Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#721 Bericht door ron » donderdag 09 april 2020, 20:07

20.29 uur | Britse premier Johnson verlaat de intensive care

De Britse premier Boris Johnson heeft de intensive care verlaten.
Dat zei een woordvoerder donderdagavond tegen persbureau Reuters.

'De premier is vanavond verplaatst van de intensive care naar de afdeling, waar hij tijdens de eerste fase
van zijn herstel nauwlettend zal worden gevolgd', zei de woordvoerder.
De premier is volgens de woordvoerder 'buitengewoon goedgehumeurd.'

Johnson, 55, werd zondagavond opgenomen in het St. Thomas 'Hospital met een aanhoudende hoge temperatuur en hoest.
Hij werd maandag met spoed naar de intensive care gebracht, waar hij sindsdien drie nachten onder behandeling is geweest.

'Great news', zei de Amerikaanse president Donald Trump toe hij het bericht hoorde dat Johnson de IC mocht verlaten.
'Wordt beter, Boris', voegde Trump eraan toe.


https://bit.ly/2Rq4wcS
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#722 Bericht door jumbo » vrijdag 10 april 2020, 00:23

wanadee schreef: donderdag 09 april 2020, 10:26 Ook de burgemeester van pracuap khiri khan heeft zijn hoge ambtenaren gevraagd salaris in te leveren ten behoeve van de zorg. Dat zou 720.000 baht opleveren waar oa mondkapjes voor gekocht kunnen worden. Kennelijk hebben de ziekenhuizen dus met een beperkt budget te maken. Of de dames en heren er mee instemmen wordt niet vermeld.
Ziekenhuizen verdienen niets aan kapjes maar wel aan de zieken, dus waarom investeren in kapjes?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#723 Bericht door jumbo » vrijdag 10 april 2020, 00:26

erik-kuijpers schreef: donderdag 09 april 2020, 08:27 58 Miljard dollar vrijgemaakt voor steun aan bedrijven en mensen. Een belangrijke stap van de Thaise regering. Soft loans voor de getroffen ondernemingen en ik hoop dat ook de kleine bedrijfjes daaronder vallen. Een artikel waarvan ik de link geef dan kun je zelf lezen.

https://www.nytimes.com/reuters/2020/04 ... sures.html
Ik lees dat er 20% overblijft voor onbekende plannen, dat zal naar de werknemerondersteuning gaan en naar de BOT
SME maatregelen zijn al bekens, multinationals en exporteurs worden niet geholpen.

Maar de ondesteuning naar SME en consument moet effe worden doorgerekend, de banken waren allemaal zo snel met implementeren van de maatregelen
Dus ik heb dat voor jullie doorgerekend. Voorbeeld aflossing van 10% naar 5% en rente van 7 naar 5%.
Voor beide rekenvoorbeelden terug te brengen naar een lening balans van 5,000 brengr de 2e oplossing meer rente op voor de bank (en kost de geholpenen dus meer, dan de eerste.
Van de wal in de sloot?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#724 Bericht door wanadee » vrijdag 10 april 2020, 01:41

Adrie schreef: donderdag 09 april 2020, 17:07
ron schreef: donderdag 09 april 2020, 07:55 WEER BIJNA 2000 DODEN IN VS DOOR CORONAVIRUS

Voor de tweede dag op rij zijn er bijna 2000 mensen in de Verenigde Staten overleden aan de gevolgen van het coronavirus.



Ja en wij moeten nog steeds geloven dat er in China (maar) om en nabij de 3200 doden te betreuren waren [|)


Ik weet niet wat wel of niet waar is maar feit is wel dat de chinezen eerder met dit bijltje hebben gehakt.
Feit is ook dat de chinezen doen wat nodig is zonder bang te zijn voor zetelverlies.
Wat volgens mij ook wel klopt is dat het in china beperkt is tot twee regios meen ik, gevolg van het feit dat ze alles rigoreus in quarantaine hebben gezet.
En last but not least, Trump heeft dit “griepje” zwaar onderschat en heeft lang gewacht voor hij e ht actie ondernam.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#725 Bericht door wanadee » vrijdag 10 april 2020, 02:00

Gelukkig is er in de tweede kamer een motie van (censuur :crazy: ) aangenomen dat elke vorm van “coronabonds” afwijst. 86 voor 64 tegen.
Zoals iemand opmerkte “we gaan wel helpen blussen als dat huis in brand staat maar niet de hypotheek betalen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#726 Bericht door wanadee » vrijdag 10 april 2020, 02:11

Waarom loopt nederland nou steeds achteraan? Waar is die VOC mentaliteit gebleven zou (censuur :crazy: ) zeggen.

https://nos.nl/l/2330007

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#727 Bericht door wanadee » vrijdag 10 april 2020, 02:20

In Engeland is (censuur :crazy: ) van de IC af, zijn herstel verloopt voorspoedig en hij is goed gehumeurd volgens zijn woordvoerder.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#728 Bericht door wanadee » vrijdag 10 april 2020, 03:39

16-4 mogen de kappers en schoonheids salons weer open, nog niet de massagesalons. Er stond niet bij vermeld in welke provincies dus misschien heel thailand.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#729 Bericht door wpdl » vrijdag 10 april 2020, 03:55

