Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#61 Bericht door driver » woensdag 28 september 2016, 08:50

Als Nederlands staatsburger heb je m.i meer rechten dan een Thaise met verblijfsvergunning. Daarnaast kan ze m.i ook makkelijker aanspraak maken op e.e.a bij overlijden van mij als ze Nederlandse is maar dat weet ik niet zeker. En..Als ik dood zou zijn en ze terug zou gaan naar Thailand en daar om een.of andere reden weg moet is het vangnet hier ook voor haar weer binnen handbereik denk ik. Maar het belangrijkste is m.i dat ze nu ook Nederlandse is en overal makkelijk kan in en uitreizen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#62 Bericht door driver » woensdag 28 september 2016, 08:53

Joep schreef:Was, gewoon ff nieuwsgierig.
Toen mijn vrouw naar NL kwam was het allemaal nog wat makkelijker.
Oké.. Vlgs mij wordt het qua inburgeren steeds moeilijker maar ik heb me er niet meer in verdiept sinds Suk er klaar mee is.

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#63 Bericht door Johnnyv » woensdag 28 september 2016, 09:50

Joep schreef:Was, gewoon ff nieuwsgierig.
Toen mijn vrouw naar NL kwam was het allemaal nog wat makkelijker.
Vroeger was het inderdaad stukken makkelijker.

En inderdaad als je vrijgesteld word of wilt worden gaat er een hele procedure aan vooraf.
Dus uiteindelijk blijft het voor iedere BP hetzelfde

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#64 Bericht door Johnnyv » woensdag 28 september 2016, 09:51

driver schreef:
Joep schreef:Was, gewoon ff nieuwsgierig.
Toen mijn vrouw naar NL kwam was het allemaal nog wat makkelijker.
Oké.. Vlgs mij wordt het qua inburgeren steeds moeilijker maar ik heb me er niet meer in verdiept sinds Suk er klaar mee is.
Op de website van DUO vind je de nodige info terug

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#65 Bericht door max » woensdag 28 september 2016, 13:55

Arietwee schreef:
En wat zouden de gevolgen zijn geweest, geen NL paspoort en alleen een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd, die steeds moet worden verlengd ??
Als ik even terug denk zou dat het geweest zijn Joep.Maar dat verlengen was alleen bij wederom aantoonbare inspanningen ect.Om de 5 jaar dacht ik.
Zou ze in die periode er aantoonbaar niks aan gedaan hebben dan weet ik niet of ze hier had mogen blijven zonder de IB gedaan te hebben.
Nadeel van jou voorbeeld/vraag was dat dan alleen de Schengenlanden vlgs mij bezocht mochten worden en alle andere landen via visum aanvraag oid of helemaal niet misschien ?
Daarnaast is naturalisatie als je in Nederland woont natuurlijk ook een groot voordeel in veel dingen.
Welke dingen?
Zoals Driver al schrijft heb je bij naturalisatie meer rechten. Voor ons was het destijds een principiële keuze om naturalisatie aan te vragen. Mijn vrouw heeft zich actief verdiept in Nederland, cultuur, taal en zijn gebruiken. Ze is in de afgelopen jaren verkaasd waarop naturalisatie een logisch gevolg was. Bovendien vonden wij de 5-jaarlijkse bemoeienis (verlenging) van de IND vervelend. Hierdoor is gemoedsrust het grootste voordeel wat wij als gezin hebben gekregen.

