"Should I stay or should I go"

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: "Should I stay or should I go"

#316 Bericht door genesis » zondag 01 juli 2018, 08:08

Ik vind een forum een hechter en persoonlijker medium dan faceboe\ok, ik heb facebook alleen omdat ik communiceer via messenger, ik lees er wel op zijn tijd, maar post niet

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: "Should I stay or should I go"

#317 Bericht door driver » zondag 01 juli 2018, 08:30

genesis schreef:Ik vind een forum een hechter en persoonlijker medium dan faceboe\ok, ik heb facebook alleen omdat ik communiceer via messenger, ik lees er wel op zijn tijd, maar post niet

Genesis
Hechter kan zo zijn als je er langere tijd vertoeft en mensen leert kennen vindt ik.
Feesboek is ook hecht vindt ik daar waar je het zoekt.
Motor gerelateerde feesboek groepen zoals in mijn geval veelal Ducati momenteel geven veel info en je leert ook snel mensen kennen ect.
Grote nadeel daar is dat alles tijdelijk is en een posting/vraag oid van 2 dagen geleden al bijna niet meer te vinden is.
Grote voordeel is dat waar je ook bent in de wereld je via een feesboek groep meestal heellll snel reacties krijgt als je bijvoorbeeld een motor probleempje hebt .Op forums duurt het vaak vrij lang voordat er reactie komt .

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: "Should I stay or should I go"

#318 Bericht door wanadee » zondag 01 juli 2018, 08:44

Er zitten ook meer mensen op die aktief zijn. Als ik reakties hier zie is het 99% steeds van hetzelfde groepje van een man of 20. Op facebook krijg je van veel meer mensen reakties en ook steeds andere. En een personnlijk berichtje sturen via messenger wordt toch evht veel sneller op gereageerd dan op een pb hier.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: "Should I stay or should I go"

#319 Bericht door driver » zondag 01 juli 2018, 08:46

wanadee schreef:Er zitten ook meer mensen op die aktief zijn. Als ik reakties hier zie is het 99% steeds van hetzelfde groepje van een man of 20. Op facebook krijg je van veel meer mensen reakties en ook steeds andere. En een personnlijk berichtje sturen via messenger wordt toch evht veel sneller op gereageerd dan op een pb hier.
Klopt..En dus zijn/worden forums achterhaald/minder gebruikt omdat de moderne techniek ze heeft ingehaald.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: "Should I stay or should I go"

#320 Bericht door Jim » zondag 01 juli 2018, 09:36

Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Reddit is de nummer zes site van de wereld en dat is een groot forum

Zo zit r/thailand zit vol nuttige info en daar worden je berichten niet stiekem geedit door moderators.
Laatst gewijzigd door Jim op dinsdag 03 juli 2018, 05:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: "Should I stay or should I go"

#321 Bericht door driver » zondag 01 juli 2018, 09:55

Jim schreef:Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Reddit is de nummer zes site van de wereld en dat is een groot forum

Zo zit r/thailand zit vol nuttige info en daar worden je berichten niet stiekem geedit door moderators.
Ik beperk me nu tot Nederlands talige forums. Daar zie ik her en der afname van activiteiten daar waar mijn interesses liggen
Engelstalige sites kom ik amper. Forum wat jij nu noemt ken ik ook niet. Worldwide forums dus meertalig oid zullen misschien nog steeds veel aanhangers hebben maar gezichtsjesboek en aanverwante sites halen toch veel mensen daar weg denk ik.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: "Should I stay or should I go"

#322 Bericht door Tonboy » dinsdag 03 juli 2018, 04:15

driver schreef: Kennis van ouderen is m.i niet altijd zo.
Al woon je 10 jaar in Thailand dat houdt niet in dat je dan meer weet op sommige vlakken dan een nieuwkomer die er twee jaar woont denk ik.Vastgeroest in een dorp 10 jaar of twee jaar overal ervaring opdoen wie weet er dan meer over sommige praktijk dingen ?Kan alle kanten op he! qua kennis/ervaring.

Ik vindt forums nog steeds handig omdat je alle geposte draadjes makkelijk terug vindt maar zit ook veel meer op feesboek tergenwoordig omdat het daar ook veel sneller gaat qua reacties ect.

gr driver
Ook ik zit veel op facebook, het is gedeeltelijk mijn werk.
Wel is het zo dat er steeds minder gelezen wordt door FB gebruikers, de korte postings op Facebook zijn vaak onoverzichtelijk, vol met foute info en een zoekfunctie gebruiken is heel erg moeilijk voor de meesten. Kijk maar eens naar de facebook pagina thai visa of Chiang Mai Expats. Elke dag zo'n beetje dezelfde vragen, met steeds maar weer foute of incomplete reacties. De moderatoren hebben er bijna een dagtaak aan.

Ik heb zelf meerdere malen forums onderhouden en steeds weer de meest recente en juiste info geupdate op de eerste pagina (vastgezet). Dat is ook een dagtaak,ik weet het, maar dan heb je ook wat. Een goed naslagmiddel wat graag gelezen wordt. En zijn potentiele adverteerders blij te adverteren , dat zijn dan de broodnodige verdiensten.
Dat overzicht mis ik een beetje hier, tevens ingegeven door het feit dat er vaak veel onnodige info staat in de diverse draadjes.
Deze reactie staat in het draadje Immigreren naar Nederland, ik besef mij ter dege dat mijn reactie helemaal niet thuis hoort in dit draadje, maar is wel een reactie op andere uitspraken in het zelfde draadje.
Moderators zouden dit soort zijsprongen eigenlijk moeten verplaatsen naar een apart draadje zodat de kern van deze draad zichtbaar blijft en er een zuivere discussie over het onderwerp van dit draadje blijft bestaan.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”