Te stil

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Te stil

#31 Bericht door wanadee » vrijdag 19 maart 2021, 10:09

Joep schreef: vrijdag 19 maart 2021, 09:54 Persoonlijk vind ik FB wel asociaal, ze achtervolgen je bij alles wat je online doet en bestoken je met allerlei ongewenste voorstellen.
In de grote mensen wereld noemt men dit stalken, en is strafbaar.
De enige reden dat ik FB heb is dat je via FB (messenger) vaak makkelijker communiceert met diverse instanties en bedrijven.

Het feit dat het gratis is is al het grootste bedrog, je betaald namelijk de hoogste prijs nl je privacy
Als je een gratis auto aangeboden krijgt onder voorwaarde dat er reclame op komt is het dan redelijk de auto te accepteren en dan te gaan verkondigen dat het asociaal is dat ze er reclame op gezet hebben? :crazy:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Te stil

#32 Bericht door Joep » vrijdag 19 maart 2021, 10:16

Ik heb niks te verbergen, anders zou ik geen lid blijven.
De auto die Wannadee mij aanbiedt weet ik van dat er reclame opstaat, maar als er een verborgen GPS in zit en van iedere winkel die je bezoekt of aan voorbij rijdt een aanbieding krijgt is het toch wat anders.
Maar nogmaals, mij mogen ze blijven volgen, zullen ze weinig aan verdienen.
De reden waar ik het voor gebruik heb ik aangegeven en waar andere het voor gebruiken laat mij koud.
En niet alleen FB werkt zo, ook Google werkt zo en ongetwijfeld nog meer apps.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te stil

#33 Bericht door driver » vrijdag 19 maart 2021, 10:16

Op Feesboek komt vaak reclame in beeld afgestemd op wat je post denk ik.Maar je kunt ook zelf bij instellingen dacht ik aangeven wat wel of niet qua interesses.Dan komt er ook minder spam doorheen vlgs mij.
Bij mij zijn het vaak reis reclames of van Hotels oid. Vindt ik prima want soms zie ik weer iets waarvan ik denk dat is wslijk wel leuk om eens naartoe te gaan of ik zie een omgeving om motor te rijden oid.
Nogmaals.. Iedere bepaald maar lekker zelf wat hij of zij met Feesboek of andere dingen op internet doet.
Tis niet verplicht tenslotte dus wel of niet aanmelden is aan ieder zelf.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Te stil

#34 Bericht door jomel17 » vrijdag 19 maart 2021, 14:39

driver schreef: vrijdag 19 maart 2021, 07:41 Te stil is nu overigens even omgezet in : beetje actief :giggle:
Inderdaad Arie, eindelijk weer een beetje leven in de brouwerij
หลงรัก

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Te stil

#35 Bericht door jomel17 » vrijdag 19 maart 2021, 14:41

Joep schreef: vrijdag 19 maart 2021, 09:54 Persoonlijk vind ik FB wel asociaal, ze achtervolgen je bij alles wat je online doet en bestoken je met allerlei ongewenste voorstellen.
In de grote mensen wereld noemt men dit stalken, en is strafbaar.
De enige reden dat ik FB heb is dat je via FB (messenger) vaak makkelijker communiceert met diverse instanties en bedrijven.

Het feit dat het gratis is is al het grootste bedrog, je betaald namelijk de hoogste prijs nl je privacy
Mag ik hier een duimpje bij zetten ?? :clap:
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te stil

#36 Bericht door driver » vrijdag 19 maart 2021, 16:49

jomel17 schreef: vrijdag 19 maart 2021, 14:39
driver schreef: vrijdag 19 maart 2021, 07:41 Te stil is nu overigens even omgezet in : beetje actief :giggle:
Inderdaad Arie, eindelijk weer een beetje leven in de brouwerij
:thumbsup:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Te stil

#37 Bericht door jumbo » zaterdag 20 maart 2021, 02:35

jomel17 schreef: vrijdag 19 maart 2021, 14:41
Joep schreef: vrijdag 19 maart 2021, 09:54 Persoonlijk vind ik FB wel asociaal, ze achtervolgen je bij alles wat je online doet en bestoken je met allerlei ongewenste voorstellen.
In de grote mensen wereld noemt men dit stalken, en is strafbaar.
De enige reden dat ik FB heb is dat je via FB (messenger) vaak makkelijker communiceert met diverse instanties en bedrijven.

