Graag jullie mening!!!

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
kimbacardi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 06:31

Graag jullie mening!!!

#1 Bericht door kimbacardi » maandag 09 februari 2015, 22:08

Beste forum leden. Iets zit me dwars momenteel. Ik weet zeker dat iemand van jullie een soortgelijke ervaring hebben. En misschien ook voor hetzelfde dilemma hebben gestaan.
Met mijn vriendin hebben we samen een dochtertje, en zij heeft een zoontje uit een vorige relatie. Ik ben onlangs gestopt met werken in het buitenland en hebben samen besloten om ons te vestigen in Nederland. Mijn vriendin is begonnen met Nederlandse les in BKK. Afgelopen maand hebben we paspoorten gemaakt voor mijn vriendin en haar twee kinderen. Van haar zoon hebben we zijn achternaam veranderd in dezelfde achternaam als mijn vriendin. Tot mijn grote verbazing kon dit zonder toestemming of handtekening van zijn biologische vader. Twee getuigen (ouders van mijn vriendin) waren voldoende. Op het formulier van de naamswijziging staat ook netjes vrij vertaald: father not take care.
Nu moet ik vertellen dat de vader in kwestie ook een typische Thaise vader van het platteland uit Isaan is. Je kent hem misschien wel. Een werkeloze vader die nooit naar zijn zoon omkijkt. Nooit een cent voor school, kleding of eten voor zijn zoon betaald heeft. En zijn voormalige vriendin die altijd heeft gewerkt voor alle kosten liet opdraaien. Verder geen enige poging doet om een baantje te vinden en verder zijn tijd dood met wat te gaan vissen en verder veel drinken en andere vrouwen.
Blijkbaar heeft zijn vader enkele maanden geleden tegen mijn vriendin verteld dat hij niet wil dat zijn zoon ergens heen gaat. Wat overigens niks veranderde in zijn vaderlijke plicht.
Maar nu komt mijn vraag is het ethisch verantwoord om haar zoon naar Nederland te halen. Zonder toestemming van zijn vader en zonder haar zoontje van net 6 jaar te vertellen dat de vakantie naar Nederland dadelijk een enkele reis is. Kan dit. Enkele van mijn vrienden en familie in Nederland vinden dit niet kunnen. Ze zullen ons niet tegenhouden maar vinden het onethisch. Ondanks het feit dat haar zoon in Nederland veel betere kansen zal hebben dan in Isaan. Ik weet dit laatste mag niet meespelen in jullie overweging. Graag jullie mening hierover.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Graag jullie mening!!!

#2 Bericht door prajak » dinsdag 10 februari 2015, 01:24

Moet jij vanwege jouw witte neus een andere ethiek aanhouden als de vader van dat kind?

Naar het kind toe lijkt me verstandig een deskundige te raadplegen. Hij spreekt geen NL neem ik aan en is wel leerplichtig. Dat kan gaan wringen.
Laatst gewijzigd door prajak op dinsdag 10 februari 2015, 04:46, 1 keer totaal gewijzigd.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Graag jullie mening!!!

#3 Bericht door greenthaiway » dinsdag 10 februari 2015, 02:22

Naar mijn mening moet je haar zoontje van zes jaar eerlijk zeggen waarop het staat.
Het joch wil misschien liever bij zijn vader blijven.
Misschien heeft hij een goede band met zijn vader, misschien houdt ie meer van zijn moeder.
Hij moet kunnen kiezen, nu lijkt het op een legale ontvoering.
Snoer de mond van het kind niet dicht, al is hij erg jong, hij weet wel bij wie hij wil blijven wonen.
Ontneem hem niet de keus!

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Graag jullie mening!!!

#4 Bericht door nbreeker » dinsdag 10 februari 2015, 03:09

greenthaiway schreef:Naar mijn mening moet je haar zoontje van zes jaar eerlijk zeggen waarop het staat.
Het joch wil misschien liever bij zijn vader blijven.
Misschien heeft hij een goede band met zijn vader, misschien houdt ie meer van zijn moeder.
Hij moet kunnen kiezen, nu lijkt het op een legale ontvoering.
Snoer de mond van het kind niet dicht, al is hij erg jong, hij weet wel bij wie hij wil blijven wonen.
Ontneem hem niet de keus!

