verzekeren en gehuwd zijn

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: verzekeren en gehuwd zijn

#31 Bericht door jvs » zondag 30 oktober 2011, 04:15

Prajak je kunt je ook hier verzekeren ,ik betaal al meer als tien jaar premie en heb het gelukkig nog niet nodig gehad.
Helaas is het vaak niet zo dat mensen die geen verzekering hebben het risico nemen of een gok als je het zo wilt noemen.
Misschien als je het geld voor de premie opspaard voor eventuele ziekte kosten heb je na een paar jaar aardig wat op de bank en kun je best wel een
ziekenhuis rekening betalen,maar wat als je in het eerste jaar ziek wordt of wordt aangereden oid.?
De praktijk is dat de meeste mensen dat premiegeld niet sparen en er andere belangrijke zaken mee doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: verzekeren en gehuwd zijn

#32 Bericht door prajak » zondag 30 oktober 2011, 07:43

jvs, ik KON niet verzekerd worden op normale condities vanwege mijn medisch verleden. TIA, bloeddruk, versleten knoken.... Denk je nu echt dat ik het niet heb geprobeerd ?

Ja, ik kon worden verzekerd en mocht kiezen: uitsluiting van alles wat vaten en knoken is, of 50% toeslag op de premie. Uitsluiten van vaten en knoken: je komt nergens voor in aanmerking. En het tweede deel: je weet wat het hier kost, helemaal als je de 65 voorbij bent. Dus draag ik het risico zelf.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: verzekeren en gehuwd zijn

#33 Bericht door Edje » zondag 30 oktober 2011, 14:09

prajak schreef:jvs, ik KON niet verzekerd worden op normale condities vanwege mijn medisch verleden. TIA, bloeddruk, versleten knoken.... Denk je nu echt dat ik het niet heb geprobeerd ?

Ja, ik kon worden verzekerd en mocht kiezen: uitsluiting van alles wat vaten en knoken is, of 50% toeslag op de premie. Uitsluiten van vaten en knoken: je komt nergens voor in aanmerking. En het tweede deel: je weet wat het hier kost, helemaal als je de 65 voorbij bent. Dus draag ik het risico zelf.
Misschien gezwam achteraf, ken jou situatie natuurlijk niet helemaal buiten hetgeen hier besproken.

Eerst geprobeerd in Th. bij div. maatschappen, allemaal uitsluitingen zoals je zelf al meldt.
Nu bij ONVZ in NL. Moet wel aansluitend gebeuren aan de verplichte ziektekosten verzekering in NL. Betaal € 350,- per maand maar ben volledig verzekerd zoals in NL.

Voor jou te laat Prajak, maar advies voor toekomstige Th.gangers die goed verzekerd willen blijven na uitschrijving in NL.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: verzekeren en gehuwd zijn

#34 Bericht door prajak » zondag 30 oktober 2011, 16:56

Edje,

"Moet wel aansluitend gebeuren aan de verplichte ziektekosten verzekering in NL. Betaal € 350,- per maand maar ben volledig verzekerd zoals in NL."

Dat is de spijker op de kop. Daar waren we inmiddels ook al achter. Toen ik naar hier kwam in maart 2002 ging OHRA EEN maand met me mee maar meer mogelijkheden waren er niet. Anderen hadden meer geluk maar werden met de invoering van de zorgwet (2006 ?) het haasje. Nu geldt inderdaad de regeling zoals jij meldt. Afsluiten voordat je je uitschrijft.

Vraagje: zit er een leeftijdslimiet aan jouw polis ?

Verder. Het is een stijve premie hoor ! Als ik dat mag opmerken. En zit daar een aan leeftijd gebonden schijf in, ik bedoel: over max 5 jaar wordt de premie 400 of zo, nog los van jaarlijkse index ? De polis die ik kon afsluiten zou als ik 70 werd 8 k dollar per jaar worden....

Ja, veel mensen die naar hier komen nemen het meenemen van de zorgpolis als gegarandeerd. Het is een koude douche als dat niet kan. Er moet meer voorlichting worden gegeven aan nieuwkomers hier. Wij doen ons best, aan iedere nieuwkomer weer die er over begint.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: verzekeren en gehuwd zijn

#35 Bericht door Edje » maandag 31 oktober 2011, 13:39

prajak schreef:Edje,

"Moet wel aansluitend gebeuren aan de verplichte ziektekosten verzekering in NL. Betaal € 350,- per maand maar ben volledig verzekerd zoals in NL."

