Postpakketten aannemen.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Postpakketten aannemen.

#1 Bericht door Herbergier » donderdag 11 juli 2019, 12:04

Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat we uit moeten kijken bij het aannemen van postpakketten, er schijnt namelijk op het ogenblik, via de post of koeriersbedrijven, veel Yaba in pakketten verzonden te worden, naar op internet opgezochte adressen vooral van buitenlanders, waar de echte bestellers het even later met excuses op komen halen, dus eerst controleren of iemand in huis iets besteld heeft en naam en adres goed controleren, de politie is naarstig op zoek naar die bestellers en verzenders, hier in Buriram zijn al enkele gevallen bekend bij het gerechtshof, dus als je niet zeker bent van de bestelling, niet aannemen.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Postpakketten aannemen.

#2 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 11 juli 2019, 12:14

Wat een verrotte wereld! Dus je draait de bak in omdat iemand bewust die rotzooi naar een onschuldige stuurt. Zal het zondag mijn vrouw en zoon vertellen in ons Skype-moment.

Ik herinner me wel dat een NL vrouw op een van de Thaise eilanden een pakje in ontvangst nam uit Amsterdam en daar zat iets speciaals in...... JAREN de bak in terwijl ze van niks wist, als ik haar mag geloven.

Als ik iets naar de familie daar zendt weet men hoe het er uit ziet en dat er een vrachtbrief op zit. Bovendien ben ik op internet uiterst zuinig met adresgegevens.

Herbergier, heb je iets in het Thais hierover?

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Postpakketten aannemen.

#3 Bericht door Herbergier » donderdag 11 juli 2019, 14:03

Herbergier, heb je iets in het Thais hierover?

Nee, mijn vrouw waarschuwde mij, want die heeft al enkele van deze rechtzaken meegemaakt op haar werk.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Postpakketten aannemen.

#4 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 11 juli 2019, 14:58

De Thaise douane heeft vast wel drugshonden op de lucht- en zeehavens en als ik zo TV programma's zie (Border Control en zo) ontsnapt er weinig. Dan staat de politie achter een boom te kijken als de postbode bij je komt afleveren.

Maar die controle is er niet bij binnenlandse zendingen en dan snap ik de truc met de koeriersdienst. Afleveren en snel aanbellen wegens het foute adres. Geen risico voor de drugsezels.....

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Postpakketten aannemen.

#5 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 11 juli 2019, 21:29

Herbergier, heb de zaak aangekaart in 2 NL-talige facebookpagina's en naast ongeloof krijg ik reacties uit het Bangkokse dat de rechtbanken daar ook al op de hoogte zijn van... Dus er is echt iets aan de hand zoals jij al schreef.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”