Langdurig ernstig ziek in Thailand.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#1 Bericht door stille » maandag 18 november 2019, 10:41

Speciaal voor mensen die hier wonen en uitgeschreven zijn uit Nederland.
Vraag mij wel eens af,ik kent er niemand.
Zijn er hier ook mensen,of kunnen ze ook mensen,die bedlegerig ,of dement, of volledig verzorgd of verpleeg moeten worden, voor lange duur.
Het zij door hun vriendin,echtgenoot, of door iemand van buiten af, verzorging of verpleeghuis.
Voorbeeld:Liggend patient, kunnen niet meer zelfstandig naar het Toilet,moet luiers om,vergeetachtigd.
1)Hoe gaat het met regelen van de visums.
2 )Geld overmaken naar Thailand,voor de betaling.
3)Hoe is de verzorging.
Iemand verzorgen is heel zwaar en soms heeft men profesionele mensen voor nodig.
Tenslotte heb je ook te maken,met de Thaise wetgeving en de Nederlandse wetgeving.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#2 Bericht door wanadee » maandag 18 november 2019, 12:07

stille schreef: maandag 18 november 2019, 10:41 Speciaal voor mensen die hier wonen en uitgeschreven zijn uit Nederland.
Vraag mij wel eens af,ik kent er niemand.
Zijn er hier ook mensen,of kunnen ze ook mensen,die bedlegerig ,of dement, of volledig verzorgd of verpleeg moeten worden, voor lange duur.
Het zij door hun vriendin,echtgenoot, of door iemand van buiten af, verzorging of verpleeghuis.
Voorbeeld:Liggend patient, kunnen niet meer zelfstandig naar het Toilet,moet luiers om,vergeetachtigd.
1)Hoe gaat het met regelen van de visums.
2 )Geld overmaken naar Thailand,voor de betaling.
3)Hoe is de verzorging.
Iemand verzorgen is heel zwaar en soms heeft men profesionele mensen voor nodig.
Tenslotte heb je ook te maken,met de Thaise wetgeving en de Nederlandse wetgeving.
Goeie vraag

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#3 Bericht door ron » maandag 18 november 2019, 13:51

Zou Siam Ton waarschijnlijk wel een antwoord op kunnen geven maar is al sinds 2 juni niet meer op TF geweest.

viewtopic.php?f=15&t=826737&hilit=krokodil
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#4 Bericht door wanadee » maandag 18 november 2019, 14:24

ron schreef: maandag 18 november 2019, 13:51 Zou Siam Ton waarschijnlijk wel een antwoord op kunnen geven maar is al sinds 2 juni niet meer op TF geweest.

viewtopic.php?f=15&t=826737&hilit=krokodil
Tja, vraag me af hoe jet hem vergaan is.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#5 Bericht door ron » maandag 18 november 2019, 15:02

Laatste bericht van hem was dat hij naar Buriram wilde om een bepaalde monnik in de tempel te bezoeken.
Was misschien een brug te ver!?
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#6 Bericht door ron » maandag 18 november 2019, 15:30

stille schreef: maandag 18 november 2019, 10:41 Speciaal voor mensen die hier wonen en uitgeschreven zijn uit Nederland.
Vraag mij wel eens af,ik kent er niemand.
Zijn er hier ook mensen,of kunnen ze ook mensen,die bedlegerig ,of dement, of volledig verzorgd of verpleeg moeten worden, voor lange duur.
Het zij door hun vriendin,echtgenoot, of door iemand van buiten af, verzorging of verpleeghuis.
Voorbeeld:Liggend patient, kunnen niet meer zelfstandig naar het Toilet,moet luiers om,vergeetachtigd.
1)Hoe gaat het met regelen van de visums.
2 )Geld overmaken naar Thailand,voor de betaling.
3)Hoe is de verzorging.
Iemand verzorgen is heel zwaar en soms heeft men profesionele mensen voor nodig.
Tenslotte heb je ook te maken,met de Thaise wetgeving en de Nederlandse wetgeving.
Misschien dat Erik één en ander kan vertellen over Mart zijn ziekbed,aangezien hij nog wel eens op bezoek is geweest destijds.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#7 Bericht door erik-kuijpers » maandag 18 november 2019, 15:57

Laat ik met siamton beginnen, ik heb op naam gezocht want hij heeft een weinig voorkomende achternaam en ik kom zijn naam tegen in Capelle a/d IJssel maar daar staat 72 jaar en hij is denk ik nog geen 70. En siamton was van Dordrecht. Hij heeft jaren geleden in Tblog onder de naam Gerrit gezegd dat ie naar NL wilde want hij was bang dat Oen en de VS bommen zouden gaan gooien en dat China dan heel ZO Azie zou gaan inpikken. Ni Haw in Thailand vond ie niet prettig.....

