Betalen bij Tesco Lotus

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Betalen bij Tesco Lotus

#16 Bericht door robin33 » zondag 02 februari 2020, 07:35

Woon niet in Thailand weet dus helemaal niet hoe het werkt. Maar kun je niet gewoon online betalen.

Heb zelf de ais app en in die app kun je alles betalen. Doe zelf mijn tel foon tegoed opwaarderen
Met de Revolut kaart. Maar neem aan dat 's je daar woont je gewoon een Thaise pinpas hebt

?

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk


Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Betalen bij Tesco Lotus

#17 Bericht door Herbergier » zondag 02 februari 2020, 10:58

robin33 schreef: zondag 02 februari 2020, 07:35 Woon niet in Thailand weet dus helemaal niet hoe het werkt. Maar kun je niet gewoon online betalen.

Heb zelf de ais app en in die app kun je alles betalen. Doe zelf mijn tel foon tegoed opwaarderen
Met de Revolut kaart. Maar neem aan dat 's je daar woont je gewoon een Thaise pinpas hebt

?

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk
De vrouw heeft overdag de auto mee naar haar werk, motorbike rijden doe ik niet en ik vind het helemaal niet erg even naar de 7-eleven te lopen (10 minuten) voor een betaling of boodschap, dan kom ik tenminste uit mijn luie stoel, ik doe trouwens overdag al mijn kleine boodschappen of afspraken (dokter, tandarts, kapper, winkel enz.) lopend af, dan stap ik op mijn gemak naar de stad en kuier daar een beetje rond, zo loop ik dan een paar keer per week gemiddeld 5 km, ik heb gelukkig ook weinig last van de warmte of het nu 30 gr. of 40 gr. is ik loop gewoon.
Zo stap ik vrijwel elke week op zaterdag in het begin van de avond naar de kroeg, dat is voor mij ongeveer 1 uur lopen en terug pak ik dan de Grab taxi voor ongeveer 80 baht, verder kom ik vrijwel niet meer in de kroeg en thuis drink ik bijna nooit als ik alleen ben, alleen soms een paar biertjes als ik vrienden op bezoek krijg.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Betalen bij Tesco Lotus

#18 Bericht door jumbo » maandag 03 februari 2020, 00:58

robin33 schreef: zondag 02 februari 2020, 07:35 Woon niet in Thailand weet dus helemaal niet hoe het werkt. Maar kun je niet gewoon online betalen.

Alles kan online, direct debit of via apps. Zo doe ik het ook
Maar als ik de tijd en gelegenheid had liep ik met Herbergier mee vooral op de zaterdag namiddag :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Betalen bij Tesco Lotus

#19 Bericht door Herbergier » maandag 03 februari 2020, 02:31

De meeste mensen hier (Thai of buitenlander) slijten bijna geen schoenen of slippers meer op straat, het enige stukje wat ze op straat lopen is van huis, winkelcentrum, restaurant of kroeg, naar hun motorbike of auto en die moet dan ook nog zo dicht mogelijk bij deze plaatsen geparkeerd staan, het liefst zouden ze nog met hun motorbike of auto bij het winkelen naar binnen rijden, zodat ze vanaf de motorbike of vanuit de auto hun boodschappen kunnen bestellen, net als bij de Mac-drive.
Je kan dit ook al merken aan de internetbezorgdiensten van goederen (Kerry e.d.) of de bezorgdiensten van maaltijden (Grab-food en Panda-food) dat is in een jaar tijd enorm toegenomen, als we maar niet die zonnige en warme straat op hoeven, maar lekker binnen in de auto of in huis kunnen zitten met de airco aan en van daaruit via de mobiel of pc bestellingen kunnen doen en onze sociale contacten kunnen onderhouden.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”