Nu een kind van zes jaar kan niet zelf kiezen en als je goed hebt gelezen dan kijkt de vader totaal niet naar het jochie om,dus laten we nu niet zielig gaan doen,en ik zou de OP willen adviseren om eens goed naar je vrienden te kijken of het wel echte vrienden zijn,ik geloof namelijk niet in vrienden 1 vriend ok en als je heel veel mazzel heb misschien 2 maar dan houd het op de rest zijn kennissen ja en family die kun je niet zelf kiezen maar ook daar hoef je niet naar te luisteren doe wat je hart en je gevoelens je ingeven,het is niet zo dat als je hem meeneemt naar Holland dat hij onbereikbaar is Holland ligt niet op de maan.En zo te lezen heeft hij bij zijn Moeder en zijn stiefvader een betere kans om op te groeien tot een volwaardig lid van de gemeenschap dan bij een vader die meer geïnteresseerd in de inhoud van de whiskybottle dan in het welzijn van zijn biologische zoon.
Hij woont in Thailand bij zijn Moeder en de Vader die alle kans heeft om met zijn zoon een band op te bouwen maar niet naar hem omkijkt en alleen een band heeft met de Alchohol bewijst hiermede dat hij niet geschikt is als vader.Toen ik mijn vrouw ontmoette negen jaar geleden ontmoette ik ook haar zoon,ik heb hem van het begin af aan als mijn eigen zoon aanvaard en ben heel blij dat ik dat heb gedaan hij is momenteel 18 jaar en ik ben heel blij met hem het is een moordgozer,hij spreekt goed engels inmiddels en we kunnen over alles samen praten,ik heb het al eerder gezegt ik heb vast iets goed gedaan in het verleden dat ik deze vrouw en haar zoon tegen heb mogen gekomen.

Dus mijn advies is trek je niet teveel aan van ethiek maar bekommer je om de toekomst van deze jongen,ik neem aan dat de Moeder hier ook zeggenschap over heeft.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Graag jullie mening!!!

#5 Bericht door prajak » dinsdag 10 februari 2015, 04:55

Nick, met Kai heb ik haar pleegkleinzoon er bij genomen en eigenlijk ook oma maar dat kon Kai niet aan, oma woont nu in BKK bij haar jongste zoon die gehuwd is en geen kinderen heeft.

En toch is er een verschil. De ma en pa van junior kunnen op bezoek komen en doen dat ook. Dat wordt anders als ik in NL zou wonen.

Overigens wil ik dat menneke niet kwijt; net 12 en doet het goed op school.

Mijn mening over de vader uit het verhaal van Kimbacardi, vooropgezet dat het verhaal juist is: als je meer belangstelling hebt voor alcohol (Bacardi?) dan voor je kind, geen cent dokt en de hele dag in jouw hangmatje ligt te suffen dan verspeel je je rechten.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Graag jullie mening!!!

