Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
iammike
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 85
Lid geworden op: zondag 28 augustus 2016, 10:20
Locatie: Isaan

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#16 Bericht door iammike » zaterdag 21 april 2018, 13:41

@brake0345

Thx dat wisr ik niet :crazy:

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#17 Bericht door brake0345 » zaterdag 21 april 2018, 14:11

De tekst uit de algemene voorwaarden van Pacific Cross:
"In-Patient means the patient who is admitted in a hospital or medical center longer than 6 hours. He/she registers and is medically treated following a physican’s opinion or diagnosis which is according to medical standards at that particular time and is applicable for the condition. This includes an In-Patient who is hospitalized but dies within 6 hours.

Out-Patient means the patient receiving medical service at an out-patient’s ward or emergency department in a hospital or medical center. The patient does not need to register or be hospitalized as an In-Patient to receive treatment."

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#18 Bericht door jumbo » zondag 22 april 2018, 01:31

brake0345 schreef:De algemene voorwaarden zeggen alleen "Deductible: a fixed amount of the eligible expenses the Insured is required to pay before reimbursement of the Policy Plan begins." Ik denk dus dat het 1 keer per verzekeringsjaar is, maar ik zal de vraag aan AA stellen.

Ja, ik ga mijn Thaise partner ook aanmelden, ze krijgt nu zorg in het dorpsziekenhuis volgens de 50 baht regel.
Niet slecht overigens hoor, de fysio heeft haar behandeld voor een hernia, waarbij ze elke keer alleen maar 50 baht per dag hoefde te betalen.
Maar ik denk dat voor ernstigere zaken het toch beter is voor de private zorg te kiezen.

Voor je Thai partner zijn er nog andere moglijkheden ook, waar je zelf ook naar kan kijken, Muang Thai

Een opmerking van mijn kant, in vele zo niet alle gevallen werken de docters uit de private ziekenhuizen ook voor de staatsziekenhuizen
Dus voor de zorg hoef je niet te laten een staatszieknehuis, je moet gewoon gaan kijken
En er zijn vele betaalbare privaatziekenhuizen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#19 Bericht door KhunSugar » zondag 22 april 2018, 08:19

Heb persoonlijk ervaring met twee staatshospitalen (Sa-Kaeo en Prachinburi) en met Bangkok Hospital.
In e twee eersten wil ik niet dood liggen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#20 Bericht door wpdl » zondag 22 april 2018, 08:43

Natuurlijk zit er een dag en een nacht verschil in.
Het feit dat artsen OOK in deze ziekenhuizen werken wil absoluut niet zeggen dat het ook goed is.
Ze zijn het zelfs verplicht is mij in de wandelgangen wel eens vertelt.
Ligt dus uiteraard niet aan die mensen maar aan de mogelijkheden die het ziekenhuis heeft.
Apparatuur is niet aanwezig of verouderd, personeel is beperkt ook al zit het hart op de juiste plaats et cetera.
Dien je alleen heen te gaan als de nood hoog is of er geen andere mogelijkheden zijn in mijn ogen.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#21 Bericht door brake0345 » zondag 22 april 2018, 08:48

In Chiang Rai ga ik elk jaar naar het provinciaal (staats) ziekenhuis voor een longfoto, blazen in het longcapaciteit apparaat, nog wat babbelen met de longarts en dan naar de medicijn distributie. Ik vind het geen slecht ziekenhuis, wel druk en vaak lang wachten. Maar de kosten zijn minimaal, ik geloof voor consult en de foto 300 baht.

In Chiang Rai hebben we twee grote privé ziekenhuizen, Overbrook en Kasemrad Sriburin, Overbrook is de oudere van de twee.
Daarnaast is er het Inter en Bangkok Hospital maar die zijn veel kleiner.

Opvallend van het Sriburin ziekenhuis zijn de borden in 4 talen, Thais, Chinees, Engels en Birmees!
Veel Birmezen die het zich kunnen veroorloven komen namelijk naar het Sriburin, dus ook best druk.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#22 Bericht door jumbo » maandag 23 april 2018, 02:19

wpdelange schreef:Natuurlijk zit er een dag en een nacht verschil in.
Het feit dat artsen OOK in deze ziekenhuizen werken wil absoluut niet zeggen dat het ook goed is.
Ze zijn het zelfs verplicht is mij in de wandelgangen wel eens vertelt.
Ligt dus uiteraard niet aan die mensen maar aan de mogelijkheden die het ziekenhuis heeft.
Apparatuur is niet aanwezig of verouderd, personeel is beperkt ook al zit het hart op de juiste plaats et cetera.
Dien je alleen heen te gaan als de nood hoog is of er geen andere mogelijkheden zijn in mijn ogen.
Apparatuur wordt in Thailand veelal, en ook door de priveziekenhuizen en net als in NL, gehuurd van service providers
Voor het weinige gebruik zijn de apparaten gewoon te duur om aan te schaffen
En de doktoren spannen zich er niet minder om in...
Dus ik durf te stellen dat het wel 'ook goed is'

