toeristenvisum nederland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: toeristenvisum nederland

#31 Bericht door stevenl » dinsdag 27 augustus 2013, 06:58

Ashley schreef:
stevenl schreef:
Maar nee, bij aankomst in Nederland krijg je geen visum, dat krijg je van de ambassade in Bangkok. Op de begeleidende informatie staan bepaalde verplichtingen, o.a. het melden, en adviezen.
Dat begrijp ik je krijgt bij de vreemdelingenpolitie bij het aanmelden je 2de stempel met visum, niet bij aankomst in Nederland.

Stel jouw vrouw moet zich een keer legitimeren in Nederland en zij heeft niet die stempel(sticker) van de vreemdelingen politie, dan denk ik ze mee mag. Want als je het goed bekijkt klopt haar visum niet.

Maar wat jij net zegt, ieder zijn ding ;)
Nee, ook bij de vreemdelingenpolitie krijg je geen visum, dat krijg je bij de ambassade.

Tegenwoordig kun je je inderdaad elektronisch melden, denk dat ik dat de volgende keer ook doe. Maar 60 kilometer rijden, en feitelijk minimaal 1/2 dag van de 10 opofferen voor ambtelijk gezeur doe ik niet als ik het kan vermijden.

Je kunt problemen en consequenties gaan zoeken als je wilt, ik doe dat niet.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: toeristenvisum nederland

#32 Bericht door Ashley » dinsdag 27 augustus 2013, 07:04

@ Steven.

Ik ben in de war. Ik heb me altijd gemeld bij de IND in Den Haag. Die hebben ons dat visum gegeven.
Excuses [|)

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: toeristenvisum nederland

#33 Bericht door Casper » woensdag 28 augustus 2013, 15:14

Melden bij de vreemdelingenpolitie is alleen voor registratie.

Als je vrouw wordt tegengehouden bij de douane, en dat kan vooral als ze alleen reist en dan vooral voor de eerste keer, want zo' n eenzaam onzeker vrouwtje is er makkelijk uit te pikken, dan kunnen ze daar heel moeilijk gaan doen en wordt het visum omgezet in een tijdelijke toelating. Dan moet je wel daadwerkelijk fysiek naar de IND voor een extra visumsticker en registratie en wordt de verblijfsduur eventueel herzien.

Zorg dus dat de papierwinkel in orde is, dat je vrouw alle kopien bij zich heeft en reis bij voorkeur samen. Mijn vriendin wil nooit meer alleen naar Nederland reizen door dat gedonder van de Marechaussee :x .

Erik
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: maandag 11 december 2006, 20:10
Locatie: Wildervank

Re: toeristenvisum nederland

#34 Bericht door Erik » dinsdag 07 januari 2014, 14:07

Ik zie net dat het melden niet meer hoeft:

Als u in Nederland aankomt voor een kort verblijf, studie of familiebezoek, moest u zich in het verleden binnen 72 uur melden bij de vreemdelingenpolitie. Vanaf 1 januari 2014 vervalt deze verplichting. Verblijft u in een hotel of bent u korter dan 3 dagen in Nederland? Dan hoeft u zich ook vóór 1 januari 2014 niet te melden. Dit is ook niet nodig als u uit de Europese Unie, Zwitserland, IJsland, Liechtenstein of Noorwegen komt.

bron: http://www.politie.nl/melden/kort-verbl ... ingen.html

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”