Waar zijn ze de posters?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waar zijn ze de posters?

#16 Bericht door driver » zaterdag 29 augustus 2020, 16:29

Jim schreef: zaterdag 29 augustus 2020, 14:08
driver schreef: vrijdag 28 augustus 2020, 18:00
Jim ook nog heel af en toe maar veel minder als voorheen.
Vanwege corona heb ik 't belachelijk druk op 't werk, werkdagen van 12 uur zijn geen uitzondering, en m'n kleine wilde Siamese boskat van inmiddels 3 jaar slurpt de rest van m'n energie op.
Er wordt hier op TF ook niks meer gepost waardoor ik word getriggerd :mrgreen: dus lurk ik af en toe wat rond, maar ik lees ook niet alles meer.

De vakantie komt aardig dichtbij nu dus waarschijnlijk word ik wel wat actiever.
Hi Jim, Jij woont in Nederland toch of vergis ik me nu.
Niet getriggerd.. Kom maar in het voetbal topic posten over AZ dan ehhh.. Reageer ik wel ;)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waar zijn ze de posters?

#17 Bericht door driver » zondag 30 augustus 2020, 06:57

Jammer dat het voor wat mensen hier niet meer interessant is om te posten of dat ze amper nog kunnen posten.
De reden wel of niet terecht of wel of niet gelijk of weet ik veel wat even er buiten gelaten.
Ik kan er ook weinig aan veranderen en ga ook niet weg omdat ik van niemand last heb. En zowel trek ik me er toch weinig van aan :mrgreen:.
Doe mijn eigen ding hier zoals nu met dit draadje.
Maar nogmaals : Jammer dat mensen hier niet meer terecht kunnen of het niet meer willen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Waar zijn ze de posters?

#18 Bericht door erik-kuijpers » zondag 30 augustus 2020, 07:00

Als je alle vrijheid wilt op een site maak er dan zelf een. De software is vaak gratis maar je hebt kennis nodig voor de bouw er van. Doch je hangt aan jaarlijkse kosten.

Leen je servertijd van een ander (Facebook, Twitter, dit forum, veel blogs etc) dan zijn er regels.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Waar zijn ze de posters?

#19 Bericht door KhunSugar » maandag 31 augustus 2020, 14:05

Het is allemaal de schuld van Covidje...


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Waar zijn ze de posters?

#20 Bericht door RuudThai » dinsdag 01 september 2020, 06:45

Ha! Ik zie dat driver ook mijn naam noemt dus reageer ik effe.
Tja, wat moet ik melden? Mijn leven sukkelt hier ook maar gewoon aan met weinig bijzonderheden. Zoon elke dag naar school brengen en halen, vrouw naar haar klantjes rijden alwaar ze tracht haar handel in kruidenkoffie en zo aan de man te brengen en af en toe koffiedrinken met 2 andere Nederlanders bij één van de vele koffietentjes hier. Saai toch? 😒

Hier op het forum staan veel onderwerpen die ik in mijn 14 - jarig verblijf al regelmatig ben tegengekomen en die coronatoestand hangt me ook al ellenlang de keel uit.
Op de Nederlandse tv gaat dat bij mij het ene oor in en het andere uit. Slappe hap daar in NL qua maatregelen, ze moeten maar net zo doen als in Thailand dus mondkapjesplicht altijd en overal, quarantaine in hotels bij binnenkomst enz.

Alleen als er discriminerende uitlatingen worden gedaan en complottheorieën, nepnieuws en hoaxes worden gelanceerd voel ik mij weleens geroepen om te reageren maar dat komt de laatste tijd weinig voor dankzij een alerte moderatie.

Dus leven en laten leven, we zien het verder wel! 👍😁

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar zijn ze de posters?

#21 Bericht door jumbo » woensdag 02 september 2020, 01:17

KhunSugar schreef: maandag 31 augustus 2020, 14:05 Het is allemaal de schuld van Covidje...


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Of van de one-liners.... :giggle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Waar zijn ze de posters?

#22 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 02 september 2020, 06:40

Jumbo, het aantal oneliners is vrijwel nul. Het gebruik van off-topic is nu vrijwel alleen corona maar binnenkort komt daar voetbal weer bij. Het forum zit al weken onder de 100 postings per week terwijl het gemiddelde vanaf 1-1-2019 125 per week is. We zitten dus onder 'normaal'.

Facebook en andere nieuwe internetmedia zijn concurrentie voor forums en dat zal alleen maar meer worden. Alleen vraag ik me af hoe daar de verhouding (serieuze lezer) tegenover (bouncer) is. Als het bouncepercentage erg hoog is dan maak je als medium goede sier met een windei......

Voor wie dat niet weet: een bouncer is iemand die op een bijdrage drukt en na een paar tellen al wegloopt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar zijn ze de posters?

#23 Bericht door jumbo » woensdag 02 september 2020, 07:26

Hoe minder dragende schrijvers hoe kleiner het potentieel van nieuwe onderwerpen is
Dat is naar mijn mening de reden dat het minder wordt afgezien van het feit dat je een keer over uitgekauwde onderwerpen
als visa, belastingen en de euro uitgeschreven bent
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Waar zijn ze de posters?

#24 Bericht door KhunSugar » woensdag 02 september 2020, 11:23

Sinds Thailand zijn grenzen sloot voor toeristen is er op het BE forum minder activiteit.
Uiteraard blijft COVID-19 de leden bezig houden, vooral de ongeloofwaardige cijfers uit Thailand.
Inmiddels is het wel duidelijk dat het aantal besmettingen stijgt als de grenzen open gaan.
Vraag is of het onder de opgesomde maatregelen nog zin heeft naar Thailand te gaan. Dit zijn de open vragen op het BE forum.

