Langdurig ernstig ziek in Thailand.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#76 Bericht door driver » maandag 02 december 2019, 17:40

Dus langer dan 30 of 60 dagen ziek zijn is einde inkomsten begrijp ik. Lekker als je een keer een x aantal maanden uit de roulatie bent of echt ernstig ziek wordt oid.

Als een zelfstandige dat krijgt snap ik dat dan zou die persoon zich zelf moeten verzekeren mits dat kan of haalbaar is uiteraard.
Bij dit bedrijf is het na 60 dagen dus eigenlijk exit inkomsten.
Ga er vanuit dat dit bij bijvoorbeeld Seagate beter geregeld is maar dat stukje heb ik nooit meegekregen van Sukanya.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#77 Bericht door jumbo » woensdag 04 december 2019, 04:56

wanadee schreef: maandag 02 december 2019, 02:01
Voorlopig mijn laatste bericht hier, maar dit wil ik nog even rechtzetten.
Ben gister thuis gekomen na een weekje stappen en mijn buurman is inmiddels weer thuis, loopt nog wel met krukken maar gaat de goede kant op, hij hoopt met een week of twee weer aan het werk te kunnen.
Ik heb hem nu zelf gesproken en het zit als volgt in elkaar bij zijn werkgever waar rond de tweehonderd man werken.
Ze hebben daar twee soorten verzekeringen, de eerste heeft hij, wordt door de werkgever betaald. Hij krijgt per jaar maximaal 30 ziektedagen doorbetaald. Door zijn eerdere bedrijfsongeval met een stuk ijzer door zijn arm op de fabriek zijn die dagen nu op en hij krijgt nu dus geen salaris meer. En zijn vrouw zit nu ook zonder werk dus hij zal binnenkort wel geld bij me komen lenen. Betrouwbare vent dus ik help hem graag.
De tweede verzekering betaald de werknemer ook elke maand een bedrag en dan kun je tot 60 dagen ziekteverlof per jaar doorbetaald krijgen.
En nu de legale kant;

Een bedrijf met 200 man is wettelijk verplciht om aangesloten te zijn bij de SS.

Het bedrijf betaalt zoals gezegd 100% door voor 30 dagen zolang het een ongeval buiten bedrijf is, anders ongelimiteerd!

Na de 30 dagen gaat de werknemer met een doctor certificate naar werkgever en die maakt een claim voor hem bij SS
SS betaalt 50% van salaris door, maximum van 15,000 thb per maand, voor 6 maanden waarna er een evaluatie plaatsvindt en
de periode verlengd kan worden.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”