Calamiteitenpolis

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Calamiteitenpolis

#31 Bericht door stevenl » maandag 27 juni 2016, 07:07

Net de voorwaarden nagekeken.

Het wordt een reis- en bijstandverzekering genoemd. Als dat zo heet is daar een reden voor, dus niet bedoeld als ziektekostenverzekering. Nog sterker, deze zijn uitdrukkelijk uitgesloten maar kunnen worden meeverzekerd voor noodgevallen, tot 1 miljpoen zelfs (in Thailand maximaal 12,500 Euro). Het is bedoeld als een verzekering om in geval van een calamiteit naar het land van oorsprong terugvervoerd te worden.

In de algemene voorwaarden is er niets over opgenomen, maar op het inschrijfforumilier moet de aanvrager adresgegevens e.d. invullen. Dus 10 tegen 1 dat iemand die permanent in het buitenland woont niet wordt geaccepteert.

Op zich lijkt het me geen slecht product voor iemand die tijdelijk langere tijd uit Nederland of Belgie weg is maar in noodgevallen toch weer terug wil.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Calamiteitenpolis

#32 Bericht door printen44 » maandag 27 juni 2016, 08:01

Steven, op zich is het geen slecht product. Het is zelfs een goed product. Maar voor Nederlanders of Belgen die Thailand die permanent in Thailand wonen, is het geen goede verzekering.

En ik vind dat de site, waar de verzekering aangeboden wordt, niet helemaal duidelijk maakt dat het een calamiteiten verzekering is voor tijdelijke bewoners van Thailand. Pas al je de voorwaarden en het aanmeldingsformulier lees, dan is het heel duidelijk dat het niet voor permanente bewoners van Thailand geschikt is.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Calamiteitenpolis

#33 Bericht door stevenl » maandag 27 juni 2016, 08:07

printen44 schreef:Steven, op zich is het geen slecht product. Het is zelfs een goed product. Maar voor Nederlanders of Belgen die Thailand die permanent in Thailand wonen, is het geen goede verzekering.

En ik vind dat de site, waar de verzekering aangeboden wordt, niet helemaal duidelijk maakt dat het een calamiteiten verzekering is voor tijdelijke bewoners van Thailand. Pas al je de voorwaarden en het aanmeldingsformulier lees, dan is het heel duidelijk dat het niet voor permanente bewoners van Thailand geschikt is.
Je zegt hetzelfde als wat ik zeg.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Calamiteitenpolis

#34 Bericht door brake034 » maandag 27 juni 2016, 08:12

Al een hele tijd loop ik te dubben hoe me te verzekeren tegen ziektekosten in Thailand.
De hier besproken calamiteitenpolis had ik al een week of twee geleden onder ogen gekregen, middels een andere website.

Vandaag maar eens met André van AA gebeld, er is een bak info onderweg en als ik eruit ben zal ik het melden.
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Calamiteitenpolis

#35 Bericht door prajak » maandag 27 juni 2016, 09:51

Heren, geschikt of mogelijk, die vraag moet je eerst beantwoorden.

Mogelijk als je permanent buiten jouw 'thuisland' woont: ja. Ik heb dat extra nagevraagd bij mijn Belgische adviseur.

Geschikt, als je de uitsluitingen bekijkt, een beetje, maar niet als ziektekostenpolis pur sang doch als dekking bij ziekte ten gevolge van een calamiteit. En dat kan ook een ongeval in huis zijn, mes, hond, vuur, etc. En daarbij gelden uitsluitingen die op veel manieren kunnen worden uitgelegd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Calamiteitenpolis

#36 Bericht door stevenl » maandag 27 juni 2016, 09:56

prajak schreef:Heren, geschikt of mogelijk, die vraag moet je eerst beantwoorden.

Mogelijk als je permanent buiten jouw 'thuisland' woont: ja. Ik heb dat extra nagevraagd bij mijn Belgische adviseur.