#6 Bericht door Ben » dinsdag 10 februari 2015, 06:19

kimbacardi schreef:Beste forum leden. Iets zit me dwars momenteel. Ik weet zeker dat iemand van jullie een soortgelijke ervaring hebben. En misschien ook voor hetzelfde dilemma hebben gestaan.
Met mijn vriendin hebben we samen een dochtertje, en zij heeft een zoontje uit een vorige relatie. Ik ben onlangs gestopt met werken in het buitenland en hebben samen besloten om ons te vestigen in Nederland. Mijn vriendin is begonnen met Nederlandse les in BKK. Afgelopen maand hebben we paspoorten gemaakt voor mijn vriendin en haar twee kinderen. Van haar zoon hebben we zijn achternaam veranderd in dezelfde achternaam als mijn vriendin. Tot mijn grote verbazing kon dit zonder toestemming of handtekening van zijn biologische vader. Twee getuigen (ouders van mijn vriendin) waren voldoende. Op het formulier van de naamswijziging staat ook netjes vrij vertaald: father not take care.
Nu moet ik vertellen dat de vader in kwestie ook een typische Thaise vader van het platteland uit Isaan is. Je kent hem misschien wel. Een werkeloze vader die nooit naar zijn zoon omkijkt. Nooit een cent voor school, kleding of eten voor zijn zoon betaald heeft. En zijn voormalige vriendin die altijd heeft gewerkt voor alle kosten liet opdraaien. Verder geen enige poging doet om een baantje te vinden en verder zijn tijd dood met wat te gaan vissen en verder veel drinken en andere vrouwen.
Blijkbaar heeft zijn vader enkele maanden geleden tegen mijn vriendin verteld dat hij niet wil dat zijn zoon ergens heen gaat. Wat overigens niks veranderde in zijn vaderlijke plicht.
Maar nu komt mijn vraag is het ethisch verantwoord om haar zoon naar Nederland te halen. Zonder toestemming van zijn vader en zonder haar zoontje van net 6 jaar te vertellen dat de vakantie naar Nederland dadelijk een enkele reis is. Kan dit. Enkele van mijn vrienden en familie in Nederland vinden dit niet kunnen. Ze zullen ons niet tegenhouden maar vinden het onethisch. Ondanks het feit dat haar zoon in Nederland veel betere kansen zal hebben dan in Isaan. Ik weet dit laatste mag niet meespelen in jullie overweging. Graag jullie mening hierover.
Waren de Vader en moeder van de jongen Gehuwd? Zo NEE heeft hij niets te vertellen.
Zo JA ,Neem ik aan dat ze gescheiden zijn . Wat is er op papier gezet ?, Als ze beiden caretaker zijn heeft ze de toestemming van de vader nodig .
Zij kan een rechtzaak aanspannen met de nodige argumenten dat hij nooit een vinger uitgestoken heeft en nooit financieel suport heeft gedaan.
In geval van dat kan een rechter beslissen dat zij het recht krijgt om voor haar zoon te beslissen.
Daarna is de weg vrij voor haar .

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Graag jullie mening!!!

#7 Bericht door nbreeker » dinsdag 10 februari 2015, 06:40

prajak schreef:Nick, met Kai heb ik haar pleegkleinzoon er bij genomen en eigenlijk ook oma maar dat kon Kai niet aan, oma woont nu in BKK bij haar jongste zoon die gehuwd is en geen kinderen heeft.

En toch is er een verschil. De ma en pa van junior kunnen op bezoek komen en doen dat ook. Dat wordt anders als ik in NL zou wonen.

Overigens wil ik dat menneke niet kwijt; net 12 en doet het goed op school.

Mijn mening over de vader uit het verhaal van Kimbacardi, vooropgezet dat het verhaal juist is: als je meer belangstelling hebt voor alcohol (Bacardi?) dan voor je kind, geen cent dokt en de hele dag in jouw hangmatje ligt te suffen dan verspeel je je rechten.
Juist ja,dat vind ik ook,en dat family die waarschijnlijk totaal niets van Thailand weten en "VRIENDEN" het onethisch vinden nu dat zou mij een worst zijn.Als zo'n knulletje bij zo'n barrel blijft dan zwerft hij bij nacht en ontij op straat en eindigt met drugs en in het monkey house.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Graag jullie mening!!!

