Iemand die vermoedelijk Alzheimer heeft,die hier woont bijstaan.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Iemand die vermoedelijk Alzheimer heeft,die hier woont bijstaan.

#1 Bericht door stille » donderdag 21 november 2019, 09:40

Helaas het moet in 2 delen,het lukt mij niet ,in 1 x om het duidelijk te maken.
Een jaar of 4a 5 jaar geleden vroeg een kennis ,ook nog aan mij en andere personen.
Dat zijn vriend een Nederlander, die in het zelfde resort woont (Sankampaeng) dement is.
Of wij hem kunnen helpen,met zijn vriend , heeft problemen met de SVB en is zijn pincode vergeten
Vroeg aan een iedereen ook aan mij,maar kreeg 0 op zijn recest,ook van mij.
Maar door dat ik vaak alleen met hem bent,zag ik aan hem, dat hij het echt er moeilijk mee heeft.
Hij heeft ook vaak telefonisch geprobeerd met de SVB en de bank in contact te komen,maar zij willen alleen met de persoon spreken.
Ik zei tegen hem, wil die vriend van jou, proberen te helpen,maar belooft niets, maar stelt wel voorwaarden,wil al die correspondentie zien en ik leent geen geld uit,want volgens hem is zijn geld bijna op,omdat hij niet kan pinnen, maar zijn vriendin heeft nog wel wat.
Tijdens de rit,daar naar toe,zei hij, dat hij zijn documenten al gesorteerd heeft, het was een puinhoop.
Zijn vrouw heeft liever dat zijn geld van de bank, rechtstreeks naar zijn Thaise bank gaat,vroeg aan hem, maar wil hij dat?,wist nog niet, hoever hij was.
Bij hun thuis,heeft zijn vriendin koffie gezet en wat snacks,ik zat met hem alleen,die kennis een eindje er vandaan.
Zat hem een beetje observeren en dacht hij is nog erger als dement en zit tegen het alzheimer aan, of heeft het al.
Na de koffie ging zij de documenten op halen, ging het vluchtig lezen en dacht dit doe ik niet zomaar even,moet ik meenemen naar huis en thuis goed lezen.
Toen heeft die kennis, mij naar huis gebracht,ik had documenten bij me.
De volgende dag heb ik bepaalde dingen goed gelezen en sommigen heel snel,werd moe, dacht tevens waar ben ik aan begonnen.
Als ik nuchter bekijk zegt ik, hij moet terug,maar volgens die kennis wil hij dat niet,want dan zou het echt, door de poltie moeten gebeuren,ook dacht ik, zal ik in contact komen met de Ambasade en op advies vragen,maar dacht tevens ook, wil daar toch eerst goed ,over nadenken.
Reden kon met niemand hier over praten
(geen belangstelling begrijpelijk) eventueel voor advies.
Slapelose nachten gehad,hoe lost ik dit op.
Aan die kennis had ik ook niets,hard gezegd maar zo voelt ik het ,heb hem gisteren gewaarschuwd,dat ik een stukje schrijft,zowel hier op als op die andere,maar noemt geen namen.
Wordt vervolgd

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”