De Chinees......

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#181 Bericht door driver » maandag 01 januari 2018, 10:44

Hier slaapt de Thaise dame ook nog evenals mijn oudste dochter. Oud en Nieuw gisteren niks aan gedaan. Was wat gammel dus vroeg naar bed gegaan en het buren vuurwerk geweld wel gehoord maar niets gezien. Vanochtend om 7.00 uur weer uit bed en de Thaise pillen hebben hun werk goed gedaan ik voel me beter dan gister avond.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#182 Bericht door driver » maandag 01 januari 2018, 12:24

Zijn er nu berichten weggehaald over Hanshu omdat de berichten van Ron en Wanadee nu ook leeg zijn zie ik bij een aantal?

Mijn eerder geplaatste berichten hier zijn ook weg zie ik nu. De insteek van de leiding gevenden hier blijft dus anno 2017 qua opvattingen over wat er wel of niet gepost mag worden hier begrijp ik hieruit. Doe er allemaal je voordeel mee zou ik zeggen :thumbsup:

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Re: De Chinees......

#183 Bericht door Chang » maandag 01 januari 2018, 15:10

Nee. Eerst zijn berichten verwijderd. Hierbij zijn per ongeluk een paar berichten te veel verwijderd, dat is helaas niet meer te herstellen. Dat is niet de reden dat ik hier nu reageer. Dat is om 2 andere redenen. Als eerste de beste wensen voor het nieuwe jaar.

De andere reden is uit het hart: in 2005 ben ik dit forum gestart. Het was in een impulsieve actie nadat ik meteen in de ruimte was gestapt die toen was ontstaan omdat de voorganger werd gesloten. Vrijwel meteen zijn er leden gekomen en zij hebben de basis van het forum gelegd, daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor. Het forum ben ik gestart met als achterliggende gedachte dat iedereen welkom is en dat iedereen zijn mening kan ventileren. In de beginperiode van het forum was het zelfs mogelijk om als gast berichten te plaatsen. Dat is iets wat nu ondenkbaar is, toen ging dat goed. Het forum groeide snel en de sfeer was goed, ieder was respectvol naar elkaar toe.

Naarmate het forum groter werd veranderde ook langzaam de sfeer, het plaatsen als gast was hiermee ook voorbij. Ik heb in deze periode zelfs diverse malen dreigmail ontvangen. Dit heb ik overigens mij nooit persoonlijk aangetrokken, maar het hield mij wel bezig. De vraag die ik mij destijds stelde was of dit nu paste bij de visie die ik had, een open forum waar iedereen welkom was. De sfeer naar elkaar toe veranderde ook heel langzaam. Het totale internet veranderde. Er ontstond een stuk verharding. Mooie dingen zag ik gelukkig ook gebeuren, ik zag vriendschappen ontstaan. Bij mijn weten is er geen forumhuwelijk, maar zakenpartners wel. Diverse malen zijn er vanuit het forum mensen geholpen die het moeilijk hadden. De eerste 6 jaren van het forum kon ik uiteindelijk afsluiten met een tevreden gevoel.

In 2011 werd het (voor mij) totaal anders. Een paar forumleden, het moderatorteam en het forum zijn in dat jaar ernstig in diskrediet gebracht door een toenmalig forumlid. Via mail en andere middelen heeft hij diverse leden opgestookt met insinuaties, leugens en suggestieve aannames. Hierdoor is in een versnelling de sfeer op het forum verhard. Leden zijn toen opgestapt, gestopt met schrijven of verbannen. De sfeer was verziekt. Er waren naast de grote groep 2 kampen ontstaan (misschien waren die er al, maar vanaf deze tijd waren ze duidelijk afgetekend). Leden werden argwanend, woorden werden steeds meer op een weegschaal gelegd en bij regelmaat werden er insinuaties richting andere leden en het moderatorteam geuit. Er moest dat jaar veel gemodereerd worden. Langzaam werd de sfeer weer iets beter. De argwaan en verharding zijn gebleven. 2011 had niets mij mijn achterliggende gedachte te maken.

