veelvoorkomende vragen, sorry! "How to?"

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

veelvoorkomende vragen, sorry! "How to?"

#1 Bericht door Messatsu » donderdag 27 maart 2014, 10:17

Dames en heren goeiedag!

Eind vorig jaar had ik wat vragen voor jullie mbt. visum kort verblijf in Nederland. http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=822670

Uiteindelijk mede dankzij jullie hulp is mijn vriendin in november vorig jaar 2 weken in Nederland geweest. In december ben ik weer 2 weken die kant op geweest. En nu we de procedure weten was het makkelijk om weer een kort verblijf-visum te krijgen, ze is dus sinds vrijdag ook weer hier, nu voor 3 maanden! (stand is dus ik 2x daar, zij 2x hier).

Ik ben een man van duidelijkheid. Recht toe recht aan. Af te werken lijstjes, en af en toe in kindertaal. Ik heb vragen voor jullie en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. [|)

Kunnen jullie me helpen met een A-Z-lijst om mijn vriendin en haar zoontje van nu 1+ jaar oud permanent naar Nederland te halen?

- af te werken punten
- hoe het beste te handelen (beste/makkelijkste)
- en in de juiste volgorde
- kostenplaatjes


Ik weet dat dit een lang, slepend project kan zijn, maar we hebben alle tijd. We zijn ook nog niet heel lang samen dat weet ik, maar uitgaande van het positieve is een goeie voorbereiding nooit weg!

Misschien handige weetjes voor jullie:

- haar zoontje heeft alleen de naam van haar op papier
- ze is 38, kan gebrekkig tot redelijk Engels, maar kan geen Engels schrijven
- geen vast werk en geen eigen huis
- ik vast werk(15jaar) en koop-appartement
- beide geen strafblad

Bij voorbaat dank! [|)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: veelvoorkomende vragen, sorry! "How to?"

#2 Bericht door Jim » donderdag 27 maart 2014, 15:11

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: veelvoorkomende vragen, sorry! "How to?"

#3 Bericht door Messatsu » donderdag 27 maart 2014, 15:18

Jim schreef:moeilijk: http://google.nl
Haha thanks, :mrgreen:

Enige wat ik hier op kan zeggen is dat er met google geen directe interactie met mensen(en dus ervaring) is [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: veelvoorkomende vragen, sorry! "How to?"

#4 Bericht door prajak » donderdag 27 maart 2014, 15:21

Er is in dit forum over geschreven, ik zou het forum eens nalezen.

Mogelijk de site van de NL ambassade in Bangkok.

Thailandforum.be heeft een info-afdeling maar dan betreft het immigratie in Vlaanderen.

En er zijn enkele links gegeven door Jim en link 2 en 3 lijken me OK.

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: veelvoorkomende vragen, sorry! "How to?"

#5 Bericht door Messatsu » donderdag 01 mei 2014, 08:28

"what to do" mbt. het inburgeringsexamen in BKK is ons opzich duidelijk nu. Het lijkt ons verstandig dat ze toch wel een cursus gaat nemen in BKK, je leest hier goede ervaringen en resultaten over.

Al het papierwerk voor de MVV dat lijkt me uiteindelijk ook overkoombaar. Van mijn kant zijn er verder geen bijzonderheden namelijk.(baan al 15+ jaar, eigen app., geen schulden etc).

Waar ik persoonlijk "wakker" van lig is dat we elkaar in oktober pas een jaar kennen. Ik ben ZO benieuwd hoe de IND hier tegenover staat.. De trouweis is te komen vervallen, maar in ons geval(de korte duur vd relatie) zit ik er nog wel eens over te denken toch eerst maar te gaan trouwen... Maar als je je daar weer in verdiept op google is trouwen in Thailand ook weer niet 1 2 3 geregeld...

Your thoughts?

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: veelvoorkomende vragen, sorry! "How to?"

#6 Bericht door nbreeker » donderdag 01 mei 2014, 09:49

Messatsu schreef:"what to do" mbt. het inburgeringsexamen in BKK is ons opzich duidelijk nu. Het lijkt ons verstandig dat ze toch wel een cursus gaat nemen in BKK, je leest hier goede ervaringen en resultaten over.

