Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#736 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 10 april 2020, 08:46

Men leert langzaam. We zouden toch stoppen met wildmarkten vanwege de corona-gevaren?

In Z-Korea zijn de hondenmarkten en -slacht stilgelegd en in Indo waren de plannen ook al helemaal uitgewerkt (en moslims eten geen hond, hond is haram....).

Maar vanmorgen dit over Thailand en Indo en voor mensen met een zwakke maag en/of een groot hart voor dieren: kijk maar niet.....

https://www.thesun.co.uk/news/11359842/ ... indonesia/

Maar ik kan niet instaan voor de datum waarop de film is gemaakt.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#737 Bericht door godzilla » vrijdag 10 april 2020, 09:17

Ik heb ook mijn twijfels over zulke filmpjes.
Bewegende beelden afgelost met foto's, en natuurlijk de datum?
En er zijn beelden bij die totaal niet schokkend zijn, eerder normaal eens een dier klaar is voor de slacht, af nadien.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#738 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 10 april 2020, 09:18

Krijgen Fikkie en Felix corona van hun baasjes?

Kan 'andersom' ook? Dus dat wij mensen onze (huis)dieren besmetten? Een aardig artikel vanmorgen in The Hindu met een Belgische geleerde aan het woord. En kan het dier daarna de mens aansteken? Maar daar schijnt nog geen bewijs voor te zijn.

Tja, en helaas weer zo'n pak aan reclame waar we tegenwoordig niet buiten kunnen bij gratis nieuws.....

https://www.thehindu.com/news/national/ ... Newsletter

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#739 Bericht door godzilla » vrijdag 10 april 2020, 09:21

Een artikel over de invloed van luchtvervuiling (smog) en corona.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200410_049 ... vervuiling

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#740 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 10 april 2020, 15:35

GA NOU NIET NAAR HUIS VOOR SONGKRAN, MENSEN.....

Een oproep van de regering, een dringend advies, voor de mensen in provincies waar je nog wel mag reizen en een borrel drinken. Ze zeggen er bij dat mensen in een groep kunnen worden opgepakt, en helemaal als ze staan te pimpelen....

Dus voor wie het nu nog niet weet:

https://www.khaosodenglish.com/news/cri ... govt-says/

Tja, het wordt een 'binnenshuisje' voor de meesten; als je geluk hebt met een borreltje en anders een Chang-0.0 met een mariakaakje... :giggle:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#741 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 10 april 2020, 15:51

Ontwikkeling in China.

Ik las het eerst verkeerd en kon het daarna nauwelijks geloven: China sluit de grens met Rusland want Chinezen daar op bezoek hebben COVID-19 onder de leden. Al vraag je je af waar ze dat hebben opgelopen: thuis of bij Poetin. De berichten zijn verwarrend.

Wuhan en Wladiwostok liggen 2.000 km van elkaar af en toch zijn nu alle landgrenzen dicht. Wie gelijk heeft zullen we wel nooit horen; ik vind het geen prettig bericht.

https://www.rfa.org/english/news/china/ ... 64411.html
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op vrijdag 10 april 2020, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Coronavirus Wereldwijd

#742 Bericht door BKK_Bert » vrijdag 10 april 2020, 15:56

Ik begrijp niet waarom Heineken 0.0 niet verkocht mag worden, het staat tussen de andere bieren. Ik zie het als een frisdrank. Al een paar keer geprobeerd, 7/11, fam market... noppes
Home is not where you live, but where they accept you.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#743 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 10 april 2020, 16:07

Is dat al in BKK te koop dan? Wist ik niet. Maar ze zullen de naam Heineken zien als alcohol....... Misschien Buckler laten komen; het bestaat nog toch? :giggle:

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Coronavirus Wereldwijd

#744 Bericht door BKK_Bert » vrijdag 10 april 2020, 16:37

erik-kuijpers schreef: vrijdag 10 april 2020, 16:07 Is dat al in BKK te koop dan? Wist ik niet. Maar ze zullen de naam Heineken zien als alcohol....... Misschien Buckler laten komen; het bestaat nog toch? :giggle:
Ja Erik, het is zelfs te koop bij de tesco in Pak Phayun.
Vorig jaar kwam ik het al tegen.
Home is not where you live, but where they accept you.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#745 Bericht door Adrie » vrijdag 10 april 2020, 19:27

erik-kuijpers schreef: vrijdag 10 april 2020, 16:07 Is dat al in BKK te koop dan? Wist ik niet. Maar ze zullen de naam Heineken zien als alcohol....... Misschien Buckler laten komen; het bestaat nog toch? :giggle:

Gaat Joep de promotie doen :mrgreen:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#746 Bericht door RuudThai » vrijdag 10 april 2020, 20:15

BKK_Bert schreef: vrijdag 10 april 2020, 15:56 Ik begrijp niet waarom Heineken 0.0 niet verkocht mag worden, het staat tussen de andere bieren. Ik zie het als een frisdrank. Al een paar keer geprobeerd, 7/11, fam market... noppes
De Makro verkoopt het al een aantal maanden. Eerst kon je het niet afrekenen bij de kassa tijdens de alcoholspertijden want bier = bier en volgens bartjens dus alcoholisch. Maar nadat wakkere lieden dit hadden gemeld bij de infobalie werd het de gehele dag verkrijgbaar.
Het wordt verkocht in een tray van 6 blikjes, een tray van 24 blikjes en een doos vsn 12 grote flessen en ik meen ook kleine flesjes.
Toen men hier in Sakon Nakhon op Facebook begon te mekkeren over het alcoholverbod heb ik ze getipt over Heineken 0.0 maar daar kwamen dus minachtende reacties op. Geen echt bier, uilenzeik., paardenpis en dat soort taal.
Ik vind het prima smaken en het rijdt ook veiliger!
Ik denk dat als de alcoholban wordt verlengd en/of uitgebreid tot meer provincies of het hele land, dat dan de Thaise brouwerijen ook wel met een alcoholvrij biertje komen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#747 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 11 april 2020, 06:36

Wanneer komt dat vaccin tegen COVID-19?

Er lopen heel veel onderzoeken naar het virus en naar mensen met antistoffen en op een zekere dag ... dan is er dat vaccin en moet het getest worden en tenslotte ... dan krijgen we een prik. Allemaal of eerst alleen de risicogroepen.

Een artikel van Nat Geo gisteravond in mijn mailbox.

https://www.nationalgeographic.com/scie ... 45DECB9B81

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#748 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 11 april 2020, 06:47

En Boris? Voluit Alexander Boris de Pfeffel Johnson; verwant aan de Duitse adellijke familie Von Pfeffel uit Beieren. Van de IC af en hij maakt al korte wandelingetjes (bron: BBC met dank aan Ruudthai) doch wordt nog steeds verpleegd. Hoop dat het goed komt want het verscheurde Verenigd Koninkrijk heeft hem hard nodig.

Mijn collega is koortsvrij en stabiel en zou onderhand wakker moeten zijn. Maar het is nu Pasen dus ik moet nog wat geduld hebben. Geen nieuws is hier goed nieuws. Mijn gezin spreek ik morgen via Skype.
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op zaterdag 11 april 2020, 07:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#749 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 11 april 2020, 06:51

De medelanders worden niet vergeten. We hebben nu eenmaal verplichtingen aan de eilandjes daar al praat dit artikel slechts over drie van de zes......

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... en-curacao

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#750 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 11 april 2020, 07:01

Zomaar een paar cijfertjes:

The numbers: The total number of COVID-19 cases in India has crossed 7,500, with the death toll now at more than 250. Globally, 1.6 million people have been affected by COVID-19, with the death toll hurtling towards 1,00,000.

Het laatste getal is een raadsel; het staat er toch echt. Uit andere bron: 100.859 doden.

Bron: The Evening Wrap/The Hindu van gisteravond. De rest van het lange artikel zal ik je besparen behalve dat de testen in India langzaamaan worden uitgebreid nu de levering daarvan op gang is gekomen. Ik geloof niet dat India met 1,2 tot 1,3 miljard inwoners 'slechts' 7.500 besmette mensen heeft. Mijn mening is dat India en Pakistan tijdbommen zijn in COVID-land.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”