En er zit ook verschil tussen het ene en het andere priveziekenhuis en dan voornamelijk in prijs..
Bumrungrad en Samitivej zijn duidelijk de duursten maar er zijn vele andere mogelijkheden..
Ikzelf ga naar een priveziekenhuis in Ayutthaya waar mijn SS card is geregistreerd...
In Bangkok ging ik altijd naar Sikarin Hospital, waar dat ook kan, prima ziekenhuizen maar een heel ander prijsnivo
als Samitivej en Bumrungrad...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#23 Bericht door Joep » maandag 23 april 2018, 09:37

KhunSugar schreef:Heb persoonlijk ervaring met twee staatshospitalen (Sa-Kaeo en Prachinburi) en met Bangkok Hospital.
In e twee eersten wil ik niet dood liggen.
Ik in die laatste voorlopig ook nog niet :cheesy: :cheesy:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#24 Bericht door stevenl » maandag 23 april 2018, 11:04

wpdelange schreef:Natuurlijk zit er een dag en een nacht verschil in.
Het feit dat artsen OOK in deze ziekenhuizen werken wil absoluut niet zeggen dat het ook goed is.
Ze zijn het zelfs verplicht is mij in de wandelgangen wel eens vertelt.
Ligt dus uiteraard niet aan die mensen maar aan de mogelijkheden die het ziekenhuis heeft.
Apparatuur is niet aanwezig of verouderd, personeel is beperkt ook al zit het hart op de juiste plaats et cetera.
Dien je alleen heen te gaan als de nood hoog is of er geen andere mogelijkheden zijn in mijn ogen.
Ik ben van mening dat je de staatsziekenhuizen hiermee te kort doet.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#25 Bericht door wpdl » maandag 23 april 2018, 11:37

Vertel stevenl want 'van mening' zijn is wel heel kort door de bocht.
Zoals ik al schreef het personeel zal het niet aan liggen maar kijk hoe zal ik het zeggen het gereedschap is niet toereikend en dan blijf het onder de maat veelal.
Een röntgenapparaat hebben ze allemaal wel bloedonderzoek en urine kan ook zonder problemen met de goede zorg van arts en personeel.
Ha gezellie met zijn alle op de kamer ongeveer gelijk Nederland ook prima.
De eerste lijn dingen ben je er wel uit dus.

Komt er wat meer om de hoek kijken zal het per ziekenhuis verschillen maar of dat minder is of slecht hoor het graag.
Vraag mij toch af vraag als dat allemaal toppie joppie is waarom veel buitenlanders en zelfs veel thaien toch liever in een privé ziekenhuis willen liggen en op de voorhand liever de hoogste zorgverzekering uitkering willen hebben ?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#26 Bericht door jumbo » maandag 23 april 2018, 13:00

wpdelange schreef:Vertel stevenl want 'van mening' zijn is wel heel kort door de bocht.
Zoals ik al schreef het personeel zal het niet aan liggen maar kijk hoe zal ik het zeggen het gereedschap is niet toereikend en dan blijf het onder de maat veelal.
Een röntgenapparaat hebben ze allemaal wel bloedonderzoek en urine kan ook zonder problemen met de goede zorg van arts en personeel.
Ha gezellie met zijn alle op de kamer ongeveer gelijk Nederland ook prima.
De eerste lijn dingen ben je er wel uit dus.

Komt er wat meer om de hoek kijken zal het per ziekenhuis verschillen maar of dat minder is of slecht hoor het graag.
Vraag mij toch af vraag als dat allemaal toppie joppie is waarom veel buitenlanders en zelfs veel thaien toch liever in een privé ziekenhuis willen liggen en op de voorhand liever de hoogste zorgverzekering uitkering willen hebben ?
Ik denk dat je niet voldoende kennis hebt van staatsziekenhuizen en de werking plus services die er geboden worden.
Wellicht heb je geen gebruikerservaring, wat positief is uiteraard, of geen familie die urgente problemen heeft of had.
Mijn persoonlijke ervaring met directe familie is heel anders als jij het voorschrijft inclusief de door mij al beschreven werking aangaande de apparatuur.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#27 Bericht door wanadee » maandag 23 april 2018, 13:56

