Alweer gedonder met de ING

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Alweer gedonder met de ING

#16 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 18 oktober 2019, 21:53

Andre, stuur een vd banken een adreswijz naar familie van jou. Ben je er vanaf.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Alweer gedonder met de ING

#17 Bericht door pjotter » zaterdag 19 oktober 2019, 01:41

Mmm, weet niet of het ZO makkelijk gaat Erik. De ING vroeg mij expliciet naar een kopie inschrijving BRP als ik mijn adres wijzigde naar een NL adres. Vroegen ze overigens niet naar toen ik mijn adres (on line) wijzigde naar mijn Thai adres. Ook niet toen ik me had ingeschreven als 'niet ingezetene'.
Achteraf bezien, was het mss beter geweest om mijn adres alleen maar te wijzigen naar mijn NL postadres.
Ook jammer dat ik mijn visa card ben kwijtgeraakt omdat ik mijn ANWB lidmaatschap heb opgezegd. Had die visa card gekoppeld aan de ANWB. Bij visa zelf (was wat duurder) kan ik die nu ook niet meer krijgen omdat ik in Thailand woon. Tja.....

Mss een tip voor toekomstige Thailand/buitenland gangers, om geen buitenlands adres op te geven.

Had toen overal mijn adres maar aangepast om zo weinig mogelijk 'draadjes' met NL te hebben i.v.m. belasting.
erik-kuijpers schreef: vrijdag 18 oktober 2019, 21:53 Andre, stuur een vd banken een adreswijz naar familie van jou. Ben je er vanaf.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Alweer gedonder met de ING

#18 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 19 oktober 2019, 06:24

Ik heb van Jumbo gelezen dat hij dat wel zo heeft kunnen doen. Misschien is de regel nu anders. Maar er zijn nog meer opties voor Andre zoals de internetbanken.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Alweer gedonder met de ING

#19 Bericht door jumbo » zondag 20 oktober 2019, 05:51

erik-kuijpers schreef: zaterdag 19 oktober 2019, 06:24 Ik heb van Jumbo gelezen dat hij dat wel zo heeft kunnen doen. Misschien is de regel nu anders. Maar er zijn nog meer opties voor Andre zoals de internetbanken.
Dat was ABN en dat heb ik gedaan zodra ik vernam dat er gerotzooi aan kwam een 2 jaar terug ofzo
Inmiddels de expat status bij de ABN met adres in Thailand, maar dat is gegeven dat alleen kan als je hier werkt
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Alweer gedonder met de ING

#20 Bericht door yandre » maandag 21 oktober 2019, 15:12

ja erik nu geen probleem verder aleen jammer dat de credit kaart er aan gekoppeld is
heb 10 jaar terug al een rabobank rekening genomen dus .
en die hoor je nergens over dus verder geen probleem .

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Alweer gedonder met de ING

#21 Bericht door jumbo » dinsdag 22 oktober 2019, 03:37

jumbo schreef: zondag 20 oktober 2019, 05:51
erik-kuijpers schreef: zaterdag 19 oktober 2019, 06:24 Ik heb van Jumbo gelezen dat hij dat wel zo heeft kunnen doen. Misschien is de regel nu anders. Maar er zijn nog meer opties voor Andre zoals de internetbanken.
Dat was ABN en dat heb ik gedaan zodra ik vernam dat er gerotzooi aan kwam een 2 jaar terug ofzo
Inmiddels de expat status bij de ABN met adres in Thailand, maar dat is gegeven dat alleen kan als je hier werkt
Probeerde in NL met mijn pasje te betalen , maar die werkte niet, maar effe gebeld, het pasje was verlopen per 09/19, ooeeppsss, my bad
Pasje en voorafgaande brieff waren al in Juli naar Thailand verzonden, correctepost adres. Niets gezien of gehad, wordt nog een keer aangevraagd
Adres anders maar weer terugzetten naar NL?? Was een optie...pffffff
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”