ziekenverzekering 65 +

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#16 Bericht door khonkaen » zondag 28 oktober 2007, 04:18

Ik ben de laatste weken opgenomen geweest in verschillende ziekenhuizen voor verschillende kwalen
Eerst begon min hart langzamer te kloppen en waren mijn longen geinfecteerd In Sirikit heartcentre 2 dagen geweest en na onderzoek met nieuwe medicijnen naar huis..
daarna begon ik bloed te plassen, na onderzoek met medicijnen naar huis
De volgende dag om 08.00 uur, helder plasje gebracht en gelijk maar naar orthopedie,om 12.00 uur,waar mijn dikke linkervoet behandeld werd.. de arts vreesde voor infectie en heeft een grote eksteroog onder mijn teen verwijderd.. En passant wat rontgenfoto's van mijn knieen laten maken.. om 20.00 konden wij gaar naar huis.. Maandagochtend terugkomen..
Ik ben 72 en kan niet verzekerd worden..

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

#17 Bericht door RuudThai » zondag 28 oktober 2007, 04:33

rcjoop schreef:Niemand heeft zich te bemoeien met waar je wilt wonen. Anders wordt dat als je door de zaken verkeerd voor te stellen of na te laten van meerdere walletjes wilt eten ivm uitkeringen/verzekeringen etc

Artikel 68 van de wet op de GBA
1. De ingezetene die naar redelijke verwachting gedurende een jaar ten minste twee derden van de
tijd buiten Nederland zal verblijven, is verplicht bij het college van burgemeester en wethouders van
de gemeente van inschrijving binnen vijf dagen voor zijn vertrek uit Nederland schriftelijk aangifte van
vertrek te doen.
2. Hij doet in die aangifte mededeling van dat vertrek, van het volgende land van verblijf en van het
eerste adres van verblijf in dat land.
3. Bij algemene maatregel van bestuur kunnen regels worden gesteld omtrent bijzondere gevallen
waarin het eerste lid niet van toepassing is.

Ik geloof niet dat er sancties in de wet genoemd worden
Joop
Ergens achteraan in de wet GBA is een artikel dat vermeldt dat overtredingen in deze wet vallen onder - ik meen - de 1e categorie qua boetes of zo. Dat is dacht ik maximaal 5000 euro.
Verder schrijf je: Niemand heeft zich te bemoeien met waar hij WIL wonen. Dat is OK, maar je bent wel verplicht door te geven WAAR je woont.
Als je die aangifte van emigratie doet bij de afdeling Burgerzaken betekent dat automatisch uitschrijving uit de actuele GBA-registers van Nederland.
De overheid neemt je geen rechten af: die vervallen gewoon op het moment van verblijf buiten Nederland.
Bijv.: je hebt geen recht meer op een WW-uitkering, een Nederlandse zorgverzekering/toeslag en je mag niet meer aan verkiezingen voor de gemeenteraad en Provinciale Staten deelnemen. Vrij logisch allemaal, vind ik.
Laat je je wel ingeschreven staan en je ontvangt je WW-uitkering dan door, dan vind ik dat pure oplichterij van de Nederlandse Staat en diefstal van de Nederlandse belastingbetaler.
Er zijn wel uitzonderingen op de regel dat je niet langer dan 8 maanden buiten Nederland mag verblijven: zeevarenden, ontwikkelingswerkers, militairen voor een vredesmacht en ook mensen die een wereldreis willen ondernemen, maar daar staat een maximum op van ik dacht 2 jaar.
Van sommige regels weet ik niet de termijnen meer, want ik ben al 5 jaar uit het vak.
En carpediem, de Nederlandse overheid stelt nou eenmaal regels vast voor haar burgers en als iedereen die naleeft hebben we een hele mooie en brave maatschappij... :roll: :wink: :lol:

Groet,
Ruud

Wouter Hua Hin
Expat
Expat
Berichten: 188
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 13:25
Locatie: hua hin

#18 Bericht door Wouter Hua Hin » zondag 28 oktober 2007, 07:00

Hoi Hendry,
Je kan altijd verzekerd worden in Thailand, tegenwoordig zelfs tot 80 jaar. Ik heb hier een vriend in Hua Hin die verzekerings agent is, en als je een PB (Persoonlijk Bericht) stuurt naar mij, kan ik je even doorverwijzen voor de precieze details die ik ook niet weet.
Wel leuk is om de uitkomsten even op dit forum te zetten, is voor iedereen dan interessant denk ik dan.
Succes, Wouter
Live life to the max!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#19 Bericht door Mart » zondag 28 oktober 2007, 07:07

Voor zij die overwegen om later naar Thailand te emigreren, kan dit een oplossing zijn.
U woont nog in Nederland/Belgie. In Uw 60 ste levenjaar sluit U in Thailand een verzekering af, die U ongeveer 15 Euro per maand kost. Dat is dan de goedkoopste polis. Deze polis kunt U later - indien U bent verhuisd naar Thailand - verhogen naar de standaard die U wenst.

