DE HEFFINGSKORTINGEN

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: DE HEFFINGSKORTINGEN

#16 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 10 juli 2020, 00:30

RuudThai schreef: donderdag 09 juli 2020, 04:21 Lammert, de SVB heeft in 2018 geen heffingskortingen berekend. Het lagere bedrag dat ik dit jaar moet betalen komt dus voort uit de tariefsverlaging in de 2e schijf en mogelijk de opgetrokken grens tussen 1 en 2.

Ik zou dus mijn aangifte kunnen aanpassen door de inkomsten van de lijfrente te schrappen? Valt dat niet op omdat ik de voorgaande jaren daarvan wel aangifte heb gedaan? En komen er dan geen vragen?
Met overigens dank voor je reactie.
Je moet de lijfrente-uitkering niet " schrappen", RuudThai, want wellicht is daar loonbelasting op ingehouden.
In je aangifte merk je deze inkomst aan als niet te zijn belast in Nederland. Op die manier krijg je de mogelijk ingehouden loonbelasting op aanslag weer terug.

Je krijgt geen problemen omdat je in voorgaande jaren je aangifte anders hebt ingediend.En mocht dat wel zo zijn dan is het aan de inspecteur om te bewijzen dat jouw lijfrente-uitkering ten laste komt van de winst van een Nederlandse onderneming?verzekeraar. Daar moet je niet op voorhand zelf al van uit gaan. En de inspecteur zal niet aan deze klus beginnen!

Jij hebt geen hoge aftrekposten of andere gekkigheden. Achter jouw naam zal dan ook geen code (bestaande uit vier cijfers) staan. Dit soort eenvoudige aangiften worden dan ook doorgaans geautomatiseerd afgedaan, d.w.z. zonder fysieke beoordeling door de inspecteur.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”