Na dit jaar zag ik langzaam weer meer ontspanning op het forum, maar het werd niet meer als voorheen. Hoeft ook niet, tijden veranderen en uit alle tijden valt iets moois te halen. Een aantal leden gingen domineren, een aantal was het hier niet mee eens. Er was een levendige discussie, maar die verhardde. Er waren leden die ten koste van anderen het gelijk probeerden te halen, soms voorzien van een smiley. Dan was er in ieder geval reden om bij het moderatorteam te klagen dat ze geen grapjes mochten maken. Er werden steeds vaker door beide kampen subjectieve berichten geplaatst. Discussies werden monddood geschreven en steeds vaker werd er al dan niet terecht naar het moderatorteam gewezen. Doelbewust en doelgericht zijn er door beide kampen pogingen gedaan om mensen in diskrediet te brengen of van het forum te krijgen door ze weg te pesten.

Veel leden zijn gestopt, en dat begrijp ik. Een aantal leden hebben een ban en een aantal staan onder voormoderatie, en dat zullen zij ook begrijpen. Anders vragen zij het maar aan mij op mijn bekende mailadres. Openlijk de discussie voeren wie er bijvoorbeeld wel of niet uit voormoderatie moet hoort niet op dit forum thuis en deze draagt zeker niet bij aan de forumsfeer.

Als ik nu terugkijk naar 2005 en de achterliggende gedachte waarmee ik het forum heb gestart is deze nog vrijwel gelijk gebleven. Ik vind nog steeds dat iedereen hier welkom is en zijn mening moet kunnen geven. Iedereen moet zich hier welkom voelen, echter we dragen ook de verantwoording dat een ander zich welkom voelt. Dat is een plicht. We zijn volwassen mensen bij elkaar. Het zou dus moeten lukken. Of het forum weer als vroeger wordt met een levendige maar respectvolle discussie? Dat weet ik niet. Ik hoop het wel, daarvoor zal er minder wantrouwend en begripvoller naar elkaar gekeken moeten worden. Daar zullen we allemaal aan moeten werken en misschien zelfs wat water bij de wijn moeten doen.

Chang

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#184 Bericht door driver » maandag 01 januari 2018, 16:05

Chang : Sowieso bedankt voor je reactie hier met tekst en uitleg.
De voorbeelden die je mede aanhaalt kloppen m.i ook en het feit dat er sinds ik vanaf 2010 ben aangemeldt diverse malen zeg maar groeperingen zijn ontstaan klopt ook.
De oude groep zag nieuwelingen erbij komen die ook mee wilden doen qua reacties over diverse zaken.
Wel vindt ik dat in die begin fase de nieuwelingen niet echt geaccepteerd werden door zeg maar de oude garde.
Deze oude garde kende elkaar wslijk al wat jaartje en als er dan nieuw bloed bijkomt waarvan er ook een aantal elkaar opzoeken en wat close worden begint ook het gedoe vaak.
Van beide kanten is met vuur gespeeld en werdt er openlijk geschopt en geslagen vindt ik.
Dit gebeurde m.i overigens ook al in 2010 tussen wat personen die er toen al bij zaten hier .
Die zijn ook weggegaan al dan niet uit hunzelf.

In het verleden al gemeldt dat ik een motorgroep heb gerund waar dit ook gebeurde.
Veel zijn er toen door mij uitgeschopt na diverse waarschuwingen onder het motto ; Mijn groep , Mijn spelregels.
Dit deedt ik wel na uitvoerig overleg met zowel oude als nieuwe leden binnen de groep.
En zeker als je als forumbeheerder prive bedreigt wordt is wegschoppen terecht.
Ik ben ook bedreigt door wat voormalige leden/aanhangers en heb toen ook prive de confrontatie opgezocht bij een van hun thuis.
Daarna via internet weer het bekende gedoe maar de bedreigingen kwamen niet meer.

Hier op TF zijn idd personen geweest die het hier naar hun hand wilde zetten maar m.i goldt dat voor zowel de oude als nieuwe garde om ze zo maar even te noemen.

De uitleg van Chang is denk ik duidelijk voor iedereen en eens of niet mee eens over wat voorbeelden zal ook weer door een ieder anders ervaren worden denk ik.
We zijn hier te gast bij een ander heb ik altijd geroepen en dat blijf ik roepen ook al deel ik misschien lang niet altijd de mening van de leiding hier.

Wat betreft het voormoderatie feit en o.a mjn reactie hierover over 1 persoon vindt ik wel dat dit openlijk gezegt moet kunnen worden hier.Mits het netjes blijft dan.
Als dat door Chang anders gezien wordt is dat uiteraard prima we zijn tenslotte verschillende personen en uiteindelijk is hij de degene die bepaalt.

