Wonen in het zuiden

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wonen in het zuiden

#16 Bericht door driver » donderdag 25 augustus 2016, 17:35

Farang Baa schreef:Vrijdag en zondag zijn dit semester mijn vrije dagen, dus zal ik morgen kijken wat ik kan doen qua foto's.
Voel je tot niks verplicht hé.... :thumbsup:

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Wonen in het zuiden

#17 Bericht door Farang Baa » zaterdag 22 oktober 2016, 14:04

Ben voor een paar weken terug in Europa, o.a. op visite bij mijn moeder. "Helaas" heb ik de dood van de koning gemist. Het lijkt me interessant om dat van dichtbij mee te maken. Het is toch een unieke gebeurtenis...

Volgende week maandag vlieg ik terug naar Bangkok om op dinsdagochtend meteen door te vliegen naar Hat Yai en per minibus weer naar huis, Narathiwat, te reizen. Helaas was de promotieprijs van 900 baht niet meer verkrijgbaar voor de vlucht op dinsdagmiddag 2-11, dus kies ik voor de omslachtige route via HY. Ik wil per se weer op woensdag beginnen met werken want ik heb dan al acht dagen gemist.

Driver, sorry dat ik geen foto's meer heb geplaatst. De meeste staan op mijn laptop die op mijn kamer in Thailand ligt en ik heb daar (nog) geen kabelinternet. Dat is een van de zaken die ik daar z.s.m. wil gaan regelen. Ik heb nu een Non-B visum voor drie maanden en een 'teacher's license', maar moet nog een gezondheidsverklaring halen, een werkvergunning en, tenslotte, een Non-B visum voor een jaar. De werkvergunning heb ik nodig om een bankrekening te openen, mijn motorbike op mijn naam te laten zetten en een Thais rijbewijs te kunnen halen. Heel veel geregel nog dus in de komende maand, dus ik geniet nog heel even van mijn vrije tijd in Nederland. En van het heerlijke brood, kaas, zuivelwaren, patat etc. ;)

Groetjes uit - nog wel - Alkmaar!

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Wonen in het zuiden

#18 Bericht door Farang Baa » zaterdag 22 oktober 2016, 14:05

Ben voor een paar weken terug in Europa, o.a. op visite bij mijn moeder. "Helaas" heb ik de dood van de koning gemist. Het lijkt me interessant om dat van dichtbij mee te maken. Het is toch een unieke gebeurtenis...

Volgende week maandag vlieg ik terug naar Bangkok om op dinsdagochtend meteen door te vliegen naar Hat Yai en per minibus weer naar huis, Narathiwat, te reizen. Helaas was de promotieprijs van 900 baht niet meer verkrijgbaar voor de vlucht op dinsdagmiddag 2-11, dus kies ik voor de omslachtige route via HY. Ik wil per se weer op woensdag beginnen met werken want ik heb dan al acht dagen gemist.

Driver, sorry dat ik geen foto's meer heb geplaatst. De meeste staan op mijn laptop die op mijn kamer in Thailand ligt en ik heb daar (nog) geen kabelinternet. Dat is een van de zaken die ik daar z.s.m. wil gaan regelen. Ik heb nu een Non-B visum voor drie maanden en een 'teacher's license', maar moet nog een gezondheidsverklaring halen, een werkvergunning en, tenslotte, een Non-B visum voor een jaar. De werkvergunning heb ik nodig om een bankrekening te openen, mijn motorbike op mijn naam te laten zetten en een Thais rijbewijs te kunnen halen. Heel veel geregel nog dus in de komende maand, dus ik geniet nog heel even van mijn vrije tijd in Nederland. En van het heerlijke brood, kaas, zuivelwaren, patat etc. ;)

Groetjes uit Alkmaar!
Thailand, see you soon.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Wonen in het zuiden

#19 Bericht door Farang Baa » zondag 01 december 2019, 07:30

Ik ben al jaren niet meer actief geweest op deze site, maar woon nog steeds in Thailand en heb geen behoefte aan een terugkeer naar Nederland.
Voor allerhande vragen over wonen in Thailand sta ik open, inclusief over mijn ervaringen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Wonen in het zuiden

#20 Bericht door erik-kuijpers » zondag 01 december 2019, 07:57

Lekker in Thailand blijven als het zo bevalt. Mij beviel het ook tot de invaliditeit zich aandiende en dan krijg je zonder ziektekostenpolis een andere blik op het land en jouw mogelijkheden. Anders had ik er nu nog steeds gewoond. Dus geniet er van zolang je de kans hebt, David!

