DigiD alleen voor NL-ers?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: DigiD alleen voor NL-ers?

#16 Bericht door jumbo » maandag 23 september 2019, 01:22

Herbergier schreef: zondag 22 september 2019, 10:15
erik-kuijpers schreef: zondag 22 september 2019, 10:08 Herbergier, mij hebben ze sms-controle door de strot geduwd als ik inlog bij Digid. Naam, wachtwoord, en wachten op de sms met een pincode. Maar als ik een ander tel.nummer neem, wat dan?
Ik heb het net weer even gecheckt, maar ik kan nog steeds bij de SVB inloggen met al ingevulde gebruikersnaam en wachtwoord, dus zonder sms met een pincode.
Heeft te maken met de voorkeuren die je hebt ingesteld hoe je inlog en met welke zekerheden, instellingen aanpassen dus...

Ik log in via de app... gedownload via de playstore...makkelijker kunnen ze het niet maken
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: DigiD alleen voor NL-ers?

#17 Bericht door Herbergier » maandag 23 september 2019, 02:50

jumbo schreef: maandag 23 september 2019, 01:22
Herbergier schreef: zondag 22 september 2019, 10:15
erik-kuijpers schreef: zondag 22 september 2019, 10:08 Herbergier, mij hebben ze sms-controle door de strot geduwd als ik inlog bij Digid. Naam, wachtwoord, en wachten op de sms met een pincode. Maar als ik een ander tel.nummer neem, wat dan?
Ik heb het net weer even gecheckt, maar ik kan nog steeds bij de SVB inloggen met al ingevulde gebruikersnaam en wachtwoord, dus zonder sms met een pincode.
Heeft te maken met de voorkeuren die je hebt ingesteld hoe je inlog en met welke zekerheden, instellingen aanpassen dus...

Ik log in via de app... gedownload via de playstore...makkelijker kunnen ze het niet maken
Ik krijg dit te zien als ik inlog op de SVB, dat is de enige site waar ik gebruik van maak met mijn DigID, op de rest heb ik nog nooit ingelogd.

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: DigiD alleen voor NL-ers?

#18 Bericht door jumbo » maandag 23 september 2019, 07:41

Waarom download the de digid app niet, dat is eenvoudig en gemakkelijk voor verificatie want het is niet telefoonnummer afhankelijk zoals de sms methode wel is...
Het ging een beetje met horten en stoten toen ik het deed maar het werkt wel
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: DigiD alleen voor NL-ers?

#19 Bericht door erik-kuijpers » maandag 23 september 2019, 08:39

Antwoord vd SVB.

Vraag schriftelijk aan en je krijgt een aanvraagformulier met levensbewijs.
Vul alles in en laat levensbewijs aftekenen door politie, gemeente, notaris of ambassade (in dit geval: de Duitse).
Het levensbewijs moet nog eens getekend worden door de SSO (prakan sangkhom). Men heeft me verzekerd dat de SSO ook voor niet-NL-ers wil aftekenen.
Dan alles naar SVB Roermond (met een postbusadres in Utrecht....)

Nu heeft meneer geen bankrekening in NL maar wel in D en in Fr. Ik neem aan dat dit geen probleem zal worden. En anders naar Thailand al zal dat wat kosten (?). Hij krijgt 8% AOW dus het gaat om tientjes per maand en je kunt dat per 3 of meer maanden laten uitbetalen.

Heb je eenmaal AOW dan heb je een MIJNSVB en MITS JE EEN BSN HEBT (en dat heeft hij) krijg je jouw DigiD. Dan kan hij ook de belastingsite in. En mogelijk de pensioenclub....

Jumbo, over jouw laatste opmerking: in NL heb je geen last van die sms. Maar ik heb inmiddels de DigiD app.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: DigiD alleen voor NL-ers?

#20 Bericht door wanadee » maandag 23 september 2019, 08:42

erik-kuijpers schreef: maandag 23 september 2019, 08:39 Antwoord vd SVB.

Vraag schriftelijk aan en je krijgt een aanvraagformulier met levensbewijs.
Vul alles in en laat levensbewijs aftekenen door politie, gemeente, notaris of ambassade (in dit geval: de Duitse).
Het levensbewijs moet nog eens getekend worden door de SSO (prakan sangkhom). Men heeft me verzekerd dat de SSO ook voor niet-NL-ers wil aftekenen.
Dan alles naar SVB Roermond (met een postbusadres in Utrecht....)

Nu heeft meneer geen bankrekening in NL maar wel in D en in Fr. Ik neem aan dat dit geen probleem zal worden. En anders naar Thailand al zal dat wat kosten (?). Hij krijgt 8% AOW dus het gaat om tientjes per maand en je kunt dat per 3 of meer maanden laten uitbetalen.

Heb je eenmaal AOW dan heb je een MIJNSVB en MITS JE EEN BSN HEBT (en dat heeft hij) krijg je jouw DigiD. Dan kan hij ook de belastingsite in. En mogelijk de pensioenclub....

Jumbo, over jouw laatste opmerking: in NL heb je geen last van die sms. Maar ik heb inmiddels de DigiD app.
Ik heb hier ook geen last van sms toestanden en log gewoon in met gebruikersnaam en wachtwoord.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”