te gast zijn in thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: te gast zijn in thailand

#1 Bericht door KhunSugar » maandag 26 maart 2018, 11:47

Inburgeren betekend niet uw westerse waarden verloochenen, het betekend uw westerse waarden niet opdringen aan de autochtone bevolking. Het betekend voornamelijk de taal voldoende te beheersen. Het betekend de gebruiken en de cultuur begrijpen. Het wil niet zeggen dat je als een Thai moet rijden, eten, drinken, uw afval droppen enz. Het wil als we het over respect hebben, de kennis van de sociale rangen en u ernaar gedragen.

Je blijft zoals ze het noemen een Alien. En uit uw gedrag, lichaamstaal, kledij, attitude enz, zal blijken of je hun respect verdient.
Bovendien zijn er 4 grote regio's in Thailand alwaar men u anders zal beoordelen (aanvaarden).
Zo is er zelfs onder Thai een mentaliteitsverschil afhankelijk van de plaats van herkomst.

Om een voorbeeld te geven, verwacht niet al te veel respect van ambtenaren in Bangkok wanneer je gekleed bent op flip flops, een short en marcelleke.
Zelfs in Pattaya eisen restaurants een dresscode en daar zijn ze het een en ander gewoon van de farangs ! :roll:

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: te gast zijn in thailand

#2 Bericht door herman69 » dinsdag 27 maart 2018, 02:46

Bon, lieve mensn hier, wij geraken er niet goed uit wat te GAST betreft, en INBURGEREN.

Zo, dan maar ons gezond verstand er bijhalen, met wat eenvoudige woorden.

Te GAST zijn, wij moeten alle Jaren naar immi voor onze jaarlijkse extentie, dat is duilijk.
Gezien wij verplicht zijn de nodige documenten voor te leggen, zou ik eerder het woord begunstige
in de mond nemen, en er is geen sprake meer van te gast zijn.
Nu zijn de documenten niet in orde, de immi kan u de gunst weigeren, totaal eens met de immi.
Conclusie, iemand die ergens te GAST is, is uitgenodigd of heeft een uitnodeging ontvangen.
Hebben wij een uitnodeging gekregen, ik niet hoor, JULLIE ?????
Wij zijn totaal afhankelijk van de good will van het land, en de immi heeft de macht u die te geven of
te weigeren. IK BEN EEN BEGUNSTIGE

INBURGEREN, ik zou eerder het woord AANPASSEN gebruiken, ik PAS MIJ AAN, maar met mijn eigen normen en waarden.
Wij zijn heer in het verkeer, wij houden het netjes, wij gedragen ons, 1 woord wij zijn HOFFELIJK.
wat prachtig is in Thailand, dat wij onze normen en waarde kunnen behouden, Thailand betekend
trouwens VRIJ LAND.
De thai BEKIJKT HET ANDERS, en de thai gaat er totaal verkeerd mee om, eigelijk moet ik het
woord MISBRUIKEN in de mond nemen.

Sommige vreemdelingen in Europa burgeren zich niet in, en passen zich niet aan de normen
en waarde van het land.
Het liefst wat sommige vreemdelingen doen is HUN normen en waarde OPDRRINGEN in het land waar zij
verblijven.
Dat is verkeerd, dat noem ik dan negatief inburgeren, alhoewel zij de mogelijkheid hebben om hun normen
en waarde te behouden.
Dat doet de farang niet, wij komen hier de boel niet op stelte zetten, wij komen hier geen eisen stellen
enz....
Zo, wij kunnen het woord AANPASSEN gebruiken maar met onze eigen normen en waarden.
Ik heb ook al tempels bezocht, het thais eten geproefd, al op de grond gegeten, op de grond geslapen,
heb ook al een verkeers overdreding gemaakt, hoe klein zij ook was enz..........
Dus ik ben AANGEPAST.

Zo, beste noordenburen en landgenoten, bij deze, zou dat toch moeten opgehelderd zijn he.