Pijn aan het stuitje kan scheefstand betekenen en vreselijke pijn en daar is de arts voor of de fysio. Een kennis had ooit een fistel aan zijn stuitje en moest worden geopereerd. Ik zat toen niet hier en had hem anders kunnen helpen met een goeie Engelssprekende arts/orthopeed/chiropractor/acupuncturist (Thai) in Ubon die ook zitting houdt in Khon Kaen en Udon Thani. Hij heeft mij aan mijn L4 wervel geholpen met zijn blote handen.

Greenthaiway en Siamton zijn dikke maatjes maar van Norman hoor ik de laatste tijd ook weinig; die woont op de Flippo's.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#8 Bericht door erik-kuijpers » maandag 18 november 2019, 16:02

Krijg deze maand een e-mail van de vrouw van een kennis in het noorden van TH. Voelde zich rot, toch maar eens naar de dokter, meneer: uitgezaaid......... Hij wilde niet aan de chemo, thuis, een week later...... Zo snel kan het gaan bij die sluipmoordenaar. En de man was gepensioneerd arts!

Mart had ook kanker en het ging ineens heel snel; een week na mijn bezoek aan Kuchi Narai ineens de fatale bloeding en dood.

Niemand gaat met ieder pijntje of ongemakje naar de dokter maar eigenlijk zou je dat wel moeten doen........

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#9 Bericht door driver » maandag 18 november 2019, 19:57

Greenthaiway heb ik nog wat contact mee. Gaat goed met hem.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#10 Bericht door jumbo » dinsdag 19 november 2019, 01:40

Er zijn bestaande verzorgings tehuizen in Thailand, voor Thai, maar ook voor farang.
Daar kan je verzorging op maat kopen, dat kan in de papieren lopen hangende de zorg die je nodig hebt en is dus niet voor iedereen weggelegd

Google dit maar eens, kan ook op you tube, het is een aardige business
'beacon sky hospitality' en zij zijn 1 vd aanbieders..

https://www.otium-living.com/
https://www.ayasan-service.com/
http://www.absolutelivingthailand.com/service.php
en nog vele meer
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#11 Bericht door euromonkey » dinsdag 19 november 2019, 03:49

Zelfs in de Isaan zijn er zulke tehuizen. Bijvoorbeeld in udon thani voor 30.000 bath per maand.
https://www.facebook.com/OrchidNursingHome/

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#12 Bericht door stille » dinsdag 19 november 2019, 06:45

Hier ben ik 2016 wel 3x geweest voor informatie.
Ze verzorgen en verplegen me wel,maar het regelen moet zelf of door een ander laten doen.
Ze zijn geen bewindvoeders,o.a, geld overmaken,belasting aangifte,bij mijn documenten SVB. Pensioen.
https://www.chiangmaicitylife.com/cityl ... and-thais/

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#13 Bericht door wanadee » dinsdag 19 november 2019, 07:16

stille schreef: dinsdag 19 november 2019, 06:45 Hier ben ik 2016 wel 3x geweest voor informatie.
Ze verzorgen en verplegen me wel,maar het regelen moet zelf of door een ander laten doen.
Ze zijn geen bewindvoeders,o.a, geld overmaken,belasting aangifte,bij mijn documenten SVB. Pensioen.
https://www.chiangmaicitylife.com/cityl ... and-thais/
Ik zag bij 1 van de linken die jumbo heeft neergezet wel iets van visa service.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#14 Bericht door jumbo » dinsdag 19 november 2019, 09:26

stille schreef: dinsdag 19 november 2019, 06:45 Hier ben ik 2016 wel 3x geweest voor informatie.
Ze verzorgen en verplegen me wel,maar het regelen moet zelf of door een ander laten doen.
Ze zijn geen bewindvoeders,o.a, geld overmaken,belasting aangifte,bij mijn documenten SVB. Pensioen.
https://www.chiangmaicitylife.com/cityl ... and-thais/
Nee, dat klopt en is overal zo. een bewindvoerder moet je zelf aanstellen, door mddel van huwelijk :P of Power of Attorney
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Langdurig ernstig ziek in Thailand.

#15 Bericht door stille » dinsdag 19 november 2019, 11:17

Dat Klopt wat Jumbo schreeft.
Zou eventueel via een visum bureau kunnen doen
Maar; Als je 800000 op je Thaise bank heb,of eventueel je hele Nederlandse vermogen op een Thaisebank heb ,zou je hem volgens mij kunnen machtiggen.
Indien je voor je visum op inkomen verklaring gaat doen ,heb je toch nodig voor de Nederlandse Ambasade, jou bewijs van belasting aangifte ,j aar maand opgave SVB en pensioen, bank afschrift van je Nederlands bank en dit moet je alles doen met DigiD

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”