Ten aanzien van de op. Ik zou geen van beide routes overwegen als dit niet noodzakelijk is. Hiervoor moet je immers zelf gaan emigreren met daarbij de mogelijke gevolgen. Als het gaat om het toeristenvisum voor 90 dagen is het verstandiger (en goedkoper) om dat via de normale procedure te doen. Zeer kort samengevat, je partner vraagt een toeristenvisum aan bij de ambassade in Bangkok en jij staat garant als zij niet beschikt over voldoende geld. Ook stuur je een uitnodigingsbrief waarin je nogmaals verklaard dat je garant voor haar staat en dat je in Nederland voor je partner zal zorgen en toeziet dat zij voor het verstrijken van het visum het land weer zal verlaten.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#66 Bericht door Johnnyv » woensdag 28 september 2016, 15:12

@ Max

De vraag van mij is gebaseerd op het volgende:

Mijn dochter gaat naar school net tegen de grens van België. Naar gelang van verkeersdrukte ben ik ca. 1 uur kwijt heen en terug en dan in de middag het zelfde verhaal.

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#67 Bericht door max » woensdag 28 september 2016, 16:04

Johnnyv schreef:@ Max

De vraag van mij is gebaseerd op het volgende:

Mijn dochter gaat naar school net tegen de grens van België. Naar gelang van verkeersdrukte ben ik ca. 1 uur kwijt heen en terug en dan in de middag het zelfde verhaal.
Als je voldoet aan de criteria welke door de Nederlandse wetgeving zijn gesteld zou ik niet overwegen om via de Europese wetgeving je partner voor een toeristenvisum naar hier uit te nodigen. Om voor Europees recht in aanmerking te komen zul je moeten emigreren, of dit nu naar België of naar Spanje is maakt dan niet meer uit. Je emigratie heeft gevolgen voor jou persoonlijk, want je bent verplicht je uit te schrijven uit in Nederland met alle neveneffecten, te denken valt aan ons sociale stelsel. Bovendien zul je moeten verhuizen of te maken krijgen met dubbele woonlasten als je weer snel wilt remigreren. Vroeger was de controle minder (bij hereniging) en was een brievenbus in het land voldoende. Tegenwoordig is er strenge(re) controle. Gemakkelijker en goedkoper is je partner een toeristenvisum via de Nederlandse ambassade aan te laten vragen voor slechts €60. De criteria en eisen voor een toeristenvisum staan op de site van de ind, zij behandelen ook de aanvraag.

Als aanvulling, bij Europees recht is er sneller en sprake van gezinshereniging waardoor de overweging kan worden om tijdelijk te emigreren om dan vervolgens als gezin naar Nederland te verhuizen. Op dat moment val je beiden onder de Nederlandse wetgeving en wordt je gewoon verplicht om hier in te burgeren.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#68 Bericht door KhunSugar » donderdag 29 september 2016, 09:00

@ Johnnyv

Een C-visum via de EU-route of België-route is enkel bestemd voor familieleden van de EU-burger of Belg.
Lees meer: https://goo.gl/7DLZKi

Kan de aanvrager geen familieband met EU-burger of Belg bewijzen is voor een C-visum volgende informatie van toepassing: https://goo.gl/rCSA2g

Punten d, e en f zijn zeer voornaam en worden naar de letter geïnterpreteerd, dit zeker lezen:

https://goo.gl/fCH1wX en indien van toepassing https://goo.gl/qvBI2G

Laat dit het punt zijn waardoor 90% van de weigeringen plaatsvinden, wees bijgevolg goed voorbereid: (f) informatie die het mogelijk maakt uw voornemen om het Schengengrondgebied na het verstrijken van het visum te verlaten te beoordelen. Anders gezegd, geef informatie waaruit blijkt dat het middelpunt van uw belangen gevestigd blijft in uw land van herkomst of in het land waar u gewoonlijk verblijft (zoals: een bewijs van verankering in uw land van herkomst of in het land waar u gewoonlijk verblijft, een tewerkstellingsattest, werksituatie, regelmatige inkomsten, bezit van onroerend goed, gezinssituatie, enzovoort).

België heeft op één na de hoogste weigeringen daar waar Nederland best billijk scoort.