Mijn dank voor jullie begrip.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: te gast zijn in thailand

#3 Bericht door wanadee » dinsdag 27 maart 2018, 04:00

Klinkt wel goed aangepast want inburgeren kun je nauwlijks in thailand. Er is een periode geweest dat mensen mij onaangepast noemden dus voor mij een extra overwinning :crazy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: te gast zijn in thailand

#4 Bericht door ron » dinsdag 27 maart 2018, 12:38

In mijn vaartijd at ik als wij met het schip in Buenaventura (Colombia) lagen,iedere ochtend vroeg
een sateetje bij zo,n zelfde soort karretje wat in Thailand gebruikelijk is.
Tot vandaag de dag nog niet zo,n lekker sateetje gegeten!
Ik haalde dan een stuk of 10 stokjes en at die aan boord op.
Toen ik een keer weer eens aan boord kwam,vroeg de bootsman aan mij waar ik die dingen gekpcht had
en ik antwoordde hem :bij dat kereltje buiten de poort.

Weet je dan niet dat dat kattenvlees is,lachte hij me toe...?!
Dacht dat ie een geintje maakte en at op m,n gemak het portie op.
De volgende keer besloot ik toch maar eens te vragen wat voor vlees het was aan die kerel....

Met een trots gezicht kwam het woordje "gato" uit zijn mond,en miauwde hij er ook nog eens bij.
Vreemd genoeg had ik helemaal geen trek meer en ben weggelopen.
Jaren later besef ik mij dat het wel de lekkerste sateetjes waren die ik ooit geproefd had,
en ik nu (40) jaar later er geen enkel probleem mee zou hebben
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: te gast zijn in thailand

#5 Bericht door wanadee » dinsdag 27 maart 2018, 12:45

Je moet aan het idee wennen denk ik. Ik eet bv geen sprinkhanen, mieren of ander ongedierte, mijn meisje wel. Maar zelf begin ik er niet aan, geen enkele behoefte om dat uit te proberen. Maar mijn ouders hebben in de oorlog wel kat en hond gegeten, nood breekt wetten.
Maar zolang ik nog voldoende ander voedsel kan krijgen kies ik daar maar boor.
Vandaag lekker Hache van rundvlees gegeten, 3 uur sudderen , lekker mals :thumbsup:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: te gast zijn in thailand

#6 Bericht door ron » dinsdag 27 maart 2018, 12:53

Draadjesvlees.....lekker............ :thumbsup:
Mocht je ook eens in Singapore zijn geweest of er ooit naar toe gaan,
dan loop je ook kans om niet-wetend een hond of kat sateetje te eten op de Ramadan Bazaar .

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: te gast zijn in thailand

#7 Bericht door wanadee » dinsdag 27 maart 2018, 15:40

Wat niet weet at niet deert denk ik?
Ik heb vroeger kippen gehouden, een stuk of 15 op een flink stuk grond. Masr na een pasr jaar worden het er teveel want die gluiperds vinden altijd wel een stiekem plekje om kuikens uit te broeden.
Dus kwam de buurvrouw ze “uitdunnen”. Ze heeft diverse malen aangeboden om er een pasr geslacht en svhoongemaakt terug te brengen maar ik eet mijn eigen kippen niet op. Stom natuurlijk want ze hebben een fantastisch leven gehad in het gras met fruitbomen en een mooi nachthok. In plaats daarvan kocht ik kip uit de supermarkt die een stuk minder levensvreugde hadden gekend.
Ik ben een watje wat dat betreft.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: te gast zijn in thailand

#8 Bericht door wanadee » dinsdag 27 maart 2018, 15:41

Ps, we zijn wel aardig van het topic afgedwaald. Excuus Herman. :worshippy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: te gast zijn bij Herman

#9 Bericht door ron » dinsdag 27 maart 2018, 18:20

Afbeelding

Ach,dan zij we nu toch gewoon te gast bij Herman.. :P

Afbeelding

https://www.bol.com/nl/f/te-gast-in-poc ... 010666368/
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: te gast zijn in thailand

#10 Bericht door herman69 » woensdag 28 maart 2018, 02:04

Volgens mij is die man levensmoe, dat zou ik toch niet op mijn menu zetten.
Ratten is een van de grootste ziekte verspreider, alles staat op het menu van de rat.

Ja daar verschiet ik niet van, sommige thaien vreten alles, ik zie hier thaien met een kattabult hagedissen
neerschieten om op te eten, wat heb je daar nou aan.

