Betalen voor het doen van belastingaangifte

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Betalen voor het doen van belastingaangifte

#1 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 13 februari 2020, 12:31

Betalen voor het doen van belastingaangifte



Afbeelding

Minister van Binnenlandse Zaken Raymond Knops


Ook burgers moeten er rekening mee houden dat ze op termijn moeten betalen om belastingaangifte te kunnen doen. Dat zei minister Raymond Knops van Binnenlandse Zaken op 5 februari j.l. in de Tweede Kamer: ”Gratis bestaat niet”.
Voor ondernemers geldt dat nu al. Zij moeten nu al betalen om in te loggen in het aangiftesysteem van de fiscus. En waarom zou je burgers dan gaan ontzien?


Burgers gaan daarmee dus ondernemers achterna, die nu jaarlijks zo'n 45 euro moeten betalen om met het nieuwe inlogsysteem met e-herkenning bij de Belastingdienst te kunnen inloggen. Bij dit inlogsysteem voert niet het Rijk of de Belastingdienst de regie. Dat heeft men overgelaten aan een private partij. En voor zo’n private partij geldt uiteraard dat gratis niet bestaat. Vervolgens worden deze kosten niet betaald door het Rijk maar door de belastingbetaler. Hij neemt immers deze dienst af bij de private partij en dan is het logisch dat deze partij zijn kosten doorberekend aan de afnemer van de dienst.

Overigens kun je de regie over dit nieuwe inlogsysteem ook niet overlaten aan de Belastingdienst. Zij heeft al meer dan de handen vol om haar huidige en soms totaal verouderde systemen in de lucht te houden. Maar dat het Rijk de regie over zo’n gevoelige zaak overlaat aan een private partij is voor mij een volstrekt onbegrijpelijke zaak.

Op een vraag van Kamerlid Jan Middendorp (VVD) of, wat nu geldt voor ondernemers, in de toekomst wellicht ook voor burgers gaat gelden, zegt de minister: "Ik kan niet uitsluiten wat er in de toekomst gebeurt."
Daarna trekt hij de vergelijking met de identiteitskaart, waar ook voor betaald moet worden.
"Gratis bestaat niet", aldus de minister. "Er moet nu al betaald worden voor bepaalde middelen." Overigens verwacht hij niet dat dit voor het inloggen bij de Belastingdienst door particulieren op korte termijn gaat gebeuren. De eerste signalen zijn echter al wel afgegeven om een reactie van “de politiek” uit te lokken. “De politiek” heeft het echter al laten afweten ten aanzien van ondernemers. Het zal me niet verbazen dat de geschiedenis en dan nu voor wat betreft particulieren, zich zal herhalen!

Het Ministerie van Financiën verkondigde eerder al dat het niet meer dan logisch is dat betaald moet worden voor het afnemen van een dienst. In tegenstelling tot dit ministerie beschouw ik het doen van aangifte voor de belastingen echter niet als het afnemen van een dienst door de belastingplichtige maar eerder als het door hem of haar verlenen van een dienst aan de Belastingdienst en waarvoor dan in de denkwijze van het ministerie, een passende vergoeding op z’n plaats zou zijn.
Het Ministerie van Financiën geeft hiermee duidelijk aan niet over grote “denkers” te beschikken, terwijl men daarvoor toch wel “redelijk” wordt betaald!
Zoals het nu geldt voor ondernemers en in de toekomst (mogelijk) ook voor particulieren beschouw ik dan ook als een volstrekt omgekeerde wereld!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Betalen voor het doen van belastingaangifte

#2 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 13 februari 2020, 13:01

De datum waarop je aangifte kunt doen is nu 1 maart. Vroeger was dat 1 april en ik begrijp nu, jouw stuk lezend, waar die datum nu voor wordt gebruikt al zijn ze wat vroeg dit jaar met hun ongein :giggle:

Een ondernemer betaalt 45 euro voor tig keer inloggen. Dus de burger betaalt een enkele euro. Daar kom ik wel overheen. Hoe gaan ze dat innen? Ze mogen het van mijn teruggaaf aftrekken, dan doet het helemaal geen pijn.... :giggle:

Dat innen wordt een aardige als je niet in NL woont maar ver weg en geen NL bankaccount meer hebt omdat de banken je niet willen.....

