Thailife

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Thailife

#1 Bericht door KhunSugar » zondag 09 juli 2017, 08:46

Iemand ervaring mee ?

Simply Healthy

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Thailife

#2 Bericht door wanadee » zondag 09 juli 2017, 10:43

Nee, ken ik niet :happyno:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Thailife

#3 Bericht door KhunSugar » zondag 09 juli 2017, 11:00

Is eerder iets voor langverblijvers die uitgeschreven zijn en in Thailand permanent wonen. Begrijpelijk dat je dit niet kent.

Soms zoekt men een betaalbaar Thais alternatief wat je kan aanhouden tot hoog bejaarde leeftijd.
Maar mochten er leden zijn die aangesloten zijn of geweest zijn is het nuttig hun ervaring te kennen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Thailife

#4 Bericht door yandre » maandag 10 juli 2017, 02:02

nu mijn ervaring met deze maatschapij

aanvraag gedaan voor ziekten kosten via een verkoopster
en werd gezegd ja ok u heeft diabetic waarschijnlijk geen probleem
nu toen keuring in zieken huis door een arts die nog nooit keuring
had gedaan voor ze begreep ook geen engels
uit eindelijk af gewezen op diabetic en hoge bloeddruk.
door hoofd kantoor in bangkok .

kreeg toen later een brief of ik een levensverzekering wilde afsluiten

de verkoopsters proberen een zo hoog mogelijke verzekering aan je
te verkopen mijn ervaring .

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thailife

#5 Bericht door jumbo » maandag 10 juli 2017, 02:31

Heb er ook evaring mee, toenmalig als aanvulling op mijn social security (Kan je betere kamers en services verkrijgen)
Je kan uit het menu kiezen en daar is het mee gedaan, maar er zijn 3 of 4 andere mogelijkheden sommige beperkt tot werkenden
Ik zou er zo weer een verzekering aflsuiten, voordeel voor de nog niet zo ouderen is dat je na 70ste gewoon kan blijven doorverzekeren
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thailife

#6 Bericht door wpdl » maandag 10 juli 2017, 03:04

de verkoopsters proberen een zo hoog mogelijke verzekering aan je
te verkopen mijn ervaring .
Natuurlijk proberen ze dat want die mensen krijgen geen maandloon op basis van uren.

Wat veel nederlanders juist eens goed moeten onthouden is dat er hier geen enkele verplichting bestaat om een verzekering te nemen.
De ellende zonder verzekering gaat tot een pijnstiller en veel succes bij Boeddha vanuit het ziekenhuis toegewenst mocht je die tegenkomen.

Leeftijd en de kans op chronische aandoeningen zijn twee punten die gelijk geld kosten voor die commerciele maatschappij.
Niet winstgevend dus niet doen dus.

Controle is dus daar tot aan je grootouders aan toe mondeling.
Weigering tot betaling bij twijfel is geen toevalligheid.

Als men een levensverzekering voor je heeft zonder uitsluitingen waarom niet niettemin.

Verzekeringen werken niet overlappend volgens mij dus twee stuks voor het zelfde heeft geen zin.
Zit tot mijn dacht 75 ste lente bij AIA een Combi verzekering [zorg/levensverzekering]
Mocht dat wel het geval zijn is bestudering een optie binnen nu en enkele jaren.

Probleem zit toch eigenlijk bij de Thaise regering tot nog toe.
Door het altijd maar afschermen van minimale rechten van buitenlanders die hier wonen jaarrond zijn er niet alleen op dit gebied vreemde situaties met buitenlanders ontstaan.
Het recht om vanaf een jaarvisum een eenvoudige verzekering af te kunnen sluiten gelijk de Thai tot een bepaalde vergoeding zo moeten kunnen met een redelijke premie.
Wil je meer of veel meer mag je dat zelf doen zoals sommige leden hier regelmatig aangeven wat een triple AAA verzekering kost.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thailife

#7 Bericht door jumbo » maandag 10 juli 2017, 04:23

wpdelange schreef: Probleem zit toch eigenlijk bij de Thaise regering tot nog toe.
Door het altijd maar afschermen van minimale rechten van buitenlanders die hier wonen jaarrond zijn er niet alleen op dit gebied vreemde situaties met buitenlanders ontstaan.
Het recht om vanaf een jaarvisum een eenvoudige verzekering af te kunnen sluiten gelijk de Thai tot een bepaalde vergoeding zo moeten kunnen met een redelijke premie.
Wil je meer of veel meer mag je dat zelf doen zoals sommige leden hier regelmatig aangeven wat een triple AAA verzekering kost.
Ik weet niet of ik die stelling helemaal deel...
tenslotte komt het gros van de farangs hier op een (hoge) leeftijd waarbij ziektes en kwaaltjes gewoon een hoger risico zijn.
Social Security is voor de werkenden en gepensioneerden en degenen die daartoe een werkzaam leven lang een premie voor hebben betaald zoals wat wij in NL vroeger het ziekenfonds noemden. Lijkt me logisch dat er voor laat instappers geen financiele ruimte is gezien het verhoogde risico.
Wat de regering daar aan kan doen is weinig, ze maken/maakten het gemakkelijk door geen verzekeringen te eisen en betalen daar nu de prijs voor, dat ze eea herzien vind ik niet meer als normaal. Iedereen die hier komt voor de langere of korte termijn zou zich moeten verzekeren... vanuit zichzelf al.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thailife