Voor gezinshereniging (D-visum) in België (België route) met een EU-burger, lees dit: https://goo.gl/ZLy5Se

Bij deze hoop ik u voldoende ingelicht te hebben over de zogenaamde België-route, voor Duitsland kan ik mij niet uitspreken. Volgens mij is het enige verschil de interpretatie van de wettekst, het soepeler omgaan met aanvragen, België is streng.
Nog dit; men staat bij de dienst vreemdelingenzaken in BE niet op aanvragen via de EU-route te wachten, de huidige immigratiestroom en nationalistisch beleid is hier niet vreemd aan.

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#69 Bericht door Johnnyv » vrijdag 30 september 2016, 14:33

KhunSugar schreef:@ Johnnyv

Een C-visum via de EU-route of België-route is enkel bestemd voor familieleden van de EU-burger of Belg.
Lees meer: https://goo.gl/7DLZKi

Kan de aanvrager geen familieband met EU-burger of Belg bewijzen is voor een C-visum volgende informatie van toepassing: https://goo.gl/rCSA2g

Punten d, e en f zijn zeer voornaam en worden naar de letter geïnterpreteerd, dit zeker lezen:

https://goo.gl/fCH1wX en indien van toepassing https://goo.gl/qvBI2G

Laat dit het punt zijn waardoor 90% van de weigeringen plaatsvinden, wees bijgevolg goed voorbereid: (f) informatie die het mogelijk maakt uw voornemen om het Schengengrondgebied na het verstrijken van het visum te verlaten te beoordelen. Anders gezegd, geef informatie waaruit blijkt dat het middelpunt van uw belangen gevestigd blijft in uw land van herkomst of in het land waar u gewoonlijk verblijft (zoals: een bewijs van verankering in uw land van herkomst of in het land waar u gewoonlijk verblijft, een tewerkstellingsattest, werksituatie, regelmatige inkomsten, bezit van onroerend goed, gezinssituatie, enzovoort).

België heeft op één na de hoogste weigeringen daar waar Nederland best billijk scoort.

Voor gezinshereniging (D-visum) in België (België route) met een EU-burger, lees dit: https://goo.gl/ZLy5Se

Bij deze hoop ik u voldoende ingelicht te hebben over de zogenaamde België-route, voor Duitsland kan ik mij niet uitspreken. Volgens mij is het enige verschil de interpretatie van de wettekst, het soepeler omgaan met aanvragen, België is streng.
Nog dit; men staat bij de dienst vreemdelingenzaken in BE niet op aanvragen via de EU-route te wachten, de huidige immigratiestroom en nationalistisch beleid is hier niet vreemd aan.
Dank je voor het geven van de informatie.

In zoverre als ik kon lezen is het alleen haalbaar om een familielid naar België te halen. Dus dat zou betekenen dat ik alleen een kans zou maken als ik met die dame zou trouwen?

Als ik het goed heb begrepen is Duitsland ook al vrij streng aan het worden vanwege de enorme stroom van immigranten.

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#70 Bericht door Johnnyv » vrijdag 30 september 2016, 14:33

KhunSugar schreef:@ Johnnyv

Een C-visum via de EU-route of België-route is enkel bestemd voor familieleden van de EU-burger of Belg.
Lees meer: https://goo.gl/7DLZKi

Kan de aanvrager geen familieband met EU-burger of Belg bewijzen is voor een C-visum volgende informatie van toepassing: https://goo.gl/rCSA2g

Punten d, e en f zijn zeer voornaam en worden naar de letter geïnterpreteerd, dit zeker lezen:

https://goo.gl/fCH1wX en indien van toepassing https://goo.gl/qvBI2G

Laat dit het punt zijn waardoor 90% van de weigeringen plaatsvinden, wees bijgevolg goed voorbereid: (f) informatie die het mogelijk maakt uw voornemen om het Schengengrondgebied na het verstrijken van het visum te verlaten te beoordelen. Anders gezegd, geef informatie waaruit blijkt dat het middelpunt van uw belangen gevestigd blijft in uw land van herkomst of in het land waar u gewoonlijk verblijft (zoals: een bewijs van verankering in uw land van herkomst of in het land waar u gewoonlijk verblijft, een tewerkstellingsattest, werksituatie, regelmatige inkomsten, bezit van onroerend goed, gezinssituatie, enzovoort).