Verder weet ik dat het echt !@#$#%^&*& moeilijk is om een Forum te runnen en om het iedereen naar de zin te maken.
Zelf trachte ik altijd IEDEREEN apart te beoordelen ook waren ze heel close met me.
Gingen ze dan in mijn ogen ook te ver kregen ze dat van mij ook te horen en ik heb het idee dat dit hier zeker wat 1 persoon betreft niet gebeurt iedereen weet wel wie ik bedoel denk ik.

Als mensen hier het idee weer gaan krijgen dat iedereen over de bekende kam geschoren wordt , Dat er idd door diverse personen en/of moderatie/leiding het bekende water door de wijn gedaan wordt kunnen we hier binnenkort misschien weer wat leuker onze reacties posten zonder elkaar af of aan te vallen.

En dus blijft over dat ik getracht heb netjes mijn mening te geven over een en ander maar subtiel en heel correct posten ben ik nooit echt een ster in dus lees alles desgewenst twee keer en bedenk daarbij dat mijn schrijven bij deze richting TF positief bedoeld is.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: De Chinees......

#185 Bericht door Gardensafari » maandag 01 januari 2018, 20:46

@Chang

Bedankt voor het reageren. En ik ben het met je eens.
Het is jouw forum, de regels zijn duidelijk en je grijpt in, wanneer jij dat nodig acht.
En nee, dat hoef je niet elke keer uit te leggen: het kost al tijd genoeg een forum in de lucht te houden.

In het verleden zijn inderdaad twee kampen ontstaan. Plus nog wat loszittend spul dat niet echt bij de kampen hoorde.
Hoe die kampen met elkaar omgingen was allesbehalve netjes.
Voor een buitenstaander overigens soms wel grappig, maar vaak ook niet te volgen.
Men "herinnerde" elkaar aan oud zeer, waar de objectieve lezer geen bal van begreep.
Helaas is één van de kampen vertrokken en is het nu stil op het forum.
Maar ook in het verleden zijn wel stille periodes geweest.

Ik vat samen: een beetje vuurwerk moet kunnen anders krijg je een dood forum.
Maar jij bepaalt de grenzen. Ook van mij is wel eens een berichtje verdwenen; ik heb het je nooit kwalijk genomen.
Keep it up, ook in 2018!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#186 Bericht door driver » woensdag 03 januari 2018, 16:20

2 dagen geleden dat Chang netjes zijn verhaal hier heeft neergezet. En op Gardensafari en mij na heeft er niemand gereageerd tot nu toe. De zwijgende meerderheid stemt dus toe denk ik dan maar en daarmee is de insteek van Chang zijn verhaal ook helder lijkt me want anders hadden we het wel gelezen toch van de min of meer vaste posters hier aanwezig ? .
Dus vanaf nu alle koppen dezelfde kant op wat mij betreft en het verleden laten voor wat het is. Niet meer terug kijken naar wat er gepost is door die of die maar elkaar proberen te accepteren zoals we zijn dan wordt het hier misschien nog wel wat in positieve zin :thumbsup:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#187 Bericht door ron » woensdag 03 januari 2018, 20:52

driver schreef:2 dagen geleden dat Chang netjes zijn verhaal hier heeft neergezet. En op Gardensafari en mij na heeft er niemand gereageerd tot nu toe. De zwijgende meerderheid stemt dus toe denk ik dan maar en daarmee is de insteek van Chang zijn verhaal ook helder lijkt me want anders hadden we het wel gelezen toch van de min of meer vaste posters hier aanwezig ? .
Dus vanaf nu alle koppen dezelfde kant op wat mij betreft en het verleden laten voor wat het is. Niet meer terug kijken naar wat er gepost is door die of die maar elkaar proberen te accepteren zoals we zijn dan wordt het hier misschien nog wel wat in positieve zin :thumbsup:
Hi Driver.

Er was weliswaar natuurlijk WEL gereageerd op MIJN geschreven stukje (Zaterdag 30 December 2017) waar ik de stilte doorbrak hier op het TF.
Dat daar wederom dezelfde persoon zijn snobistische antwoord ten toon stelt zoals hij de laatste tijd een ieder overruled,
laat zien dat niet iedereen de gedachte van "water bij de wijn doen" begrijpt.