#8 Bericht door RuudThai » dinsdag 10 februari 2015, 09:50

Ben schreef:
kimbacardi schreef:Beste forum leden. Iets zit me dwars momenteel. Ik weet zeker dat iemand van jullie een soortgelijke ervaring hebben. En misschien ook voor hetzelfde dilemma hebben gestaan.
Met mijn vriendin hebben we samen een dochtertje, en zij heeft een zoontje uit een vorige relatie. Ik ben onlangs gestopt met werken in het buitenland en hebben samen besloten om ons te vestigen in Nederland. Mijn vriendin is begonnen met Nederlandse les in BKK. Afgelopen maand hebben we paspoorten gemaakt voor mijn vriendin en haar twee kinderen. Van haar zoon hebben we zijn achternaam veranderd in dezelfde achternaam als mijn vriendin. Tot mijn grote verbazing kon dit zonder toestemming of handtekening van zijn biologische vader. Twee getuigen (ouders van mijn vriendin) waren voldoende. Op het formulier van de naamswijziging staat ook netjes vrij vertaald: father not take care.
Nu moet ik vertellen dat de vader in kwestie ook een typische Thaise vader van het platteland uit Isaan is. Je kent hem misschien wel. Een werkeloze vader die nooit naar zijn zoon omkijkt. Nooit een cent voor school, kleding of eten voor zijn zoon betaald heeft. En zijn voormalige vriendin die altijd heeft gewerkt voor alle kosten liet opdraaien. Verder geen enige poging doet om een baantje te vinden en verder zijn tijd dood met wat te gaan vissen en verder veel drinken en andere vrouwen.
Blijkbaar heeft zijn vader enkele maanden geleden tegen mijn vriendin verteld dat hij niet wil dat zijn zoon ergens heen gaat. Wat overigens niks veranderde in zijn vaderlijke plicht.
Maar nu komt mijn vraag is het ethisch verantwoord om haar zoon naar Nederland te halen. Zonder toestemming van zijn vader en zonder haar zoontje van net 6 jaar te vertellen dat de vakantie naar Nederland dadelijk een enkele reis is. Kan dit. Enkele van mijn vrienden en familie in Nederland vinden dit niet kunnen. Ze zullen ons niet tegenhouden maar vinden het onethisch. Ondanks het feit dat haar zoon in Nederland veel betere kansen zal hebben dan in Isaan. Ik weet dit laatste mag niet meespelen in jullie overweging. Graag jullie mening hierover.
Waren de Vader en moeder van de jongen Gehuwd? Zo NEE heeft hij niets te vertellen.
Zo JA ,Neem ik aan dat ze gescheiden zijn . Wat is er op papier gezet ?, Als ze beiden caretaker zijn heeft ze de toestemming van de vader nodig .
Zij kan een rechtzaak aanspannen met de nodige argumenten dat hij nooit een vinger uitgestoken heeft en nooit financieel suport heeft gedaan.
In geval van dat kan een rechter beslissen dat zij het recht krijgt om voor haar zoon te beslissen.
Daarna is de weg vrij voor haar .
Wat het ethische betreft: papa heeft nimmer de verantwoordelijkheid voor het resultaat van zijn daad genomen, nooit belangstelling getoond dus afserveren die hap.
Wél later aan het kind vertellen dat het ook nog ergens een biologische vader heeft en het kind als het erom vraagt in contact brengen met hem als je bijv. op vakantie in Thailand bent. Anders krijg je weer zo'n "Spoorloos" of "Vermist" gedoe.

Maar iets anders is wel van belang, nl. de ouderlijke macht/voogdij.
Ben zegt dat bij niet gehuwd zijn van de ouders de vader niets te vertellen heeft. Dat kan wel zo zijn, maar de IND denkt daar toch anders over. Het is leuk en aardig dat naamswijziging van het kind zo gemakkelijk ging maar dat zegt niets over wie de ouderlijke macht uitoefent.
Je moet bij de MVV-aanvraag behalve de papieren van de moeder ook de geboorteakte van het kind overleggen en zodra daar de naam van een vader in staat gaan bij de IND de alarmbellen rinkelen. Voor hen maakt het niet uit of je wel of niet bent gehuwd, er staan 2 ouders in de akte en die oefenen volgens de wet de ouderlijke macht gezamenlijk uit.

Dus zal er om een officiële schriftelijke toestemming van de vader worden gevraagd dat het kind met de moeder mag meereizen naar Nederland voor onbepaalde tijd. Geen vodje papier maar zeer waarschijnlijk een via een advocaat opgestelde toestemmingsverklaring.
Weigert de vader toestemming dan moet er een uitspraak van de rechtbank voor in de plaats komen. En dat kan in Thailand lang duren heb ik begrepen. Maar dat weet Ben vast beter....

Toen ik in 2001 een MVV-aanvraag voor mijn vrouw indiende vermeldde ik ook haar 6-jarige dochter op die aanvraag. De IND gaf een paar maanden later toestemming voor mijn vrouw maar vergat de dochter. Vervolgens gingen wij in Bangkok de MVV ophalen bij de ambassade voor haar en dochter maar toen liep het mis. De ambassade gaf geen MVV voor de dochter. We hebben toen onze vlucht moeten verzetten.
En daarna hebben we contact opgenomen met de IND en die vroeg om een verklaring van de vader van het kind. Tja, vader was ook hier wieberen en die hadden we niet. Na veel overleg streek de IND de hand over het hart, ook omdat zij een fout hadden gemaakt door mij niet eerder op die toestemming van de vader te wijzen. Dus konden wij na een paar dagen toch naar Nederland met z'n drieën.

