Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#31 Bericht door driver » zondag 25 september 2016, 20:40

Mee eens.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#32 Bericht door Gardensafari » zondag 25 september 2016, 22:37

driver schreef:Mee eens.
Ik ben het er ook mee eens. In Nederland.
In Thailand (en ook China) ligt het totaal anders.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#33 Bericht door driver » maandag 26 september 2016, 05:13

Gardensafari schreef:
driver schreef:Mee eens.
Ik ben het er ook mee eens. In Nederland.
In Thailand (en ook China) ligt het totaal anders.
Leg eens uit wat er in Thailand/China totaal anders is dan in Nederland als je wilt..
Ik beperk me dan even tot de Thai maar zie tussen de dames die ik ken of zie hier of in Thailand als het gaat om dik doen of opscheppen oid ook niet echt verschil. ;)
Dit onderwerp kunnen we vlgs mij weer hele paginaas mee vullen met voor en tegen meningen maar die Belgie..EU route sneeuwt dan aardig onder qua onderwerp mooi he! hoe het van de bekende hak op de tak kan gaan..

We moeten weg tot laterrzzz...

gr driver

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#34 Bericht door Johnnyv » maandag 26 september 2016, 07:35

driver schreef:
Gardensafari schreef:
driver schreef:Mee eens.
Ik ben het er ook mee eens. In Nederland.
In Thailand (en ook China) ligt het totaal anders.
Leg eens uit wat er in Thailand/China totaal anders is dan in Nederland als je wilt..
Ik beperk me dan even tot de Thai maar zie tussen de dames die ik ken of zie hier of in Thailand als het gaat om dik doen of opscheppen oid ook niet echt verschil. ;)
Dit onderwerp kunnen we vlgs mij weer hele paginaas mee vullen met voor en tegen meningen maar die Belgie..EU route sneeuwt dan aardig onder qua onderwerp mooi he! hoe het van de bekende hak op de tak kan gaan..

We moeten weg tot laterrzzz...

gr driver
Ja het onderwerp begint aardig van de plank te gaan. Maar dan nog leuk om te lezen hoe mensen over de Thaise denken.

In elk land zitten genoeg vrouwen die het alleen om het geld te doen gaat. Zoals driver zei: incl. onze Nederlandse gelukzoeksters.

Als je als Nederlandse man op zoek gaat naar een BP is het zeker zaak dat je de cultuur, waarden en normen, gewoontes etc. moet leren kennen. Maar dit geldt ook voor de BP naar de Nederlandse man toe. Het moet immers van 2 kanten komen. Wilt een van beide personen niet de moeite nemen dan is de kans groot dat het spaak loopt. Het is gewoon je gezonde verstand gebruiken en opletten.

Zoals ik eerder aangaf als een BP al in het beging vragen gaat stellen naar wat je bent en niet geïnteresseerd wie je bent dat kan die persoon er bijna vanuit gaan dat het inderdaad om finaciële doeleinden gaat.

Driver mag ik vragen welke route je heb bewandeld?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#35 Bericht door driver » maandag 26 september 2016, 08:25

Even kort ben aan het werk ;).. via de Nederlandse route gedaan dus in Bkk de toelatings test en later in Nederland de IB cursus waar ze later van vrijgesteld is vanwege hoor en leerproblemen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#36 Bericht door wanadee » maandag 26 september 2016, 11:40

Leerproblemen? Iemand die de inburgeringscursus niet kan doen om dat ze analphabeet, dyslectisch of een andere afwijking hebben waardoor ze niet aan die toelatingseisen kan voldoen, kan via de achterdeur binnen komen?

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#37 Bericht door Johnnyv » maandag 26 september 2016, 14:35

wanadee schreef:Leerproblemen? Iemand die de inburgeringscursus niet kan doen om dat ze analphabeet, dyslectisch of een andere afwijking hebben waardoor ze niet aan die toelatingseisen kan voldoen, kan via de achterdeur binnen komen?
Ja!

Ontheffing krijgen kan op drie manieren.

1. U kunt ontheffing krijgen als u genoeg hebt gedaan om in te burgeren. Dat heet aantoonbaar geleverde inspanning.
2. Ontheffing kan ook als u goed genoeg bent ingeburgerd.
3. Een derde reden voor ontheffing kan uw medische situatie zijn.

Ontheffing om medische redenen:
Kunt u geen examen doen omdat u ernstig ziek en/of handicap hebt. Dan kun je ontheffing aanvragen. Je hoeft dan geen inburgeringsexamen te doen.