#8 Bericht door wpdl » maandag 10 juli 2017, 05:37

Misschien dat ik iets te veel uit gaat dat in principe ieder mens een zorgverzekering dient te hebben zeer zeker voor de hulp die niet ethiek ongemak en verwaarlozing enzovoort aanhangt.
Meer zou ook vrijwillig moeten zijn en dus extra kosten waar dan ook.
'Gratis' levensverlengende operaties bij terminale patienten heb ik zo mijn bedenkingen over.
Wat kan hoef niet altijd mogelijk te zijn.

In Thailand treft men in feite het complet tegenovergestelde aan.

Niks hoeft jou pakkie aan met al zijn problemen die na de eerste hulp daaruit kunnen ontstaan.
Die is altijd gratis volgens mij.
Zorgverzekeringen zijn op jaarbasis hoewel ik je stelling dat dat jaren lang betalen enig opbouwend gewicht zou moeten hebben ondersteun blijft een overeenkomst geldig voor een jaar.
Mijn 'Trias' verzekering was al opgeheven toen men de uitschrijving [dus geen adres in Nederland] binnen had.

Het met regelmaat oplaten van 'ballonetjes' in Thailand geeft dat al aan dat het materie is door regels die vaak niet meer terug te draaien zijn niet meer te ontrafelen.
Heb altijd wel de indruk dat veel Europeanen zeker de Noordelingen zichzelf verzekeren.
Klacht is natuurlijk vaak wel 'te weinig te duur' niet geheel onterecht door de opstelling [uitsluitingen hoogte betalingen] van de verzekerings maatschappijen.
Men probeert allemaal zo goedkoop mogelijk op de eerste rij te zitten.
Thaise regering.
Nederlandse regering.
Verzekerings maatschappijnen.
En niet te vergeten de verzekeringsnemer.

En jij als globetrotter weet toch ook wel dat die Amerikanen vinden dat ze 'thuis' verzekert zijn net als die Kiwi's Aussie's Uk'ers en vele nationaliteiten meer.
Dat korte moment om even naar 'huis' te gaan schatten vele wel eens verkeert in. :Whistle:

Kan deze verzekering overlappend werken weet iemand dat ? [ThaiLife Indoor]

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thailife

#9 Bericht door jumbo » maandag 10 juli 2017, 06:37

Ik snap je insteek wel...dat heeft geen uitleg nodig..

Ik weet niet al te veel van verzekeringen maar ik vermoed dat je jezelf bij meer dan een mij. voor hetzelfde kunt verzekeren... je betaalt er de premie ook naar..
Maar misschien zijn er experts die dat kunnen ontkrachten..
Technisch gesproken doe ik het al door bij SS verzekerd te zijn en een TH particuliere zkv verzekering ernaast te hebben..... om up te kunnen graden...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Thailife

#10 Bericht door dutch » maandag 10 juli 2017, 08:17

Wat ga je doen als (op welke leeftijd dan ook ) je het plannetje krijgt om "definitief" naar Thailand te gaan ???????
Wat kost me dat?
Wat heb ik tot mijn beschikking?
Voldoe ik aan de wettelijke eisen?

Er zijn er te veel,die onvoldoende kennis hebben vergaard om positief de ( toch redelijkgrote ) stap te nemen.
Onvoldoende inkomen en vaak daaraan dus ook gekoppeld onvoldoende of geen ziekteverzekering,neemt men voor lief.
Wie zijn kont verbrand moet op de blaren zitten en niet klagen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thailife

#11 Bericht door wpdl » maandag 10 juli 2017, 09:18

Dat mensen zaken als zorg luchtig bekijken zal ik je niet op tegen spreken Dutch.
De meeste mensen die ik ken hebben een verzekering vaak met een te laag plafond dan weet de Thailandbewoner wel wat ik bedoel.
Men dekt niet alles ook al zijn er geen uitsluitingen zoals ik had.
Maar ken er zat vooral andere nationaliteiten die vermelden dat ze 'thuis' verzekerd zijn en hier dus niet.
Niet af kunnen reizen naar het thuisland omdat je al te ziek ben vergeten ze vaak maar even.
Niet zo slim dat klopt.