Maar sinds al die kinderontvoeringen naar het buitenland zijn ze strenger geworden bij de IND en ik denk dat we nu geen kans zouden maken om het kind zonder die toestemming van de vader of een rechterlijke beslissing mee te nemen.

kimbacardi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 06:31

Re: Graag jullie mening!!!

#9 Bericht door kimbacardi » dinsdag 10 februari 2015, 10:35

Dank voor jullie reacties.

Tussen twee haakjes ik heb geen witte neus. Ik ben zelf ook geadopteerd. Dus ik weet als geen ander hoe het is om op te groeien met "nieuwe ouders" in een ander land.
Ik ben Koreaans geadopteerd en misschien sommige onder jullie weten dat de helft van die bevolking weinig tot geen alcohol kan drinken ivm een mutatie in een gen. Waardoor ik na 1 en soms 2 glazen bacardi cola al op mijn kop sta. Ik behoor dus tot die helft.
Vandaar dat veel van mijn vrienden me kimbacardi noemden in mijn studenten tijd omdat ik het eigenlijk niet kon drinken.
Dit voor degene die misschien dachten dat ik leuk tijdens het drinken van een fles bacardi bedacht laten we eens een kind adopteren.
Wat uiteraard niet het geval is en vandaar deze nickname.

Verder de reden dat ik jullie raadpleeg is omdat ik wil nadenken of wat wij willen gaan doen of dat goed is.
Er is niks overhaast. Haar zoon gaat nog niet naar nederland binnen vier maanden. Dus ik heb nog tijd om na te denken.
Ik zat ook te overwegen om mijn vriendin te vragen aan haar zoon met wie hij zou willen opgroeien. Maar in hoe verre kan een kind van net 6 jaar al verstandige keuzes maken is mij de vraag.
Haar zoon de hele situatie proberen uit te leggen lijkt natuurlijk de eerlijkste optie.
Maar daar zit ook een gevaar aan. Kinderen praten meer vrij uit. Stel zijn vader komt op de een of andere manier te weten dat zijn zoon naar NL vertrekt.
Jullie kennen sommige families in Isaan. Die gaan geld ruiken. En al is het niet de vader die op het idee komt dan is het wel zijn familie die hem eraan herrinerd.
Niet dat dit perse het geval zou zijn maar deze scenarios gaan door mijn hoofd.
Waar ik ook aan heb zitten denken is door zijn vader gewoon op de man af te vragen. En valt het negatief uit dan gewoon zonder haar zoon te vertrekken.
Ik ben bang dat mijn vriendin zal weg kwijnen in Nederland.
Leven in NL is in het begin voor haar al moeilijk genoeg. Met haar kinderen om haar heen zal het makkelijker zijn. De routine van kinderen naar school brengen. Haar of beter gezegd tegen die tijd onze zoon bij mijn vrienden laten spelen die ook allemaal jonge kinderen hebben. Dat maakt een groot verschil denk ik.
Ik wil mezelf niet voordoen als de grote redder die het kind redt uit de klauwen van de draak.
Maar voor de echte Thailand kenners hier weten jullie dat de meeste jongetjes in Isaan opgroeien tot niksnutten en dat is nog heel zacht uitgedrukt.
Ik zie het aan de broers van mijn vriendin. Die doen werkelijk niks. Ze willen allemaal scooter rijden, roken, achter de vrouwen aan zitten, alcohol drinken en vechten. Zeg maar alles behalve werken. Heel goed zijn ze wel altijd om hun handje op te houden wanneer ik geld stuur naar de familie.
Daar ben ik dus bang voor.
Mijn conclusie is eigenlijk. Als je het met westerse ogen bekijkt dan kan het eigenlijk niet. Als je het bekijkt vanuit een Thais oogpunt en je kent het land dan is het eigenlijk de beste optie.

btw Mijn vriendin is nooit getrouwd geweest. En wij zijn nog niet getrouwd maar haar zoon draagt mijn vriendin d'r achternaam nu en ze heeft ook een formulier waarop staat dat zij degene is die voor haar zoontje zorgd.

