hebt U dat nu ook?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: hebt U dat nu ook?

#16 Bericht door driver » zondag 21 juli 2019, 08:27

Foppo.. Mooi verhaal :thumbsup:
Ron.. Bij ons weinig gedoe eigenlijk en zowel duurt het maar kort en wordt er weer een Thaise glimlach tevoorschijn getoverd.

Wij wonen in Nederland maar Sukanya heeft hier in huis inmiddels wel geleerd dat ik het aanrecht schoon wil hebben dus geen etenrestjes of andere meuk daar of elders bewaren. In de koelkast of vriezer en zoniet en ik kom of ben thuis en zie bijvoorbeeld meuk staan mik ik het ook gelijk weg. Maar gebeurt amper.

Toilet en douche ect is altijd brandschoon en stofzuiger wordt ook elke dag gebruikt.
Hier en daar een spinnenweb aan het plafond wordt wel eens vergeten maar dan pak ik een plumeau of hoe heet dat ding en doe het zelf ffe.

Suk heeft zich echt vanaf dag 1hier aangepast en tot aan de dag van vandaag vindt ze het hier prima.
Ze is open en vriendelijk en pakt de fiets voor boodschappen ongeacht hoe ver het is.

In de regen ☔ liever niet maar ze doet het wel.
Kortom : Gewoon een lieve en zorgzame vrouw. :thumbsup:

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: hebt U dat nu ook?

#17 Bericht door sjeng » dinsdag 03 september 2019, 09:19

Ij geb er nog een paar.
De deur van de WC staat altijd open, want als de deur dicht is is de WC bezet, logisch toch.
Ja zeggen als ze nee bedoelen, of ongekeerd, tenminste zo komt het bij mij over.
Voorbeeldje naderen T spitsing en vraag aan mijn co piloot is alles vrij? Ze antwoordt JA .........een auto. Bijna boem dus, in het vervolg kijk ik beter zelf.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: hebt U dat nu ook?

#18 Bericht door wpdl » dinsdag 03 september 2019, 09:38

Het is een vermakelijk onderwerp laat ik het daar op houden
Hoewel herkend er vele waarvan deze natuurlijk wel de meest irritantste is en regelmatig voor losliggende hartkleppen zorgt.
Het vertrouwen in je medemens krijgt zo'n knauw. ;)

Ja zeggen als ze nee bedoelen, of ongekeerd

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: hebt U dat nu ook?

#19 Bericht door jumbo » dinsdag 03 september 2019, 09:41

sjeng schreef: dinsdag 03 september 2019, 09:19 Ij geb er nog een paar.
De deur van de WC staat altijd open, want als de deur dicht is is de WC bezet, logisch toch.
Ja zeggen als ze nee bedoelen, of ongekeerd, tenminste zo komt het bij mij over.
Voorbeeldje naderen T spitsing en vraag aan mijn co piloot is alles vrij? Ze antwoordt JA .........een auto. Bijna boem dus, in het vervolg kijk ik beter zelf.
Standaard regel in de US met de wc deur
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: hebt U dat nu ook?

#20 Bericht door jumbo » dinsdag 03 september 2019, 09:43

sjeng schreef: dinsdag 03 september 2019, 09:19
Ja zeggen als ze nee bedoelen, of ongekeerd, tenminste zo komt het bij mij over.
Dat komt door de taal waarin ze spreken
Mhai mie chai mhai.... je hebt het niet correct
Chai, mhai mie......... Ja, ik heb het niet

dat werkt door naar de buitelandse taal die men spreekt
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#21 Bericht door ron » dinsdag 03 september 2019, 14:09

HUMOR......ik bedoel dus Thaise humor.......iemand dat ook al ontdekt in de jaren?!
Jeab lacht zich rot om de Thaise soaps of wat daar dan ook voor door moet gaan,maar om Westerse humor wordt weinig gelachen...
Moppen worden niet begrepen maar wel verstaan.....de clou van de mop wordt met een schouderophalen en de woorden "dat was het? "
de grond ingeboord en gaat Jeab ongestoord verder met waar zij mee bezig was.

Tja,humor is zeker net als eten,een ieder zijn smaak ,waar niet over te twisten valt.... :P

https://www.youtube.com/watch?v=9BAEJyuReWQ
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: hebt U dat nu ook?

#22 Bericht door driver » dinsdag 03 september 2019, 15:57

Mijn eerder geposte bericht over een ervaring vandaag met Sukanya en mij maar weggehaald omdat mensen hier aanwezig zoals heer de Beweerder het blijkbaar niet waarderen dat je iets post in je eigen taal en belevenis. Liever schijnheilig posten en alles mooier maken dan het is leest natuurlijk veel fijner maar daar doe ik dus niet aan me. Om verdere onzin discussie ect voor te zijn kies ik voor die bekende weg zonder weerstand en mijn bericht weggehaald.

Zal in het vervolg ook weinig meer posten hier wat mijn privé leven betreft omdat ik weinig zin heb in figuren hier zoals de Beweerder die reageren op een bericht en er blijkbaar een oordeel over geven terwijl ze zelf amper iets posten hier over hun ervaring ect met hun Thaise partner in Thailand of Nederland.
Laatst gewijzigd door driver op dinsdag 03 september 2019, 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: hebt U dat nu ook?