België heeft op één na de hoogste weigeringen daar waar Nederland best billijk scoort.

Voor gezinshereniging (D-visum) in België (België route) met een EU-burger, lees dit: https://goo.gl/ZLy5Se

Bij deze hoop ik u voldoende ingelicht te hebben over de zogenaamde België-route, voor Duitsland kan ik mij niet uitspreken. Volgens mij is het enige verschil de interpretatie van de wettekst, het soepeler omgaan met aanvragen, België is streng.
Nog dit; men staat bij de dienst vreemdelingenzaken in BE niet op aanvragen via de EU-route te wachten, de huidige immigratiestroom en nationalistisch beleid is hier niet vreemd aan.
Dank je voor het geven van de informatie.

In zoverre als ik kon lezen is het alleen haalbaar om een familielid naar België te halen. Dus dat zou betekenen dat ik alleen een kans zou maken als ik met die dame zou trouwen?

Als ik het goed heb begrepen is Duitsland ook al vrij streng aan het worden vanwege de enorme stroom van immigranten.

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#71 Bericht door Johnnyv » vrijdag 30 september 2016, 14:43

max schreef:
Johnnyv schreef:@ Max

De vraag van mij is gebaseerd op het volgende:

Mijn dochter gaat naar school net tegen de grens van België. Naar gelang van verkeersdrukte ben ik ca. 1 uur kwijt heen en terug en dan in de middag het zelfde verhaal.
Als je voldoet aan de criteria welke door de Nederlandse wetgeving zijn gesteld zou ik niet overwegen om via de Europese wetgeving je partner voor een toeristenvisum naar hier uit te nodigen. Om voor Europees recht in aanmerking te komen zul je moeten emigreren, of dit nu naar België of naar Spanje is maakt dan niet meer uit. Je emigratie heeft gevolgen voor jou persoonlijk, want je bent verplicht je uit te schrijven uit in Nederland met alle neveneffecten, te denken valt aan ons sociale stelsel. Bovendien zul je moeten verhuizen of te maken krijgen met dubbele woonlasten als je weer snel wilt remigreren. Vroeger was de controle minder (bij hereniging) en was een brievenbus in het land voldoende. Tegenwoordig is er strenge(re) controle. Gemakkelijker en goedkoper is je partner een toeristenvisum via de Nederlandse ambassade aan te laten vragen voor slechts €60. De criteria en eisen voor een toeristenvisum staan op de site van de ind, zij behandelen ook de aanvraag.

Als aanvulling, bij Europees recht is er sneller en sprake van gezinshereniging waardoor de overweging kan worden om tijdelijk te emigreren om dan vervolgens als gezin naar Nederland te verhuizen. Op dat moment val je beiden onder de Nederlandse wetgeving en wordt je gewoon verplicht om hier in te burgeren.

Max
@ Max

Ik ben een klein detail vergeten. Mijn inkomen is variërend Waardoor ik onder de grens van het inkomenseis zit.

Het toeristen visum is mij duidelijk, dat is geen enkel probleem. Na contact met IND kwam het volgende aan bod:

- Voor toeristenvisum kan ook een persoon voor mij garant staan die aan eis voldoet. De persoon word de garantsteller
en ik logiesverstrekker
- Voor haar in Nederland te laten wonen moet mijn inkomen wel aan de eis voldoen en mag NIET een derde garant staan.

Kunt u nog meerdere neveneffecten noemen als ik bijvoorbeeld naar een jaar terug zou keren naar Nederland?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#72 Bericht door Jim » maandag 03 oktober 2016, 16:15

Johnnyv schreef: In zoverre als ik kon lezen is het alleen haalbaar om een familielid naar België te halen. Dus dat zou betekenen dat ik alleen een kans zou maken als ik met die dame zou trouwen?
Voor de EU-route is trouwen verplicht.
Als ik het goed heb begrepen is Duitsland ook al vrij streng aan het worden vanwege de enorme stroom van immigranten.
Streng zijn is totaal niet belangrijk.
Als je je rommel in orde hebt, mogen ze je niet weigeren.

