Nieuwe wet in mei voor huurders, eigenaren veranderen niet.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Nieuwe wet in mei voor huurders, eigenaren veranderen ni

#16 Bericht door sawadikrap » dinsdag 10 juli 2018, 12:26

Adrie schreef:
sawadikrap schreef:
sawadikrap schreef:Klopt, 5 huisjes sinds enkele weken wel opgemeten maar geen adres.
Eigenaar woont eind van de straat.
Tegenover mij heeft een Thaise oude vrouw met 1 ingang 3 huisjes geplaatst, deze huisjes hebben groot deel grint en zijn iets kleiner en kosten 5000 bath per maand.
Huisjes waar ik in 1 huur kost 6000 bath heeft eigen stuk, met eigen ingang.
Elk huisje heeft meter water en meter tegen muur electriciteit.
Oude Thaise man met zijn vrouw mijn eigenaren houden dagelijks alles in de gaten, eind maand klimpt man via nog niet verhuurde huis naast mij om meter stand op te nemen.

En klopt berekend met zijn prijs eerst 8 nu 6 bath electriciteit, en 25 bath water per kub.

Controle lijkt in orde, maar 5600 electriciteit voor een klein huisje met 2 mensen en airco die gekocht is op zuinigste gebruik geen dure verbruik apparaten.
Of water pomp in een staande tank waar wij water uit krijgen betekend dat eigenaar na nieuwe wet zelf 25 bath per kub mag rekenen weet ik niet.

Wachten is nu andere electriciteit aansluiting en adres, maar volgens eigenaar gaat het traag niet het gevoel dat hij er mee zit want weet hoe hij zijn extra geld elke maand in zijn zak steekt.

Denk dat veel mensen als er geld tersprake komt niet altijd eerlijk en mee denken met de betaler, vind vooral Thai in Pattaya behoren tot het ergste.
Na verschillende verhuizingen en ervaring met verschillende Thaise eigenaren, kan ik niet positief reageren op hoe Thai uit alles geld proberen te halen.


Word vervolgd, ben pas maanden geleden verhuist weer veel uitgegeven dus meteen verhuizen zie ik niet echt zitten.

Robert
Gezien ik in korte tijd nu 3 keer verhuist ben, steeds veel geld uitgeef aan ander huis komt er een keer een einde aan.
Dit huisje dacht ik goedkoop wonen dus perfect, zonneschermen gekocht huis van alles voorzien want er was niets totaal leeg.
Dus verhuizen opnieuw zou weer veel geld zo door het toilet gespoeld worden.

Zou prettig zijn als deze nieuwe wet enig recht zou geven aan huurders waar het voor bedoeld is, nu lijkt er niets veranderd en kan eigenaar nog steeds meters plaatsen die misschien niet kloppen of water rekenen omdat hij het pompt.

Leek zo positief eindelijk verhuurders vooral Thai die buitenlanders niet uitbuiten.

Wat is er nu veranderd, mag electriciteit en water zomaar door eigenaar berekend worden als dit mag is er niets veranderd.

Robert


Zou nog een keer verhuizen, en het eerste jaar niet gelijk een hoop geld uitgeven aan dingen waar jij op het oog niet zonder kunt.
Gwoon eerst even de kat uit de boom kijken heet dat en niet naief zijn
Adrie,

Dat is zeker een goede les, als verhuizen moet dan geen kosten maken die niet meteen nodig zijn.
Zal daar zeker aan denken, bedankt.

Robert.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Nieuwe wet in mei voor huurders, eigenaren veranderen ni

#17 Bericht door sawadikrap » dinsdag 10 juli 2018, 12:36

jumbo schreef:Er is maar 1 optie en dat is verhuizen en VOORAF vragen naar electriciteitsrekening kan je de voorgaande periode en kosten op aflezen evenals met water (dacht ik)
Er zitten altijd nare figuren tussen en je verhuurder lijkt er 1 te zijn...
Jumbo bedankt voor tip, zal er aan denken als het op verhuizen aan komt.
Dat er verhuurders zijn die het uiterste uit de kan proberen te halen heb ik triest genoeg al te veel meegemaakt.

Kijk inmiddels vrijblijvend om mij heen, en wacht op een volgende maand verbruik rekening.
Let op gebruik airco meer dan normaal, o.a gebruik alleen in slaapkamer andere niet meer gebruikt en let op water gebruik tuin.

Eigenaar duidelijk aangegeven dat we echt problemen gaan krijgen bij weer een hoge rekening, of het hem iets uitmaakt denk ik niet.


Word vervolgd.

Robert.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Nieuwe wet in mei voor huurders, eigenaren veranderen ni

#18 Bericht door Joep » woensdag 11 juli 2018, 03:58

Robert, misschien eens je verbruik in kwh weergeven, dan kun je pas een vergelijk maken.
Wij verbruiken rond de 250 Kwh kost rond de thb 1100.
Geen airco, dan is de rekening ook hoger bij ons, maar die staat alleen aan in de hete periode

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Nieuwe wet in mei voor huurders, eigenaren veranderen ni

#19 Bericht door Tonboy » maandag 16 juli 2018, 06:20

Joep schreef:Robert, misschien eens je verbruik in kwh weergeven, dan kun je pas een vergelijk maken.
Wij verbruiken rond de 250 Kwh kost rond de thb 1100.
Geen airco, dan is de rekening ook hoger bij ons, maar die staat alleen aan in de hete periode
Bij 6thb per kwh en een maandelijkse rekening van 5500 thb zit je dus tegen de 920 Kwh aan.

Denk bij het berekenen ook eens aan, andere dan Airco, hogere stroomverbruikers zoals
Douche , per persoon bij 1 keer douchen per dag : 40 kwh per maand
Tv , een plasma zit bij 4 uur gebruik per dag op zo'n 40 kwh per maand
Computer, gemiddeld 0,6 kW voeding, 3 uur per dag en je zit zo op 60 kWh per maand
Koelkast. een oude koelvries combinatie kan zo maar 60 kwh per maand verbruiken.
Verlichting, 60 watt lampen of LED, van 8 of 11 watt ??
Kook je elektrisch of op gas ?

Ik heb zelf een verbruik van zo'n 1500 kWh per maand en betaal gewoon aan PEA. Voor mij acceptabel omdat ik zo'n 14 uur per dag de computer aan heb staan, 1200 W voeding én drie grote monitoren, én een server.
Lijkt maar een klein punt maar reken maar uit voor alleen de pc 1.2 kW x 14 uur x 31 dagen ~~ 510 kWh.
Reken de server en de 3 monitoren erbij en ik zit al op 750 kWh.
Dat de airco vanaf 10 uur in de ochtend tot 12 uur 's nacht aan staat maakt het ook niet goedkoper natuurlijk

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”