Vraag aan Lammert de Haan belastingen.

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Vraag aan Lammert de Haan belastingen.

#1 Bericht door stille » donderdag 30 januari 2020, 14:27

Klopt dit een beetje deze webside,aangezien ik nu serieus van plan bent,om binnenkort naar Nederland te gaan,zodra er plaatst is in Bronbeek..
Heb ingevulde. aow+pensioen.
bruto inkomen 31000
geb.voor 1946
eigen woning nee.
Aftrekposten nee
https://www.wijzeringeldzaken.nl/rekenh ... J1ZePSfZs4

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Vraag aan Lammert de Haan belastingen.

#2 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 30 januari 2020, 15:06

stille schreef: donderdag 30 januari 2020, 14:27 Klopt dit een beetje deze webside,aangezien ik nu serieus van plan bent,om binnenkort naar Nederland te gaan,zodra er plaatst is in Bronbeek..
Heb ingevulde. aow+pensioen.
bruto inkomen 31000
geb.voor 1946
eigen woning nee.
Aftrekposten nee
https://www.wijzeringeldzaken.nl/rekenh ... J1ZePSfZs4
Dit programma kun je rustig gebruiken, Stille.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vraag aan Lammert de Haan belastingen.

#3 Bericht door driver » donderdag 30 januari 2020, 16:38

Stille, 31000 bruto meldt je hier openlijk.
Ik wou dat ik dat ook krijg over 6.5 jaar [|(.

Maar ik mag alleen Aow incasseren tzt dus ehhh.. 13000 bruto? :?:

Aanvullend pensioen moet ik dus zelf ophoesten.

Gr driver

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Vraag aan Lammert de Haan belastingen.

#4 Bericht door Kees » vrijdag 31 januari 2020, 01:38

driver schreef: donderdag 30 januari 2020, 16:38 Stille, 31000 bruto meldt je hier openlijk.
Ik wou dat ik dat ook krijg over 6.5 jaar [|(.

Maar ik mag alleen Aow incasseren tzt dus ehhh.. 13000 bruto? :?:

Aanvullend pensioen moet ik dus zelf ophoesten.

Gr driver
Hij praat hier over bruto, dus dat is zo'n beetje het minimale wat je moet hebben om aan je THB 65.000,00 per maand te komen voor immigratie.
Niet klagen, maar dragen.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Vraag aan Lammert de Haan belastingen.

#5 Bericht door stille » vrijdag 31 januari 2020, 05:12

Oficieel zou ik dan op dit ogenblik niet aan mijn visum van 65000 th.b/. komen.
Want moet rekening mee houden ZKV is 620 euro p/m.dua dit gaat er ook af.
Het is dat ik het niet hoeft op tegeven mijn ZKV kosten,bij bij de Ambasade ze kijken alleen wat mijn inkomsten zijn.
En niet naar mijn vaste lasten.
Op een andere Thaise media 3 dagen geleden, heeft iemand zijn huis te koop aangebeden,omdat hij terug moet vanwege de ZKV wat voor hem niet meer op tebrengen is.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Vraag aan Lammert de Haan belastingen.

#6 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 31 januari 2020, 08:11

Kees, Driver is gehuwd dus voor hem geldt een lager bedrag.

Stille, de man in Tblog die naar NL wil omdat de premie te duur wordt zou zijn huis kunnen verkopen en in TH kleiner gaan huren. Dan heeft ie geld voor de premie. Maar zoals altijd komen op zekere leeftijd meer factoren samen dan de premie alleen.

Het wordt straks een tendens om op oudere leeftijd naar je land terug te gaan. De Immi wordt lokaal steeds lastiger, de koers helpt niet mee, en met name mensen met kleinkinderen krijgen zin weer naar de familie te trekken.

In het VK daarentegen is er nu een trend mensen met Alzheimer en andere vormen van dementie naar Thailand te laten gaan voor verzorging. Daar is de zorg 1 op 1, in het VK 1 op 16 (1 verpleger op 16 mensen). Dat geldt niet voor ons NL-ers want bij dementie verlies je alle later aangeleerde talen behalve je moedertaal. Heeft iets met hersenhelften te maken.....

Een rare uitzondering deze maanden in Chiang-Mai. Een ouwe demente Engelse betaalt (via haar curator) haar pensioen rechtstreeks aan het tehuis. Meer dan 65 k per maand. De Immi weigert haar extension: het geld moet van zo'n pennenlikker eerst op de Thaise bank en dan pas naar het tehuis.... Een kl@terig ambtenaartje weigert mee te denken met een omaatje..... Ze hebben dat mensje verkast naar de Flippo's waar wel een visum wordt gegeven.......

Maar nu stap ik buiten het onderwerp...... :giggle:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vraag aan Lammert de Haan belastingen.

