advies gevraagd plafond isolatie

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: advies gevraagd plafond isolatie

#31 Bericht door jumbo » maandag 07 oktober 2019, 01:16

Heb een paar jaar geleden isolatie materiaal op het plafond gelegd, fixed plafond, in de slaapkamers
Verschil in warmte was merkbaar, maar ik heb nooit echt gelet op de electriciteits rekening kwa verschil
Overdag in de woonkamers is het altijd redelijk koel, vooral als de deur dicht blijft en dan moet je de partner aanleren...
De veel warmere buitenlucht binnenlaten met alle deuren open is niet echt een goed idee naar mijn mening

Het enige wat echt goed helpt op zolder ruimte's is ventilatie, thermostaat gedreven....plus uiteraard
de nodige isolatie. Die dak fans zijn leuk, maar ik betwijfel de werkzaamheid...

Ik las een artikeltje over airco's en de vochtbaarheid stand, dan draait een airco aanmerkelijk minder hard
In een grotere ruimte kan je dan een fan laten draaien ter assistentie
Ook las ik over combinaties van airo en fan's, dat het uiteindelijk goedkoper zou zijn ze beiden te laten lopen

Beiden getest in het huis in Bangkok met een aanzienlijk grotere woonkamer en ook op de electricteits rekening gelet
Bangkok was goedkoper als Ayutthaya over een vergelijkbare periode...en een kleinere woonkamer
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”