#23 Bericht door driver » dinsdag 03 september 2019, 15:59

sjeng schreef: dinsdag 03 september 2019, 09:19 Ij geb er nog een paar.
De deur van de WC staat altijd open, want als de deur dicht is is de WC bezet, logisch toch.
Ja zeggen als ze nee bedoelen, of ongekeerd, tenminste zo komt het bij mij over.
Voorbeeldje naderen T spitsing en vraag aan mijn co piloot is alles vrij? Ze antwoordt JA .........een auto. Bijna boem dus, in het vervolg kijk ik beter zelf.
:mrgreen: mooi geschreven sjeng

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: hebt U dat nu ook?

#24 Bericht door De Beweerder » dinsdag 03 september 2019, 16:29

Wow Driver, mooi geschreven :oops: gvd, who is the boss? gezellig hoor. [|(
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#25 Bericht door ron » dinsdag 03 september 2019, 16:34

Verstoppen.......ja,DAAR zijn het ware MEESTERS in....
Denk dat een iedere Nederlander s,nachts blindelings door zijn huis kan lopen om iets te pakken.
WAAROM?.......simpel,we weten trouwens waar alles ligt!....tja,tot dat je met een Thaise dame gaat samenwonen. :o

Drie scharen zijn er hier in huis,welke ik eigenlijk altijd in de bestek-lade bewaarde in het aparte vakje waar ook een blikopener in ligt.
Mooi was die tijd als ik mij nu herinner terwijl ik dit schrijf.....zucht. :Whistle:

Is gewoon maar een voorbeeld,aangezien alles een andere (lees:geen vaste) plaats heeft gekregen
en ik mijzelf het lazerus zoek naar de doodnormaalste dingen.
Laat ik alsjeblieft niet eens over alle aanwezige opladers voor telefoons/tablets/etc. spreken,
want dat is een dagelijks terugkerend drama,waar niet alleen Jeab schuldig aan is maar Kevin daar ook een aardig handje in heeft.

Jeab heeft 3 grote keukenkasten tot haar beschikking (2 boven+1 beneden) voor al haar Thaise/Oosterse
flessen/blikjes/bakjes/kruiden/zakjes/etc. in te bewaren,maar toch nog in staat om een flink gedeelte van het keukenblad ook vol te stouwen.
Ikzelf en de jongens hebben/hadden 1 bovenkastje waar de beschuit/zoetwaren/spagethi en dergelijke dingen
geordend in staan,en wij blindeling weten op welke plank het staat/stond!

STOND....ja........sinds kort komt mama haar spulletjes stallen die niet meer in haar kastjes passen,en er tegenwoordig de pindakaas en jam een ietwat treurig op het keukenblad staan te prijken,naast het plastic bakje margarine waar steevast een ui/een ei/een paar elastiekjes/of ik weet niet wat op ligt.
Een ware plaag is het af en toe,dat er zo gestapeld moet worden,lijkt wel een hetze.....
STAPELGEK wordt ik tenminste van dat stapelen,en alsik dat tegen Jeab zeg krijg ik een soortgelijke reactie die Driver
al eerder kenbaar maakte:"eerst aankijken van waar heb je het over" en dan zeggen ik weet het niet

Is niet de eerste keer dat dit "stapelprobleem/kastjes inpikken/spullen verstoppen-thema" aan bod komt hier in huis,en ik denk ook niet de laatste keer.
Misschien dat Han nog een paar trucjes uit zijn hondendressuur-carriere aan ons kan leren om deze dames de Dutchway te laten denken!?

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: hebt U dat nu ook?

#26 Bericht door driver » dinsdag 03 september 2019, 16:53

De Beweerder schreef: dinsdag 03 september 2019, 16:29 Wow Driver, mooi geschreven :oops: gvd, who is the boss? gezellig hoor. [|(
Bericht weggehaald inmiddels dan hoef jij je niet meer druk te maken over mijn leven in Nederland en hoe dat soms gaat. Je snapt er blijkbaar weinig van maar hoera je hebt het in ieder geval voor elkaar gekregen dat er weer iemand hier nog minder gaat posten.
Zelf post je hier überhaupt niks in dit draadje behalve nu dan met commentaar op mijn eerder bericht.
Laatst gewijzigd door driver op dinsdag 03 september 2019, 18:22, 3 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#27 Bericht door ron » dinsdag 03 september 2019, 17:01

Ook hier wordt de soep niet zo heet gegeten........Heeeee,zou dat een Thais spreekwoord zijn? :cheesy: :clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: hebt U dat nu ook?

#28 Bericht door driver » dinsdag 03 september 2019, 17:08

Mijn bericht maar weggehaald Ron. Geen zin in nog meer reacties zoals die van de Beweerder.
Ik post gewoon niks meer over ons leven in Nederland wat betreft sommige dingen.
Laatst gewijzigd door driver op dinsdag 03 september 2019, 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#29 Bericht door ron » dinsdag 03 september 2019, 17:13

niets is zo veranderlijk als het weer Driver.......... :happyno:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: hebt U dat nu ook?

#30 Bericht door driver » dinsdag 03 september 2019, 17:23

ron schreef: dinsdag 03 september 2019, 17:13 niets is zo veranderlijk als het weer Driver.......... :happyno:

Afbeelding
:mrgreen:.. Mijn eerdere bericht maar weggehaald.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”