Al het papierwerk voor de MVV dat lijkt me uiteindelijk ook overkoombaar. Van mijn kant zijn er verder geen bijzonderheden namelijk.(baan al 15+ jaar, eigen app., geen schulden etc).

Waar ik persoonlijk "wakker" van lig is dat we elkaar in oktober pas een jaar kennen. Ik ben ZO benieuwd hoe de IND hier tegenover staat.. De trouweis is te komen vervallen, maar in ons geval(de korte duur vd relatie) zit ik er nog wel eens over te denken toch eerst maar te gaan trouwen... Maar als je je daar weer in verdiept op google is trouwen in Thailand ook weer niet 1 2 3 geregeld...

Your thoughts?
Nu trouwen is in Thailand in een dag geregeld,je moet een geboortebewijs overleggen en een bewijs dat je niet getrouwd bent,daarmee ga je naar de ambassade en vraag een contract of marriege aan,dat contract laat je vertalen in het Thais en ga je samen met je verloofde naar Foreignaffairs in Bangkok en daar moet zij overleggen dat ze niet getrouwd is,dan krijg je toestemming om te trouwen en kan je overal in Thailand trouwen in welk ampur dan ook.Als je s'morgens op tijd naar de ambassade ga kan je s'middags terecht op foreignaffairs.Je kunt ook alvast je huwelijks reis beginnen dan ga je de ene dag naar de Ambassade en de volgende dag naar Foreignaffairs,als je naar de Ampur ga ben je getrouwd voor je het weet,totaal niet romantisch of toespraak niks,de ambtenaar in kwestie kijkt of de namen goed gespeld zijn en tekent en dan denk je nu gaat het komen maar dan ben je al getrouwd.
Scheiden precies hetzelfde je gaat samen naar de ampur tekent beide en je bent gescheiden geen advocaten niets,maar daar ben je nog niet aan toe je moet eerst nog trouwen.Maar om even terug te komen op je probleem ik denk niet dat het uitmaakt dat je elkaar een jaar kent,de een doet er een jaar over en de ander twee jaar voordat hij of zij het zeker weet.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: veelvoorkomende vragen, sorry! "How to?"

#7 Bericht door Messatsu » donderdag 01 mei 2014, 10:01

@ nbreeker:

Dit vond ik op de site Thaiconnection.nl :

Benodigde documentatie van de Nederlands onderdaan voor de aanvraag
Certificate of Capacity to Contract Marriage in Thailand tbv een huwelijk met een Thaise partner:
(aanvraag bij Nederlandse Ambassade te Bangkok)

- Internationaal uittreksel verstrekt door uw gemeente
- Een volledig ingevuld aanvraagformulier (dit formulier kunt u downloaden van de website van de Ambassade);
- Paspoort en een kopie ervan
- Bewijs van inkomen, bv. werkgeversverklaring, recente betaling inkomstenbelasting waar uw verzamelinkomen op staat etc.
(de Thaise overheid wil zien wat uw inkomen is).
- Als u met een Thais staatsburger trouwt, dan moet u eveneens overleggen:
een geldig Thais paspoort van uw aanstaande echgeno(o)t(e) en kopie ervan.


Werkgeversverklaring etc etc. Dat moet je allemaal maar net bij je hebben! Wat ik bedoel te zeggen, als je wil trouwen in Thailand met een Thaise is dat niet iets wat je "zo maar even" doet.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: veelvoorkomende vragen, sorry! "How to?"