Een arts van Argonaut doet dan een onderzoek maar zitten wel kosten aan verbonden. Dan schrijft de dokter een brief, in die brief schrijft de dokter of u kunt inburgeren. Je moet een formulier van DUO invullen en samen met de brief van de arts naar DUO sturen. DUO beslist of je de ontheffing krijgt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#38 Bericht door driver » maandag 26 september 2016, 15:46

wanadee schreef:Leerproblemen? Iemand die de inburgeringscursus niet kan doen om dat ze analphabeet, dyslectisch of een andere afwijking hebben waardoor ze niet aan die toelatingseisen kan voldoen, kan via de achterdeur binnen komen?
Mooi he ! dat er mogelijkheden zijn om buiten de reguliere weg toch een mogelijkheid te krijgen hier te mogen blijven incl. Nederlands staatsburgerschap :mrgreen:
En achterdeur was het niet hoor gewoon door de voordeur..
Laatst gewijzigd door driver op maandag 26 september 2016, 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#39 Bericht door driver » maandag 26 september 2016, 15:51

Johnnyv schreef:
wanadee schreef:Leerproblemen? Iemand die de inburgeringscursus niet kan doen om dat ze analphabeet, dyslectisch of een andere afwijking hebben waardoor ze niet aan die toelatingseisen kan voldoen, kan via de achterdeur binnen komen?
Ja!

Ontheffing krijgen kan op drie manieren.

1. U kunt ontheffing krijgen als u genoeg hebt gedaan om in te burgeren. Dat heet aantoonbaar geleverde inspanning.
2. Ontheffing kan ook als u goed genoeg bent ingeburgerd.
3. Een derde reden voor ontheffing kan uw medische situatie zijn.

Ontheffing om medische redenen:
Kunt u geen examen doen omdat u ernstig ziek en/of handicap hebt. Dan kun je ontheffing aanvragen. Je hoeft dan geen inburgeringsexamen te doen.

Een arts van Argonaut doet dan een onderzoek maar zitten wel kosten aan verbonden. Dan schrijft de dokter een brief, in die brief schrijft de dokter of u kunt inburgeren. Je moet een formulier van DUO invullen en samen met de brief van de arts naar DUO sturen. DUO beslist of je de ontheffing krijgt.
Jij snapt het en komt met de juiste teksten .. :clap:

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#40 Bericht door Johnnyv » maandag 26 september 2016, 20:36

driver schreef:
Johnnyv schreef:
wanadee schreef:Leerproblemen? Iemand die de inburgeringscursus niet kan doen om dat ze analphabeet, dyslectisch of een andere afwijking hebben waardoor ze niet aan die toelatingseisen kan voldoen, kan via de achterdeur binnen komen?
Ja!

Ontheffing krijgen kan op drie manieren.

1. U kunt ontheffing krijgen als u genoeg hebt gedaan om in te burgeren. Dat heet aantoonbaar geleverde inspanning.
2. Ontheffing kan ook als u goed genoeg bent ingeburgerd.
3. Een derde reden voor ontheffing kan uw medische situatie zijn.

Ontheffing om medische redenen:
Kunt u geen examen doen omdat u ernstig ziek en/of handicap hebt. Dan kun je ontheffing aanvragen. Je hoeft dan geen inburgeringsexamen te doen.

Een arts van Argonaut doet dan een onderzoek maar zitten wel kosten aan verbonden. Dan schrijft de dokter een brief, in die brief schrijft de dokter of u kunt inburgeren. Je moet een formulier van DUO invullen en samen met de brief van de arts naar DUO sturen. DUO beslist of je de ontheffing krijgt.
Jij snapt het en komt met de juiste teksten .. :clap:
Vele kijken het vanuit hun eigen perspectief.

Refererend naar mijn vraag komen vele terug op het verblijf van 90 dagen terwijl mijn vraag toch echt is wat het verschil is tussen de België en Duitsland route. Ook hierop bekijken ze het vanuit eigen perspectief.

Als deze regel niet zou bestaan zouden mensen met een handicap en/of stoornis nooit een relatie kunnen aangaan met een westerling. Ook mensen met een handicap en/of stoornis zijn gewoon mens. Deze mensen verdienen ook een kans. En ook deze mensen zijn gelijk aan mensen zonder handicap en/of stoornis.
Laatst gewijzigd door Johnnyv op maandag 26 september 2016, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Johnnyv
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 22 september 2016, 13:24

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#41 Bericht door Johnnyv » maandag 26 september 2016, 21:07

john123456 schreef:Waarom vraag je niet gewoon een visum voor haar in Thailand
Ze mag dan 90 dagen in Nederland zijn
Ik snap niet waarom je het zo moeilijk maakt
Visum kort verblijf is mij duidelijk.