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Wonen in het zuiden

#21 Bericht door stille » zondag 01 december 2019, 12:05

Je heb gelijk,zolang je gezond bent,is het hier goed vertoeven.
Maar hoop niet dat je het zelfde krijgt als ik.
2010 prostaatkanker,2013 Darmkanker,2018 hersens beroerte, heb gelukt dat ik een goede ZKV heb in Nederland,bij VGZ met als woonland Thailand.
Natte vinger werkt geloof dat ik anders al meer als 80000 euro kwijt bent,als ik geen ZKV heb
Heb nu een backup voor mij zelf,mocht het zo zijn dat ik in verpleeghuis of verzorginghuis,moet,dit vergoed mijn ZKV niet.
Heb me reeds laten inschrijven bij, KTOMM Bronbeek,helaas er zijn 6 wachtenden voor mij.
Zolang mijn Neuroloog, mij nog niet zegt dat ik beginnend ,geheugen of dementie heb,blijft ik hier.
Het is en blijft een mooi land.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Wonen in het zuiden

#22 Bericht door erik-kuijpers » zondag 01 december 2019, 12:38

Hans, ik wil je niet bang maken, maar een NL-er in mijn regio Nongkhai, helaas te jong overleden, mocht na 3 hart- en 3 herseninfarcten HELEMAAL NOOIT meer vliegen. De overdruk in de cabine zet je lijf aan de bloeddruk op te pompen, denk ik. Dan zal je met de boot moeten of met de trein en dat laatste komt steeds dichterbij maar is wel een bezoeking op onze leeftijd, vertel ik je maar vast.... Bangkok, Hanoi, Beijing, de Transsib, en dan naar NL.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Wonen in het zuiden

#23 Bericht door stille » zondag 01 december 2019, 12:50

Zou kunnen.zoals jij het omschrijft,begrijpelijk.
Door de Neuroloog in het MCL hospitaal is mij verteld dat ik 3 maanden niet mocht autorijden en vliegen.
Heb toen verteld dat ik toch gaat.
Ze zei toen tegen mij,wij moeten dit alleen door geven,maar er zijn nog nooit onderzoekingen gedaan.
DE Neuroloog in het RAM hospitaal,heb ik direct het medisch rapport van de MCL gegeven, waar ik nu onder controle staat,heeft mij hierover tot nu toe niets over verteld,ook mijn rijbewijs niet.of rijden.
Dus voor het auto rijden hebben we wel door gegeven aan de CBR,als je het toch doet bega je een misdrijft.
Ze heeft mij wel voordat ik terug vliegt,mijn rijbewijs aan mij terug gegeven

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Wonen in het zuiden

#24 Bericht door Farang Baa » woensdag 04 december 2019, 06:00

erik-kuijpers schreef: zondag 01 december 2019, 07:57 Lekker in Thailand blijven als het zo bevalt. Mij beviel het ook tot de invaliditeit zich aandiende en dan krijg je zonder ziektekostenpolis een andere blik op het land en jouw mogelijkheden. Anders had ik er nu nog steeds gewoond. Dus geniet er van zolang je de kans hebt, David!
Erik, ik ben via mijn werk sociaal verzekerd voor ziektekosten. Dat heet prakan sangkhom. Mocht ik met mijn vriendin trouwen - wat niet geheel ondenkbaar is - dan zal ik een andere, nog betere verzekering kunnen krijgen. Zij is ambtenaar (khaa ratchakaan) en als haar echtgenoot zou ik dezelfde verzekering als zij kunnen krijgen.
Daarnaast ben ik pas 40, verkeer in goede gezondheid en maak me nog niet druk om de toekomst.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wonen in het zuiden

#25 Bericht door jumbo » vrijdag 06 december 2019, 01:22

Farang Baa schreef: woensdag 04 december 2019, 06:00
erik-kuijpers schreef: zondag 01 december 2019, 07:57 Lekker in Thailand blijven als het zo bevalt. Mij beviel het ook tot de invaliditeit zich aandiende en dan krijg je zonder ziektekostenpolis een andere blik op het land en jouw mogelijkheden. Anders had ik er nu nog steeds gewoond. Dus geniet er van zolang je de kans hebt, David!
Erik, ik ben via mijn werk sociaal verzekerd voor ziektekosten. Dat heet prakan sangkhom. Mocht ik met mijn vriendin trouwen - wat niet geheel ondenkbaar is - dan zal ik een andere, nog betere verzekering kunnen krijgen. Zij is ambtenaar (khaa ratchakaan) en als haar echtgenoot zou ik dezelfde verzekering als zij kunnen krijgen.
Daarnaast ben ik pas 40, verkeer in goede gezondheid en maak me nog niet druk om de toekomst.
Social Security betaalt 100% uit... hoe meer 'beter' kan je het dan nog krijgen?? Dat is een vraag uit nieuwsgierigheid, niet anders.
Blijft de familie verzekering doorlopen als zij stopt met werken?
SS kan je zelf doorzetten nadat je stopt met werken....en is dus levenslang
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”