Remigreren, hoe moet dat?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#106 Bericht door jumbo » donderdag 31 januari 2019, 06:02

wanadee schreef: donderdag 31 januari 2019, 04:32
driver schreef: dinsdag 22 januari 2019, 10:58 Kees. Wat is er mis met de kou hier denk ik dan. Remigreren.. Dat zou mijn vrouw vanuit Nederland nu ook kunnen doen toch na 7jaar hier te zijn. Nou ik kan iedereen hier melden dat ze liever in Nederland blijft met de wisselende jaar getijden dan terug naar Thailand.

Het bevalt haar hier op diverse fronten veel beter dan in Thailand zegt ze dus ik denk dat remigren naar haar geboorte land pas gebeurt als ik het loodje leg of als er iets gebeurt waardoor ze terug zou willen of moeten.
Voor mij is de temperatuur ook de belangrijkste reden om in thailand te zijn. Lekker de hele dag in de buitenlucht in de korte broek👍🏽
Mijn meisje zou ook liever in nederland wonen, inderdaad met reden alles goed geregeld en schoon.
Mijn vrouw gaat met vakanties zelfs liever niet mee nar NL of er moet een dringende reden zijn, huwelijk geboorte en dat soort zaken
Ze spreekt de taal ook niet en dat isoleert haar... kan me er dus wel wat bij voorstellen
Ook dat er dames zijn die in NL willen blijven, het is anders en dat is ook een van de redenen waarom wij hier zelf wonen, het is allemaal anders
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#107 Bericht door wanadee » donderdag 31 januari 2019, 06:08

Ik denk dat er verscil is tussen daar op vakantie gaan of daar blijven. Als je er blijft leer je de taal en valt het isolements probleem weg.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#108 Bericht door driver » donderdag 31 januari 2019, 08:03

Als de Thaise dames Engels kunnen is het taalprobleem in Nederland al grotendeels opgelost.
En anders kom je wslijk idd in een soort isolement terecht als je verder geen Thaise contacten hebt in Nederland.
Nederlands leren is sowieso een must gezien de inburgerings eisen als de dames hier willen blijven wonen.

Maar het leven in Thailand of hier is zo verschillend dat kun je ook niet vergelijken vindt ik.
Cultuur, Gewoontes ect zijn toch heel anders.
Ik blijf dan het vergelijk maken voor Sukanya en die is hier ondanks haar hoorproblemen en het nog steeds beperkt Nederlands praten gewoon happy zegt ze en wil liever niet meer wonen in Thailand. Te warm sowieso maar ze heeft daar ook geen eigen plekje meer dus bij familie in huis.
Dat gaat altijd prima maar ze is minder vrij dan hier.

Meestal zorgt ze daar voor haar moeder als ze er is en dat doet ze graag want die twee hebben door het verleden een sterke band.

Kortom : Nederland is voor Sukanya nu nummer 1 om te wonen. En nu ik toch wat meer problemen krijg met mijn lichaam zei ze gisteren.. Jij stop werken en stop huis Nederland gaan huis Hongarije 😊

Oftwel.. Met wonen in Thailand is ze nog niet echt bezig lijkt me. Dan liever Hongarije of elders in Europa met weer een giga ik moet de andere taal leren dingen.

Maar zolang ik het hier nog kan redden blijf ik nog ffe in Nederland hangen verwacht ik.

Hmmm.. Inmiddels wijken we vlgs mij wel iets af van het oorspronkelijke onderwerp? 🤔 😊

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#109 Bericht door greenthaiway » donderdag 31 januari 2019, 08:33

Wij, Ritchelle en ik komen jullie zeker opzoeken t.z.t.
Denk dat Hongarije geen goede optie is 😂 en bepaald niet wegens de hongaarse taal 👀

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#110 Bericht door jumbo » donderdag 31 januari 2019, 09:42

wanadee schreef: donderdag 31 januari 2019, 06:08 Ik denk dat er verscil is tussen daar op vakantie gaan of daar blijven. Als je er blijft leer je de taal en valt het isolements probleem weg.
Das een aardige gedachte voor alle buitenlanders hier... :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#111 Bericht door driver » donderdag 31 januari 2019, 14:11

greenthaiway schreef: donderdag 31 januari 2019, 08:33 Wij, Ritchelle en ik komen jullie zeker opzoeken t.z.t.
Denk dat Hongarije geen goede optie is 😂 en bepaald niet wegens de hongaarse taal 👀
. We gaan nu zeker proberen om elkaar op te zoeken greenthaiway. 😊

