Nieuwe auto

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Nieuwe auto

#31 Bericht door Joep » vrijdag 18 oktober 2019, 11:07

Wij ook, wij zijn echte "tuinliefhebbers", als je daar van kan spreken in BKK.
Maar 320 m2 is voor mij groot genoeg.
Ik gooi gewoon alles in mijn auto, van droge koemest tot potgrond en stenen.
Mijn auto hoeft niet mooi te blijven :crazy: :crazy: , die is om te gebruiken en voor 300 thb is ie weer spik en span van binnen en buiten :cheesy: :cheesy:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Nieuwe auto

#32 Bericht door wanadee » vrijdag 18 oktober 2019, 11:35

Joep schreef: vrijdag 18 oktober 2019, 11:07 Wij ook, wij zijn echte "tuinliefhebbers", als je daar van kan spreken in BKK.
Maar 320 m2 is voor mij groot genoeg.
Ik gooi gewoon alles in mijn auto, van droge koemest tot potgrond en stenen.
Mijn auto hoeft niet mooi te blijven :crazy: :crazy: , die is om te gebruiken en voor 300 thb is ie weer spik en span van binnen en buiten :cheesy: :cheesy:
Hier kost dat 200 baht :Whistle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Nieuwe auto

#33 Bericht door wanadee » vrijdag 18 oktober 2019, 16:53

wanadee schreef: vrijdag 18 oktober 2019, 06:33 Ook een nieuwe gekocht, weer een 3 l 4wd, er zit ook een nieuwe motor in die nog sterker is dan de vorige.
Hij verbruikt ook 7% meer diesel maar dat interesseert me geen fluit, dat compenseren ze wel weer in nederland.
:thumbsup:

Afbeelding
Denk dat de foto er nu wel staat......miste een (l)ettertje zag ik net. :crazy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe auto

#34 Bericht door ron » vrijdag 18 oktober 2019, 17:06

Ziet er goed uit Han........
Enne..............heb je de brandstofmeter al getest?...... :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Nieuwe auto

#35 Bericht door stevenl » zaterdag 19 oktober 2019, 00:50

erik-kuijpers schreef: vrijdag 18 oktober 2019, 06:35 Helaas komt jouw foto niet door......
Ik zie de foto wel.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Nieuwe auto

#36 Bericht door wanadee » zaterdag 19 oktober 2019, 01:05

ron schreef: vrijdag 18 oktober 2019, 17:06 Ziet er goed uit Han........
Enne..............heb je de brandstofmeter al getest?...... :crazy:
Nog niet getest :cheesy: ik kan hem donderdag pas ophalen, deze moet nog van die raamkappen op, folie enz dus nog niet klaar.. Officieel zijn ze pas vanaf gisteren, vrijdag in de showroom en ook een proefrit oid kon pas vanaf gisteren maar ik ga er vanuit dat het wel goed zit. De mijne rijdt als een beest, verrekte makkelijk met inhalen en op u turns, hoef haast nooit te stoppen :happyno:
Wat ik echt niet snap is het volgende; er zitin dit model allerlei nieuwe en nuttige elektronica. Park assist, break assist, diff lock,wifi, hij gaat automatisch op slot als ik er meer dan 20 meter bij vandaan loop, ik kan hem starten vanaf 20 meter, verrekte handig als ik in eennrestaurant zit oid en je auto staat in de zon geparkeerd. Even starten 5 min van te voren vanuit je stoel en je stapt in een koele auto. Maar er zit geen dashcam in en dat vind ik in thailand een vereiste met al die mafketels op de weg. Dus dat ga ik direct vervangen als ik donderdag de auto ophaal. Een dashcam in de spiegel zoals ik nu ook heb.

Ps, ik weet niet of ik ooit de uitkomst van die brandstofmeter heb verteld? Ik ben welm20 keer bij isuzu geweest toen ennze hebben heel veel vervangen. Bv nieuwe dashboard unit, de brandstoftank is er uit gehaald en s hoon gemaakt, filters vervangen, e htvan alkes. Diverse keren om tafel gezeten , 1 keer met een man of 7 een delegatie uit Bangkok van isuzu met oa de hoofdingenieur enz. Maar ze konden het probleem niet vinden.
Toen ging ik op vakantie naar krabi en vielen de twee extra lampen die ik er op had laten monteren uit. Bij een plaatselijke garage bleek een stroomdraad kapot naar die lamp, laten vervangen en toennwas de brandstofmeter ook weer in orde, kosten 50 baht :Whistle:
In deze nieuwe zit een speciaal voorraam in heb ik begrepen die warmtewerend is dus das ook weer een pre. Mijn huidige suto had ik de donkere folie op het voorraam al laten vervangen omdat het te link was in het donker, maar je merkte dat toennwel gelijk met de warmte in de auto.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Nieuwe auto

