kosten ophogen land iemand een idee?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

kosten ophogen land iemand een idee?

#1 Bericht door jumbo » woensdag 24 februari 2021, 04:03

Hi

Weet iemand wat ophogen van land kost??

thx
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: kosten ophogen land iemand een idee?

#2 Bericht door sjeng » woensdag 24 februari 2021, 06:26

jumbo schreef: woensdag 24 februari 2021, 04:03 Hi

Weet iemand wat ophogen van land kost??

thx
WAAR?

Is sterk afhankekijk van de locatie hier diep in de isaan betaal je 250 thb voor een kleine truck en 50 thb voor de tractor om te egaliseren totaal dus 300 thb per truck.
in Bangkok os het beslist wat duurder. :clap:

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: kosten ophogen land iemand een idee?

#3 Bericht door johnny013 » woensdag 24 februari 2021, 07:22

Woon je in een condo op de zoveelste verdieping, kost het een vermogen... :lol: :lol:
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: kosten ophogen land iemand een idee?

#4 Bericht door jumbo » woensdag 24 februari 2021, 07:34

sjeng schreef: woensdag 24 februari 2021, 06:26

WAAR?

Is sterk afhankekijk van de locatie hier diep in de isaan betaal je 250 thb voor een kleine truck en 50 thb voor de tractor om te egaliseren totaal dus 300 thb per truck.
in Bangkok os het beslist wat duurder. :clap:
Cha am/ Hua Hin

IK hoorde hetzelfde bedrag, 300 thb voor een lorry, ca. 12 m3
Sorry ik las het in een oud draadje ergens anders na wat googelen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: kosten ophogen land iemand een idee?

#5 Bericht door foppo » woensdag 24 februari 2021, 09:07

Hier in de Isaan betaal je voor een truc met matige tot slechte zware kleigrond rond de 350 bath als je er genoeg afneemt, anders betaal je voor 1 truc wellicht iets meer..
Maar dat is dan wel met stukken boomwortel en grote brokken keiharde rode klei die wel voor ophogen maar zeker niet voor een latere tuinaanleg geschikt zijn.
Met name deze grondsoort vraagt vanwege de groffe structuur meer tijd om in te klinken.
Mooiere klei, indien beschikbaar, is rond de 400 bath maar ingeval van schaarste heb ik ook al wel eens 700 bath betaald..
Ca 3 á 4 kubieke meter op een truc, echt niet meer.
Meestal is hier het egaliseren met tractor met een schuif ervoor inclusief.

Een truc zand kost momenteel 1200 bath

Prijzen zijn van deze week, kunnen variëren maar zijn toch al jaren behoorlijk stabiel.

OHja...en heel belangrijk....Als je land gaat ophogen bepaal van te voren heel goed hoe hoog je het wilt hebben en paal het stuk land goed af met betonpalen.
Vervolgens geef je met een duidelijke (verf) streep op die palen de hoogte aan die je het beste met een laserwaterpas vast stelt.
Niet zelden is het gebeurt dat een grondleverancier (als je de ophoging "inclusief" laat aannemen) er met wat minder wagentjes grond probeert vanaf te komen en zit jij met een aflopend of te laag stuk grond.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: kosten ophogen land iemand een idee?

#6 Bericht door jumbo » vrijdag 26 februari 2021, 05:46

800 thb voor een 12 m3 lading
'good earth' we zullen het zien

2 rai aangekocht in Cha am, transfer moet nog gebeuren, maar 1e stap is gezet naar emigratie naar Cha am
20 minuten land inwaards van de kust... uitzicht op wat bergen/heuvels...

Beetje middle of nowhere maar er is een convenience op 4 minuten, plus wat papa-mama shops op een paar honderd
Project van 40 rai dus we krijgen buren...maar dat is fijn gevoel voor de vrouw..

1 rai ophogen, laten inzakken, andere rai nog een keertje ploegen
Dan rustig aan plannen, denk dat we er 2024 permanent wonen

Moet ik dan gelijk de locale immi waarschuwen en overstappen of gewoon wachten tot einde 2024 voor extension?
Moet ik de huidge immi bij overstap ook informeren??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: kosten ophogen land iemand een idee?