Het stukje van Chang is uit het hart geschreven,dat geloof ik zeker!
Dat er hier niet openlijk gediscussieerd dient te worden over het wel of niet terugkeren van leden die onder voormoderatie staan,kan ik inkomen.
Echter gaat het hier om iemand die er zeker niet om bekend staat dat hij aan de lopende band mensen beledigd of erger.
Ruim twee weken wachten eer dat er een antwoord van die persoon wordt geplaatst is m.i. belachelijk.

Water bij de wijn doen zou dan ook van de kant van de moderatie mogen komen,alsook van de leden hier.........
Geef het een kans..................niet geschoten......

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: De Chinees......

#188 Bericht door jomel17 » woensdag 03 januari 2018, 22:11

driver schreef:2 dagen geleden dat Chang netjes zijn verhaal hier heeft neergezet. En op Gardensafari en mij na heeft er niemand gereageerd tot nu toe. De zwijgende meerderheid stemt dus toe denk ik dan maar en daarmee is de insteek van Chang zijn verhaal ook helder lijkt me want anders hadden we het wel gelezen toch van de min of meer vaste posters hier aanwezig ? .
Dus vanaf nu alle koppen dezelfde kant op wat mij betreft en het verleden laten voor wat het is. Niet meer terug kijken naar wat er gepost is door die of die maar elkaar proberen te accepteren zoals we zijn dan wordt het hier misschien nog wel wat in positieve zin :thumbsup:
Ik heb een paar dagen lang geen nieuwe berichten gezien hier...
Nadat ik vandaag mijn inlog vernieuwde zie ik ineens veel berichten staan..
Ik wens iedereen een prettig forum in het nieuwe jaar...
Laatst gewijzigd door jomel17 op woensdag 03 januari 2018, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#189 Bericht door driver » woensdag 03 januari 2018, 22:18

Hi Ron.. Ik had nu gereageerd op de reactie van Chang en mijn mening gegeven. Wat daarvoor geplaatst werdt mede door jou als eerste weten de insiders nog wel ga ik vanuit . Ook wat weggehaald werdt. Ik ga rustig afwachten de komende tijd ⌚ hoe e.e.a gaat worden hier. . De door jouw genoemde voorbeelden zijn bekend lijkt me dus hopelijk wordt daar iets mee gedaan in positieve zin.

Gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#190 Bericht door driver » woensdag 03 januari 2018, 22:19

jomel17 schreef:
driver schreef:2 dagen geleden dat Chang netjes zijn verhaal hier heeft neergezet. En op Gardensafari en mij na heeft er niemand gereageerd tot nu toe. De zwijgende meerderheid stemt dus toe denk ik dan maar en daarmee is de insteek van Chang zijn verhaal ook helder lijkt me want anders hadden we het wel gelezen toch van de min of meer vaste posters hier aanwezig ? .
Dus vanaf nu alle koppen dezelfde kant op wat mij betreft en het verleden laten voor wat het is. Niet meer terug kijken naar wat er gepost is door die of die maar elkaar proberen te accepteren zoals we zijn dan wordt het hier misschien nog wel wat in positieve zin :thumbsup:
Ik heb een week lang geen nieuwe berichten gezien hier...
Nadat ik vandaag mijn inlog vernieuwde zie ik ineens veel berichten staan..
Ik wens iedereen een prettig forum in het nieuwe jaar...
Hi Jomel.. Ik deel je mening wat betreft prettig forum in het nieuwe jaar.. 2018 ;)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#191 Bericht door wanadee » donderdag 04 januari 2018, 05:55

driver schreef:2 dagen geleden dat Chang netjes zijn verhaal hier heeft neergezet. En op Gardensafari en mij na heeft er niemand gereageerd tot nu toe. De zwijgende meerderheid stemt dus toe denk ik dan maar en daarmee is de insteek van Chang zijn verhaal ook helder lijkt me want anders hadden we het wel gelezen toch van de min of meer vaste posters hier aanwezig ? .
Dus vanaf nu alle koppen dezelfde kant op wat mij betreft en het verleden laten voor wat het is. Niet meer terug kijken naar wat er gepost is door die of die maar elkaar proberen te accepteren zoals we zijn dan wordt het hier misschien nog wel wat in positieve zin :thumbsup:
Dat zie ik toch ook wel even andets Driver. Chang vertelt hier wel een mooi verhaal, wat me grotendeels ook bekend voorkwam van een eerdere post, maar hij gaat mi niet op de problematiek in, dat omzeilt hij.
Ik heb geen problemen met anderen op dit forum, daar red ik me wel mee. Maar waar ik niet tegen op kan boksen is een moderatieteam die bevooroordeeld is en lukraak hele topics verwijderd omdat een aantal mensen hier de boel verzieken. Zet dan gewoon een stop op een dergelijk topic maar alles voor niks schrijven......
En of Hans voormoderatie verdiend heeft kun je over van mening verschillen. Maar 12 dagen wachttijd is geen voormoderatie, dat is treiteren.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#192 Bericht door driver » donderdag 04 januari 2018, 07:13