Ik denk dat ik van haar zoon kan houden als mijn eigen kind. Nu is dat moeilijker omdat we niet goed kunnen communiceren. Ik spreek Thais maar niet genoeg om met zo'n jochie echt een band op te bouwen behalve wat stoeien en spelen. En ja ik ben het er mee eens dat als je 6 jaar de kans hebt gehad voor dit kind te zorgen en je hebt dit nagelaten dan verspeel je recht om vader te zijn.
Anderzijds denk ik ook na over het feit dat als haar zoon op een bepaalde leeftijd behoefte heeft om zijn echte vader te zien. Ik hem daarin altijd zal steunen. Ik zal zelfs zijn reis voor hem boeken als ie dat wil. Mijn ouders zijn daar ook altijd heel open in geweest. En ik heb me nooit gekocht of genomen gevoeld. Maar dat is voor iedereen anders.

kimbacardi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 06:31

Re: Graag jullie mening!!!

#10 Bericht door kimbacardi » dinsdag 10 februari 2015, 10:41

RuudThai

Wat ik heb begrepen staat in de nieuwe geboorte akte helemaal geen naam meer van de vader.
We kregen een correctie op de oude en die mochten we achteraf houden.
Er werd gewoon een nieuwe akte uitgedraaid met de achternaam van mijn vriendin.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Graag jullie mening!!!

#11 Bericht door RuudThai » dinsdag 10 februari 2015, 10:46

kimbacardi schreef:RuudThai

Wat ik heb begrepen staat in de nieuwe geboorte akte helemaal geen naam meer van de vader.
We kregen een correctie op de oude en die mochten we achteraf houden.
Er werd gewoon een nieuwe akte uitgedraaid met de achternaam van mijn vriendin.
Goejedag! In Nederland zou dit "verduistering van staat" heten.... :happyno:
Was dit normaal of heb je veel onder tafel moeten schuiven om dat te bewerkstelligen :?: :?: :cheesy:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Graag jullie mening!!!

#12 Bericht door stevenl » dinsdag 10 februari 2015, 11:43

Ik denk dat je vrienden Thailand en de Thaise mentaliteit niet goed kennen.

Uit de naamswijziging maak ik op dat de moeder alleen het oudwerlijk gezag uitoefent. Dan staat dus niets legaal in de weg om hem mee te nemen. Is dat niet zo en heeft de vader ook ouderlijk gezag dan zou ik naar de rechter stappen om dat te laten beeindigen.
Je kunt dan in beide gevallen legaal het zoontje meenemen.

Moreel: gewoon doen, beter voor het kind om een echte vader te hebben die er altijd voor hem is. Hij kan zelf die keuze nog niet maken, dus heeft het geen zin om hem de keuze te geven. Ik zou het hem wel vertellen, maar dan op het moment dat er geen kans meer is dat de vader het hoort en besluit om 'zijn zoon' dan maar te ontvoeren. Want ik acht dat risico reeel, of je moet hem af willen kopen. Want dat zou normaal gesproken ook vrij eenvoudig mogelijk moeten zijn.

kimbacardi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 06:31

Re: Graag jullie mening!!!

#13 Bericht door kimbacardi » dinsdag 10 februari 2015, 12:23

Goejedag! In Nederland zou dit "verduistering van staat" heten.... :happyno:
Was dit normaal of heb je veel onder tafel moeten schuiven om dat te bewerkstelligen :?: :?: :cheesy:



We zijn naar het gemeentehuis gegaan nadat mijn vriendin me had verteld dat ze daar ooit al had gevraagd voordat ze mij kende of het uberhaubt mogelijk zou zijn om haar zoon haar achternaam te geven.
Waarop haar toen verteld was dat als de vader er niet voor zorgd het geen enkel probleem is. Twee getuigen zouden genoeg zijn (haar ouders). Wat we laatst dus hebben gedaan. Kosten als ik me niet vergis 100 baht voor administratie.
Ik heb de regels daar niet gemaakt. Ik was ook erg sceptisch of het wel zou kunnen. Ik was ook erg verbaasd dat het is gelukt.
Ik weet dat in dit geval de vader niet zorgzaam is. Maar ben me er ook ter degen van bewust van het feit dat er ook genoeg slechte Thaise vrouwen rondlopen die als ze dit weten er misbruik van zouden maken. En vader in zak en as achter laten.
Gelukkig zullen we maar zeggen dat de vader niet naar zijn zoon omkijkt in mijn geval.
Ongeacht of ze mij nu kende of niet zou ze op een dag toch naar het gemeentehuis zijn gestapt om die naamsverandering te bewerkstelligen. Daarom vind ik dat ik nog niks verkeerds heb gedaan. Ik was erbij en ik keek ernaar zeg maar met ongeloof.


