Vakantie LOS

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Vakantie LOS

#76 Bericht door Pieter » donderdag 27 juni 2013, 07:01

Hendrik schreef:3000 baht is voor een thai veel geld.
sommige thai


http://www.youtube.com/watch?v=TA0bpKEi6XY

Pieter

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#77 Bericht door bjornie » donderdag 27 juni 2013, 10:16

5555555,

Toch moeten ze er met hun fikken vanaf blijven. ;)

En als dat nog niet genoeg is, nu heeft de voor ruit nog eens een barst van bijna 30cm. Van boven naar beneden en dit ongeveer terhoogte van mijn linker oog.
Lekker irritant dus, schoonbroer al gebeld om nieuwe te bestellen.




Sabaai Sabaai

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie LOS

#78 Bericht door ron » donderdag 27 juni 2013, 10:33

bjornie schreef:5555555,

Toch moeten ze er met hun fikken vanaf blijven. ;)

En als dat nog niet genoeg is, nu heeft de voor ruit nog eens een barst van bijna 30cm. Van boven naar beneden en dit ongeveer terhoogte van mijn linker oog.
Lekker irritant dus, schoonbroer al gebeld om nieuwe te bestellen.




Sabaai Sabaai
Zou je met 3000thb al een heel eind zijn gekomen Bjornie...... :crazy:

Ron. :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#79 Bericht door bjornie » donderdag 27 juni 2013, 10:53

ron schreef:
bjornie schreef:5555555,

Toch moeten ze er met hun fikken vanaf blijven. ;)

En als dat nog niet genoeg is, nu heeft de voor ruit nog eens een barst van bijna 30cm. Van boven naar beneden en dit ongeveer terhoogte van mijn linker oog.
Lekker irritant dus, schoonbroer al gebeld om nieuwe te bestellen.




Sabaai Sabaai
Zou je met 3000thb al een heel eind zijn gekomen Bjornie...... :crazy:

Ron. :Whistle:
Idd een heel eind, we zien wel, maar ik vrees dat we het nooit zullen weten.
Gelukkig zijn wij gisteren nog eerst gaan winkelen enz, anders had het wel meer geweest als 3000 Baht. Chaba zei het ook.

Ik dacht dus echt eerst dat ze aan het grappen was, hey where you money.
Ik half slapend in my wallet. ;)

Uh mai mie tang.

Het eerste wat ik gedaan heb als ik opgestaan was eerst alles afgezocht, zakken van broek in de wagen. Maar ik was er quasi 200% zeker van dat ik het nog had voor we gingen slapen, want kwas nog een fles cola gaan halen en toen had ik 20 Baht genomen en wat klein geld.

Na het zoeken te hebben opgegeven heb ik om 7 de fles 285 van gisteren genome, en heb een glas whisky genomen met een peukje en ff in afzondering gegaan om de kalmte te kunnen blijven houden. ;).


Sabaai Sabaai

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Vakantie LOS

#80 Bericht door RuudThai » donderdag 27 juni 2013, 16:06

Is die zoon toevallig niet aan de yabaa? Verslaafden hebben er een handje van om waar dan ook geld vandaan te stelen. Ik zou maar eens opletten op dat ventje. Want als de politie hem betrapt dan ben jij ook nog niet jarig als gezinslid. Je komt tenslotte uit een land waar een behoorlijke vrijheid t.a.v. het drugsgebeuren heerst en als farang ben je zó verdacht! :( :evil:

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Vakantie LOS

#81 Bericht door Loe » donderdag 27 juni 2013, 16:25

Als hij aan de yaa ba zou zitten gaat het in de toekomst veel geld kosten,

Hier in de isaan word veel gecontroleerd. Bij ontdekking 5000 de eerste keer. In bezit van drugs dan 20000 tot 30000 tea money voor de boys anders meteen op transport de bak in, gebeurd hier geregeld.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Vakantie LOS

#82 Bericht door Borat » donderdag 27 juni 2013, 19:50

Ik krijg t gevoel dat je behoorlijk in de klaag genomen wordt. Waar blijft het stevige gesprek tussen moeder en zoon over dit onderwerp?

Er waren 3 mensen in huis en jij steelt niet van jezelf mag ik hopen.

Aangezien de verdenking op 1 persoon rust, en daar zal dan denk ik wel een reden voor zijn, dan zou je verwachten dat er even om tafel gezeten wordt om 1 en ander helder te krijge.