#7 Bericht door driver » vrijdag 31 januari 2020, 15:55

Kees schreef: vrijdag 31 januari 2020, 01:38
driver schreef: donderdag 30 januari 2020, 16:38 Stille, 31000 bruto meldt je hier openlijk.
Ik wou dat ik dat ook krijg over 6.5 jaar [|(.

Maar ik mag alleen Aow incasseren tzt dus ehhh.. 13000 bruto? :?:

Aanvullend pensioen moet ik dus zelf ophoesten.

Gr driver
Hij praat hier over bruto, dus dat is zo'n beetje het minimale wat je moet hebben om aan je THB 65.000,00 per maand te komen voor immigratie.
driver gaat wslijk niet naar Thailand om te wonen want mevrouw driver vindt het tot nu toe heel best in Nederland. Mochten we toch gaan moet de spaarpot gewoon mee als aanvulling op de Aow ;)

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Vraag aan Lammert de Haan belastingen.

#8 Bericht door jomel17 » zaterdag 01 februari 2020, 04:02

Driver, als Suk niet veel jonger is dan jij heb je haar AOW er ook bij tegen die tijd.
Ze bouwt voor ieder jaar dat ze in NL is 2% op .
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vraag aan Lammert de Haan belastingen.

#9 Bericht door driver » zaterdag 01 februari 2020, 07:43

jomel17 schreef: zaterdag 01 februari 2020, 04:02 Driver, als Suk niet veel jonger is dan jij heb je haar AOW er ook bij tegen die tijd.
Ze bouwt voor ieder jaar dat ze in NL is 2% op .
Klopt, maar Sukanya en ik schelen 9 jaar. Zij bouwt mocht alles hier goed gaan ongeveer 45 % Aow op. Als ik 76 ben krijgt zij dus rond de 450 euro.
Worden we ook niet echt vet van vindt ik samen dan iets van 1250 netto.
We zijn nu dus al bezig met ouderwets sparen ondanks bijna 0 % rente. Mijn rijtjeshuis is ook al in een vergevorderd stadium afgelost.

Ik zou nog wel meer kunnen sparen /aflossen maar heb ook nog de motor hobby wat aardig geld kost en zolang dat zowel lichamelijk als financieel nog kan blijf ik dat doen.
Alles op later zetten terwijl er misschien geen later komt doe ik ook weer niet. ;)
En bij verkoop huis kunnen we altijd nog naar elders waar het goedkoper is indien we dat willen of als het moet.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Vraag aan Lammert de Haan belastingen.

#10 Bericht door robin33 » zondag 02 februari 2020, 09:29

driver schreef:
jomel17 schreef: zaterdag 01 februari 2020, 04:02 Driver, als Suk niet veel jonger is dan jij heb je haar AOW er ook bij tegen die tijd.
Ze bouwt voor ieder jaar dat ze in NL is 2% op .
Klopt, maar Sukanya en ik schelen 9 jaar. Zij bouwt mocht alles hier goed gaan ongeveer 45 % Aow op. Als ik 76 ben krijgt zij dus rond de 450 euro.
Worden we ook niet echt vet van vindt ik samen dan iets van 1250 netto.
We zijn nu dus al bezig met ouderwets sparen ondanks bijna 0 % rente. Mijn rijtjeshuis is ook al in een vergevorderd stadium afgelost.

Ik zou nog wel meer kunnen sparen /aflossen maar heb ook nog de motor hobby wat aardig geld kost en zolang dat zowel lichamelijk als financieel nog kan blijf ik dat doen.
Alles op later zetten terwijl er misschien geen later komt doe ik ook weer niet. ;)
En bij verkoop huis kunnen we altijd nog naar elders waar het goedkoper is indien we dat willen of als het moet.
Volgens mij kan je mits je het binnen er. Bepaalde tijd doet. Een aanvulling van aow tot 100 prc afkopen zodat ze wel 100 0rc krijgt.

Ikzelf was te laat en heb.voor mijn vrouw jaren geleden al een verzekering afgesloten die haar aow aanvult tot 100 prc


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk


driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vraag aan Lammert de Haan belastingen.

#11 Bericht door driver » zondag 02 februari 2020, 17:12

Heb ik vlgs mij ooit ook iets over gelezen. Maar was nvt voor ons begreep ik toen. Maak me er ook niet echt druk om eigenlijk. Mocht ik eerder overlijden dus voor haar Aow heb ik sowieso wat geregeld voor mijn vrouw. En zolang ze zelf gezond is en blijft kan ze ook werken om geld te verdienen hier in Nederland. Wil ze terug naar Thailand zal ze concessies moeten doen op financieel gebied dat weet ze ook.En mocht ik nog leven als zij wat Aow krijgt ga ik ervan uit dat we het financieel wel redden.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”