#37 Bericht door wanadee » zaterdag 19 oktober 2019, 06:05

Echt weer wat voor mij. Wil ik de auto starten maar mooi niet. Dus even de chang er bij gehaald en de accu is dus op, ze hebben hem wel gestart met een andere accu maar hij laad waarschijnlijk nie5 meer voldoende op. Waarom gebeurd dit niet een week later? :neus:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Nieuwe auto

#38 Bericht door Joep » zaterdag 19 oktober 2019, 06:41

wanadee schreef: vrijdag 18 oktober 2019, 11:35
Joep schreef: vrijdag 18 oktober 2019, 11:07 Wij ook, wij zijn echte "tuinliefhebbers", als je daar van kan spreken in BKK.
Maar 320 m2 is voor mij groot genoeg.
Ik gooi gewoon alles in mijn auto, van droge koemest tot potgrond en stenen.
Mijn auto hoeft niet mooi te blijven :crazy: :crazy: , die is om te gebruiken en voor 300 thb is ie weer spik en span van binnen en buiten :cheesy: :cheesy:
Hier kost dat 200 baht :Whistle:
Was eerst bij ons ook, wasserijen schoten als fitnesscentra :giggle3: uit de grond en concurreerde elkaar dood. Zelfs wassen en in de boenwas voor 180 Thb.
Nu zijn er weer een aantal weg en de prijs gaat weer omhoog tot er weer een paar nieuwe het proberen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Nieuwe auto

#39 Bericht door wanadee » zaterdag 19 oktober 2019, 07:48

Joep schreef: zaterdag 19 oktober 2019, 06:41
wanadee schreef: vrijdag 18 oktober 2019, 11:35
Joep schreef: vrijdag 18 oktober 2019, 11:07 Wij ook, wij zijn echte "tuinliefhebbers", als je daar van kan spreken in BKK.
Maar 320 m2 is voor mij groot genoeg.
Ik gooi gewoon alles in mijn auto, van droge koemest tot potgrond en stenen.
Mijn auto hoeft niet mooi te blijven :crazy: :crazy: , die is om te gebruiken en voor 300 thb is ie weer spik en span van binnen en buiten :cheesy: :cheesy:
Hier kost dat 200 baht :Whistle:
Was eerst bij ons ook, wasserijen schoten als fitnesscentra :giggle3: uit de grond en concurreerde elkaar dood. Zelfs wassen en in de boenwas voor 180 Thb.
Nu zijn er weer een aantal weg en de prijs gaat weer omhoog tot er weer een paar nieuwe het proberen.
Met mijn pick up haal ik ook grote dingen die je niet in een luxe auto kwijt kan. Laatst een duiker gehaald, weet niet hoe zwaar hij was maar het is er met een shovel ingezet en weer uit gehaald. Paste ook maar net in die achterbak maar ik had dat ding direkt nodig omdat ze bij mij aan het werk waren. Laatst ook waterleiding gelegd naar een stukje grond van ons waar we een huis verhuren maar waar water uit een vijver gepompt werd. Dan heb je 120 buizen van 5 mtr achterop leggen want dat was de afstand naar de gemeenteleiding en tot die leiding moestennwe zelf leggen.
Voor mij is de pick up ideaal maar kan me voorstellen dat een wat kleinere auto handiger is in bangkok.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Nieuwe auto

#40 Bericht door Joep » zaterdag 19 oktober 2019, 08:06

Dat past inderdaad niet in onze Freed :happyno: :happyno:

Gelukkig hebben we dat ook niet nodig, ons tuintje is niet zo groot, maar wordt wel 1 of 2 x per jaar nieuw ingericht. Gewoon hobby maar vijver zijn we vanaf gestapt. Teveel kikkers in de tuin, die dan weer andere dieren aantrekken die graag een kikkerbilletje lusten.

Weer ff on topic, de nieuwe auto zal bij ons nog ff uitgesteld worden.
Wij moeten het geld overboeken vanuit NL en met de huidige koers vind ik dat een beetje te gek. Wacht op betere tijden. Had in NL ook altijd iets oudere auto's dus ik heb er eigenlijk geen moeite mee.