Het feit dat het gratis is is al het grootste bedrog, je betaald namelijk de hoogste prijs nl je privacy
Mag ik hier een duimpje bij zetten ?? :clap:
En graag het hele stukje onderlijnen en in bold font??? :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Te stil

#38 Bericht door jumbo » zaterdag 20 maart 2021, 02:39

driver schreef: vrijdag 19 maart 2021, 07:29
jumbo schreef: vrijdag 19 maart 2021, 00:46 Ik vind FB een beetje voor exhibitionisten en de contact armen, mensen zonder een traditioneel sociaal leven
Alleen kan je zaken doen met FB die je in het normale leven op de stoel bij een psychiater doen belanden

Heb FB voor mijn familie, maar meer en meer mensen willen je befrienden als ze zien dat je zo een account hebt,
Ik vind het niet prettig dat mensen die ik , vaak zeer beperkt, ken van vroeger of heden mijn prive zaken kunnen bekijken
Zoek ook wel eens zaken op die ik wil aankopen om een gevoel voor de prijs te krijgen, maar daar blijft het bij.

Vind FB dan ook meer a-sociaal dan sociaal, vooral als ik in restaurants,cafe's (dus ook thuis aan de tafel) iedereen aan de telefoon zie hangen
Dat is bij mijn gezinnetje not done....
Aparte denkwijze heb jij dan wat Feesboek betreft. Ten eerste bepaal jezelf wie je als vrienden toelaat en ten tweede kun je ook alles dichtzetten wat betreft meekijken ect.
Aan tafel met een telefoon ect is blijkbaar gewoonte geworden waar dan ook ik stoor me er niet echt aan maar tijdens een gesprek oid even geen telefoon wat mij betreft.
FB meer a sociaal dan sociaal plus jou andere opmerkingen erover is ook een loze opmerking vindt ik. Feesboek is gewoon makkelijk en handig in veel gevallen maar blijkbaar durf of wil jij er niet aan vanwege je privé leven lees ik wat anderen niet mogen zien?. Maar dat kun je afschermen dus?
Laat mij dan maar een arm sociaal leven hebben en contact arm zijn ect.
Via FB kom ik onder andere op plekken waar ik anders niet was geweest wslijk en dat deel ik net als veel andere graag her en der in groepen.
Lees de links die professionals hebben geschreven, niet ik, en geef daar eens een goed commentaar op....en ik zeg niet dat FB per defintie a sociaal is, maar dat het a sociaal maakt als het teveel wordt gebruikt en dat wordt bevestigd op het internet... Geef mij 1 link waarin staat dat FB een medium is dat de sociale verhouding tussen mensen positief benaderd en ik een week nederlands voedsel
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Te stil

#39 Bericht door wanadee » zaterdag 20 maart 2021, 03:24

jumbo schreef: zaterdag 20 maart 2021, 02:39
Lees de links die professionals hebben geschreven, niet ik, en geef daar eens een goed commentaar op....en ik zeg niet dat FB per defintie a sociaal is, maar dat het a sociaal maakt als het teveel wordt gebruikt en dat wordt bevestigd op het internet... Geef mij 1 link waarin staat dat FB een medium is dat de sociale verhouding tussen mensen positief benaderd en ik een week nederlands voedsel
Die linken lees ik niet, heb ik ook niet nodig om te bepalen wat ik van facebook vind. Er zijn ook diverse professionals geweest die het eind van de wereld voorspeld hebben en beweerde dat de aarde plat was .