Moet ik mij INBURGEREN OF ZELF AANPASSEN , in dat geval niet hoor. THANKS.
Dat is een prachtig voorbeeld voor mensen hier die zich willen INBURGEREN, en zich volledig willen AANPASSEN.
De mensen die het met mij niet volledig eens waren, er zal wel stilte heersen nu.
Ieder zijn eigen menig , niks op tegen wij zijn democraten he.

kijk maar wat voor insekten zij eten, wel eigelijk niet slecht, bevat veel proteinen, niet zijde dat zij dat volgens mij
toch op de verkeerde wijze klaar maken, mensen met een valsgebid hebben daar geweldig last van hahahahahh

Ik zelf al geprobeerd, smaakt naar noten, wel een beetje langs de harde kant.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: te gast zijn in thailand

#11 Bericht door wpdl » woensdag 28 maart 2018, 05:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met dank aan Cartoon Gallery van The Nation

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: te gast zijn in thailand

#12 Bericht door genesis » woensdag 28 maart 2018, 06:47

de rode draad wat ik voor mij uit alle verhalen lees is dat het met persoonlijke perceptie te maken heeft

En er is geen 'absolute' waarheid een ieder heeft zijn eigen waarheid, er kunnen meerdere waarheden naast elkaar bestaan en toch alle waar zijn.

Als wij in de toekomst (ook) in Thailand gaan wonen zal ik zeer low profile houden en beseffen dat de Thai toch veel van je weten en je het voor sommigen toch nooit goed kan doen.

net zo goed dat sommige het wel prima zullen vinden.

Ook zal 8 om 4 maanden een prima compensatie zijn als contrast om de zaken in perspectief te blijven bezien denk ik

Genesis

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: te gast zijn in thailand

#13 Bericht door wanadee » woensdag 28 maart 2018, 07:02

Nadeel van 8/4 is dat je elke keer weer moet wennen of aan de nederlandse mentaliteit, of aan de thaise.
Volgens mij heb je hier geen problemen als je een beetje rekening houdt met hun zeden en gewoontes en vooral je eigen grenzen bewaken zodat je heen dingen op gaat potten.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: te gast zijn in thailand

#14 Bericht door genesis » woensdag 28 maart 2018, 08:54

wanadee schreef:Nadeel van 8/4 is dat je elke keer weer moet wennen of aan de nederlandse mentaliteit, of aan de thaise.
Volgens mij heb je hier geen problemen als je een beetje rekening houdt met hun zeden en gewoontes en vooral je eigen grenzen bewaken zodat je heen dingen op gaat potten.
tijd zal het leren, anders zal er zich een verschuiving voordoen qua land en verblijfsduur

Wat ik wel bemerk bij een grote groep Thai is dat er enorm veel afgunst heerst tav een ieder die 'meer' heeft als een ander of het nu materieel of immaterieel is en dat velen een weerstand hebben tegen een ieder die geen Thai is

dat beseffende is het een kwestie van accepteren en waar mogelijk 'onder de radar blijven' en dat is mij ok, zo leef ik nu eigenlijk ook al

Voor de rest is het een kwestie van 'inburgeren'.

genesis

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: te gast zijn in thailand

#15 Bericht door stevenl » woensdag 28 maart 2018, 09:18

genesis schreef:
wanadee schreef:Nadeel van 8/4 is dat je elke keer weer moet wennen of aan de nederlandse mentaliteit, of aan de thaise.
Volgens mij heb je hier geen problemen als je een beetje rekening houdt met hun zeden en gewoontes en vooral je eigen grenzen bewaken zodat je heen dingen op gaat potten.
tijd zal het leren, anders zal er zich een verschuiving voordoen qua land en verblijfsduur

Wat ik wel bemerk bij een grote groep Thai is dat er enorm veel afgunst heerst tav een ieder die 'meer' heeft als een ander of het nu materieel of immaterieel is en dat velen een weerstand hebben tegen een ieder die geen Thai is

dat beseffende is het een kwestie van accepteren en waar mogelijk 'onder de radar blijven' en dat is mij ok, zo leef ik nu eigenlijk ook al

Voor de rest is het een kwestie van 'inburgeren'.

genesis
Ik zou me daar niet druk om maken, wennen aan de mentaliteit gaat vanzelf en snel. Zeker als je ongeveer weet wat je kunt verwachten.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”