Plaats je jouw artikel ook in een zeker blog, Lammert? Hebben we deze dagen weer wat te lachen want het gaat er om stormen daar..... :giggle:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Betalen voor het doen van belastingaangifte

#3 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 13 februari 2020, 14:59

De datum waarop je aangifte kunt doen is al van oudsher vanaf 1 maart. Dan zijn de vooraf in te vullen gegevens bekend en ingevoerd in het systeem en staat het programma van de Belastingdienst klaar voor het doen van aangifte. Doe je vervolgens voor 1 april aangifte dan garandeert de Belastingdienst al een aantal jaren dat je voor 1 juli ook al bericht krijgt.

De Belastingdienst int niet en kan het dus ook niet verrekenen met jouw teruggaaf. Zoals ik schreef is een private partij de eigenaar van het systeem “e-Herkenning”. Van hen krijg je een factuur. Ik verwacht niet dat zij daarbij rekening houdt met het aantal keren dat je met dit systeem gaat inloggen. Een ZZP-er logt immers hooguit vierkeer extra in dan een particulier, nl. voor het per kwartaal doen van aangifte voor de omzetbelasting. En als het een ZZP-er is met maar een geringe hoeveelheid aan belaste activiteiten, dan kan hij ook nog toestemming krijgen om 1 keer per jaar aangifte te doen voor de omzetbelasting.

Anders dan bij het aanvragen van een DigiD verloopt de uitgifte van e-Herkenning niet vlekkeloos. Veel bedrijven moeten vaak lang wachten voordat de software geleverd kan worden. Zo'n 24.000 ondernemers die voor het eerst gebruikmaken van de software kregen daarom ook al uitstel voor hun belastingaangiften.
En als je, om wat van reden dan ook, de factuur niet kunt betalen omdat je in het buitenland woont, dan wordt de software waarschijnlijk niet uitgeleverd of wordt naderhand je account geblokkeerd. Vervolgens kun je een boete van de fiscus tegemoet zien.

Ik heb dit artikel al wel geplaatst in Facebook (d.m.v. een link naar Thailand Forum) maar daar blijft het ook bij.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Betalen voor het doen van belastingaangifte

#4 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 13 februari 2020, 15:12

En als je, om wat van reden dan ook, de factuur niet kunt betalen omdat je in het buitenland woont, dan wordt de software waarschijnlijk niet uitgeleverd of wordt naderhand je account geblokkeerd. Vervolgens kun je een boete van de fiscus tegemoet zien.

Dat struikelblok zullen ze toch wel oplossen? Er zitten nogal wat belangengroepen in de ether die anders wel alarm slaan. De dienst heeft ook baat bij elektronische aanlevering via DigiD, het is geen eenrichtingsverkeer.

Ik hoor het wel tegen die tijd. Ga me er echt niet druk om maken.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Betalen voor het doen van belastingaangifte

#5 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 13 februari 2020, 17:37

“De dienst heeft ook baat bij elektronische aanlevering via DigiD, het is geen eenrichtingsverkeer.”

Lang niet altijd, Erik. In het zgn. “oude portaal” kan een ondernemer enkel inloggen met z’n “NL-nummer”. Dat geldt met name voor de omzetbelasting en de loonheffing. Daar komt dus geen DigiD aan te pas.

Met z’n DigiD kan de ZZP-er of eenmanszaak via “Mijn Belastingdienst” wel aangifte doen voor de inkomstenbelasting. De vraag is echter: “Hoe lang nog?”.

In het zgn. “nieuwe portaal” kan de ondernemer inloggen met z’n DigiD of met e-Herkenning. Maar om gebruik te maken van zijn DigiD moet het wel gaan om een ZZP-er of eenmanszaak. Anders, zoals bijv. bij een VOF, maatschap of BV en waar ik nogal eens mee te maken heb, moet hij inloggen met een “NL-nummer”. Dat kan immers ook niet anders, daar een DigiD is gekoppeld aan één persoon en dus niet aan een VOF, maatschap of BV.

