visum Nederland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

visum Nederland

#1 Bericht door Messatsu » maandag 07 oktober 2013, 20:34

Hallo allen. Waarschijnlijk "de zoveelste" met dezelfde vragen voor jullie, maar ik heb toch wat specifieke vragen mbt. het naar Nederland halen van mijn Thaise vriendin voor enkel een vakantie.

Zo lees ik bv. dat ze een link terug moet hebben naar Thailand. In hoeverre is dit een probleem? Ze heeft namelijk geen vast werk, geen vaste verblijfplaats en geen schoolgaande kinderen.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: visum Nederland

#2 Bericht door Ashley » maandag 07 oktober 2013, 21:28

Ze heeft dus wel kinderen?
Geen vast werk maakt niks uit, want in Thailand werken er niet zoveel in vast dienstverband.
Geen vaste verblijfsplaats kan denk ik wel een probleem zijn maar dat weet ik niet zeker.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: visum Nederland

#3 Bericht door prajak » dinsdag 08 oktober 2013, 01:27

Ze is ergens in dit land ingeschreven. Dat is dan de vaste verblijfplaats. Ze kan een ID laten zien en uiteraard een reisdocument zoals een paspoort. Daaruit blijkt haar plaats van inschrijving. Heeft ze ergens een stukje grond op eigendoms- of gebruiksrecht ?

Als er helemaal niks is wordt het moeilijker.

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: visum Nederland

#4 Bericht door Messatsu » dinsdag 08 oktober 2013, 02:39

Ze is bij haar ouders ingeschreven maar huurt een kamer, maar dit is denk ik niet genoeg ofwel? Ze heeft 2 jonge kinderen waar oa. haar ex-schoonouders voor zorgen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: visum Nederland

#5 Bericht door stevenl » dinsdag 08 oktober 2013, 04:20

Dan is dus haar vaste woonplaats het adres van haar opuders, dat kan ze namelijk aantonen. Daarnaast heeft ze kinderen wat ze aan kan tonen. Naast binding met Thailand is ook jouw informatie belangrijk: garantstelling, inkomen, werk, en geef aan dat jullie elkaar al jaren kennen, dat je 5x per jaar naar Thailand komt om haar tre zien, etc.

Laat duidelijk blijken dat ze niet naar Nederland wil komen om te blijven, ook niet in de toekomst. Hoe beter je dat aan kunt tonen (vandaar dat binding met Thailand belangrijk is) hoe groter de kans dat het visum wordt toegekend.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: visum Nederland

#6 Bericht door Ashley » dinsdag 08 oktober 2013, 05:55

Kan 1 van de leden niet een soort van handleiding schrijven voor een VKV en hier op het forum zetten, met alle punten op een rij.
Ik ben zelf niet zo een schrijver en ik denk als alles duidelijk word neergezet er heel veel mensen wat aan hebben.
En zodra er word gevraagd naar dit soort dingen ze doorlinken naar dat topic?
Het is maar een idee [|)

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: visum Nederland

#7 Bericht door Messatsu » dinsdag 08 oktober 2013, 13:27

Thanks voor de reacties mensen! :thumbsup:

Kan iemand mij misschien helpen met de zaken die ik van mijn kant moet regelen? Voor zover ik het begrijp is het dit:

- garant-staan formulieren invullen -> deze heb ik gedownload, moet ik deze nog laten afstempelen of zoiets?

- laatste 3 loonstrookjes en werkgevers verklaring

- geschreven uitnodiging waarin ik haar uitnodig -> ook aangeven waarom, hoe verliefd we zijn en hoelang we elkaar al kennen etc

- nog meer?

In welke volgorde en waar moet ik met al deze papieren heen voordat ik ze naar haar op stuur?

Nogmaals bedankt!

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: visum Nederland

#8 Bericht door BKK_Bert » dinsdag 08 oktober 2013, 13:40

Hoi,

Niet vergeten...

Een ziektekosten verzekering voor haar afsluiten voor de tijd die zij hier verblijft.
Als haar iets overkomt, wat natuurlijk niet te hopen is, is zij verzekerd. In ernstige gevallen zal haar eigen thaise verzekering mogelijk niet voldoende zijn om de kosten te dekken.