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#112 Bericht door wanadee » donderdag 31 januari 2019, 15:05

driver schreef: donderdag 31 januari 2019, 14:11
greenthaiway schreef: donderdag 31 januari 2019, 08:33 Wij, Ritchelle en ik komen jullie zeker opzoeken t.z.t.
Denk dat Hongarije geen goede optie is 😂 en bepaald niet wegens de hongaarse taal 👀
. We gaan nu zeker proberen om elkaar op te zoeken greenthaiway. 😊
Waarom is Hongarije geen goede optie?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#113 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 31 januari 2019, 16:28

Greenthaiway, ik had naast de Middellandse Zee ook Roemenië op mijn lijstje staan vanwege de taal (romaans, afkomstig uit het latijn) en de Zwarte Zee zon met het mediterrane klimaat; in oude tijden waren het de gezworen kameraden onder het communisme (toen iedereen gelijk was en enkelen iets meer gelijk....) die aan de Zwarte Zee hun datsja hadden. Maar toen ik eens zocht naar de zorg kwam ik er achter dat ik in dat land slechts 6% betaal van wat ik in NL betaal maar dat je aanloopt tegen een door en door corrupt systeem in de verouderde staatsziekenhuizen. Ik heb dat van me af gezet al is Roemeens wel goed te leren met mijn latijn en Frans achtergrond.

Maar als ik kijk hoe ik nu woon en zorg heb tegen aanvaardbare kosten blijf ik lekker hier al heb ik uitgezocht wat een retourtje Malaga kost als ik een maandje naar de zon wil....... En dat kost echt niet veel.....

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#114 Bericht door driver » donderdag 31 januari 2019, 18:22

. Ik weet dat zowel in Hongarije en Roemenië veel ziekenhuizen veel minder zijn dan in Nederland en dat je zelf vaak voor zeg maar de extra's moet zorgen.
Zelfs bedden en de kennis ter plekke van doktoren of verpleging zijn bij sommige ziekenhuizen matig wat ik meekrijg her en der.

Echter, ik ken diverse Nederlanders in zowel Hongarije als in Roemenië al dan niet met een Hongaarse of Roemeense wonend maar zeker de Roemenië gangers hoor ik nooit over corruptie. Ik weet niet wat jij precies bedoelt met corruptie? 🤔

Nederland is vlgs mij altijd beter qua zorg en met name Roemenië zal wel eea aan mankeren qua zorg maar zeker in de grote steden en aan de toeristen kust denk ik dat de zorg daar vrij acceptabel is.

Ben echter nog nooit daar in een ziekenhuis geweest dus zelf ervaring heb ik dus niet.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#115 Bericht door greenthaiway » vrijdag 01 februari 2019, 00:09

wanadee schreef: donderdag 31 januari 2019, 15:05
driver schreef: donderdag 31 januari 2019, 14:11
greenthaiway schreef: donderdag 31 januari 2019, 08:33 Wij, Ritchelle en ik komen jullie zeker opzoeken t.z.t.
Denk dat Hongarije geen goede optie is 😂 en bepaald niet wegens de hongaarse taal 👀
. We gaan nu zeker proberen om elkaar op te zoeken greenthaiway. 😊
Waarom is Hongarije geen goede optie?
Ben bang dat er daar vrij veel xenofoben rondlopen met vertakkingen naar de regering.
Mijn keus zou het niet zijn driver.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#116 Bericht door greenthaiway » vrijdag 01 februari 2019, 00:19

erik-kuijpers schreef: donderdag 31 januari 2019, 16:28

Maar als ik kijk hoe ik nu woon en zorg heb tegen aanvaardbare kosten blijf ik lekker hier al heb ik uitgezocht wat een retourtje Malaga kost als ik een maandje naar de zon wil....... En dat kost echt niet veel.....
Nou nou poe poe zo zo, retourtje Eindhoven Malaga zag ik staan voor 29 Euro, ongelooflijk.
https://www.wtc.nl/europa/spanje/malaga ... eparture=E