Dankzij facebook onderhoudt ik dagelijks contacten met vrienden en familie in nederland. We delen heel makkelijk fotos, eigenlijk sta je zo heel dicht bij wat er met je vrienden in nederland gebeurd.
Op facebook heb ik diverse nieuwe kennissen op gedaan in thailand waar ik soms ook op bezoek ben geweest, ook op vakantie geweest bij mensen met een b en b en met al die mensen onderhoud ik ook regelmatig contact. Dingen die ons overkomen, foto's ed.
Dankzij facebook heb ik ook in mijn directe omgeving diverse nieuwe kennissen opgedaan waar ik soms een biertje bij ga drinken of afspreek om met zijn viertjes een restaurantje te pikken. Dus door facebook is mijn kennissenkring uitgebreid.
Los van bovenstaande is er natuurlijk een schat aan info te vinden als je iets nodig hebt, met vakantie wilt enz. Problemen met visa, huisvesting of wat dan ook. Op facebook heb ik tienduizenden contacten die mijn vragen kunnen beantwoorden of tips kunnen geven op elk gebied. Of je nu een huis wil bouwen of minestronesoep wilt maken, voldoende info en mensen die je vragen kunt stellen.
Het maakt me verder geen fluit uit dat facebook weet dat ik op koh samui ben geweest, in welk hotel ik daar zat en welke restaurants ik daar opgezocht heb enz.

Nu wil ik van jou graag wegen Jumbo wat hier asociaal en exhibitionistisch aan is. En waarom ik hierdoor contactarm ben. :Whistle: :Whistle: :Whistle:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Te stil

#40 Bericht door jumbo » zaterdag 20 maart 2021, 04:11

wanadee schreef: zaterdag 20 maart 2021, 03:24

Die linken lees ik niet, heb ik ook niet nodig om te bepalen wat ik van facebook vind. Er zijn ook diverse professionals geweest die het eind van de wereld voorspeld hebben en beweerde dat de aarde plat was .

Nu wil ik van jou graag wegen Jumbo wat hier asociaal en exhibitionistisch aan is. En waarom ik hierdoor contactarm ben. :Whistle: :Whistle: :Whistle:
Net als jij bepaal ik zelf en wat ik relevant genoeg vind om op te reageren :roll: :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Te stil

#41 Bericht door wanadee » zaterdag 20 maart 2021, 04:35

jumbo schreef: zaterdag 20 maart 2021, 04:11
wanadee schreef: zaterdag 20 maart 2021, 03:24

Die linken lees ik niet, heb ik ook niet nodig om te bepalen wat ik van facebook vind. Er zijn ook diverse professionals geweest die het eind van de wereld voorspeld hebben en beweerde dat de aarde plat was .

Nu wil ik van jou graag wegen Jumbo wat hier asociaal en exhibitionistisch aan is. En waarom ik hierdoor contactarm ben. :Whistle: :Whistle: :Whistle:
Net als jij bepaal ik zelf en wat ik relevant genoeg vind om op te reageren :roll: :P
Duidelijk Jumbo. Je bent bang voor facebook om privacy redenen of iets anders en om te rechtvaardigen dat je dat niet gebruikt kraak je het af. Want een redelijk antwoord op mijn vraag kun je niet geven, kun je wel stoer doen dat je dat zelf beslist maar we weten beiden dat je vast zit en geen redelijke tegen argumenten op mijn vraag hebt. Beetje laf om dit zo af te kappen, geef dan eerlijk toe dat je gout zit. Voorlopig voel ik me dus geen asociale, exhibitionistische, contactarme provocateur. :happyno:
Misschien moet je naar je eigen omgeving kijken waar ze kennelijk wel die gevoelens bij je opwekken :crazy:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te stil

#42 Bericht door driver » zaterdag 20 maart 2021, 07:01

Jumbo wat heb ik te maken met zogenaamde professionals die zich over feesboek uitlaten?
Ga ik er even vanuit dat ze daar ook over praten ik heb de links niet gelezen.
Engels talige meuk lees is sowieso niet graag liever in mijn eigen taal.
Bepalen hun mede jou mening over feesboek om er wel of niet bij te gaan of heb je zelf echt bewust je eigen redenen om het niet te doen.
Ik denk dat jij je ook wat laat leiden door die professionele figuren of anderen icm je eigen denkwijze over eea dus feesboek daarom al afschiet eigenlijk en je wilt jezelf blijkbaar niet blootgeven op sociale media dus kap je het meeste af of hou je het op afstand zeg maar.