Wat voor toekomst heeft het anders allemaal als dit niet direct de 1e keer stevig wordt aangepakt.

Op deze manier wordt de gelegenheid voor de 2e keer geschapen, want de farang en moeders worden er toch niet heel boos om en t wordt met de mantel der liefde bedekt, althans dat is t gevoel dat ik krijg na het lezen van dit verhaal.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vakantie LOS

#83 Bericht door Henk Korat » donderdag 27 juni 2013, 19:59

Mee eens Borat. Hoog tijd voor een ronde tafel conferentie. Daarnaast, waarom is moeder al lang niet in actie gekomen? Ik weet dat kreng chai meespeelt, maar de farang hoeft in eerste instantie niets te weten. Pas als moeder met zoon lief de zaak heeft uitgesproken, kan de farang ingelicht worden. Dit zonder gezichtsverlies.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Vakantie LOS

#84 Bericht door Ben » donderdag 27 juni 2013, 20:00

Borat schreef:Ik krijg t gevoel dat je behoorlijk in de klaag genomen wordt. Waar blijft het stevige gesprek tussen moeder en zoon over dit onderwerp?

Er waren 3 mensen in huis en jij steelt niet van jezelf mag ik hopen.

Aangezien de verdenking op 1 persoon rust, en daar zal dan denk ik wel een reden voor zijn, dan zou je verwachten dat er even om tafel gezeten wordt om 1 en ander helder te krijge.

Wat voor toekomst heeft het anders allemaal als dit niet direct de 1e keer stevig wordt aangepakt.

Op deze manier wordt de gelegenheid voor de 2e keer geschapen, want de farang en moeders worden er toch niet heel boos om en t wordt met de mantel der liefde bedekt, althans dat is t gevoel dat ik krijg na het lezen van dit verhaal.
Toch simpel om erachter te komen .

Bewust ergens opzichtelijk 2000 a 3000 bath in diverse biljetten en wat kleingeld erbij laten liggen nadat je met je vrouw even weggaat .als kan ff een foto maken.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Vakantie LOS

#85 Bericht door v@go » donderdag 27 juni 2013, 23:13

maak dan net als de busts van de BIB ook een foto van de serienummers van de biljetten
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie LOS

#86 Bericht door ron » vrijdag 28 juni 2013, 00:27

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Vakantie LOS

#87 Bericht door Pieter » vrijdag 28 juni 2013, 01:29

ron schreef:Afbeelding
he zwarte Piet


Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie LOS

#88 Bericht door ron » vrijdag 28 juni 2013, 01:32

Pieter schreef:
ron schreef:Afbeelding
he zwarte Piet


Pieter

Hahahaha....... :cheesy: :clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vakantie LOS

#89 Bericht door driver » vrijdag 28 juni 2013, 07:17

Farang-Geld-Thai soms een gevaarlijke combinatie op wat voor manier dan ook en dus heb ik direct al gemeldt tegen Suk toen ik haar leerde kennen en we in een hotel sliepen dat ik mijn geld /knip overal neerleg en als er ook maar 1 bathje weg zou zijn ik direct zou opstappen.
Ik kende haar tenslotte ook niet dus wou op sommige punten gewoon duidelijk zijn.
Wat later toen we gingen rondtrekken en ook bij haar vrienden en familie kwamen idem diro.
Direct kenbaar gemaakt dat ik geen zin had om overal op te letten als ik daar was of sliep en dat mijn spullen ook daadwerkelijk van mij zijn en dat iedereen daar af moet blijven.
Tot aan jl January nog nooit problemen gehad op dat gebied gelukkig.
Suks familiy bestaat uit werkende mensen die ondanks bij sommige een karig salaris alles zelf oplossen en nooit om geld vragen dus iets uit mijn knip jatten ben ik ook niet bang voor.
Gebeurt het toch dan idd direct actie eerst via Suk en komt daar niks uit dan op mijn manier maar betekent dan wslijk ook einde contacten met betreffende persoon.

Stel...dat mannetje zit aan de yabaa dan heb je idd een probleem en die zijn er om op te lossen vindt ik dat zou ik uiteraard ook doen maar betreft het ordinaire diefstal dan 1 keer een waarschuwing en gebeurt het nog een keer is het oorlog en game over voor mij.

Let wel , dit is mijn manier van denken en handelen hoe anderen het op zouden lossen is natuurlijk hun keus.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”