Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#706 Bericht door ron » donderdag 09 april 2020, 07:55

WEER BIJNA 2000 DODEN IN VS DOOR CORONAVIRUS

Voor de tweede dag op rij zijn er bijna 2000 mensen in de Verenigde Staten overleden aan de gevolgen van het coronavirus.
Dat blijkt uit cijfers van de Johns Hopkins University over de afgelopen 24 uur.

Dinsdag stierven 1939 inwoners, een etmaal later zijn dat er 1973.
Daarmee bedraagt het totale aantal dodelijke slachtoffers in de VS 14.695.
Het land passeert Spanje waar 14.555 zijn omgekomen sinds de uitbraak van het virus.
Italië kent nog altijd het hoogste aantal doden: 17.669.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#707 Bericht door wanadee » donderdag 09 april 2020, 08:06

Ik lees berichten op feesbook dat per 16 april maatregelen versoepeld worden. Kappers, schoonheidssalons ed mogen dan weer beginnen.
Maar ik lees geen bron dus weet niet wat er van klopt. Iemand hier iets gehoord?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#708 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 09 april 2020, 08:19

Twijfel aan virus testprocedure; CCSA in de verdediging

9 april – Na twee dagen lage aantallen nieuwe besmettingen te hebben gemeld, meldt Thailand nu 111 nieuwe besmettingen, waaronder 42 uit Indonesië, hetgeen vragen heeft opgeroepen over ’s lands testmethode. Maar het Centre for Covid-19 Situation Administration (CCSA) zegt dat de methode effectief is alhoewel selectief wordt gescreend.

Het percentage nieuwe besmettingen gerelateerd aan het inwoneraantal wijkt niet af van dat van Zuid-Korea dat veel meer mensen test, zegt woordvoerder Taweesin van de CCSA. ‘Het punt is dat we selectief screenen, niet zoveel mogelijk monsters nemen.’

Thans kan het land 20.000 patiënten per dag testen. ‘Sommige mensen vragen zich af of we het aantal infecties verdoezelen. Dat is onmogelijk. Alle activiteiten worden nauwkeurig gevolgd door mensen op de sociale media.’

Thiravat Hemachudha, hoofd Health Science Centre of Emerging Diseases van het Chulalongkorn Hospital, dringt er bij de regering op aan te streven naar uitgebreide screening. Het aantal testen dient overeen te komen met dat van Zuid-Korea. Hij wijst op een Chinees rapport waarin staat dat 30 procent van de mensen die besmet raken, geen symptomen hebben.

Taweesin zegt dat de regering zich bewust is van alle zorgen. In Phuket is al begonnen met het actief zoeken naar meer patiënten. In Bang Lan en Krathu zijn al 2.000 personen getest. Als gevolg daarvan zijn 12 nieuwe patiënten ontdekt. De methode gaat ook toegepast worden in delen van Bangkok nadat het aantal patiënten een dalende trend vertoonde, aldus het DCD.

DCD-hoofd Suwannachai zegt dat niettemin agressievere actie vereist is om nieuwe infecties te vinden. ‘Wat we gaan doen, is hetzelfde als wat we in Phuket hebben gedaan. We concentreren ons op de plaatsen met een hoog aantal infecties.’ In Phuket worden nog 1.500 personen gevolgd.

De CCSA maakt zich ‘ernstig zorgen’ over het risico van nieuwe infecties van Thai die terugkeren uit het buitenland. Van de 76 Thaise moslims die pas zijn teruggekeerd uit Indonesië, bleken 42 besmet te zijn. De provincie Satun meldde daardoor haar eerste besmette patiënt.

Het artikel vervolgt met een gedetailleerd overzicht van alle nieuwe Covid-gevallen en doden [het meeste weet u al] en eindigt met een mededeling van het ministerie van Defensie. Woordvoerder Kongcheep zegt dat het ministerie bekijkt welke aanschaf van materieel kan worden uitgesteld om geld vrij te maken voor de strijd tegen het virus.