Geschikt, als je de uitsluitingen bekijkt, een beetje, maar niet als ziektekostenpolis pur sang doch als dekking bij ziekte ten gevolge van een calamiteit. En dat kan ook een ongeval in huis zijn, mes, hond, vuur, etc. En daarbij gelden uitsluitingen die op veel manieren kunnen worden uitgelegd.
'Mogelijk als je permanent buiten jouw 'thuisland' woont: ja.' Misschien, maar ik denk dat je niet geaccepteerd zult worden door de verzekeringsmaatschappij in dat geval.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Calamiteitenpolis

#37 Bericht door prajak » maandag 27 juni 2016, 10:15

Misschien iets om zelf na te vragen Steven want ik heb het gevraagd en kreeg bevestigend antwoord.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Calamiteitenpolis

#38 Bericht door brake034 » maandag 27 juni 2016, 14:35

Ook op andere websites is het antwoord, ja je kunt deze verzekering afsluiten als je permanent in Thailand woont.
Marcel

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Calamiteitenpolis

#39 Bericht door serpay » dinsdag 28 juni 2016, 19:54

serpay schreef:
prajak schreef:Zorg in EU verband is als NL zorg; bovendien heb ik dan recht op WLZ opname mits na indicatie. Ik kan me laten behandelen in het nieuwe woonland, en in andere EU landen met het EHIC systeem. Tot zover geen problemen in zicht.

Taal? Ik beheers nog steeds de moderne talen en je kunt met Engels overal terecht. Kom ik in de WLZ terecht dan wordt het NL of een ander EU land, je hebt immers overal in de EU recht.

Kai en ik gaan anders ook uit elkaar, de jus is er af, en we zijn niet getrouwd dus er is geen juridische belemmering uit elkaar te gaan. Maar ik wacht tot we het geldplaatje geregeld hebben en dat komt er aan.

Daarna vertrek ik naar een land waar ik wel zorg heb tegen een betaalbare prijs; hier is dat onbetaalbaar zou ik me willen verzekeren met wat ik heb gehad.

En nu tweede helft kijken van Frankrijk-Ierland.
dus wil je eigenlijk een terugkeer naar nederland vermijden.
is het dan daar zo slecht in jouw ogen of word het dan financieel een kansloos plaatje.
maar een ieder heeft het recht om te leven waar hij wil.
hoe zij men het ook al weer : wel de lusten maar niet de lasten.

dit had ik wel verwacht. struisvogel politiek.
heb het niet gezien......

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Calamiteitenpolis

#40 Bericht door brake034 » woensdag 29 juni 2016, 09:32

Ik heb van André een flink pakket aan offerte ontvangen voor MSH International Asia Care Plus, deze ziektekosten verzekering is voor mij dit jaar prima betaalbaar (50.000 baht tot 54 jaar oud). Vanaf 55-59 jaar wordt de premie 61 K baht en vanaf 60-64 81 K baht.

Daarna gaat het flink omhoog en dan zie ik wel wat we gaan doen (bijvoorbeeld 75-79 jaar is 166 K baht....).

De maximale dekking is 32 miljoen baht! Geen eigen risico en volledig vrije keuze qua ziekenhuizen, ook in Nederland kan de behandeling worden ondergaan. Dekking maximaal 175 dagen in het buitenland, 13 landen uitgesloten (zoals USA en China), zolang het hoofdverblijf maar in Azië is.

Eerst eens kijken hoe we de verzekering voor Pun gaan regelen (staats systeem of allebei hetzelfde?) en dan ga ik de formulieren voor deze verzekering invullen.......
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Calamiteitenpolis

#41 Bericht door prajak » woensdag 29 juni 2016, 09:57

Het voordeel van jouw leeftijd; maar je merkt zelf al op, boven de 70 gaat het als ik goed reken naar 350 e/m al kun je mogelijk een eigen risico nemen om de premie te drukken.

Ik heb te veel aan medische dingen gehad om zonder premietoeslag of uitsluitingen verzekerd te raken en mijn plan heb ik daarom al klaar, zoals je weet.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Calamiteitenpolis

#42 Bericht door brake034 » woensdag 29 juni 2016, 10:34

Ook ik krijg met uitsluitingen te maken, ben benieuwd hoe ze dat aan gaan vliegen.
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Calamiteitenpolis

#43 Bericht door prajak » woensdag 29 juni 2016, 13:00

brake034 schreef:Ook ik krijg met uitsluitingen te maken, ben benieuwd hoe ze dat aan gaan vliegen.
Of premietoeslag, of beide.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Calamiteitenpolis

#44 Bericht door brake034 » woensdag 29 juni 2016, 13:59

Premie is vast zoals ik in de offerte terug kon lezen?
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Calamiteitenpolis

#45 Bericht door prajak » woensdag 29 juni 2016, 14:24

Ik heb jouw offerte niet gezien, maar gebruikelijk is dat bij een zekere leeftijd een premie hoort die echter aan de hand van jouw aanvraagformulier en medisch verleden aangepast kan worden en 'omlaag' lijkt me daarbij een illusie..... Wel kan de premie zakken bij een zeker eigen risico maar dat verschilt per maatschappij.

Ik denk dat je dit beter aan jouw agent kan vragen.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”