Dat is de spijker op de kop. Daar waren we inmiddels ook al achter. Toen ik naar hier kwam in maart 2002 ging OHRA EEN maand met me mee maar meer mogelijkheden waren er niet. Anderen hadden meer geluk maar werden met de invoering van de zorgwet (2006 ?) het haasje. Nu geldt inderdaad de regeling zoals jij meldt. Afsluiten voordat je je uitschrijft.

Vraagje: zit er een leeftijdslimiet aan jouw polis ?

Verder. Het is een stijve premie hoor ! Als ik dat mag opmerken. En zit daar een aan leeftijd gebonden schijf in, ik bedoel: over max 5 jaar wordt de premie 400 of zo, nog los van jaarlijkse index ? De polis die ik kon afsluiten zou als ik 70 werd 8 k dollar per jaar worden....

Ja, veel mensen die naar hier komen nemen het meenemen van de zorgpolis als gegarandeerd. Het is een koude douche als dat niet kan. Er moet meer voorlichting worden gegeven aan nieuwkomers hier. Wij doen ons best, aan iedere nieuwkomer weer die er over begint.
Hier vind je alle info; http://www.onvz.nl/zorg.htm?ch=def&id=z ... rnationaal

Geen leeftijdslimiet, bij het bereiken van bv 50, 55, 60, 65 en 70 wordt de premie verhoogd, na 70 niet meer.
Heb gekozen voor geen eigen risico, zie ook hier:
http://www.onvz.nl/ONVZ/documenten/2011 ... l-2011.pdf

Liever +/- € 350,- per maand, kan het nu nog betalen, (mijn gezondheid is niet opperbest, bloeddruk, hart, COPD, bloedvaten en heupen :mrgreen:) Indien ik voor één of meerdere kwalen opgenomen moet worden dan betaal ik de hoofdprijs.
Aangezien ik weinig reserves heb is dit de ultieme oplossing.

Heb bij OOM ook een permanente reisverzekering die alle andere zaken verzekerd die ONVZ niet verzekerd.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: verzekeren en gehuwd zijn

#36 Bericht door prajak » maandag 31 oktober 2011, 16:02

COPD, ik moest effe zoeken, chronische bronchitis...

En van heupen weet ik inmiddels veel af....... "hij" zit er nu 7 maanden in, kostte me 3 ton baht ziekenhuis en 1 ton bijkomende kosten, maar ik wil niet meer terug naar voor de operatie. En jouw andere omstandigheden komen me ook akelig bekend voor....

Kneuzen zijn we ! Kun je wel 100 mee worden. Nog 35 jaar volhouden......

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: verzekeren en gehuwd zijn

#37 Bericht door Edje » dinsdag 01 november 2011, 13:21

prajak schreef:COPD, ik moest effe zoeken, chronische bronchitis...

En van heupen weet ik inmiddels veel af....... "hij" zit er nu 7 maanden in, kostte me 3 ton baht ziekenhuis en 1 ton bijkomende kosten, maar ik wil niet meer terug naar voor de operatie. En jouw andere omstandigheden komen me ook akelig bekend voor....

Kneuzen zijn we ! Kun je wel 100 mee worden. Nog 35 jaar volhouden......
33
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: verzekeren en gehuwd zijn

#38 Bericht door jumbo » woensdag 02 november 2011, 06:49

Edje schreef:
prajak schreef:COPD, ik moest effe zoeken, chronische bronchitis...

En van heupen weet ik inmiddels veel af....... "hij" zit er nu 7 maanden in, kostte me 3 ton baht ziekenhuis en 1 ton bijkomende kosten, maar ik wil niet meer terug naar voor de operatie. En jouw andere omstandigheden komen me ook akelig bekend voor....

Kneuzen zijn we ! Kun je wel 100 mee worden. Nog 35 jaar volhouden......
33
Edje niet teveel showen met je rekenkunde anders gaat Vleespet je idolizeren als het nieuwe
economisch of fiscale orakel :giggle: :giggle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: verzekeren en gehuwd zijn

#39 Bericht door prajak » woensdag 02 november 2011, 07:56

Die 35 is voor mij, Edje...........

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: verzekeren en gehuwd zijn

#40 Bericht door Mart » woensdag 02 november 2011, 10:39

prajak schreef:Die 35 is voor mij, Edje...........
Plus een paar dagen :clap:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: verzekeren en gehuwd zijn

#41 Bericht door prajak » woensdag 02 november 2011, 15:19

Vergeet je de fles niet koud te zetten, Mart ?

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”