ondernemend en heeft leuk geschreven!

Dank je wel voor het leesvoer Farang :thumbsup:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#14 Bericht door Farang Baa » dinsdag 04 februari 2014, 13:40

Jim schreef: er zijn in thailand ook zat niet-toeristische gebieden die geen oorlogsgebied zijn ;)
Oorlogsgebied? Nee, dan moet je naar Syrië of Irak. Naar Zuid-Thailand wordt je wel afgeraden af te reizen, maar echt direct levensgevaar loop je niet. Dat is echt een kwestie van wrong place, wrong time. Ik heb bewust het risico genomen naar het diepe zuiden te gaan. Mocht ik tussen zes planken teruggekomen zijn, prima, dan was het geheel MIJN verantwoordelijkheid.
Jim schreef: geen toeristen betekent altijd dat er niets te doen is :)
Lijkt me niet. De stranden bij Narathiwat schijnen prachtig te zijn en er zijn genoeg tempels e.d. om je in te vermaken in de zuidelijkste provincies. En als je goed zoekt, kun je dus ook ongetwijfeld een nachtleven ontdekken.

Waarom komen er dan geen toeristen? Simpel: negatief reisadvies van alle westerse regeringen, plus mond-tot-mond advies van andere toeristen. Doordat toeristen, maar ook andere Thai, bang zijn voor de onlusten, hebben de terroristen al een belangrijk doel bereikt: angst. Je ziet de negatieve spiraal al ontstaan.
Jim schreef:
Mijn volgende vakantie ga ik wellicht, voor een paar dagen, naar Hat Yai.
ah.. niets geleerd zie ik :P ;)
Zelfde verhaal als eerder. Ik heb geen zin om steeds in herhaling te vallen...

Ga jij maar lekker samen met de andere Nederlanders je hele vakantie op Phuket of Ko Phi Phi zitten. Ik was op zoek naar een bijzondere bestemming en heb er geen spijt van in het 'onrustige' zuiden geweest te zijn.

Voor je gemoedsrust: Pattaya, de complete tegenhanger van Yala, is me veel beter bevallen. Zal ik de volgende keer dan maar de typische dertien-in-een-dozijn sekstoerist spelen i.p.v. de domme en eigenwijze farang n00b die zich expres in een vijandelijke omgeving ('war zone') begeeft? :roll:

Overigens heb ik in Bangkok, bij Asoke, ook enkele malen tussen de demonstranten rondgelopen (en naar hun oorverdovende gefluit moeten luisteren). Veilig? Volgens het Ministerie van Buitenlandse Zaken niet:
In de toeristencentra buiten Bangkok is de situatie normaal. Indien u de komende week via Bangkok naar een bestemming in Thailand reist wordt u geadviseerd zo mogelijk niet via maar om het centrum van Bangkok heen te reizen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Eerste Thailandtrip heeft indruk gemaakt!

#15 Bericht door Jim » dinsdag 04 februari 2014, 14:30

ik ben niet de gene die spijt heeft naar een plaats te zijn gegaan waar niets is te doen ;)
Farang Baa schreef:Voor je gemoedsrust: Pattaya, de complete tegenhanger van Yala, is me veel beter bevallen.
ja dat denk ik ook als ik je verhaal lees.
had je beter naar phuket kunnen gaan ipv yala
dat zou ik bewaren voor als je echt alles al hebt gezien, inclusief birma en laos ;)
Farang Baa schreef:Ga jij maar lekker samen met de andere Nederlanders je hele vakantie op Phuket of Ko Phi Phi zitten.
dit is mijn location history van afgelopen december ;)

Afbeelding
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”