Ingaan op iets wil hij privé doen begreep ik dat begrijp ik ook wel. Doe je dat hier komt er weer discussie en het bekende ja of nee gedoe. We kunnen er van alles over vinden hoe het hier gaat uiteindelijk beslist degene die het forum runt dat deedt ik ook in mijn motor periode. Soms niet leuk maar ik gaf ook niet altijd tekst en uitleg op ons forum omdat ik geen zin in verder geouwehoer had en omdat ik uiteindelijk toch de groep runde op mijn manier. Dat gebeurt hier dus ook. Gezien de reacties hier vindt iedereen het blijkbaar wel best want met Ron en jou erbij hebben er nu slechts 5 gereageerd. De rest boeit het blijkbaar niet of hebben iets van reageren helpt toch niet oid? Wat ik eerder aangaf: Ik ga het rustig afwachten wat de toekomst hier gaat brengen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#193 Bericht door wanadee » donderdag 04 januari 2018, 07:42

driver schreef:Ingaan op iets wil hij privé doen begreep ik dat begrijp ik ook wel. Doe je dat hier komt er weer discussie en het bekende ja of nee gedoe. We kunnen er van alles over vinden hoe het hier gaat uiteindelijk beslist degene die het forum runt dat deedt ik ook in mijn motor periode. Soms niet leuk maar ik gaf ook niet altijd tekst en uitleg op ons forum omdat ik geen zin in verder geouwehoer had en omdat ik uiteindelijk toch de groep runde op mijn manier. Dat gebeurt hier dus ook. Gezien de reacties hier vindt iedereen het blijkbaar wel best want met Ron en jou erbij hebben er nu slechts 5 gereageerd. De rest boeit het blijkbaar niet of hebben iets van reageren helpt toch niet oid? Wat ik eerder aangaf: Ik ga het rustig afwachten wat de toekomst hier gaat brengen.
Mensen zullen inderdaad denken dat reageren toch niet helpt.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: De Chinees......

#194 Bericht door genesis » donderdag 04 januari 2018, 08:07

Het verhaal van Chang was mij wel duidelijk, net zo goed als dat hij met geen woord repte over, in mijn optiek, overgenomen regie van het forum door iemand die niet Chang is

Tja geen antwoord is ook een antwoord, dus was het mij zoals eerder gezegd wel duidelijk

Maar ik ben een andere mening toegedaan, ik vind het op deze wijze halfslachtig, want zo is niet goed inzichtelijk wie bepaald waar de 'piket paaltjes' worden neergezet op dit forum, Chang of KS, of danwel door beiden

Dan zou het voor mij handig zijn als Chang zich daarin uitspreekt en dat doet hij niet, in ieder geval voor mij niet duidelijk genoeg

Genesis
Laatst gewijzigd door genesis op donderdag 04 januari 2018, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#195 Bericht door wanadee » donderdag 04 januari 2018, 08:33

genesis schreef:Het verhaal van Chang was mij wel duidelijk, net zo goed als dat hij met geen woord repte over, in mijn optiek, overgenomen regie van het forum door iemand die niet Chang is

Tja geen antwoord is ook een antwoord, dus was het mij zoals eerder gezegd wel duidelijk

Maar ik ben een andere mening toegedaan, ik vind het op deze wijze halfslachtig, want zo is niet goed inzichtelijk wie bepaald waar de 'piket paaltjes' worden neergezet op dit forum, Chang of KS, of danwel door beiden

Dan zou het voor mij handig zijn als Chang zich daarin uitspreekt en dat doet hij niet, in ieder geval voor mij niet duidelijk genoeg

Genesis

Ik had wat geruchten gehoord over KS en het forum maar kon me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een dergelijk figuur hier iets te vertellen zou krijgen. Als dat inderdaad zo zou zijn/worden, ben ik in elk geval definitief vertrokken.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”