“Het belang wat de Dienst heeft bij elektronische aanlevering via DigiD” is dus maar zeer beperkt en zelfs voor een groot deel al geheel verlaten.

De belangengroepen waar jij over schrijft heb ik tot nu toe niet gehoord of je moet doelen op de KvK.

Overigens gaat het mij niet om de hoogte van het te betalen bedrag maar om het principe. En, zoals een oud-hoogleraar belastingrecht van de Universiteit van Amsterdam, nl. Jaap Zwemmer, terecht opmerkte: dit is puur een geval van machtsmisbruik. En ik verzet me tegen elke vorm van machtsmisbruik door de overheid!

Bij mijn weten is Jaap Zwemmer overigens geen familie van Maarten van der Weijden (de Elfstedentocht-zwemmer). :giggle2:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Betalen voor het doen van belastingaangifte

#6 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 13 februari 2020, 17:53

Lammert, de laatste tijd in het nieuws: de Stichting Goed komt regelmatig langs in Tblog, en SNBN, Stichting Nederlanders Buiten Nederland heeft iets bereikt zoals ik vandaag hier plaatste onder emigreren naar.....

Ik bedoel niet de stichting van de podoloog Rudolf van der Lubben in Pattaya want die stichting doet weer andere dingen zoals de 4+8 methode faciliteren door in NL een huis te huren en kamerverhuur aan te bieden. Zij zijn gestopt met individuele hulp, lees ik vandaag.

SNBN heeft meen ik de roots in de zorgverzekeringswet die in eerste opmaak NL-ers in buitenlanden dupeerde. NL-ers in Frankrijk en Spanje zijn toen toch gaan procederen?

Er zijn dus waakhonden voor het belang van emigranten en bundeling van krachten levert wat op zoals je weet.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Betalen voor het doen van belastingaangifte

#7 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 15 februari 2020, 22:59

Ik lees elders dat de vertrouwelijkheid een vraag is van enkele mensen die reageren. Maar waarom als de serviceverlener alleen maar de deur naar de belastingsite openzet na controle van password en betaling? Omdat het een 'derde' partij is en niet de overheid zelf? Lammert reageerde daar ook over de vertrouwelijkheid. DigiD overigens is een systeem dat wel volledig in handen van de overheid is.

Misschien ben ik te goed van vertrouwen en wie in hemelsnaam zou mijn inkomen willen weten? In het ziekenhuis waar ik geregistreerd sta kan iedere baliepersoon zien of ik een probleem aan een onderdeel heb gehad en wanneer en welke pil ik ervoor heb gehad. Daar vertrouw ik de mensen ook.

Lang, heel lang geleden, Lammert weet dat vast nog wel, kwam in Heerlen naar buiten dat een belastingambtenaar ging leuren met de aangifte van Johan Cruijff. Dat is de enige waar ik weet van heb. Ik vind het dan wel meevallen.....

Maar hoor graag een betere visie.

Overigens zie ik het onzalige plan nog niet doorgaan voor particulieren. Er komt geheid weerstand van groeperingen in de maatschappij.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Betalen voor het doen van belastingaangifte

#8 Bericht door Lammert de Haan » maandag 17 februari 2020, 23:27

erik-kuijpers schreef: donderdag 13 februari 2020, 17:53 Lammert, de laatste tijd in het nieuws: de Stichting Goed komt regelmatig langs in Tblog, en SNBN, Stichting Nederlanders Buiten Nederland heeft iets bereikt zoals ik vandaag hier plaatste onder emigreren naar.....

SNBN heeft meen ik de roots in de zorgverzekeringswet die in eerste opmaak NL-ers in buitenlanden dupeerde. NL-ers in Frankrijk en Spanje zijn toen toch gaan procederen?

Er zijn dus waakhonden voor het belang van emigranten en bundeling van krachten levert wat op zoals je weet.
Stichting Nederlanders Buiten Nederland heeft totaal niets bereikt t.z.v. het behoudt van Nederlanderschap en waar jij een bericht over plaatste onder emigreren of je moet hier mee bedoelen het simpelweg plaatsen van een uitspraak van de Raad van State op haar website. Maar dat is dan ook alles en stelt dus niets voor. Deze uitspraak hadden wij hier ook kunnen plaatsen.