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#117 Bericht door De Beweerder » vrijdag 01 februari 2019, 05:39

Net op een gemeenten site gelezen dat zo'n briefadres maar 6 maanden geldig is.(daarna weer alles van voor af aan)
Niet zo ideaal dus voor de 4-8 regeling.
Iemand ervaring?
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#118 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 01 februari 2019, 07:25

Driver, terugkomend op HONG en ROEM: met HONG heb ik geen ervaring, van ROEM veel gelezen op 2 FB pagina's met NL-ers en Vlamingen. In ROEM ben je met een NL pensioen en AOW wettelijk aangesloten bij hun zorginstellingen en die ziekenhuizen zijn vaak verouderd en bieden sommige behandelingen niet aan. Dan zijn er twee opties: zelf betalen in de particuliere ziekenhuizen, of een 'envelop' als je begrijpt wat ik daarmee bedoel. En dan is de garantie tot de deur of tot de hechtingen er in zitten. Dat zou voor mij zijn als in Th: feitelijk onverzekerd. Daar had ik geen zin in en dat land viel af.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#119 Bericht door driver » vrijdag 01 februari 2019, 07:34

erik-kuijpers schreef: vrijdag 01 februari 2019, 07:25 Driver, terugkomend op HONG en ROEM: met HONG heb ik geen ervaring, van ROEM veel gelezen op 2 FB pagina's met NL-ers en Vlamingen. In ROEM ben je met een NL pensioen en AOW wettelijk aangesloten bij hun zorginstellingen en die ziekenhuizen zijn vaak verouderd en bieden sommige behandelingen niet aan. Dan zijn er twee opties: zelf betalen in de particuliere ziekenhuizen, of een 'envelop' als je begrijpt wat ik daarmee bedoel. En dan is de garantie tot de deur of tot de hechtingen er in zitten. Dat zou voor mij zijn als in Th: feitelijk onverzekerd. Daar had ik geen zin in en dat land viel af.
verouderd klopt en sommige behandelingen niet en zelf bijbetalen of voor bijvoorbeeld extra zorg in een ziekenhuis betalen las ik ook bijv. Extra eten of beddengoed of andere medicatie dan voorgeschreven oid. De kosten zijn naar wat ik begreep niet echt extreem hoog. Ik ken iemand in Roemenië die al paar keer daar in ziekenhuis geweest is maar vlgs hem altijd goed geholpen met de mogelijkheid die er was. Heeft wel een Roemeense partner dat scheelt misschien ook. Het envelopje schuiven of zelf betalen zal ongetwijfeld gebeuren maar heb ik eigenlijk weinig over meegekregen. Zorg en het pakket is in Nederland sowieso veel beter en makkelijker lijkt me

Alhoewel je in Nederland ook niet altijd overal terecht kan blijkbaar of lang moet wachten. Kennis uit het Noorden bij Texel zit nu in België voor een heup operatie duszzz 🤔
Laatst gewijzigd door driver op vrijdag 01 februari 2019, 07:44, 2 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Remigreren, hoe moet dat?

#120 Bericht door driver » vrijdag 01 februari 2019, 07:42

greenthaiway schreef: vrijdag 01 februari 2019, 00:09
wanadee schreef: donderdag 31 januari 2019, 15:05
driver schreef: donderdag 31 januari 2019, 14:11 . We gaan nu zeker proberen om elkaar op te zoeken greenthaiway. 😊
Waarom is Hongarije geen goede optie?
Ben bang dat er daar vrij veel xenofoben rondlopen met vertakkingen naar de regering.
Mijn keus zou het niet zijn driver.
Wat ik zo mee krijg op diverse Hongarije forums leeft iedereen daar gewoon zijn of haar leven en hebben ze weinig last van datgene wat de huidige regering als standpunt heeft. Maar dat is meer politiek gericht vlgs mij en dit draadje gaat over remigreren duszzz.. Hongarije zou voor mij geen probleem zijn om te wonen. 😊

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”