Ik heb niks te maken met professionals of anderen die mij of hun wil willen opleggen of me proberen te overtuigen dat ik iets wel of niet moet doen. Volg altijd mijn eigen soms lekker eigenwijze kop. En die stoot ik regelmatig maar liever dat dan afgaan op anderen die mij bijvoorbeeld proberen te overtuigen dat feesboek niks toevoegt aan mijn leven oid.
Alles heeft zijn voors en tegens zo ook TF en ook feesboek.
Ik deel overigens de reactie van Wanadee dat via feesboek juist wel contacten, uitjes ect kunnen ontstaan en dat feesboek ook sociaal is op veel vlakken.
Duszzz....

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Te stil

#43 Bericht door jumbo » zaterdag 20 maart 2021, 09:55

driver schreef: zaterdag 20 maart 2021, 07:01 Jumbo wat heb ik te maken met zogenaamde professionals die zich over feesboek uitlaten?
Ga ik er even vanuit dat ze daar ook over praten ik heb de links niet gelezen.
Engels talige meuk lees is sowieso niet graag liever in mijn eigen taal.
Bepalen hun mede jou mening over feesboek om er wel of niet bij te gaan of heb je zelf echt bewust je eigen redenen om het niet te doen.
Ik denk dat jij je ook wat laat leiden door die professionele figuren of anderen icm je eigen denkwijze over eea dus feesboek daarom al afschiet eigenlijk en je wilt jezelf blijkbaar niet blootgeven op sociale media dus kap je het meeste af of hou je het op afstand zeg maar.

Ik heb niks te maken met professionals of anderen die mij of hun wil willen opleggen of me proberen te overtuigen dat ik iets wel of niet moet doen. Volg altijd mijn eigen soms lekker eigenwijze kop. En die stoot ik regelmatig maar liever dat dan afgaan op anderen die mij bijvoorbeeld proberen te overtuigen dat feesboek niks toevoegt aan mijn leven oid.
Alles heeft zijn voors en tegens zo ook TF en ook feesboek.
Ik deel overigens de reactie van Wanadee dat via feesboek juist wel contacten, uitjes ect kunnen ontstaan en dat feesboek ook sociaal is op veel vlakken.
Duszzz....
Zij bepalen niet mijn mening, zij bevestigen een mening die ik zelf gevormd heb, essentieel verschil Driver
Ik heb de sociale media wel. je kunt vaak niet zonder vooral als je internationale contacten hebt die je 24/7 moeten of willen bereiken

Ik gaf slechts aan dat naar mijn onbescheiden mening sociale media verkeerd benaamd zijn omdat ze mensen juist onttrekken aan de werkelijke sociale wereld namelijk van het directe gezin om hen heen. Plots is de hele wereld het domein ipv het gezin, de hoeksteen van de samenleving. Zgn. geleerden zijn het erover eens dat de sociale media en de moderne samenleving beiden grote factoren zijn in de ontbinding van het standaard gezin uit de 70- er jaren

Een beetje zoek- en leeswerk en je kan je eigen mening vormen en hoef je niet die van een ander, inclusief mijzelf, te volgen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Te stil

#44 Bericht door jumbo » zaterdag 20 maart 2021, 09:56

wanadee schreef: zaterdag 20 maart 2021, 04:35
jumbo schreef: zaterdag 20 maart 2021, 04:11
wanadee schreef: zaterdag 20 maart 2021, 03:24

Die linken lees ik niet, heb ik ook niet nodig om te bepalen wat ik van facebook vind. Er zijn ook diverse professionals geweest die het eind van de wereld voorspeld hebben en beweerde dat de aarde plat was .