#7 Bericht door godzilla » vrijdag 26 februari 2021, 07:47

jumbo schreef: vrijdag 26 februari 2021, 05:46 800 thb voor een 12 m3 lading
'good earth' we zullen het zien

2 rai aangekocht in Cha am, transfer moet nog gebeuren, maar 1e stap is gezet naar emigratie naar Cha am
20 minuten land inwaards van de kust... uitzicht op wat bergen/heuvels...

Beetje middle of nowhere maar er is een convenience op 4 minuten, plus wat papa-mama shops op een paar honderd
Project van 40 rai dus we krijgen buren...maar dat is fijn gevoel voor de vrouw..

1 rai ophogen, laten inzakken, andere rai nog een keertje ploegen
Dan rustig aan plannen, denk dat we er 2024 permanent wonen

Moet ik dan gelijk de locale immi waarschuwen en overstappen of gewoon wachten tot einde 2024 voor extension?
Moet ik de huidge immi bij overstap ook informeren??
Ik snap het niet helemaal goed, sorry daarvoor.
Je koopt 2 rai land, hoogstwaarschijnlijk op naam van de vrouw.
Overdracht van land doet het landoffice.
Immigration komt niet ter sprake, want er is geen verhuis.Ga je tot 2024 iets huren in cha am? dan is dat iets anders.
Een extention op je visa heb je elk jaar nodig.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: kosten ophogen land iemand een idee?

#8 Bericht door brake0345 » vrijdag 26 februari 2021, 14:14

jumbo schreef: vrijdag 26 februari 2021, 05:46 Moet ik dan gelijk de locale immi waarschuwen en overstappen of gewoon wachten tot einde 2024 voor extension? Moet ik de huidge immi bij overstap ook informeren??
Zolang jullie officieel domicilie houden in Ayutthaya zou ik geen slapende honden wakker maken. Pas als jullie officieel overgaan zou ik de immigratie van zowel Ayutthaya als Phetchaburi inlichten.

Hou in de gaten dat je officieel bij heen en weer reizen elke keer bij thuiskomst een adres rapport moet doen, net als bij internationale reizen. Ik voorkom dat door mijn paspoort niet af te geven bij hotels als ik in Thailand reis, ik geef alleen mijn Thaise ID kaart of die van mijn vrouw.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: kosten ophogen land iemand een idee?

#9 Bericht door jumbo » zaterdag 27 februari 2021, 11:35

brake0345 schreef: vrijdag 26 februari 2021, 14:14
jumbo schreef: vrijdag 26 februari 2021, 05:46 Moet ik dan gelijk de locale immi waarschuwen en overstappen of gewoon wachten tot einde 2024 voor extension? Moet ik de huidge immi bij overstap ook informeren??
Zolang jullie officieel domicilie houden in Ayutthaya zou ik geen slapende honden wakker maken. Pas als jullie officieel overgaan zou ik de immigratie van zowel Ayutthaya als Phetchaburi inlichten.

Hou in de gaten dat je officieel bij heen en weer reizen elke keer bij thuiskomst een adres rapport moet doen, net als bij internationale reizen. Ik voorkom dat door mijn paspoort niet af te geven bij hotels als ik in Thailand reis, ik geef alleen mijn Thaise ID kaart of die van mijn vrouw.
De vraag was bedoeld voor als ik officeel overga. Ik verleng altijd rond einde november. Als ik in dan in Januari verhuis wil ik niet nog een keer de trip naar immigratie maken in Petchburi. Geen idee of de transfer eenvoudig is of dat ik een totaal nieuwe aanvraag moet indienen, daar ligt mijn vraag dus..
En ik heb geen idee of ik dan in overtreding ben...voor de resterende 11 maanden die ik dan in Cha-am doorbreng op een visa uit Ayutthaya

Bij binnenlands reizen tussen je huizen of met hotels is de TM30 verplichting al sinds voor C19 komen te vervallen
Wij doen aardig wat tripjes met verblijven in hotels e.d. en ik registreer gewoon indien gevraagd...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: kosten ophogen land iemand een idee?