#8 Bericht door nbreeker » donderdag 01 mei 2014, 10:09

Messatsu schreef:@ nbreeker:

Dit vond ik op de site Thaiconnection.nl :

Benodigde documentatie van de Nederlands onderdaan voor de aanvraag
Certificate of Capacity to Contract Marriage in Thailand tbv een huwelijk met een Thaise partner:
(aanvraag bij Nederlandse Ambassade te Bangkok)

- Internationaal uittreksel verstrekt door uw gemeente
- Een volledig ingevuld aanvraagformulier (dit formulier kunt u downloaden van de website van de Ambassade);
- Paspoort en een kopie ervan
- Bewijs van inkomen, bv. werkgeversverklaring, recente betaling inkomstenbelasting waar uw verzamelinkomen op staat etc.
(de Thaise overheid wil zien wat uw inkomen is).
- Als u met een Thais staatsburger trouwt, dan moet u eveneens overleggen:
een geldig Thais paspoort van uw aanstaande echgeno(o)t(e) en kopie ervan.


Werkgeversverklaring etc etc. Dat moet je allemaal maar net bij je hebben! Wat ik bedoel te zeggen, als je wil trouwen in Thailand met een Thaise is dat niet iets wat je "zo maar even" doet.
Je heb toch tijd omdat voor te bereiden je gaat toch niet op de bonnefooi naar Thailand ,je weet nu toch wat je bij je moet hebben als je daar al tegen op kijk dan staat je nog wel het een en ander te wachten.Ik blijf er bij trouwen is Thailand is een fluitje van een cent.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: veelvoorkomende vragen, sorry! "How to?"

#9 Bericht door Messatsu » donderdag 01 mei 2014, 10:22

nbreeker schreef:Je heb toch tijd omdat voor te bereiden je gaat toch niet op de bonnefooi naar Thailand ,je weet nu toch wat je bij je moet hebben als je daar al tegen op kijk dan staat je nog wel het een en ander te wachten.Ik blijf er bij trouwen is Thailand is een fluitje van een cent.
Nee daar heb je gelijk in, de papieren vallen opzich mee. Is een geboortebewijs en bewijs van ongehuwd 1 en hetzelfde papiertje? (internationaal uittreksel van burgelijke stand) Of zijn dit 2 aparte papieren?

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: veelvoorkomende vragen, sorry! "How to?"

#10 Bericht door Hua Thale » donderdag 01 mei 2014, 10:51

Heb hier nog een link gevonden waar men er uitgebreid op in gaat in het Nederlands of in het Duits, Engels kan ook.
Up to you zoals de Thai meestal vermeldt ;)

Trouwen
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: veelvoorkomende vragen, sorry! "How to?"

#11 Bericht door RuudThai » donderdag 01 mei 2014, 11:38

Messatsu schreef:"what to do" mbt. het inburgeringsexamen in BKK is ons opzich duidelijk nu. Het lijkt ons verstandig dat ze toch wel een cursus gaat nemen in BKK, je leest hier goede ervaringen en resultaten over.

Al het papierwerk voor de MVV dat lijkt me uiteindelijk ook overkoombaar. Van mijn kant zijn er verder geen bijzonderheden namelijk.(baan al 15+ jaar, eigen app., geen schulden etc).

Waar ik persoonlijk "wakker" van lig is dat we elkaar in oktober pas een jaar kennen. Ik ben ZO benieuwd hoe de IND hier tegenover staat.. De trouweis is te komen vervallen, maar in ons geval(de korte duur vd relatie) zit ik er nog wel eens over te denken toch eerst maar te gaan trouwen... Maar als je je daar weer in verdiept op google is trouwen in Thailand ook weer niet 1 2 3 geregeld...

Your thoughts?
Er is geen verschil in behandeling door de IND of je nu wel of niet getrouwd bent. Een boterbriefje is geen garantie voor toelating tot Nederland. Als je nu halsoverkop trouwt zouden ze zelfs kunnen denken dat het een schijnhuwelijk is, alleen maar om haar naar Nederland te laten komen. Dus doe rustig aan.

Het zoontje is pas 1 jaar oud. Het staat op haar naam schrijf je. Staat de vader echt totaal niet in de geboorteakte vermeld, ook niet als aangever van de geboorte? Zo nee, dan kun je in Nederland het kind erkennen als het jouwe. Als je dan later trouwt met de moeder wordt het automatisch een wettig kind van jou.
Erkenning kon vroeger ook op de ambassade maar is thans alleen nog mogelijk in Nederland.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”