Nu wil ik van jou graag wegen Jumbo wat hier asociaal en exhibitionistisch aan is. En waarom ik hierdoor contactarm ben. :Whistle: :Whistle: :Whistle:
Net als jij bepaal ik zelf en wat ik relevant genoeg vind om op te reageren :roll: :P
Duidelijk Jumbo. Je bent bang voor facebook om privacy redenen of iets anders en om te rechtvaardigen dat je dat niet gebruikt kraak je het af. Want een redelijk antwoord op mijn vraag kun je niet geven, kun je wel stoer doen dat je dat zelf beslist maar we weten beiden dat je vast zit en geen redelijke tegen argumenten op mijn vraag hebt. Beetje laf om dit zo af te kappen, geef dan eerlijk toe dat je gout zit. Voorlopig voel ik me dus geen asociale, exhibitionistische, contactarme provocateur. :happyno:
Misschien moet je naar je eigen omgeving kijken waar ze kennelijk wel die gevoelens bij je opwekken :crazy:
Waar lees jij dat ik FB en andere media niet gebruik?? En waar kraak ik het af. Ik geef mijn persoonlijke mening over je troeteldiertje en dat schijn niet goed te vallen??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Te stil

#45 Bericht door driver » zaterdag 20 maart 2021, 10:25

jumbo schreef: zaterdag 20 maart 2021, 09:55
driver schreef: zaterdag 20 maart 2021, 07:01 Jumbo wat heb ik te maken met zogenaamde professionals die zich over feesboek uitlaten?
Ga ik er even vanuit dat ze daar ook over praten ik heb de links niet gelezen.
Engels talige meuk lees is sowieso niet graag liever in mijn eigen taal.
Bepalen hun mede jou mening over feesboek om er wel of niet bij te gaan of heb je zelf echt bewust je eigen redenen om het niet te doen.
Ik denk dat jij je ook wat laat leiden door die professionele figuren of anderen icm je eigen denkwijze over eea dus feesboek daarom al afschiet eigenlijk en je wilt jezelf blijkbaar niet blootgeven op sociale media dus kap je het meeste af of hou je het op afstand zeg maar.

Ik heb niks te maken met professionals of anderen die mij of hun wil willen opleggen of me proberen te overtuigen dat ik iets wel of niet moet doen. Volg altijd mijn eigen soms lekker eigenwijze kop. En die stoot ik regelmatig maar liever dat dan afgaan op anderen die mij bijvoorbeeld proberen te overtuigen dat feesboek niks toevoegt aan mijn leven oid.
Alles heeft zijn voors en tegens zo ook TF en ook feesboek.
Ik deel overigens de reactie van Wanadee dat via feesboek juist wel contacten, uitjes ect kunnen ontstaan en dat feesboek ook sociaal is op veel vlakken.
Duszzz....
Zij bepalen niet mijn mening, zij bevestigen een mening die ik zelf gevormd heb, essentieel verschil Driver
Ik heb de sociale media wel. je kunt vaak niet zonder vooral als je internationale contacten hebt die je 24/7 moeten of willen bereiken

Ik gaf slechts aan dat naar mijn onbescheiden mening sociale media verkeerd benaamd zijn omdat ze mensen juist onttrekken aan de werkelijke sociale wereld namelijk van het directe gezin om hen heen. Plots is de hele wereld het domein ipv het gezin, de hoeksteen van de samenleving. Zgn. geleerden zijn het erover eens dat de sociale media en de moderne samenleving beiden grote factoren zijn in de ontbinding van het standaard gezin uit de 70- er jaren

Een beetje zoek- en leeswerk en je kan je eigen mening vormen en hoef je niet die van een ander, inclusief mijzelf, te volgen
Ontbinding van gezinnen de hoeksteen dus begon vlgs mij al in de jaren zestig toen de televisie kwam en mensen het wereldnieuws zagen ipv hoorden op de radio. 70 tiger jaren was hier de hippie tijd met in de USA eind zestig Woodstock. Daarna hier Kralingen festival vlgs mij en daarmee begon de vrijheid en blijheid bij veel jongeren die het ouderlijk huis ontvluchten toen en zich veelal gingen verzetten tegen alles wat hun ouders vaak zagen als de hoeksteen der samenleving.
Met de komst van internet is er zeker nog meer informatie wereldwijd binnen gekomen maar het is maar net hoe men daar mee omgaat toch.
Ik heb nooit iets gehad met die hoeksteen en familie binding wat betreft heel close zijn en alles overleggen ect. Beetje vrijheid en blijheid is het bij ons altijd geweest en nog steeds eigenlijk.
Nou ja.. Genoeg erover gepost nu denk ik.
Misschien wordt het hier straks weer Te Stil ;)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”