Bron: Dick van der Lugt / BKK Post

Wat ik hier uit lees is dat Thailand eindelijk openheid geeft over zaken want ze kunnen er niet meer omheen. Had dat maar eerder gedaan, denk ik dan.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#709 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 09 april 2020, 08:27

58 Miljard dollar vrijgemaakt voor steun aan bedrijven en mensen. Een belangrijke stap van de Thaise regering. Soft loans voor de getroffen ondernemingen en ik hoop dat ook de kleine bedrijfjes daaronder vallen. Een artikel waarvan ik de link geef dan kun je zelf lezen.

https://www.nytimes.com/reuters/2020/04 ... sures.html

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#710 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 09 april 2020, 08:47

In India loopt het ook ernstig op. Een land met 1,2 miljard mensen, bijna zoveel als China en gezien de groei haalt India China binnen een paar jaar in. Een land met 200 miljoen moslims, dat wordt vaak vergeten, terwijl heel Pakistan een 220-240 miljoen inwoners telt, bijna allemaal moslims....

India is op weg naar de eerste plaats in de coronacrisis; verdubbeling van de besmetting in 96 uur en daarom zijn harde maatregelen aangekondigd. Lees mee dan hoef ik niet alles te herhalen:

https://www.thehindu.com/news/national/ ... ce=taboola

In Tamil Nadu, het zuidelijkste puntje van India, zitten nu meer dan 100.000 mensen in quarantaine (1 lakh betekent 100.000) en er zijn besmette Thai nationals gevonden. Zij hadden een reli bijeenkomst van moslims bijgewoond en zijn nu besmet. En hun visum is niet in orde......

https://www.outlookindia.com/newsscroll ... ms/1794759

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#711 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 09 april 2020, 09:14

Herbesmet? Vanmorgen in de NY Post een verslag uit Z-Korea over 51 mensen die virusvrij zijn verklaard na behandeling en ineens weer besmet blijken. En is dat dan een echte herbesmetting, een te vroeg afgegeven genezen-briefje, of is het virus zo hardnekkig dat het zich kan verstoppen voor de huidige methodes?

Wordt vervolgd, denk ik.....

https://nypost.com/2020/04/07/51-recove ... uth-korea/

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#712 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 09 april 2020, 09:22

Van de Rijksoverheid van gisteren de 8e.

147 patiënten overleden, 308 nieuwe patiënten, in totaal 20.549 positief geteste personen

Nieuwsbericht | 08-04-2020 | 14:05

Sinds 7 april 2020 zijn er 308 patiënten in het ziekenhuis opgenomen (geweest) gemeld. Er zijn 147 personen als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen 24 uur in het ziekenhuis opgenomen of overleden.

Er zijn grote regionale verschillen in de epidemie. In Nederland zijn tot nu tot 20.549 bevestigde besmettingen gemeld. De meeste mensen die positief zijn getest op het nieuwe Coronavirus wonen in de provincie Noord-Brabant. Bijna een kwart van het totaal aantal bevestigde besmettingen in Nederland betreft inwoners van de provincie Noord-Brabant (4.799 bevestigde besmettingen). De provincie Groningen is met 227 positief geteste personen de provincie met het minste aantal besmettingen, 1,1% van het totaal aantal besmettingen, op de voet gevolgd door de provincies Drenthe (232; 1,1%), Friesland (260; 1,3%) en Flevoland (293; 1,4%).

Deze verschillen zijn te verklaren doordat de verspreiding van het nieuwe coronavirus niet overal in Nederland gelijk is. In Noord-Brabant lijkt de epidemie af te vlakken. Het aantal meldingen in het noorden van Nederland is stabiel laag.

Er wordt sinds 6 april meer getest. De uitbreiding van het testen is bedoeld voor zorgmedewerkers buiten het ziekenhuis, zoals huisartsen, verpleeghuismedewerkers, medewerkers gehandicaptenzorg of thuiszorgmedewerkers. Ook worden er meer patiënten getest met een hoog risico op ernstig verloop van een coronavirusinfectie, zoals ouderen en mensen met een bestaande ziekte of aandoening.