En ja de meeste actieve posters zijn steeds dezelfde, de rest komt enkel lezen of drukt op de ‘like’ button.
Onze FB groep dikt dagelijks aan met nieuwe leden, eerder dan het forum.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waar zijn ze de posters?

#25 Bericht door driver » woensdag 02 september 2020, 18:19

Ruud Thai : In ieder geval ben je nog wat in beweging lees ik in Thailand :mrgreen:
Ik zal eens zien of ik wat voor jou motiverende berichten kan posten om je weer een keer netjes uit de tent te lokken ;)
Feyenoord was het toch of?

Gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Waar zijn ze de posters?

#26 Bericht door driver » woensdag 02 september 2020, 18:24

FB :Hoe wrang ook voorforums het feesboek medium drukt steeds meer forums naar de achtergronden vlgs mij. De jeugd weet forums amper te vinden denk ik die doen net als veel ouderen zeg maar Instagram en weet ik veel wat nog meer.
Hier op TF zie je ook amper jongeren er bij komen zeg maar dus blijft de ouwe hap over.
Die posten dan ook minder dan voorheen en idd hebben die al tig keer her en der over gepost.
Blijven dan in herhaling vallen idd als mensen iets vragen over de bekende weg in of naar..?.

Nou ja.. Toch al wat reacties geweest. Dat is al mooi vindt ik.
Laatst gewijzigd door driver op donderdag 03 september 2020, 05:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Waar zijn ze de posters?

#27 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 02 september 2020, 22:18

De immigration wordt jaar na jaar lastiger, nu dat coronagedoe levert reisproblemen, er komt een nieuw verdrag over belastingen, de baht blijft in beweging en het goedkoop overmaken van centen ook, er blijven onderwerpen zat te bespreken en het nieuws gaat iedere dag maar door. Dus er is stof zat.

Er is zat te beleven als mensen maar de pen willen pakken. DAT is het probleem overal maar in FB iets minder omdat het daar aantrekkelijker posten is dan in een forum. Dat de ouwe hap langzaam een groep ouwe lummels wordt, ja, 't is niet anders, en jonge aanvoer is schaars. Ik heb er geen oplossing voor en ben ook niet van plan op mijn ouwe dag nog voor jong forumnageslacht te zorgen...... :giggle:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Waar zijn ze de posters?

#28 Bericht door Jim » zondag 06 september 2020, 10:22

driver schreef: zaterdag 29 augustus 2020, 16:29
Hi Jim, Jij woont in Nederland toch of vergis ik me nu. [/quote]

Ja klopt.
Niet getriggerd.. Kom maar in het voetbal topic posten over AZ dan ehhh.. Reageer ik wel ;)
Daar kan ik wel tegen hoor :mrgreen:
driver schreef: woensdag 02 september 2020, 18:24 FB :Hoe wrang ook voorforums het feesboek medium drukt steeds meer forums naar de achtergronden vlgs mij. De jeugd weet forums amper te vinden denk ik die doen net als veel ouderen zeg maar Instagram en weet ik veel wat nog meer.
Hier op TF zie je ook amper jongeren er bij komen zeg maar dus blijft de ouwe hap over.
Ik denk dat de jeugd kiest voor sites als reddit en discord.
Daar heb je al je interesses op 1 plek en je kan er nog interessante discussies houden zoals op ouderwetse forums.
Discussieren op feesboek is net zo nutteloos als discussieren op nujij of youtube (of tblog)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar zijn ze de posters?

#29 Bericht door jumbo » maandag 07 september 2020, 00:51

erik-kuijpers schreef: woensdag 02 september 2020, 22:18 De immigration wordt jaar na jaar lastiger,
Als werkende met en zonder een visa based on marriage merk ik daar niets van over de jaren en de retirement visa is beduidend eenvoudiger
Eerste maal binnenkomen op enig visa wordt moeilijker door de ZKV verplichting, een voor mij verklaarbaar fenomeen en een begrijpbare must voor iedere longstayer

Als dat niet lukt, blijf dan thuis of neem het risico als een man en wikkel het niet af op de Thaise samenleving/ziekenhuizen/schoonfamilie/expat vangnetten
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Waar zijn ze de posters?

#30 Bericht door jumbo » maandag 07 september 2020, 00:54

erik-kuijpers schreef: woensdag 02 september 2020, 22:18 De immigration wordt jaar na jaar lastiger, nu dat coronagedoe levert reisproblemen, er komt een nieuw verdrag over belastingen, de baht blijft in beweging en het goedkoop overmaken van centen ook, er blijven onderwerpen zat te bespreken en het nieuws gaat iedere dag maar door. Dus er is stof zat.

Er is zat te beleven als mensen maar de pen willen pakken. DAT is het probleem overal maar in FB iets minder omdat het daar aantrekkelijker posten is dan in een forum. Dat de ouwe hap langzaam een groep ouwe lummels wordt, ja, 't is niet anders, en jonge aanvoer is schaars. Ik heb er geen oplossing voor en ben ook niet van plan op mijn ouwe dag nog voor jong forumnageslacht te zorgen...... :giggle:
Ik kan me sinds aanvang een 15 jaar geleden geen jongeling voor de geest halen anders dan mezelf toentertijd en ik was de veertig ruim gepasseerd

En ja de andere media zijn aantrekkelijker voor de jongeren....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”