schengen gebied

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: schengen gebied

#16 Bericht door elst99 » woensdag 24 mei 2017, 06:27

Je vliegt toch met Finair? Bangkok-Amsterdam, tussenlanding in Helsinki? Ga je niet door de douane! Wel mss als je met een andere mij van Helsinki naar A'dam vliegt! Maar dat is bij jou niet het geval toch? Hoef je je echt geen zorgen te maken.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

hanshu

Re: schengen gebied

#17 Bericht door hanshu » woensdag 24 mei 2017, 07:09

Thanks Elst..

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: schengen gebied

#18 Bericht door Ben » woensdag 24 mei 2017, 09:28

elst99 schreef:Als je een vlucht met een tussenlanding maakt, blijf je in de transitruimte en ga je niet door de douane, tig keer gedaan, dus Hans het is geen probleem! Je koffers zijn ook doorgelabeld.
Ik ben afgelopen jaar 2 x via Helsinki naar DUSS gevlogen en je moet WEL door de douane in Helsinki
voor je vervolgvlucht ! Iedereen gaat erdoor !
Shengenvisas worden daar gecontroleerd, In AMS of welk Shengenland kun je dan zonder enig gedoe door .

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: schengen gebied

#19 Bericht door elst99 » woensdag 24 mei 2017, 11:18

In februari 2016 werd naar aanleiding van een evaluatie in Griekenland geconcludeerd dat er veel maatregelen nodig zijn aan de buitengrenzen. In juli 2016 heeft het Europees parlement ingestemd met een EU grenswacht. Frontex zal worden uitgebouwd en kan vanaf het einde van zomer 2016 de bewaking van de Europese buitengrenzen gaan versterken. Dit zal echter pas gebeuren als een lidstaat zijn grenzen niet meer kan beveiligen en om hulp vraagt.
Vooralsnog hebben de migratieministers besloten dat iedereen die de Schengenzone binnenkomt of verlaat, aan de grens gecontroleerd moet worden op registratie in databanken. Dat geldt ook voor EU-burgers. Het Europees Parlement heeft hier op 17 februari 2017 mee ingestemd. Het pakket is versneld behandeld vanwege de aanslagen in Europa. De systematische controleverplichting aan de grenzen geldt voor grenzen op het land, zee- en luchthavens. Als ze tot lange wachtrijen of verkeersopstoppingen leiden mag worden overgegaan op steekproefsgewijze controles.

Dit op Google gevonden, kan best dat het nu het laatste jaar veranderd is met het oog op aanslagen.
Dat weet ik niet!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

hanshu

Re: schengen gebied

#20 Bericht door hanshu » woensdag 24 mei 2017, 11:33

T :mrgreen:
Laatst gewijzigd door hanshu op zaterdag 01 juli 2017, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: schengen gebied

#21 Bericht door serpay » donderdag 25 mei 2017, 19:55

Zo bij ons ging het als volgd.
Controle eerst in BKK of dao een visa had .
Ja dus door.
In Amsterdam door de paspoortcontrole en daar ook weer na het visa gekeken.
Dus ook weer door.
Nu dusseldorf nog maar dat is pas later.
In dusseldorf gewoon doorlopen niets gezien .
Laatst gewijzigd door serpay op vrijdag 26 mei 2017, 05:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: schengen gebied

#22 Bericht door Gardensafari » donderdag 25 mei 2017, 20:28

Volgens mij is het toch echt zo dat je gecontroleerd wordt bij binnenkomst in het schengengebied.
In Helsinki dus!
Daarna vlieg je door naar Amsterdam en kom je aan in de Schengenhal.
Daar is geen controle.
In Amerika werkt het precies zo.
Er kunnen natuurlijk best afzonderlijke regels zijn voor mensen die met een visum komen, maar in principe geldt dat wanneer je komt uit een Schengenland je domweg, op speciale akties na, niet wordt gecontroleerd.
Dat is ook waarom het een Schengen-visum is en niet alleen een Nederlands visum.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: schengen gebied

#23 Bericht door Gardensafari » donderdag 25 mei 2017, 20:32

Dat blijkt ook uit deze passage:

Inmiddels kan binnen 26 landen vrij gereisd worden. De controles aan de binnengrenzen tussen de overeenkomstsluitende staten zijn afgeschaft en er is één enkele buitengrens gecreëerd waar de controles bij de binnenkomst in de Schengen-ruimte volgens identieke procedures uitgevoerd worden. Ook zijn er gemeenschappelijke voorschriften vastgesteld inzake visa, asielrecht en controle bij de buitengrenzen, zodat het vrije verkeer van personen binnen de Schengen-ruimte niet ten koste gaat van de openbare orde.

