hebt U dat nu ook?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: hebt U dat nu ook?

#136 Bericht door jomel17 » vrijdag 29 mei 2020, 14:18

ron schreef: vrijdag 29 mei 2020, 06:55
Joep schreef: vrijdag 29 mei 2020, 02:16 Ron, niet vergeten. Dit weekend is echt Pinksteren.
Lekker lang weekend om te klussen 😀😀
Klopt Joep,vandaag Kevin zijn kamer aan de beurt,en de Pinksterdagen zal ik beneden de boel gaan aanpakken.
Maar nogmaals......alles op z,n elfendertigst anders wordt het niks........
Zal vooral nog wel even bezig zijn om in het oude huis de badkamer en keuken te slopen,aangezien het standaard opgeleverd moet worden.
Je reinste waardevernietiging als je het mij vraagt. :Whistle:

Groet Ron.
Ron is er bij jullie in A,dam niet een regel dat je het mag laten staan als de nieuwe huurder het overneemt?
Eventueel voor niets?
Dit is in Dordrecht nl wel zo
หลงรัก

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#137 Bericht door ron » vrijdag 29 mei 2020, 15:18

Bij woningruil wel Jomel,en eigenlijk een beetje schuld van mijn kant anders had ik een driehoekruil gedaan met mijn zoon.
Hij van Amsterdam Noord naar mijn oude adres en ik dan via zijn woning verhuizen naar het huidige adres.
Hij had graag daar willen wonen blijkt nu,maar een paar maanden terug hadden we nog iets te bespreken ($) en hebben eigenlijk net weer contact met elkaar.

Afbeelding

Heb net trouwens de bovenkasten van de keuken eraf gehaald en van een ander formaat voorzien.
Morgen de elektrische apparaten eruit halen en het onderblok wegslopen en naar de stort brengen.
De combi-oven is nog geen jaar oud en komt in de nieuwe keuken,bespaart weer wat op de kosten,hahaha ;)

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: hebt U dat nu ook?

#138 Bericht door jomel17 » vrijdag 29 mei 2020, 15:45

In Dordt kan het ook als er geen sprake is van woningruil, jammer voor jou maar ik begrijp dat je er niet echt wakker van ligt ..
หลงรัก

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: hebt U dat nu ook?

#139 Bericht door serpay » vrijdag 29 mei 2020, 17:34

tja Ron Amsterdammed op het moment een super links bolwerk waar men niet echt wil wonen .
zekers in jou wijk en sommige anderen helaas.
maar toi toi toi met overhuizen
Alfisti rebeli

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#140 Bericht door ron » zaterdag 30 mei 2020, 13:06

serpay schreef: vrijdag 29 mei 2020, 17:34 tja Ron Amsterdammed op het moment een super links bolwerk waar men niet echt wil wonen .
zekers in jou wijk en sommige anderen helaas.
maar toi toi toi met overhuizen
Nou "niet echt wil wonen" is denk ik het tegenovergestelde Serpay.
Ze staan hier ver boven de vraagprijzen te bieden.
Toevallig hier aan de overkant in de oud-bouw een etagewoning 1e verdieping voor € 325.000 k.k. (46 m²).
Lees je dat goed?!....ja echt wel 46m2!!

Heb je in een stad als Amsterdam geen urgentieverklaring, dan vind je eigenlijk al helemaal geen sociale huurwoning meer,
de gemiddelde wachttijd inmiddels 15 jaar.

Vrije sectorwoningen betalen ze graag 1000/1400 euro voor een simpele 3-kamerwoning in Oost.

Amsterdam Oost is hot tegenwoordig en eigenlijk alle stadsdelen binnen de ring zullen langzamerhand tot het Centrum gaan behoren.
Amsterdam zelf is niet zo groot hoor,als je de oude grachtengordel afloopt heb je alles eigenlijk wel gezien.

Ben er nog steeds wel trots op om Amsterdammer te zijn,alhoewel het raszuivere van de meerderheid van de bewoners wel te wensen over laat
en de buitenlandse invloeden Amsterdam tot een smeltkroes maken bijna vergelijkbaar met Bangkok en andere grote steden op de wereld.
Ach,het heeft wel wat om hier te wonen en als je er eenmaal woont wil je nooit meer weg......

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#141 Bericht door wanadee » zaterdag 30 mei 2020, 14:04

ron schreef: zaterdag 30 mei 2020, 13:06
serpay schreef: vrijdag 29 mei 2020, 17:34 tja Ron Amsterdammed op het moment een super links bolwerk waar men niet echt wil wonen .
zekers in jou wijk en sommige anderen helaas.
maar toi toi toi met overhuizen
Nou "niet echt wil wonen" is denk ik het tegenovergestelde Serpay.
Ze staan hier ver boven de vraagprijzen te bieden.
Toevallig hier aan de overkant in de oud-bouw een etagewoning 1e verdieping voor € 325.000 k.k. (46 m²).
Lees je dat goed?!....ja echt wel 46m2!!

Heb je in een stad als Amsterdam geen urgentieverklaring, dan vind je eigenlijk al helemaal geen sociale huurwoning meer,
de gemiddelde wachttijd inmiddels 15 jaar.

Vrije sectorwoningen betalen ze graag 1000/1400 euro voor een simpele 3-kamerwoning in Oost.