Voordat ik het bericht zag op de website van SNBN had ik de uitspraak al gelezen. Dat is iets waar ik elke morgen mee begin.

SNBN is een jaar geleden pas opgericht, terwijl de betreffende gerechtelijke procedure al zo’n 5 jaar geleden opgang is gebracht via de Rechtbank Den Haag, de Raad van State, het EU-HvJ en weer terug bij de Raad van State voor de einduitspraak.

Zie voor de uitspraak:
https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/ ... 201508588/

Ook op het punt van de Zorgverzekeringswet heeft deze jonge organisatie nog niets kunnen bereiken. Dat kan ook niet anders daar de werking van deze wet buiten onze landsgrenzen in z’n geheel wordt beheerst door het internationaal Verdragenrecht.

Stichting GOED (Stichting Grenzeloos Onder Één Dak) timmert inderdaad behoorlijk aan de weg met haar berichtgeving in Tblog. Dit is echter net als SNBN een nog zeer jonge organisatie (ook pas vorig jaar opgericht). Wat mij in haar eerste jaarverslag opvalt is dat er met geen woord wordt gerept over “belastingen”. Het lijkt er echter op dat zij hieraan meer handen en voeten wil geven. Zo heeft haar voorzitter mij al een paar keer benaderd om deel te nemen aan een werkgroep “loonbelasting”.

De oudste en meest actieve organisatie die de belangen van in het buitenland wonende Nederlanders behartigt, is de VBNGB (de Vereniging Belangenbehartiging Nederlands Gepensioneerden in het Buitenland), opgericht in januari 2016.
Haar scoop was aanvankelijk geheel gericht op Europa. Gelet met name op de opkomst van andere organisaties wil zij dit echter verbreden.
Zo heeft haar voorzitter mij diverse malen benaderd om “Thailand/Z.O.-Azië” voor mijn rekening te nemen en wat ik ook reeds heb toegezegd. Haar website bevat reeds een “Thailand Portal” maar moet echter nog gevuld worden. De landenvertegenwoordiger van de VBNGB voor Thailand ken jij wel. Dat is nl. dr. Maarten Vastbinder, landenvertegenwoordiger a.i.
erik-kuijpers schreef: zaterdag 15 februari 2020, 22:59 Ik lees elders dat de vertrouwelijkheid een vraag is van enkele mensen die reageren. Maar waarom als de serviceverlener alleen maar de deur naar de belastingsite openzet na controle van password en betaling? Omdat het een 'derde' partij is en niet de overheid zelf? Lammert reageerde daar ook over de vertrouwelijkheid. DigiD overigens is een systeem dat wel volledig in handen van de overheid is.

Misschien ben ik te goed van vertrouwen en wie in hemelsnaam zou mijn inkomen willen weten? In het ziekenhuis waar ik geregistreerd sta kan iedere baliepersoon zien of ik een probleem aan een onderdeel heb gehad en wanneer en welke pil ik ervoor heb gehad. Daar vertrouw ik de mensen ook.

Maar hoor graag een betere visie.
Jouw inzending in Tblog t.z.v. het “gaan betalen voor onze belastingzaken” verbaasde me, gelet op jouw opmerking in Thailand Forum dat dit onderwerp jou niet zozeer interesseerde, alsmede gelet op jouw vraag aan mij of ik dit artikel ook zou plaatsen in Tblog en waar ik vervolgens negatief op reageerde.

Jouw lezersinzending begon al zeer ongelukkig met de veel te stellige opmerking: ”Gaan we betalen voor onze belastingzaken? Ja, als het ligt aan minister Raymond Knops van Binnenlandse Zaken!”
Dit is niet juist en dus was het beter geweest als je dichter bij het door mij in Thailand Forum geplaatste artikel was gebleven.

Verder vermeldde je dat “ondernemers al betalen voor hun BTW-aangifte en waarom zou de particulier dan vrijgesteld moeten blijven?”
Ook dit is onjuist. In ieder geval verandert er voor 2020 niets voor ondernemers voor wat betreft het doen van aangifte omzetbelasting. Dus zonder eHerkenning.

