Bankrekening openen in Thailand.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Bankrekening openen in Thailand.

#1 Bericht door Herbergier » donderdag 04 oktober 2018, 13:03

Ik heb al bankrekeningen lopen bij de SCB bank en KTB bank, maar nu moet ik ergens voor ook nog een rekening openen van de Bangkok Bank, dus ik gisteren met de vrouw naar een bijkantoor van de Bangkok Bank, hier in de Big C van Buriram.
Ik had mijn paspoort , gele boekje en Thaise ID bij me en gelukkig ook de vrouw met haar ID en government ID, want een vereiste was dat ik een getuige bij mij moest hebben die voor de government werkt.

Na vele formulieren en kopieën getekend te hebben, de vrouw moest ook enkele formulieren tekenen, kreeg ik mijn bankboekje met pinpasje á 300 baht, dus ik heb er weer een bankrekening bij, nu alleen nog geld om er op te zetten, maar dat zal voorlopig niet meevallen met de slechte koers, op het ogenblik, van de Euro.
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Bankrekening openen in Thailand.

#2 Bericht door ron » donderdag 04 oktober 2018, 17:27

Misschien wederom een kneipie openen Joost...
Komen er vanzelf wel een paar batjes om op de rekening te zetten.

Afbeelding

Kom ik zeker wel even buurten. :P

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Bankrekening openen in Thailand.

#3 Bericht door Herbergier » vrijdag 05 oktober 2018, 01:42

Met een kneipie hier in Thailand kan je inderdaad binnen een paar jaar miljonair worden, maar je moet dan wel beginnen als multimiljonair. :crazy:
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bankrekening openen in Thailand.

#4 Bericht door jumbo » vrijdag 05 oktober 2018, 02:36

Herbergier schreef: Ik had mijn paspoort , gele boekje en Thaise ID bij me en gelukkig ook de vrouw met haar ID en government ID, want een vereiste was dat ik een getuige bij mij moest hebben die voor de government werkt.
Da's een nieuwe Herberg, dan wordt het voor anderen nagenoeg onmogelijk om een rekening te openen..??..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Bankrekening openen in Thailand.

#5 Bericht door Herbergier » vrijdag 05 oktober 2018, 05:29

jumbo schreef:
Herbergier schreef: Ik had mijn paspoort , gele boekje en Thaise ID bij me en gelukkig ook de vrouw met haar ID en government ID, want een vereiste was dat ik een getuige bij mij moest hebben die voor de government werkt.
Da's een nieuwe Herberg, dan wordt het voor anderen nagenoeg onmogelijk om een rekening te openen..??..
Dit was een vereiste bij dit bijkantoor in de Big C, dat kan bij een kantoor in bv. de Robinson hier in Buriram weer anders zijn, je weet 'This is Thailand' en net als bij de vele emigratiekantoren, weet niemand hoe het echt moet en gebruiken ze zoveel mogelijk papieren en kopieën, want ze vertrouwen zichzelf niet en zijn bang om fouten te maken.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bankrekening openen in Thailand.

#6 Bericht door jumbo » vrijdag 05 oktober 2018, 08:06

Herbergier schreef:
jumbo schreef:
Herbergier schreef: Ik had mijn paspoort , gele boekje en Thaise ID bij me en gelukkig ook de vrouw met haar ID en government ID, want een vereiste was dat ik een getuige bij mij moest hebben die voor de government werkt.
Da's een nieuwe Herberg, dan wordt het voor anderen nagenoeg onmogelijk om een rekening te openen..??..
Dit was een vereiste bij dit bijkantoor in de Big C, dat kan bij een kantoor in bv. de Robinson hier in Buriram weer anders zijn, je weet 'This is Thailand' en net als bij de vele emigratiekantoren, weet niemand hoe het echt moet en gebruiken ze zoveel mogelijk papieren en kopieën, want ze vertrouwen zichzelf niet en zijn bang om fouten te maken.
:thumbsup:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”