Vanaf morgen GEEN alcohol verkoop in de provincie Nakhon Ratchasima tot de achttiende van deze maand.
Had in een eerder bericht mijn verwachtingen van een langere avondklok vermeldt maar men kiest hiervoor.
Voor diegene die niet zonder kunnen zou nog even een doosje kopen. ;)

Er zijn trouwens nog wat meer locaties waar het niet mag.

https://bit.ly/3cbemHr

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#730 Bericht door wanadee » vrijdag 10 april 2020, 04:35

wpdelange schreef: vrijdag 10 april 2020, 03:55 Vanaf morgen GEEN alcohol verkoop in de provincie Nakhon Ratchasima tot de achttiende van deze maand.
Had in een eerder bericht mijn verwachtingen van een langere avondklok vermeldt maar men kiest hiervoor.
Voor diegene die niet zonder kunnen zou nog even een doosje kopen. ;)

Er zijn trouwens nog wat meer locaties waar het niet mag.

https://bit.ly/3cbemHr
Hier in het dorp net een omroeper langs geweest over het alcoholverbod.
Tevens wat verscherpende maatregelen, jongeren mogen niet meer samen komen bij het meer en het voetbalveld.
Gnaan sop moet iedereen een masker dragen en zijn naam noteren in een boek.
Gnaan buat tot nader orde verboden.

Wat ik niet begrijp is dat ze enerzijds maatregelen versoepelen zoals de kapper weer open en anderzijds aanvullende maatregelen nemen. Zullen ze wel doen om de kleine zelfstandigen te helpen.
Ik blijf het voorlopig nog maar even thuis knippen, de kapper lijkt me een linke plek in deze tijd.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#731 Bericht door godzilla » vrijdag 10 april 2020, 06:04

Ik ben deze morgen(10/04) nog een kratje bier gaan halen, in een magazijntje langs de straat.
In de familie market deze keer bot gevangen om spy te kopen, niet echt duidelijk waarom.
Petchaburi cha am is tot nu toe redelijk gevrijwaard van covid, alcohol nog te verkrijgen buiten de avondklok uren.
Dus ik ben hier te gast en houd me aan hun regeltjes, omdat ik weet, als een farang zich niet aan de regels houd, ze je niet graag zien komen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#732 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 10 april 2020, 06:38

Jumbo, de staatssteun, tja, 'Van de wal in de sloot?', ik zou liever niet kiezen voor vertraging of verkleining van aflossing; dat kost rente en de bank blijft risico lopen.

Mijn voorkeur is een deel als schenking voor de hoogste nood, en de rest als zachte lening met staatsdekking, dan kan de rente omlaag als de bank weet dat terugbetaling gegarandeerd is. Voor een individuele benadering is geen tijd als het water de mensen aan de lippen staat.

Hiermee is Thailand er ook niet echt. Mensen zonder inkomen kunnen moeilijk allemaal een kar met een houtskoolbrander achter de brommer hangen en allemaal gebakken banaan of saté gaan verkopen..... Er komt een hoop armoe aan, vrees ik.
-o-
Er is afgelopen nacht veel geschreven zie ik dus verdere opmerkingen na mijn ontbijt. Om 9 uur komt bij mij de internationale post binnen. Het houdt je van de straat.....

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#733 Bericht door Herbergier » vrijdag 10 april 2020, 06:45

Hier in Buriram mag er al vanaf 2 april geen alcohol meer verkocht worden, om 13:00 uur werd er toen bekend gemaakt dat er vanaf 12:00 uur nergens meer alcohol verkocht mocht worden, maar dat interesseert mij niet zo veel, ik drink alleen voor de gezelligheid, als ik thuis ben zonder bezoek van vrienden drink ik vrijwel nooit alcohol, vijf weken geleden ben ik voor het laatst in de kroeg geweest en heb drie weken geleden mijn laatste biertje thuis op.

Zodra de kroegen hier weer open gaan zal ik hem weer eens goed raken, maar dat zal nog wel een paar weken duren.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#734 Bericht door jumbo » vrijdag 10 april 2020, 06:47

Bangkok staat droog sinds gisteravond 22.00 tot de 20e
Heb nog eea staan, maar drink thuis eigenlijk nooit dus de vrouw zal een bres in de wijnvoorraad gaan slaan verwacht ik
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#735 Bericht door jumbo » vrijdag 10 april 2020, 06:51

erik-kuijpers schreef: vrijdag 10 april 2020, 06:38 Jumbo, de staatssteun, tja, 'Van de wal in de sloot?', ik zou liever niet kiezen voor vertraging of verkleining van aflossing; dat kost rente en de bank blijft risico lopen.
Dat doen ze toch ook?? Vetragen en verkleiding door minimale aflossing percentages te verlagen...

De banken hier verstgrekken alleen leningen met een behoorlijk gedeelte aanbetaling
Hun risico wordt niet groter maar de inkomsten wel

Staat springt al bij met garanties via de staats Social Security voor aanvullende uitkeringen
Kortingen op electriciteit en voor de arme zelfstandigen en freelancers een 3 maandelijkse uitkering
20 mio aanvragen, 1.5 mio toegekend tot nu toe

De free lance dames krijgen niets....das minder voor hen en brengt risico's met zich mee...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”