Je meerdere andere 'vragen' zijn vaak natte vinger werk.
Men weet nooit wat de dag van morgen je gaat brengen.
Er is niet alleen in Nederland maar ook in Thailand de laatste jaren veel veranderd wat zelfs maar de meest reële afweging tot tot 'natte vingerwerk' maakt.
Zonder een beetje geluk vaart men nooit wel nergens niet.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Thailife

#12 Bericht door KhunSugar » maandag 10 juli 2017, 09:42

De meeste mensen die ik ken hebben een verzekering vaak met een te laag plafond dan weet de Thailandbewoner wel wat ik bedoel.
Precies... of helemaal geen plafond.
Misschien moet men vanaf een bepaalde leeftijd, als men niet, niet meer of onvoldoende verzekerd is, een terugkeer naar het herkomstland in overweging nemen.
Gaan wonen in een tropisch paradijs is goed tot zolang het geen hel wordt.
Het vangnet wat we gewoon zijn in het herkomstland is ginds niet aanwezig.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thailife

#13 Bericht door wpdl » maandag 10 juli 2017, 10:16

Je gedachte is vaak totaal niet uitvoerbaar Heer Sugar.
Meeste mensen wonen vele jaren hier en hebben hier hun leven familie en wat al niet nog meer.
Op het moment dat je het langdurig een hel gaat vinden is het trouwens al te laat. ;)

Trouwens zou je wel zo gelukkig zijn in je aanleunwoning soppend in je eigen ongenoegen met een verzorging die hun taken afklokken met een twintigtal medicijnendozen voor je neus terwijl de kachel op achtien staat en het buiten de halve dag regend.
Jaha Opa Sugar wees maar blij dat wij er zijn [zuster van de nacht] want anders had het slecht met U gegaan. :Whistle:
Kunt U mij even een drion geven. :|

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Thailife

#14 Bericht door Arietwee » maandag 10 juli 2017, 11:32

KhunSugar schreef:
De meeste mensen die ik ken hebben een verzekering vaak met een te laag plafond dan weet de Thailandbewoner wel wat ik bedoel.
Precies... of helemaal geen plafond.
Misschien moet men vanaf een bepaalde leeftijd, als men niet, niet meer of onvoldoende verzekerd is, een terugkeer naar het herkomstland in overweging nemen.
Gaan wonen in een tropisch paradijs is goed tot zolang het geen hel wordt.
Het vangnet wat we gewoon zijn in het herkomstland is ginds niet aanwezig.
Velen zouden wel willen maar kunnen niet. Maar dat wisten ze van te voren. Maar toch lekker warm en gewoon door blijven zuipen. :(

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thailife

#15 Bericht door driver » maandag 10 juli 2017, 12:30

dutch schreef:Wat ga je doen als (op welke leeftijd dan ook ) je het plannetje krijgt om "definitief" naar Thailand te gaan ???????
Wat kost me dat?
Wat heb ik tot mijn beschikking?
Voldoe ik aan de wettelijke eisen?

Er zijn er te veel,die onvoldoende kennis hebben vergaard om positief de ( toch redelijkgrote ) stap te nemen.
Onvoldoende inkomen en vaak daaraan dus ook gekoppeld onvoldoende of geen ziekteverzekering,neemt men voor lief.
Wie zijn kont verbrand moet op de blaren zitten en niet klagen.
Ik deel jouw mening Dutch .
Iedereen die in dit geval naar Thailand verkast weet echt wel wat de gevolgen kunnen zijn van te weinig geld/geen verzekering of ziek worden en niet alles wordt gedekt ect lijkt me.
En zoniet : Slecht voorbereidt en gebeurt er iets dan idd op de blaren zitten en niet janken.
Terugkeren naar Nederland als je nog zo,n 700 euro en een Nederlands paspoort hebt kan ook lijkt me.
in Nederland wordt je m.i als Nederlands staatsburger gewoon geholpen bij terugkeer als je ziek bent.

Thai familie/kinderen ect dan achterlaten is de keuze die je dan wel of niet maakt .
Dat wist je m.i van te voren ook al dat dit soort situaties kunnen voorkomen.
Ik denk er echt heel simpel over hoor: Weg uit Nederland prima en bouw je elders iets op ook prima .
Kom je in de problemen door bijv. niet verzekerd te zijn, Geen geld achter de hand..Jammer dan heb je dus gewoon pech en raak je in de problemen eventueel.
Dat is dan wel je eigen schuld en daar hoef je niemand verder iets over te verwijten ongeacht wie lijkt me.
Neem de gok en overleef..of je gaat eventueel naar de bekende kl.ote de keus is aan een ieder zelf lijkt me.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”