De UK heeft ervoor uit de EU moeten stappen om het vrij verkeer tegen te houden.

Ik heb trouwens gelukkig voor de Duitsland-route gekozen.
Belgie is kwa taal wel makkelijker, maar bij de duitsers kan je er tenminste op vertrouwen dat ze de regel van de wet volgen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#73 Bericht door KhunSugar » dinsdag 04 oktober 2016, 11:37

Jim schreef:
Johnnyv schreef: In zoverre als ik kon lezen is het alleen haalbaar om een familielid naar België te halen. Dus dat zou betekenen dat ik alleen een kans zou maken als ik met die dame zou trouwen?
Voor de EU-route is trouwen verplicht.
Als ik het goed heb begrepen is Duitsland ook al vrij streng aan het worden vanwege de enorme stroom van immigranten.
Streng zijn is totaal niet belangrijk.
Als je je rommel in orde hebt, mogen ze je niet weigeren.

De UK heeft ervoor uit de EU moeten stappen om het vrij verkeer tegen te houden.

Ik heb trouwens gelukkig voor de Duitsland-route gekozen.
Belgie is kwa taal wel makkelijker, maar bij de duitsers kan je er tenminste op vertrouwen dat ze de regel van de wet volgen.
Wie de regel van de wet volgt gebruikt geen EU-route. Deze wordt net gebruikt om de plaatselijke wetgeving te omzeilen.
;-)





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#74 Bericht door serpay » dinsdag 04 oktober 2016, 17:01

KhunSugar schreef:
Jim schreef:
Johnnyv schreef: In zoverre als ik kon lezen is het alleen haalbaar om een familielid naar België te halen. Dus dat zou betekenen dat ik alleen een kans zou maken als ik met die dame zou trouwen?
Voor de EU-route is trouwen verplicht.
Als ik het goed heb begrepen is Duitsland ook al vrij streng aan het worden vanwege de enorme stroom van immigranten.
Streng zijn is totaal niet belangrijk.
Als je je rommel in orde hebt, mogen ze je niet weigeren.

De UK heeft ervoor uit de EU moeten stappen om het vrij verkeer tegen te houden.

Ik heb trouwens gelukkig voor de Duitsland-route gekozen.
Belgie is kwa taal wel makkelijker, maar bij de duitsers kan je er tenminste op vertrouwen dat ze de regel van de wet volgen.
Wie de regel van de wet volgt gebruikt geen EU-route. Deze wordt net gebruikt om de plaatselijke wetgeving te omzeilen.
;-)

niet geheel waar hoor.
na 3 jaar in Thailand wonende wil ik met mijn vrouw in Nederland wonen.
helaas ze mag echter alleen voor 3 maanden komen!!!
in Duitsland heet dit gezinshereniging en daar heb ik voor gekozen.
om nu een aantal jaren niet bij elkaar te wonen na reemigratie ging mij te ver.
dus niet alles over een kam scheren.





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#75 Bericht door Jim » dinsdag 04 oktober 2016, 22:29

KhunSugar schreef: Wie de regel van de wet volgt gebruikt geen EU-route. Deze wordt net gebruikt om de plaatselijke wetgeving te omzeilen.
;-)
De plaatselijke wetgeving is in strijd met de Europese rechten van de mens (artikel 8) en de Europese richtlijnen zijn ook door Nederland geratificeerd.
In mijn ogen is dat 2 - 0 voor de EU-route ganger.

De Nederlandse immigratiewet probeert juist de hogere Europese wetten te omzeilen door de eigen bevolking achter te stellen op andere Europeanen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”