#10 Bericht door brake0345 » zaterdag 27 februari 2021, 11:49

jumbo schreef: zaterdag 27 februari 2021, 11:35 Bij binnenlands reizen tussen je huizen of met hotels is de TM30 verplichting al sinds voor C19 komen te vervallen
Wij doen aardig wat tripjes met verblijven in hotels e.d. en ik registreer gewoon indien gevraagd...
Das nog niet doorgedrongen bij CR immigratie, wij moeten elke keer als we de provincie verlaten officieel nog steeds een TM30 doen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: kosten ophogen land iemand een idee?

#11 Bericht door godzilla » zaterdag 27 februari 2021, 11:53

Een geldig visum, of met een extention of stay is voor heel thailand.
Tm 30 is iets anders.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: kosten ophogen land iemand een idee?

#12 Bericht door jumbo » zondag 28 februari 2021, 01:27

brake0345 schreef: zaterdag 27 februari 2021, 11:49
jumbo schreef: zaterdag 27 februari 2021, 11:35 Bij binnenlands reizen tussen je huizen of met hotels is de TM30 verplichting al sinds voor C19 komen te vervallen
Wij doen aardig wat tripjes met verblijven in hotels e.d. en ik registreer gewoon indien gevraagd...
Das nog niet doorgedrongen bij CR immigratie, wij moeten elke keer als we de provincie verlaten officieel nog steeds een TM30 doen.
https://silklegal.com/updated-regulatio ... 30-filing/

1 vd vele links over het onderwerp
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: kosten ophogen land iemand een idee?

#13 Bericht door brake0345 » zondag 28 februari 2021, 01:42

Dank je Jumbo. :thumbsup:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: kosten ophogen land iemand een idee?

#14 Bericht door jumbo » maandag 01 maart 2021, 00:53

godzilla schreef: vrijdag 26 februari 2021, 07:47 Je koopt 2 rai land, hoogstwaarschijnlijk op naam van de vrouw.
Overdracht van land doet het landoffice.
Immigration komt niet ter sprake, want er is geen verhuis.Ga je tot 2024 iets huren in cha am? dan is dat iets anders.
Een extention op je visa heb je elk jaar nodig.
Ik heb voor een iets andere constructie gekozen, ik geen zin heb om afhankelijk te worden van de familie als mijn vrouw iets overkomt.
Het zijn hele goede mensen, nooit een probleem gehad, maar je weet nooit hoe iemand reageert als er geld of goederen in geding komen.

We gaan nog niet huren in Cha-am, we wonen voorlopig nog in Bangkok voor het werk, en in Ayutthaya moeten we OG gaan verkopen
Geen idee hoe lang dat duurt..

Wat ik me nog steeds afvraag over mijn visa is dat ik het visa aanvraag in Ayutthaya in November en dan in Januari ga verhuizen naar Cha am
Moet je jezelf dan melden bij immi Cha am en afmelden in Ayutthaya??
Ik kan het bij een volgend bezoek vragen, maar ik prefereer ervaringen van leden..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: kosten ophogen land iemand een idee?

#15 Bericht door godzilla » maandag 01 maart 2021, 01:56

jumbo schreef: maandag 01 maart 2021, 00:53
godzilla schreef: vrijdag 26 februari 2021, 07:47 Je koopt 2 rai land, hoogstwaarschijnlijk op naam van de vrouw.
Overdracht van land doet het landoffice.
Immigration komt niet ter sprake, want er is geen verhuis.Ga je tot 2024 iets huren in cha am? dan is dat iets anders.
Een extention op je visa heb je elk jaar nodig.
Ik heb voor een iets andere constructie gekozen, ik geen zin heb om afhankelijk te worden van de familie als mijn vrouw iets overkomt.
Het zijn hele goede mensen, nooit een probleem gehad, maar je weet nooit hoe iemand reageert als er geld of goederen in geding komen.

We gaan nog niet huren in Cha-am, we wonen voorlopig nog in Bangkok voor het werk, en in Ayutthaya moeten we OG gaan verkopen
Geen idee hoe lang dat duurt..

Wat ik me nog steeds afvraag over mijn visa is dat ik het visa aanvraag in Ayutthaya in November en dan in Januari ga verhuizen naar Cha am
Moet je jezelf dan melden bij immi Cha am en afmelden in Ayutthaya??
Ik kan het bij een volgend bezoek vragen, maar ik prefereer ervaringen van leden..

volgens mij heb je enkel proof of address nodig van immi waar je gaat wonen.
Je visa heeft er niks mee te maken.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”