Zelf geen ervaring met eennstaatsxiekehuis maar wel bij mensen uit mijn omgeving gesproken en op bezoek geweest.
Blindendarmontsteking, hartaanval en een hersenbloeding, bij drie verschillende mensen uiteraard. De blindendarmontsteking lag na de operatie met een man of 15 op zaal. De hersenbloeding met 8 man en de hartaanval in twee rijtjes van drie achter een glazen afscheiding.
De verzorging was volgens mij adequaat, de hersenbloeding is nog maar een week geleden, daar is waarschijnlijk onherstelbare schade aangericht. De familie leert nu hoe vloeibaar voedsel te maken en te geven en de pampere die hij nodig heeft moeten ze zelf betalen.
De hartaanval is wel van het ene naar het andere staatsziekenhuis over gebracht voor de operatie.
Zowel bij de hartaanval als bij de hersenbloeding zat er een verpleegster permanent in die ruimte.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#28 Bericht door wpdl » maandag 23 april 2018, 15:03

Gebruikers ervaring zat twee operaties hier in Thailand en vele opname maar niet in staatsziekenhuis dat klopt.
Tweede opinie, controle en preventieven onderzoekjes wel.
Denk dat het hullie en zullie oftewel het ik heb en jij niet ook een beetje flauwe tekst is.
Een bron ervaring is geen ervaring. [aangezien er ook veel negatieven ervaringen zullen zijn] de weegschaal staat dus neutraal.

Stelling is bij een ander Nederlandstalig blog De grote staatsziekenhuizen kunnen zich meten met een privé ziekenhuis.
Dat betekend dus dat de vele honderen kleine staatsziekenhuizen dat niet kunnen.
Mijn mening dat veel staatsziekenhuizen niet slecht zijn maar zo gauw je meer als gemiddeld gaat mankeren je beter af ben in een privé ziekenhuis lijk mij correct.
Als de nood hoog is of er zijn geen andere mogelijkheden was mijn stelling en dat blijft die voorlopig.

Er is natuurlijk een stevig grijs gebied aangezien er grote staatsziekenhuizen zijn en kleine privé ziekenhuizen maar ook omgekeerd.
laat ik duidelijk zijn OOK privé ziekenhuizen beschikken over meerdere gebreken mag het dat niet datgene zijn wat staatsziekenhuizen hebben in mijn gedachtegang maar meer dat de verzekering of jij aan het eind van de behandeling vermeld Goh zoveel om van behandelingen die helemaal niet nodig waren maar niet te spreken.

Trouwens voor diegene die zeggen is er nog een hospital in de beurt.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_h ... n_Thailand

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#29 Bericht door wanadee » maandag 23 april 2018, 15:45

Heb trouwens wel ervaring met een priveziekenhuis in Kanchanaburi waar ik een jaar of 6 geleden met vakantie was. Ik was toen masr een maand in Thailand.
Ik had al een paar dagen last van een oorontsteking en van het ene op het andere moment leek ik wel dronken. Kon niet meer fatsoenlijk lopen, overgeven enz.
Naar het ziekenhuis gebracht, ik heb aangegeven dat het waarschijnlijk van mijn oor kwam, ontsteking die naar het middenoor is doorgeslagen. Allerlij onderzoeken, hartfilmpje, xray van mijn borst en nog een aantal andere zaken.
Na een paar uur was het beter maar ter observatie moest ik een navht blijven. Mooie ruime kamer met keuken er in, grote badkamer, bankstel met toebehoren en een extra bed voor een loge. Dus ta bleef daar ook slapen.
De volgende dag mocht ik in de middag weer weg en een hele rits medicijnen meegekregen. Heb alleen de antibiotica ingenomen, de rest heb ik mee naar nederland genomen samen met de fotos en het rapport van de dokter. Bij de huisarts geweest, bleek ik medicijnen voor vier verschillende ziektes te hebben gekregen. Antibiotica, bloedverdunners tegen een hersenbloeding, iets tegen een epileptische aanval en nog iets wat ik vergeten ben. Volgens mijn huisarts was het inderdaad een middenoorontstekimg geweest en de rits medicijnen die ik gekregen heb zouden elkaar hebben tegen gewerkt als ik ze ingenomen had.
Ze wisten daar dus niet wat ik mankeerde terwijl ik ze wel op het goede spoor heb gezet en zo zal iedereen wel goede en slechte ervaringen met prive of staatsziekenhuis hebben.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ziektekosten verz. in Thailand via AA, betaalbare optie

#30 Bericht door ron » maandag 23 april 2018, 15:53

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”