Bankpas verlengen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Bankpas verlengen

#1 Bericht door jomel17 » maandag 09 december 2019, 04:20

In Nederland wordt je nieuwe bankpas gewoon opgestuurd naar je adres, bij Kasikorn echter moet je langskomen met oude pas, paspoort en bankboek.
Zit een logica in...
maar dan begint het, de oude bankpas is aangevraagd met mijn vorige paspoort,ze kunnen geen nieuwe bankpas geven op mijn nieuwe paspoort met behoud van het oude rekening nummer.!!
Gelukkig bij mijn trouwpapieren uit 2008 nog een kopie van mijn oude paspoort gevonden en toen kreeg ik wel een nieuw bankpasje op de bestaande rekening.
หลงรัก

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bankpas verlengen

#2 Bericht door jumbo » maandag 09 december 2019, 06:09

Je moet idd je bank informeren als je een nieuw paspoort ophaalt, dan zijn deze problemen verleden tijd
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Bankpas verlengen

#3 Bericht door wanadee » maandag 09 december 2019, 09:00

jomel17 schreef: maandag 09 december 2019, 04:20 In Nederland wordt je nieuwe bankpas gewoon opgestuurd naar je adres, bij Kasikorn echter moet je langskomen met oude pas, paspoort en bankboek.
Zit een logica in...
maar dan begint het, de oude bankpas is aangevraagd met mijn vorige paspoort,ze kunnen geen nieuwe bankpas geven op mijn nieuwe paspoort met behoud van het oude rekening nummer.!!
Gelukkig bij mijn trouwpapieren uit 2008 nog een kopie van mijn oude paspoort gevonden en toen kreeg ik wel een nieuw bankpasje op de bestaande rekening.
Hebben ze bij mij wel gedaan jomel. Anderhalf jaar terug wilde ik ook bij kasikorn internet bankieren vanwege mijn definitieve verhuizing, daarom moest ik een nieuwe bankpas en nog wat formulieren invullen. Zodra ze merkten dat ik een nieuw paspoort had begonnen de problemen maar ze hebben dat wel opgelost met wat extra formuliertjes. Half uurtje bezig geweest. Ik had geen kopie oud paspoort meer.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Bankpas verlengen

#4 Bericht door erik-kuijpers » maandag 09 december 2019, 09:15

Eens temeer dus het advies alles wat officieel is te scannen in jouw PC. Alle paspoorten (die ik ook origineel nog heb), alle stempels, de 90 dagen, de TM-whatever, de income statement, het staat netjes opgeslagen. Huurcontract en later het chanoot, dikke aankopen, alles is bewaard. Mogelijk voor niets gedaan maar als..als..als...
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op maandag 09 december 2019, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Bankpas verlengen

#5 Bericht door pjotter » maandag 09 december 2019, 11:22

Idd. Toen ik, na al lange tijd een Kasikorn rekening te hebben, toch maar eens de K-plus app wilde registreren, vroeg men naar mijn paspoortnummer. Herinnerde me dat ik die rekening geregistreerd had met mijn oude paspoort. Toen ik dat nummer invulde was alles oké. Ik weet niet of het verstandig is om mijn nieuwe nummer door te geven. Mss haal ik me wel een hoop gedoe op de hals. Voorlopig werkt alles en laat het maar zo.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bankpas verlengen

#6 Bericht door jumbo » dinsdag 10 december 2019, 01:12

pjotter schreef: maandag 09 december 2019, 11:22 Idd. Toen ik, na al lange tijd een Kasikorn rekening te hebben, toch maar eens de K-plus app wilde registreren, vroeg men naar mijn paspoortnummer. Herinnerde me dat ik die rekening geregistreerd had met mijn oude paspoort. Toen ik dat nummer invulde was alles oké. Ik weet niet of het verstandig is om mijn nieuwe nummer door te geven. Mss haal ik me wel een hoop gedoe op de hals. Voorlopig werkt alles en laat het maar zo.
Gewoon naar de bank wandelen en wijzigen, je zult merken dat juist als je de rekening nodig hebt ze vragen om je PP of ID nummer

Terzijde
Niet zo lang geleden nog een nieuwe bankrekening geopend, maar ze accepteerden mijn roze ID niet....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Bankpas verlengen

#7 Bericht door wanadee » dinsdag 10 december 2019, 02:10

jumbo schreef: dinsdag 10 december 2019, 01:12
pjotter schreef: maandag 09 december 2019, 11:22 Idd. Toen ik, na al lange tijd een Kasikorn rekening te hebben, toch maar eens de K-plus app wilde registreren, vroeg men naar mijn paspoortnummer. Herinnerde me dat ik die rekening geregistreerd had met mijn oude paspoort. Toen ik dat nummer invulde was alles oké. Ik weet niet of het verstandig is om mijn nieuwe nummer door te geven. Mss haal ik me wel een hoop gedoe op de hals. Voorlopig werkt alles en laat het maar zo.
Gewoon naar de bank wandelen en wijzigen, je zult merken dat juist als je de rekening nodig hebt ze vragen om je PP of ID nummer

Terzijde
Niet zo lang geleden nog een nieuwe bankrekening geopend, maar ze accepteerden mijn roze ID niet....
Hoe heb je hem dan geopend? Met je paspoort?

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”