Vliegbeesten.

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Vliegbeesten.

#1 Bericht door Harm » woensdag 20 juli 2016, 05:32

Verbeeld ik het me of zijn er dit jaar meer vliegen dan eerdere jaren
Ik zit graag op ons terras/balkon maar dat is op het ogenblik eigenlijk niet te doen
Het barst er de hele dag door van de vliegen, ook al hebben we niets eet ofvloeibaars staan toch komen die vliegbeesten in grote getalen naar ons toe. Altijd mijn benen of voeten als landingsbaan gebruikend.
We hebben de vloer al diverse keren nat gespoten en gereinigd voor het geval er iets zoetigs in het verleden op was gevallen, maar ze blijven aan komen vliegen en verzamelen zich dan op die vloer.
We hebben zo'n lange vliegenmepper gekocht en daardoor een groter bereik om die vliegbeesten naar een andere wereld te helpen. Daar schrok ik na een uurtje "noest" werk toch wel van. Bleek dat ik er in dat uurtje toch zo'n 300 over de kling had geholpen.
Is er dit jaar dus meer overlast van die vliegbeesten of verbeeld ik me dat maar.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vliegbeesten.

#2 Bericht door prajak » woensdag 20 juli 2016, 07:26

Ik woon naast rijstveld en daar komen bij uitstek vliegbeesten vandaan, vooral muggen, maar niet meer dan vorige jaren. Wij hebben zes katten die hun behoefte netjes op de kattenbak doen en het bedekken; de jonge hond daarentegen legt het spul waar ie staat en Kai ruimt dat op of gooit er zand op.

Tegen muggen en kleine vliegen hebben we op 3 plaatsen rond het huis 5W lampjes, spaarlampjes, 24/7 branden en daar verzamelen zich de hagedisjes en die ruimen er wel op maar vliegen gaan daar niet zitten.

Mogelijk ligt er in jouw buurt een dood dier of een hoop 'poep' waar de strontvliegen graag huizen. Ik woon net zo buiten als jij, ik heb geen andere verklaring voor jouw vraag.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Vliegbeesten.

#3 Bericht door Hua Thale » woensdag 20 juli 2016, 07:53

Vervelend Harm wij hebben er ook meer last van als voorgaande jaren misschien de invloed van El Niño die deze keer goed aanwezig was.
Eerst knetter droog en nu lekker nat.
Maar om dat nu gelijk onder 'emigreren naar Nederland' te zetten is wel weer stemmingsmakerij. ;)

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Vliegbeesten.

#4 Bericht door Harm » woensdag 20 juli 2016, 08:51

Ik heb gewoon het eerste het beste onderwerp gepakt, nieuw onderwerp aangevinkt en mijn verhaal gedaan.
Dat dit nu onder dat onderwerp terecht komt is puur toeval en heeft niets met stemming makerij te maken
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Vliegbeesten.

#5 Bericht door Hua Thale » woensdag 20 juli 2016, 08:53

Er staat een knipoog achter Harm.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vliegbeesten.

#6 Bericht door prajak » woensdag 20 juli 2016, 09:57

Zijn er niet van die lampen te koop die vliegen aantrekken? Ik weet dat ze er voor muggen zijn en je hoort pats... en er ligt er weer een wijlen.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Vliegbeesten.

#7 Bericht door Harm » woensdag 20 juli 2016, 10:12

prajak schreef:Zijn er niet van die lampen te koop die vliegen aantrekken? Ik weet dat ze er voor muggen zijn en je hoort pats... en er ligt er weer een wijlen.

Er zijn vliegen vangers op basis van zoetigheid te koop een soort van wespenval devlieg kan er wel in maar kan de weg terug niet meer vinden.
Ook is er vlieg papier met lijm erop te koop. Hetgeen ik vanmiddag heb gekocht 4 vellen (a4) voor 40 bath
Neergelegd op tafel en een doormidden geknipt op railing. Doen hun werk uitstekend zitten al barstensvol met vliegen die in de lijm vastzitten. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat ik er kleine stukjes droge inktvis op heb gelegd om de lijmplaten aantrekkelijker te maken voor die vliegbeesten.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Vliegbeesten.

#8 Bericht door Hua Thale » woensdag 20 juli 2016, 10:30

Die a4 tjes met plakstroop erop kan je hier ook kopen.
Vele marktlieden hebben dat hier, volledig zwart van de vliegen binnen een halve dag.
Punt is dat men de oorzaak niet weg neemt dus het blijft symtoom bestrijding totdat ja totdat het afval weggehaald wordt op tijd of het te koud gaat worden bijvoorbeeld.
Of eens een paar serieuze regenbuien zoals gisteren en vandaag Harm wil ook wel eens schelen.
Een kadaver of afval een dag langer laten liggen kan ruim voldoende zijn voor langdurige problemen dat vreten ze tenslotte datgene wat wij afval noemen.
Er zijn er geschat gemiddeld 17 biljard vliegen op aarde volgens zeggen.

john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Re: Vliegbeesten.

#9 Bericht door john123456 » woensdag 20 juli 2016, 10:59

Wij hebben er ook heel veel idd dat plakspul werk goed
Mum van tijd zit het vol
Maar ondanks dat vind ik het ook vervelend dat gekriebel op me rug
En of dat er meer zijn weet ik niet woon hier nog maar 1 jaar :giggle:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Vliegbeesten.

#10 Bericht door Hua Thale » vrijdag 22 juli 2016, 12:50

Hoe staat het Harm met de vliegbeesten na een paar dagen giga regen en zo het zich aan laat zien straks weer een 'buitje'.
Hier daalt de populatie aanzienlijk bij de vliegbeesten.
Het zwarte straatbeton begint zijn kleur zelfs weer te krijgen.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Vliegbeesten.

#11 Bericht door Harm » vrijdag 22 juli 2016, 14:16

Heb nu 20 van die kartons met lijm staan en die zitten nagenoeg allemaal vol met die vliegbeesten maar ook nogal wat prikbeesten die dol zijn op mijn bloed en daar ben ik ook erg blij mee.Die doen dus mooi niks meer net goed.
Maar inderdaad na die paar zware buien is het gezoem aardig terug gelopen.
Nu maar hopen dat dat zo blijft.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”