Op een in Tblog geplaatste reactie op jouw inzending antwoordde je met: “Harry Romijn, alleen de inlogprocedure, die nu gratis is met DigiD, wordt uitbesteed als ik goed lees wat de minister zegt. De vertrouwelijkheid staat hoog in het vaandel in Nederland."

Dit antwoord bevat twee zaken die mij mijn wenkbrauwen deden fronsen, nl. “uitbesteden” en “vertrouwelijkheid”.
Ik heb over dit laatste, zoals jij hiervoor in jouw reactie ook al opmerkte, als volgt mijn twijfel uitgesproken:

“Staat de vertrouwelijkheid in Nederland hoog in het vaandel nu de uitgifte van eHerkenning (welke trouwens al meer dan 10 jaar bestaat) berust bij een aantal private partijen?

Daar heb ik echter een geheel andere gedachte over!”

Jij beëindigt je in TF geplaatste en bovenstaand aangehaalde reactie t.z.v. het vertrouwen met: “Maar hoor graag een betere visie.”
Die zal ik je dan ook geven maar laat dit voorafgaan door het geven van de volgende informatie.

Voor een goed begrip eerst iets over eHerkenning.
Door de reuring die is ontstaan lijkt het alsof eHerkenning uit de lucht komt vallen, maar het systeem bestaat al sinds 2009. Veel organisaties maken er al gebruik van. Zo zijn, naast de Rijksoverheid, alle provincies, 309 van de 355 gemeenten, tal van semi-overheidsorganisaties en private partijen aangesloten op eHerkenning. Zie de volgende website:

https://www.eherkenning.nl/aansluiten-o ... ganisaties


1. Wat is eHerkenning eigenlijk?
Dit systeem regelt de authenticatie en de autorisatie van haar gebruikers. Met andere woorden: het systeem controleert of een gebruiker is wie hij beweert te zijn en of deze bevoegd is.

2. Wie zitten er achter eHerkenning?
eHerkenning is niet één op zich zelfstaande technische dienst. Het is een netwerk van bedrijven die verschillende eHerkenning-middelen aanbieden, beheren en verder ontwikkelen.
De partijen die eHerkenning aanbieden moeten zich houden aan bepaalde afspraken die bedrijfsleven en overheid overeen zijn gekomen. Deze zijn vastgelegd in het “Afsprakenstelsel eHerkenning”. De overheid ziet erop toe dat de afspraken worden nageleefd, maar is dus niet verantwoordelijk voor het beheren en leveren van eHerkenning.
Nieuwe partijen moeten een toetredingsproces doorlopen als ze deel uit willen maken van het netwerk dat eHerkenning aanbiedt.

3. Wie maken gebruik van eHerkenning?
Gebruikers van eHerkenning zijn zowel private- en (semi)overheidsinstanties die eHerkenning als inlogsysteem inzetten op hun platform, als bedrijven en consumenten zaken doen met deze organisaties.
Zo zijn bedrijven die meedingen in aanbestedingen van de overheid op Europees niveau via de website TenderNed al langer verplicht gebruik te maken van eHerkenning. Denk ook aan bedrijven in de bouw i.v.m. aanbestedingen of horeca die een omgevingsvergunning moeten aanvragen met eHerkenning of aan gastouderbureaus of crèches die personen moeten registreren die werkzaam zijn in de kinderopvang.

4. Hoeveel kost eHerkenning en waar vraag ik het aan?
Binnen een netwerk concurreren een aantal aanbieders van eHerkenning met elkaar Als gebruiker kun je op de website van eHerkenning kiezen met welke partij je in zee gaat. Momenteel bieden zes partijen eHerkenning-middelen aan op verschillende veiligheidsniveaus. Dit aantal kan echter toenemen.
Het tarief hangt onder meer af van dat veiligheidsniveau. Zo kost eHerkenning niveau 2 rond de 20 euro per jaar, terwijl niveau 4 ongeveer 45 euro per jaar kost.
De Belastingdienst vraagt minimaal veiligheidsniveau 3.