Amsterdam Oost is hot tegenwoordig en eigenlijk alle stadsdelen binnen de ring zullen langzamerhand tot het Centrum gaan behoren.
Amsterdam zelf is niet zo groot hoor,als je de oude grachtengordel afloopt heb je alles eigenlijk wel gezien.

Ben er nog steeds wel trots op om Amsterdammer te zijn,alhoewel het raszuivere van de meerderheid van de bewoners wel te wensen over laat
en de buitenlandse invloeden Amsterdam tot een smeltkroes maken bijna vergelijkbaar met Bangkok en andere grote steden op de wereld.
Ach,het heeft wel wat om hier te wonen en als je er eenmaal woont wil je nooit meer weg......

Ron.
Amsterdam is amsterdam niet meer. Er wonen meer allochtonen dan nederlanders.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#142 Bericht door ron » zaterdag 30 mei 2020, 16:21

Alles went............. :Whistle:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#143 Bericht door wanadee » zondag 31 mei 2020, 01:02

ron schreef: zaterdag 30 mei 2020, 16:21 Alles went............. :Whistle:

Afbeelding
Begint wel weer wat wat reuring te komen, waar is dat?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#144 Bericht door ron » zondag 31 mei 2020, 08:52

Is een oudere foto van de Dappermarkt Wannadee.
Momenteel staan er alleen een paar kramen om de 10-15 meter opgesteld.
Vanaf 2 juni gaan alle markten weer open met een compleet aanbod.

Ben er normaal dagelijks wel te vinden,het is twee koprollen verderop dus doe daar wel wat boodschappen.
Vaste prik op zaterdag altijd vis bij Drum uit Volendam halen,heb ik tijdens mijn verblijf in Thailand altijd wel gemist.

Afbeelding

Ik ken de hele familie al jaren en vooral de kibbeling van kabeljauw is een topper.
En natuurlijk de haring vers van het plankie niet te vergeten.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#145 Bericht door wanadee » zondag 31 mei 2020, 09:19

ron schreef: zondag 31 mei 2020, 08:52 Is een oudere foto van de Dappermarkt Wannadee.
Momenteel staan er alleen een paar kramen om de 10-15 meter opgesteld.
Vanaf 2 juni gaan alle markten weer open met een compleet aanbod.

Ben er normaal dagelijks wel te vinden,het is twee koprollen verderop dus doe daar wel wat boodschappen.
Vaste prik op zaterdag altijd vis bij Drum uit Volendam halen,heb ik tijdens mijn verblijf in Thailand altijd wel gemist.

Afbeelding

Ik ken de hele familie al jaren en vooral de kibbeling van kabeljauw is een topper.
En natuurlijk de haring vers van het plankie niet te vergeten.

Groet Ron.
Dappermarkt wel veel geweest, lijkt me alleen allemaal smaller dan in mijn herinnering. Waarschijnlijk omdat ik zelf ook wat kleiner was :crazy:
Ik eet hier ook wel haring, hoop dat volgende maand weer de nieuwe komen dan kan ik weer een emmertje bedtellen. Gaat dan welliswaar in de diepvries maar evengoed niet te versmaden.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#146 Bericht door ron » zondag 31 mei 2020, 09:32

Ik wilde zo direct naar het Flevoparkbad gaan met die jongens,aangezien zij gisteren hadden gezien dat het open was.
Het park ligt hier 200 meter vandaan dus Kevin ging altijd alleen hier naartoe in de zomer.
Heb net voor de zekerheid die site maar eens opgezocht welke procedures ze volgen ivm corona.
Nou,in ieder geval zijn ze met de Pinksteren niet open lees ik net en als ze wel open zijn a.s.dinsdag moet je reserveren.
Dit staat op de site te lezen:

Het Noorderparkbad, Zuiderbad, De Mirandabad, Brediusbad en Flevoparkbad zijn beperkt open voor banenzwemmen.
U moet hiervoor online kaartjes reserveren. Daarnaast is leszwemmen in de binnenbaden beperkt gestart.
We hebben maatregelen genomen zodat u op een veilige en verantwoorde manier kunt zwemmen.
Op 31 mei en 1 juni zijn de zwembaden vanwege Pinksteren gesloten.

Reserveren voor banenzwemmen is alleen mogelijk via onze online kaartverkoop.
Reserveringen kunnen achteraf niet worden gewijzigd.

Reserveren Flevoparkbad

Een kaartje is geldig voor één tijdslot van 60 minuten. Na 45 minuten moet u het water weer verlaten. :Whistle:
De prijs per tijdslot is € 5. (De Mirandabad € 5,40)
U kunt maximaal voor 2 tijdslots per keer reserveren

Neem het bewijs van reservering (of de online ticket met de persoonlijke code) mee om bij de kassa te laten scannen.
Wij geven geen restitutie.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#147 Bericht door wanadee » zondag 31 mei 2020, 09:39

Pff, wat een gedoe. Mijn zwembad in The Mall is ook nog niet open want er zit ook een waterpretpark bij. En pretparken mogen nog niet open. Zou makkelijk te scheiden zijn want na de ingang naar links het zwembad, of naar rechts het waterpark. Daarnaast opent het zwembad smorgens 7 uur en het waterpark 11 uur. We hebben een jaarkaart dus toch wel een beetje zonde.
Nu moet ik op de hometrainer om fit te blijven, om en om met de bank. Wordt een beetje saai. Hopelijk kan volgende maand alles weer open.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”