Natuurlijk het is een voorinvestering 4 x 12 x 15 = 720 Euro = pakweg 35000 B. Daar tegenoverstaat dat U dan voor de rest van Uw leven in Thailand verzekerd kan zijn.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wereldburger in Thailand
Expat
Expat
Berichten: 145
Lid geworden op: woensdag 15 november 2006, 03:12
Locatie: Samroiyot

#20 Bericht door Wereldburger in Thailand » zondag 28 oktober 2007, 07:23

dutch schreef:Zou interessant zijn om te vermelden wie dat dan zou zijn?
Een ziektekostenverzekering is toch een openbare zaak?
Klopt Dutch maar in een vorig topic over verzekeringen is mij medegedeeld dat ik geen reclame mocht maken.

Dus nu toch maar omdat je er om vraagt; via mij, maar ook bij andere verzekeringsagenten kun je je verzekeren bij LMG. Zij hebben een ziektekosten verzekering die loopt tot 80 jaar en een andere levenslang.
Waarschijnlijk krijg ik deze week een aanbieding van Generaly die komt met een ziektekostenverzekering in Thailand.

succes.
"THE FIRST STEPS ARE WORTHLESS IF THE PATH IS NOT FOLLOWED TO ITS END"

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

#21 Bericht door RuudThai » donderdag 01 november 2007, 04:47

Wereldburger in Thailand schreef: Dus nu toch maar omdat je er om vraagt; via mij, maar ook bij andere verzekeringsagenten kun je je verzekeren bij LMG. Zij hebben een ziektekosten verzekering die loopt tot 80 jaar en een andere levenslang.
Waarschijnlijk krijg ik deze week een aanbieding van Generaly die komt met een ziektekostenverzekering in Thailand.

succes.
Je kunt je bij LMG verzekeren tot je 80e of zelfs nog langer, zeg je.
Maar moet je je dan niet voor een bepaalde leeftijd, zeg 70, al verzekerd hebben bij die maatschappij? M.a.w., kan iemand van 73 zich daar nog verzekeren? (Ik ben geen 73, maar een vriend van mij wel en die zit met dat probleem).

Groet,
Ruud

Wereldburger in Thailand
Expat
Expat
Berichten: 145
Lid geworden op: woensdag 15 november 2006, 03:12
Locatie: Samroiyot

#22 Bericht door Wereldburger in Thailand » vrijdag 02 november 2007, 04:36

RuudThai schreef:
Wereldburger in Thailand schreef: Dus nu toch maar omdat je er om vraagt; via mij, maar ook bij andere verzekeringsagenten kun je je verzekeren bij LMG. Zij hebben een ziektekosten verzekering die loopt tot 80 jaar en een andere levenslang.
Waarschijnlijk krijg ik deze week een aanbieding van Generaly die komt met een ziektekostenverzekering in Thailand.

succes.
Je kunt je bij LMG verzekeren tot je 80e of zelfs nog langer, zeg je.
Maar moet je je dan niet voor een bepaalde leeftijd, zeg 70, al verzekerd hebben bij die maatschappij? M.a.w., kan iemand van 73 zich daar nog verzekeren? (Ik ben geen 73, maar een vriend van mij wel en die zit met dat probleem).


Groet,
Ruud
Ja je kunt je ook nog verzekeren als je ouder bent dan 70.
Alleen boven 60 altijd een medisch onderzoek op eigen kosten ongeveer 6000 baht en reeds bestaande medische problemen als hart- en vaatziekten vaak uitgesloten.
Stuur me maar een P.B.

succes.
"THE FIRST STEPS ARE WORTHLESS IF THE PATH IS NOT FOLLOWED TO ITS END"

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#23 Bericht door Edje » vrijdag 02 november 2007, 18:31

Mart schreef:Voor zij die overwegen om later naar Thailand te emigreren, kan dit een oplossing zijn.
U woont nog in Nederland/Belgie. In Uw 60 ste levenjaar sluit U in Thailand een verzekering af, die U ongeveer 15 Euro per maand kost. Dat is dan de goedkoopste polis. Deze polis kunt U later - indien U bent verhuisd naar Thailand - verhogen naar de standaard die U wenst.