Bron: https://www.europa-nu.nl/id/vh1alz099lw ... visabeleid

Waarom wordt hier zulke onjuiste tegenstrijdige informatie verstrekt?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

hanshu

Re: schengen gebied

#24 Bericht door hanshu » vrijdag 26 mei 2017, 00:29

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door hanshu op zaterdag 01 juli 2017, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: schengen gebied

#25 Bericht door stevenl » vrijdag 26 mei 2017, 01:18

Ben schreef:
elst99 schreef:Als je een vlucht met een tussenlanding maakt, blijf je in de transitruimte en ga je niet door de douane, tig keer gedaan, dus Hans het is geen probleem! Je koffers zijn ook doorgelabeld.
Ik ben afgelopen jaar 2 x via Helsinki naar DUSS gevlogen en je moet WEL door de douane in Helsinki
voor je vervolgvlucht ! Iedereen gaat erdoor !
Shengenvisas worden daar gecontroleerd, In AMS of welk Shengenland kun je dan zonder enig gedoe door .
Klopt helemaal, dat is de regel. Bij binnenkomst wordt je gecontroleerd, in dit geval dus in Helsinki.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: schengen gebied

#26 Bericht door KhunSugar » vrijdag 26 mei 2017, 12:50

stevenl schreef:
Ben schreef:
elst99 schreef:Als je een vlucht met een tussenlanding maakt, blijf je in de transitruimte en ga je niet door de douane, tig keer gedaan, dus Hans het is geen probleem! Je koffers zijn ook doorgelabeld.
Ik ben afgelopen jaar 2 x via Helsinki naar DUSS gevlogen en je moet WEL door de douane in Helsinki
voor je vervolgvlucht ! Iedereen gaat erdoor !
Shengenvisas worden daar gecontroleerd, In AMS of welk Shengenland kun je dan zonder enig gedoe door .
Klopt helemaal, dat is de regel. Bij binnenkomst wordt je gecontroleerd, in dit geval dus in Helsinki.
Klopt inderdaad, is trouwens de logica zelve.
Op het visum aanvraagformulier dien je het land van binnenkomst te vermelden indien anders dan het land van bestemming.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: schengen gebied

#27 Bericht door serpay » vrijdag 26 mei 2017, 17:02

Waarom zo moeilijk ik heb het toch up to date geschreven.
En dit geld toch voor heel de eu.
Soms snap ik jullie niet om te zoeken naar uitzonderingen.
Die er niet zijn. Ego?.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: schengen gebied

#28 Bericht door Ben » vrijdag 26 mei 2017, 21:50

serpay schreef:Waarom zo moeilijk ik heb het toch up to date geschreven.
En dit geld toch voor heel de eu.
Soms snap ik jullie niet om te zoeken naar uitzonderingen.
Die er niet zijn. Ego?.
Uitzonderingen zijn er wel .
En dit geld toch voor heel de eu.
De EU en Shengen zijn niet gelijk UK was en is nog EU maar nooit geen shengen gebied geweest

UK reizigers kunnen wel in een NON shengen area verblijven die hoeven niet door de douane .
Alleen Shengen landen reizigers moeten er door .Die kunnen niet in de NON shengen area komen .

OP is een shengenreiziger BKK-AMS-BKK

Via Engeland is erg leukeratief vliegen naar Bangkok Bussines class tickets 1.442 € vanaf Amsterdam
Eco 525 € B 777 en flexibel in data bent.
serpay schreef:Waarom zo moeilijk ik heb het toch up to date geschreven.
Die er niet zijn. Ego?.
[|( [|( [|)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: schengen gebied

#29 Bericht door Gardensafari » vrijdag 26 mei 2017, 22:39

Via Engeland is erg leukeratief vliegen naar Bangkok Bussines class tickets 1.442 € vanaf Amsterdam
Eco 525 € B 777 en flexibel in data bent.
Ben, jongen, kun je deze zin ook in het Nederlands schrijven? Ik begrijp er geen snars van.
Is geen kritiek of onderuit halen van iemand, maar ik begrijp hem echt niet.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

hanshu

Re: schengen gebied

#30 Bericht door hanshu » zaterdag 27 mei 2017, 01:24

[ :mrgreen:
Laatst gewijzigd door hanshu op zaterdag 01 juli 2017, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”