Heb ik destijds ook gedaan, alleen weet niet meer bij wie...
kostte destijds 1,25 euro per dag.

garant-staan formulier, engelse versie en laten legaliseren/afstempelen bij je gemeentehuis.
Home is not where you live, but where they accept you.

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: visum Nederland

#9 Bericht door Messatsu » dinsdag 08 oktober 2013, 13:55

Thanks!

Garantstelling formulier Engelse versie, deze?: http://www.ind.nl/Klant-informatie/Documents/1310.pdf

Is zo'n geschreven uitnodiging echt nodig? Wordt er dan niet op een iets TE prive vlak beoordeeld? Ik bedoel, ze is m'n vriendin, ik wil haar hier uitnodigen voor een vakantie, daarna weer terug en klaar. Maakt het dan uit hoelang ik haar al ken, hoevaak ik in Thailand ben geweest etc?

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: visum Nederland

#10 Bericht door BKK_Bert » dinsdag 08 oktober 2013, 14:03

Mij werd geadviseerd het formulier op te halen bij het gemeentehuis. Na invullen terug naar gemeentehuis en laten afstempelen.

Toen ik alle papieren had, deze opgestuurd naar mijn vriendin. (wel eerst een kopie maken van alles voor je eigen adm.)

Vriendin moet met de papieren EN vliegticket (retourtje, wel te verstaan) naar de NL ambassade in BKK. Na enkele dagen hoort ze dan of ze de visum krijgt of niet. Dan kan ze de weer naar de ambassade om het op te halen.

Een geschreven uitnodiging had ik niet meegestuurd.
Home is not where you live, but where they accept you.

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: visum Nederland

#11 Bericht door Messatsu » dinsdag 08 oktober 2013, 14:25

Bert, dan zeg je dat ze met een vliegticket naar de ambassade moet, maar stel dat het wordt afgewezen heb je het ticket voor niks gekocht?

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: visum Nederland

#12 Bericht door BKK_Bert » dinsdag 08 oktober 2013, 14:36

Als je alles goed hebt ingevuld en opgestuurd hebt, en zij alles (ook van haar kant ) heeft ingeleverd, zodat voldoende informatie is verstrekt, dan zal het geen probleem zijn voor een visum.

Ik heb ook nog gemaild met de ambassade in BKK over het hoe en wat en welke papieren...
Messatsu schreef:Bert, dan zeg je dat ze met een vliegticket naar de ambassade moet, maar stel dat het wordt afgewezen heb je het ticket voor niks gekocht?
Annuleringsverzekering afsluiten voor het geval dat...


Komt ze alleen hiernaartoe of haal je haar op vanuit Thailand?

Ik ben voorafgaand, dat mn vriendin hierheen kwam, eerst 4 weken daar geweest en zijn toen samen naar Nl gegaan, zelfde vlucht, zij heeft daar geboekt. Kwestie van goed plannen.
Voor de eerste keer zal het voor haar wereldvreemd zijn. Het gaf me een beter gevoel bij aankomst op Schiphol en douane.
Home is not where you live, but where they accept you.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: visum Nederland

#13 Bericht door RuudThai » dinsdag 08 oktober 2013, 16:58

Je hoeft toch geen ticket te laten zien maar een verklaring van reservering wordt toch ook geaccepteerd?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: visum Nederland

#14 Bericht door Jim » dinsdag 08 oktober 2013, 17:11

jup, alleen een optie op een ticket.
als je zegt dat het voor een visumaanvraag is begrijpen ze het wel.
nog niets betalen dus.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: visum Nederland

#15 Bericht door stevenl » woensdag 09 oktober 2013, 03:16

Klopt,

garantstelling laten legaliseren bij gemeentehuis;
geen ticket kopen, alleen reserveren, bij afhalen van visum (na goedkeuring dus) ticket overleggen;
reisverzekering: offerte overleggen, pas afsluiten na goedkeuring visum, en overleggen bij afhaling visum;
en ja, brief is nodig. Ze zijn bang dat ze in Nederland blijft, de hele procedure is erop gericht om dat te voorkomen. Dus werk eraan mee en toon aan dat ze niet in Nederland blijft, zie eerdere suggesties.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”