Natuurlijk het is een voorinvestering 4 x 12 x 15 = 720 Euro = pakweg 35000 B. Daar tegenoverstaat dat U dan voor de rest van Uw leven in Thailand verzekerd kan zijn.
Is deze mogelijkheid er ook voor personen die al 63 zijn?
Groetjes; Edje

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#24 Bericht door khonkaen » zondag 04 november 2007, 07:58

bijna 73 en de laatse weken heb ik lopen sukkelen..
ik ben niet verzekert, en een paar dagen in het SIRIKIT HEARTCENTRE OPGENOMEN geweest voor onderzoek van hart en longen.. de enorme kamer ensuite met 2 lcd tv's, een keukentje met microwave en koelkast, een eethoek en een bankstel, een bedje naast mijn bed voor een van mijn geliefden, en de ander kon op de bank slapen... 3.850 thb..per dag,
na onderzoek, kon ik met nieuwe medicijnen naar huis.. inmiddels alweer terug gewees voor controle.. ik mocht 5 cigaretjes per dag roken de arts vertelde mij nog, dat nicotine het zwaarse vergif was voor je lichaam vandaar dat mijn dikke linkervoet met alster onder de grote teen, niet geopereerd kon worden..
nog een week op een zaal gelegen met 10 bedden en 2x 2 injecties perdag, dat kostte totaal 1.000 thb..
over een poosje kan ik een afspraak maken voor een operatie..
Als ik zo die verzekerings premies lees.. is gewoon alles zelf betalen, niet eens zo gek duur..


willem
niets is perfect en niets is blijvend

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#25 Bericht door Mart » zondag 04 november 2007, 11:57

Edje schreef:
Mart schreef:Voor zij die overwegen om later naar Thailand te emigreren, kan dit een oplossing zijn.
U woont nog in Nederland/Belgie. In Uw 60 ste levenjaar sluit U in Thailand een verzekering af, die U ongeveer 15 Euro per maand kost. Dat is dan de goedkoopste polis. Deze polis kunt U later - indien U bent verhuisd naar Thailand - verhogen naar de standaard die U wenst.

Natuurlijk het is een voorinvestering 4 x 12 x 15 = 720 Euro = pakweg 35000 B. Daar tegenoverstaat dat U dan voor de rest van Uw leven in Thailand verzekerd kan zijn.
Is deze mogelijkheid er ook voor personen die al 63 zijn?
NEEN, alleen voor je 61 verjaardagsdag
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#26 Bericht door Mart » zondag 04 november 2007, 12:06

khonkaen schreef:bijna 73 en de laatse weken heb ik lopen sukkelen..
ik ben niet verzekert, en een paar dagen in het SIRIKIT HEARTCENTRE OPGENOMEN geweest voor onderzoek van hart en longen.. de enorme kamer ensuite met 2 lcd tv's, een keukentje met microwave en koelkast, een eethoek en een bankstel, een bedje naast mijn bed voor een van mijn geliefden, en de ander kon op de bank slapen... 3.850 thb..per dag,
na onderzoek, kon ik met nieuwe medicijnen naar huis.. inmiddels alweer terug gewees voor controle.. ik mocht 5 cigaretjes per dag roken de arts vertelde mij nog, dat nicotine het zwaarse vergif was voor je lichaam vandaar dat mijn dikke linkervoet met alster onder de grote teen, niet geopereerd kon worden..
nog een week op een zaal gelegen met 10 bedden en 2x 2 injecties perdag, dat kostte totaal 1.000 thb..
over een poosje kan ik een afspraak maken voor een operatie..
Als ik zo die verzekerings premies lees.. is gewoon alles zelf betalen, niet eens zo gek duur..


willem
Willem, dit is onzin. !!!!!!!!!
Ik heb reeds meerdere malen hierop gereageerd. Als het eenmalig is dan heb je gelijk, maar als jij volgende week ( wat is beslist niet hoop en je beslist niet toewens) en je krijgt een ongeval of de constatering van een medisch probleem, dan ben je het haasje.
Ik begrijp heel goed dat je vergeten ben een verzekering af te sluiten , maar maak dit niet andere wijs.
Ik, in 1 jaar, breukoperatie - 10 dagen - dubbele longontsteking - 8 dagen - vervolgens het ergste dengue - 10 dagen - dan de nabehandeling en medicijnen. Reken uit je verlies !!!!!!