Werkgeversportaal UWV
Vanaf 1 november 2019 kun je bij UWV alleen nog inloggen op het werkgeversportaal met eHerkenning. Daarvoor geldt als veiligheidsniveau niveau 3. En dat is dus gelijk aan dat van de Belastingdienst.

Het voordeel van eHerkenning
eHerkenning kent zeker voordelen. Zo kun je niet alleen veilig inloggen, maar ook documenten digitaal ondertekenen en op deze manier een hoop kosten en tijd besparen.
Maar zoals een bekende Nederlandse voetbalfilosoof al eens beweerde: “Elk voordeel heb z’n nadeel.”

De vertrouwelijkheid van een inlogsysteem.
Zo op het eerste gezicht lijkt de beveiliging en daarmee de vertrouwelijkheid misschien wel dik voor elkaar. Maar dat dachten de Universiteit van Maastricht, het ziekenhuis in Leeuwarden en nog een groot aantal andere organisaties onlangs ook nog totdat ze een hoofdrol kregen toebedeeld in de “Dik Voor Elkaar Show”.

Reken er vervolgens op dat, om uit de greep van hackers te geraken (want daar hebben we het dan immers over), een organisatie tonnen gaat kosten. Hacken is nl. een specialisme en zij hanteren dan ook een specialistenuurtarief met daarbij ook nog eens heel veel onproductieve uren, die echter wel betaald moeten worden.

Des temeer partijen betrokken zijn bij de uitgifte en het beheer van eHerkenning, des te groter is het gevaar dat er eens wat mis gaat!

Wat kunnen de gevolgen zijn?
Wat jou betreft schat ik die niet hoog in. Je stelt terecht de vraag wie in hemelsnaam jouw inkomen zou willen weten.
Sterker nog: ik heb er ook geen enkel belang bij om te weten of jij al dan niet last hebt van zweetvoeten.

Maar stel dat eHerkenning van een bouwondernemer in verkeerde handen te recht komt. Deze “verkeerde handen” vinden het vervolgens wel leuk om deze bouwondernemer te laten inschrijven op een Europees aanbestedingstraject voor een in Italië te bouwen flatgebouw. Om het werk ook daadwerkelijk gegund te krijgen schrijft hij in voor een hoog bedrag. Succes verzekerd zou je zeggen. De aannemer denkt hier echter anders over maar zit ondertussen wel met de gebakken of zelfs zwart verbrande peren.

Minder erg is het als de eHerkenning van een gastouderbureau in verkeerde handen te recht komt, terwijl namens dit bureau een melding wordt gedaan van het aannemen van een medewerker die geregistreerd staat als pedofiel. Dat kan immers gemakkelijk ongedaan worden gemaakt.


Al met al zie ik wel de voordelen van eHerkenning maar heb ik grote bedenkingen tegen het uitgeven en beheren van dit systeem door meerdere private partijen!

Hoe meer zielen (partijen), hoe meer kans op diepe ellende i.p.v. “hoe meer zielen, hoe meer vreugd”.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Betalen voor het doen van belastingaangifte

#9 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 18 februari 2020, 07:44

Dank hiervoor; je maakt dat E-herkenning voor mij een stuk duidelijker. Over de technische aspecten van het anti-hack verhaal heb ik geen kennis dus daar moet ik de techneuten geloven.

Wat het betalen betreft staat in het persbericht en in jouw bijdrage van 13-2 dat ondernemers al betalen. Dat is dan blijkbaar anders dan ik er las. Maakt ook weinig uit, ik vind de positie van particulieren belangrijker. Ik moet nog zien of een kamer-meerderheid daar ooit mee akkoord zal gaan. Een rimpel in de vijver, denk ik.

Maarten Vasbinder is de internetarts op Tblog. Heb wel eens contact met hem gehad toen ik daar nog woonde. Over die organisatie in Pattaya hebben we al eens van gedachten gewisseld; de palmares: ze hebben iemand uit de Filipijnen naar NL gebracht en een Belgische calamiteitenpolis gepromoot die nu niet meer wordt aangeboden omdat de schades de pan uit liepen...... Over hun plan in NL kamers te gaan verhuren voor de 4+8 methode heb ik geen nieuws meer gelezen.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”