Ik blijf het een moeilijke situatie vinden. En zeker omdat ik nu nog alles in de hand heb qua beslissingen die ik kan nemen.
Uit andere forum verhalen lees ik ook vaak dat de kinderen die in Nederland opgroeien heel gelukkig zijn. En er ook niet meer aan willen denken om in Thailand te wonen.

kimbacardi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 06:31

Re: Graag jullie mening!!!

#14 Bericht door kimbacardi » dinsdag 10 februari 2015, 12:56

Nog ben ik niet klaar.
Ik zit andere verhalen te lezen van andere forum leden. Die ook met de beste bedoelingen. Kinderen willen of hebben geadopteerd etc etc. Maar niemand die een woord rept over de biologische vader. Wat hij er wel niet van vind. Iedereen heeft het over ik hou van mijn vriendin of vrouw en dus ook van haar kinderen. Wil ze graag een goeie toekomst geven blablabla.
Misschien omdat ik zelf ook geadopteerd ben. Ik enige twijfel heb of ik wel de goede beslissingen ga nemen. En ik hierover nadenk.

Al diegene die mij zijn voorgegaan hebben ook namen moeten veranderen op gemeentehuizen in Thailand.
Ik geloof niet dat een Thaise moeder bij geboorte meteen haar kinderen haar eigen achternaam geeft op de geboorte akte als de vader nog in de buurt is.
En ik geloof ook niet dat een Thaise moeder met een eigen kind beide met een andere achternaam in het paspoort aan de Nederlandse douane kunnen uitleggen waarom.
Daarom vond ik deze reactie een beetje hypocriet:

Goejedag! In Nederland zou dit "verduistering van staat" heten.... :happyno:
Was dit normaal of heb je veel onder tafel moeten schuiven om dat te bewerkstelligen :?: :?: :cheesy:

Iedereen die oneigen kinderen naar Nederland heeft gehaald heeft zich op een of andere manier schuldig gemaakt aan "verduistering van staat" lijkt mij.

Bij de meeste Thaise vrouwen rennen de mannen voor, tijdens of na de bevalling weg. Tenminste dat is mijn ervaring in Thailand.
20 30 40 of 50 jarige bruiloften heb ik daar nog niemand zien vieren.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Graag jullie mening!!!

#15 Bericht door RuudThai » dinsdag 10 februari 2015, 13:05

"Uit andere forum verhalen lees ik ook vaak dat de kinderen die in Nederland opgroeien heel gelukkig zijn. En er ook niet meer aan willen denken om in Thailand te wonen."
Niet alleen kinderen maar ook de volwassenen. Mijn vrouw heeft tig Thaise vriendinnen in Nederland en die willen never nooit meer definitief terug naar Thailand. Ja, op z'n hoogst als ze 70+ zijn of als hun man pensionado in Thailand wil zijn (zoals ik bijvoorbeeld :mrgreen: ).

Je beschrijft goed hoe de meeste jeugd hier hun puberjaren en verder doorbrengt, het zal je van een zeker forumlid hier wel de kwalificatie "notoire zwartkijker" opleveren maar het is wel de realiteit. Te vroeg van school af, jongetjes aan brommertjes fröbelen en dan wat doelloos hanig rondracen door een dorp om te proberen indruk te maken op giechelende pubermeisjes die met groepjes gelijmd aan hun smartphone met Fuckbook op lijken te zitten. Er is natuurlijk dan ook geen donder te doen in die dorpen en ook niet in de steden in de Isaan dus verveelt het spul zich te pletter.

Nee, daarom beter in Nederland, daar doen de scholen al veel meer, er is op sportgebied een enorme keuze, veel culturele bezigheden en ook veel te doen op het gebied van ontspanning als pretparken, musea, goede toegankelijke natuur enz. enz.
Als wij ons huis kunnen verkopen dan gaan we vnl. omwille van ons zoontje van nu 10 jaar terug naar Nederland en ook mijn vrouw ziet daar veel meer mogelijkheden voor haar dan in Thailand.
Gewoon niet twijfelen maar doen!

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”