De Thai en zijn/haar oude dag in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

De Thai en zijn/haar oude dag in Thailand

#1 Bericht door erik-kuijpers » maandag 25 november 2019, 15:56

Lees een aardig artikel maar ik geef je de link met de aantekening dat het om Thaise mensen gaat en -denk ik- niet geldt voor witneuzen. Elders is wel een discussie gaande die Hans Stille is gestart voor iemand die mogelijk dement is geraakt. Elders is T-blog.

Ik lees dat tegen een lage premie een Thai kan kiezen voor thuiszorg of voor opname en we weten allemaal wat Thaise arbeiders te makken hebben op latere leeftijd: niet veel. Hoe de kwaliteit van zorg is kan ik er niet uit opmaken en ik kan alleen maar hopen dat die verzorging adequaat is. Want ook al ben je in coma of zo dement als een deur, de mens kan dan nog steeds lijden ervaren.

https://tdri.or.th/en/2019/08/women-bea ... g-society/

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Thai en zijn/haar oude dag in Thailand

#2 Bericht door wanadee » dinsdag 26 november 2019, 01:18

Het is zelfs gratis voor arme mensen en het volgende heb ik net van mijn meisje gehoord:
In de stad is een bejaardentehuis waar je gratis verzorgd kan worden. De oma van ta heeft daar een paar maanden geleefd en in die tijd heeft ta daar ook een farang gezien. Als je als farang getrouwd bent jan he vrouw je daar laten opnemen, als je alleen
leeft kan de puu jai baan dat doen. Je kunt daar klusjes doen, manden maken enz als je dat wilt maar is niet verplicht. Als je echt helemaal dement wordt dan verhuis je naar een “varkenskooi”, ofwel je bewegingsruimte wordt beperkt. Het eten is net als in staatsziekenhuizen en bejaarden met familie die af en toe wat geld toegestopt krijgen zijn dus beter af.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”