Zoals in koptekst vermeld vraag ik het verschil tussen beider routes

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#42 Bericht door wanadee » dinsdag 27 september 2016, 01:01

Johnnyv schreef: Als deze regel niet zou bestaan zouden mensen met een handicap en/of stoornis nooit een relatie kunnen aangaan met een westerling. Ook mensen met een handicap en/of stoornis zijn gewoon mens. Deze mensen verdienen ook een kans. En ook deze mensen zijn gelijk aan mensen zonder handicap en/of stoornis.
Doet me sterk denken aan al die afgekeurde babies in china die ter adoptie worden aangeboden omdat ze een afwijking hebben. Hazelip of zo. Die rollen zo onze gezondheidszorg in.
En als het om "leerproblemen" gaat is dat mi makjelikj te simuleren voor mensen die te lui zijn oid. In thailand is niet evht een registratie van mensen die leerproblemen hebben volgens mij.
Eisen zouden voor iedereen gelijk moeten zijn.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#43 Bericht door stevenl » dinsdag 27 september 2016, 03:43

wanadee schreef:
Johnnyv schreef: Als deze regel niet zou bestaan zouden mensen met een handicap en/of stoornis nooit een relatie kunnen aangaan met een westerling. Ook mensen met een handicap en/of stoornis zijn gewoon mens. Deze mensen verdienen ook een kans. En ook deze mensen zijn gelijk aan mensen zonder handicap en/of stoornis.
Doet me sterk denken aan al die afgekeurde babies in china die ter adoptie worden aangeboden omdat ze een afwijking hebben. Hazelip of zo. Die rollen zo onze gezondheidszorg in.
En als het om "leerproblemen" gaat is dat mi makjelikj te simuleren voor mensen die te lui zijn oid. In thailand is niet evht een registratie van mensen die leerproblemen hebben volgens mij.
Eisen zouden voor iedereen gelijk moeten zijn.
Dus als voorbeeld: mijn vrouw kan vrijwel niet lezen, dus geen mogelijkheid om ooit examen te halen. Wij zijn inmiddels 15 jaar getrouwd en wonen 15 jaar samen. Mocht ik naar Nederland terugkeren dan wil je ons het grondrecht om samen te wonen ontzeggen?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#44 Bericht door jumbo » dinsdag 27 september 2016, 04:00

stevenl schreef:
wanadee schreef:
Johnnyv schreef: Als deze regel niet zou bestaan zouden mensen met een handicap en/of stoornis nooit een relatie kunnen aangaan met een westerling. Ook mensen met een handicap en/of stoornis zijn gewoon mens. Deze mensen verdienen ook een kans. En ook deze mensen zijn gelijk aan mensen zonder handicap en/of stoornis.
Doet me sterk denken aan al die afgekeurde babies in china die ter adoptie worden aangeboden omdat ze een afwijking hebben. Hazelip of zo. Die rollen zo onze gezondheidszorg in.
En als het om "leerproblemen" gaat is dat mi makjelikj te simuleren voor mensen die te lui zijn oid. In thailand is niet evht een registratie van mensen die leerproblemen hebben volgens mij.
Eisen zouden voor iedereen gelijk moeten zijn.
Dus als voorbeeld: mijn vrouw kan vrijwel niet lezen, dus geen mogelijkheid om ooit examen te halen. Wij zijn inmiddels 15 jaar getrouwd en wonen 15 jaar samen. Mocht ik naar Nederland terugkeren dan wil je ons het grondrecht om samen te wonen ontzeggen?
@Stevenl; is er geen mogelijkheid om toch examen te doen. Ik bedoel er zijn nog steeds nederlanders die niet kunnen lezen en toch examens (rijbewijs e.d.) afleggen
Maar ik vermoed dat je hier wel op je plek bent... :lol:


Kijk dit zegt google
Uitzondering: als u niet kunt lezen en schrijven
Als u kunt aantonen dat u onvoldoende Nederlands kunt leren lezen en schrijven om op A2-niveau aan de inburgeringsverplichtingen te kunnen voldoen, hoeft u geen examen te doen. Dit moet u bewijzen met een toets, die u bij DUO moet maken. Neem hiervoor contact op met DUO.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verschil EU-route Belgie en EUroute- Duitsland

#45 Bericht door driver » dinsdag 27 september 2016, 05:15

wanadee schreef:
Johnnyv schreef: Als deze regel niet zou bestaan zouden mensen met een handicap en/of stoornis nooit een relatie kunnen aangaan met een westerling. Ook mensen met een handicap en/of stoornis zijn gewoon mens. Deze mensen verdienen ook een kans. En ook deze mensen zijn gelijk aan mensen zonder handicap en/of stoornis.
Doet me sterk denken aan al die afgekeurde babies in china die ter adoptie worden aangeboden omdat ze een afwijking hebben. Hazelip of zo. Die rollen zo onze gezondheidszorg in.
En als het om "leerproblemen" gaat is dat mi makjelikj te simuleren voor mensen die te lui zijn oid. In thailand is niet evht een registratie van mensen die leerproblemen hebben volgens mij.
Eisen zouden voor iedereen gelijk moeten zijn.
Jouw mening niet die van de wetgeving hier dus je verandert er weinig aan .

Jumbo..Duo..Dat heeft mijn vrouw dus ook gedaan na eerst tig uren naar school geweest te zijn en dus die aantoonbare inspanningen heeft verricht....Nederlands lezen / horen ging moeizaam en het zou te lang duren om het IB nivo te halen daarom dus de vrijstelling..

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”