Wat betreft je dashcam zou ik niet kiezen voor een spiegel,maar gewoon inlaten bouwen.
Weet niet of dat bij Isuzu kan, maar bij Toyota kun je een dashcam laten inbouwen die tegen de voorruit zit.
Heeft mijn dochter laatst gedaan, kostte rond de Thb 3500.
Is zonder display, alleen een sd kaartje
En bij veel verzekeringsmaatschappijen krijg je 5% korting als je meldt dat je een dashcam hebt.
Veel veilige kilometers met je nieuwe bolide.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Nieuwe auto

#41 Bericht door wanadee » zaterdag 19 oktober 2019, 08:20

Joep schreef: zaterdag 19 oktober 2019, 08:06 Dat past inderdaad niet in onze Freed :happyno: :happyno:

Gelukkig hebben we dat ook niet nodig, ons tuintje is niet zo groot, maar wordt wel 1 of 2 x per jaar nieuw ingericht. Gewoon hobby maar vijver zijn we vanaf gestapt. Teveel kikkers in de tuin, die dan weer andere dieren aantrekken die graag een kikkerbilletje lusten.

Weer ff on topic, de nieuwe auto zal bij ons nog ff uitgesteld worden.
Wij moeten het geld overboeken vanuit NL en met de huidige koers vind ik dat een beetje te gek. Wacht op betere tijden. Had in NL ook altijd iets oudere auto's dus ik heb er eigenlijk geen moeite mee.

Wat betreft je dashcam zou ik niet kiezen voor een spiegel,maar gewoon inlaten bouwen.
Weet niet of dat bij Isuzu kan, maar bij Toyota kun je een dashcam laten inbouwen die tegen de voorruit zit.
Heeft mijn dochter laatst gedaan, kostte rond de Thb 3500.
Is zonder display, alleen een sd kaartje
En bij veel verzekeringsmaatschappijen krijg je 5% korting als je meldt dat je een dashcam hebt.
Veel veilige kilometers met je nieuwe bolide.
Ik heb hiervoor een dashcam op de voorruit gehad met een zuignap. Als de auto in de zon geparkeerd stond een wat langere tijd viel hij er soms af. Daarnaast de draden die naar beneden liepen over de voorruit en ik heb een bloedhekel aan alles op de voorruit wat mijn zicht ook maar iets beperkt.
Dus toen die vorige er weer eens af viel en er iets was afgebroken heb ik gekozen voor een spiegel. De draden perfect weg gewerkt en ik zie dus helemaal geen nadeel in een camspiegel. Dus ik wil graag weten wat daar dan evt nadelen van zijn. :?:

Ps bij isuzu hebben ze geen dashcams, ze doen helemaal niets wat niet standaard is.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Nieuwe auto

#42 Bericht door Joep » zaterdag 19 oktober 2019, 08:51

Eén nadeel wat ik kan bedenken is dat het beeld iets onduidelijker is door de donkere ramen.
Heb zelf ook zo'n ding aan zuignap, die trouwens nog nooit is gevallen en ook de draden netjes via de bekleding weggewerkt maar wel een onduidelijk beeld geeft 's nacht en een tweede zou ik zo niet weten, was gewoon een voorstel en wat je doet moet je helemaal zelf weten hoor.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe auto

#43 Bericht door ron » zaterdag 19 oktober 2019, 09:42

Nog geen enkele reactie wat "het millieu" aan gaat Han.
Had dit toch wel verwacht hier,met de aanschaf van zo,n grote dieselauto in "deze tijd"....
Denk dat alle hoop voor jou ooit al is opgegeven sinds de harde aanpak van het bamboe van de buren,
waar niet gekeken werd op een litertje meer/minder onkruidverdelger.... :crazy:

Greenpeace is niet blij met jou waarschijnlijk........ :cheesy:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Nieuwe auto

#44 Bericht door wanadee » zaterdag 19 oktober 2019, 10:00

Joep schreef: zaterdag 19 oktober 2019, 08:51 Eén nadeel wat ik kan bedenken is dat het beeld iets onduidelijker is door de donkere ramen.
Heb zelf ook zo'n ding aan zuignap, die trouwens nog nooit is gevallen en ook de draden netjes via de bekleding weggewerkt maar wel een onduidelijk beeld geeft 's nacht en een tweede zou ik zo niet weten, was gewoon een voorstel en wat je doet moet je helemaal zelf weten hoor.
Hi Joep, ik heb deze camera nu drie jaar en hij bevalt me prima, is ook nog een extra achteruitrij camera en allerlei extra foefjes er in. De beeldenbzijn ook mooi duidelijk dus...

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Nieuwe auto

#45 Bericht door Joep » zaterdag 19 oktober 2019, 10:03

Dan heb ik ook wel interesse, welk merk ?

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”