Waar komt onze melk vandaan.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Waar komt onze melk vandaan.

#1 Bericht door sjeng » zaterdag 07 december 2019, 08:42

Matuurlijk van de koeien, dat weet ik ook, maar ik vraag me af waar de melk waarmee je zowat wordt doodgegooid in de supers vandaan komt.
Melkvee zie je volgens mij alleen in de omgeving van Saraburi, Maar dat is nooit genoeg om heel Thailand te bevoorraden.
Wordt de rest geimporteerd? en hoe dan in poedervorm en hier vervolgens opgewerkt tot drinkbaare melk?
Wie het weet mag het zeggen.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Waar komt onze melk vandaan.

#2 Bericht door brake0345 » zaterdag 07 december 2019, 10:41

Hier in het oostelijke deel van de provincie Chiang Rai wordt melk ingezameld, er zijn veel boeren in deze buurt die met elk een paar melkkoeien de melk leveren aan een melk coöperatie.

Elke ochtend zie je voor tientallen huizen een paar volle melkbussen staan, pickup komt langs om de melkbussen op te laden en te legen bij de co-op.
Al die melkbussen zijn gemarkeerd met de naam van de eigenaar, ik neem aan dat ze gewogen worden voor het leegstorten.

's Middags zie je vaak de melkwagen van de co-op naar Chiang Rai rijden om daar de melk te lossen bij??

Kunming
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: donderdag 18 april 2013, 15:21
Locatie: Kunming

Re: Waar komt onze melk vandaan.

#3 Bericht door Kunming » woensdag 11 december 2019, 13:22

sjeng schreef: zaterdag 07 december 2019, 08:42 Wordt de rest geimporteerd? en hoe dan in poedervorm en hier vervolgens opgewerkt tot drinkbaare melk?
Wie het weet mag het zeggen.
Ik weet niet of dit voor melk geldt, maar in Europa wordt op grote schaal gedaan betreft vruchtensap.
Op zich wel logisch omdat dit veel vervoerskosten bespaard.
Mag toch voorzicht wel aannemen dat dit ook gebeurd voor de melk? Zie weleens melk uit Denemarken staan...

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Waar komt onze melk vandaan.

#4 Bericht door De Beweerder » woensdag 11 december 2019, 15:43

https://www.thailandforum.nl/eten-drinke ... -thailand/ verander even forum in blog in het adres en lees hoe het met de zuivel zit.

die lui hier doen er alles aan om je daar weg te houden van dat blog, zeker omdat het een beetje beter loopt dan hier ;)
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Waar komt onze melk vandaan.

#5 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 11 december 2019, 16:52

die lui hier doen er alles aan om je daar weg te houden van dat blog, zeker omdat het een beetje beter loopt dan hier ;)

Nee, dat heeft een andere achtergrond. Daar heb ik heel lang geleden al eens naar gevraagd. Er was een tijd dat T-blog geen doorlinken aanvaardde en dan kreeg Chang een boze brief of anderszins. Nu staat T-blog het wel toe.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Waar komt onze melk vandaan.

#6 Bericht door Joep » woensdag 11 december 2019, 17:07

De Beweerder schreef: woensdag 11 december 2019, 15:43 eten-drinken/zuivel-thailand/ verander even forum in blog in het adres en lees hoe het met de zuivel zit.

die lui hier doen er alles aan om je daar weg te houden van dat blog, zeker omdat het een beetje beter loopt dan hier ;)
Je kunt ook gebruik maken van een zgn "URL shortener" bv deze

www.bitly.com

Dan wordt je link onherkenbaar versleuteld en veel korter

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”