Zij die de kans hebben om mijn advies te volgen, nemen contact op met ons forum lid die wel wat weet van verzekeringen, of rechtstreeks.
Zeg niet dat BUPA duur is, ik weet beter.

Sans rancune.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#27 Bericht door Phuket Dragon » zondag 04 november 2007, 15:09

Eergister vrouw opgenomen wegens complicaties inverwachting zijnde.
Ze is 1 dag geweest met IC controle + onderzoek en pillen en weer naar huis.
2500 batjes moest er worden afgerekend in het BKK hospital.
Doe dat in NL en is het 750 euro.

Trouwens keizersnede 46.000 BHT met 5 dagen verpleging en de hele sante mekraan pillen , injecties dus een heel pakket.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Re: ziekenverzekering 65 +

#28 Bericht door chaiyaphum » zaterdag 10 mei 2008, 09:27

Ik ben 66 jaar en ben doende mijn verhuizing naar Thailand voor te bereiden. Ziektekostenverzekering in Nederland wordt uiteraard beeindigd. ZilverenKruis/Achmea heeft een wereldpolis - die kun je echter aanvragen tot je 65e jaar. Info bij deze maatschappij leerde dat aangezien ik reeds een groot aantal jaren bij hen verzekerd ben zij mij tot deze verzekering zullen toelaten als ik mij daarvoor aanmeld.
De kosten zijn - met een eigen risico van €300 per jaar - 414,70 per maand en bij het bereiken van de 70-jarige leeftijd zal dit 509,92 p.mnd worden. In Thailand wonen betekent wel mijn pensioen belastingvrij dus deze premie is dan geen bezwaar.
Wat belastingvrij pensioen betreft - de belastingdienst/kantoor buitenland heeft mij schriftelijk medegedeeld dat de heffingsbevoegdheid over mijn aow-uitkering wordt toegewezen aan Nederland?? Dit lijkt mij geheel in tegenspraak met hetgeen hierover elders op het forum wordt geschreven.
I am not in Thailand but Thailand is in me

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: ziekenverzekering 65 +

#29 Bericht door Edje » zaterdag 10 mei 2008, 18:02

Ik houdt me hier ook al geruime tijd mee bezig.
Dit heb ik kunnen uitvogelen;
Niet uitschrijven in NL, laat je inschrijven bij een familielid als postadres zijnde en ga een wereldreis maken :o .Je bent wel ingeschreven bij je familielid maar je woont er niet, geen fiscale gevolgen voor familie. Je betaald gewoon belasting en premies, je blijft in NL verzekerd volgens je ziekenfondspakket.
Zorg dat je binnen 360 dagen NL aandoet en vertrek weer voor je volgende wereldreis.
Eens per 360 dgn een retourtje NL is veel goedkoper dan verzekeren in Thailand op onze leeftijd.

Doe er je voordeel mee.

PS Bij OOM verzekeringen betaal je €350,- pm, hele wereld behalve USA en Canada.
Groetjes; Edje

chaiyaphum
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: vrijdag 15 september 2006, 10:55
Locatie: Korat

Re: ziekenverzekering 65 +

#30 Bericht door chaiyaphum » zaterdag 10 mei 2008, 19:59

dat is voor mij geen optie aangezien ik medicijnen gebruik en ik hooguit voor 6 maanden medicijnen meekrijg en dan zal ik opnieuw een recept van een arts in Nederland nodig hebben - of medicijnen zelf betalen, in principe komt dat voor mij dan neer op om de 6 maanden naar Nederland en 4 keer medicijnen voor 6 maanden in een periode van 2 jaar zal de verzekeraar niet accepteren, hij zal dan vragen stellen waarik daadwerkelijk woon- doch zoals eerder gezegd pensioen uitkering is bruto-netto dus deze verzekering is dan helemaal geen probleem. en
OOm verzekeringen zal best goedkoper kunnen zijn doch de vraag is accepteert die mij met alle gebreken.
Bij de wereldpolis van Zilverenkruis is dat geen probleem omdat ik bij deze maatschappin al een groot aantal jaren verzekerd ben(ter voorkoming van vragen eerst particulier en vanaf 1.1.2006 in de basisverzekering + 3 sterren.
I am not in Thailand but Thailand is in me

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”