Doordat er meer getest wordt zullen er waarschijnlijk ook meer positief geteste patiënten gevonden worden. Een toename in het aantal meldingen betekent dus niet dat de ziekte zich sneller verspreidt.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#713 Bericht door wanadee » donderdag 09 april 2020, 10:26

Ook de burgemeester van pracuap khiri khan heeft zijn hoge ambtenaren gevraagd salaris in te leveren ten behoeve van de zorg. Dat zou 720.000 baht opleveren waar oa mondkapjes voor gekocht kunnen worden. Kennelijk hebben de ziekenhuizen dus met een beperkt budget te maken. Of de dames en heren er mee instemmen wordt niet vermeld.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#714 Bericht door wanadee » donderdag 09 april 2020, 11:16

Comment:
De Thaise Immigratie heeft in samenwerking met de premier Prayut Chan-o-Cha en het Thaise kabinet, uitstel verleend voor alle visa die vervallen van 26 maart tot 30 april.

De buitenlanders die hier voor langere tijd verblijven en een 90 dagen melding moeten doen tussen 26 maart en 30 april zijn ook tijdelijk vrijgesteld tot nader order

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#715 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 09 april 2020, 11:18

Topsport op de intensive care

Een link; ik las het in het Bolswards Nieuwsblad die ik thuis lees, de link is van de Franeker Courant, de IC is in Sneek. 'Laatste tien jaar best wel wat meegemaakt maar dit is wel van de buitencategorie hoor...'

https://franekercourant.nl/artikel/1096 ... gle.com%2F

Uit andere bron lees ik vandaag dat van Boris Johnson pas over 14 dagen bekend is of ie het haalt; mijn zieke collega in Enschede is nu koortsvrij en stabiel en men maakt hem langzaam wakker...

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#716 Bericht door wanadee » donderdag 09 april 2020, 12:00

erik-kuijpers schreef: donderdag 09 april 2020, 11:18 Topsport op de intensive care

Een link; ik las het in het Bolswards Nieuwsblad die ik thuis lees, de link is van de Franeker Courant, de IC is in Sneek. 'Laatste tien jaar best wel wat meegemaakt maar dit is wel van de buitencategorie hoor...'

https://franekercourant.nl/artikel/1096 ... gle.com%2F

Uit andere bron lees ik vandaag dat van Boris Johnson pas over 14 dagen bekend is of ie het haalt; mijn zieke collega in Enschede is nu koortsvrij en stabiel en men maakt hem langzaam wakker...
Ik lees net dat zijn collega minister zei dat hij aan de beterende hand is, rechtop zit en contact heeft met het medisch personeel. Dus ik denk wel dat hij het haalt :worshippy:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#717 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 09 april 2020, 14:10

Dan gaat het sneller dan de pers vanmorgen gaf. Goeie zaak voor Boris.

Vanmorgen dit in The Times:

CORONAVIRUS | ANALYSIS
Next fortnight is crucial to Boris Johnson’s chances of survival

Tja, of zou men zijn loopbaan als eerste minister bedoelen? Ik kon niet verder lezen want heb daar geen abonnement.
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op donderdag 09 april 2020, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#718 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 09 april 2020, 14:13

Blijf maar daar, mensen!

Dat zegt de Thaise overheid aan de 5.400 Thais die zich ingeschreven hebben voor een vlucht zodra dat weer kan, en de 10.000 Thais die over land willen komen. 'En als je toch komt breng dan tenminste een doktersbriefje mee.....'.

Dat laatste kon wel eens lastig zijn...... Dit is de link: https://www.khaosodenglish.com/news/cri ... ay-abroad/

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#719 Bericht door godzilla » donderdag 09 april 2020, 15:08

erik-kuijpers schreef: donderdag 09 april 2020, 14:13 Blijf maar daar, mensen!

Dat zegt de Thaise overheid aan de 5.400 Thais die zich ingeschreven hebben voor een vlucht zodra dat weer kan, en de 10.000 Thais die over land willen komen. 'En als je toch komt breng dan tenminste een doktersbriefje mee.....'.

Dat laatste kon wel eens lastig zijn...... Dit is de link: https://www.khaosodenglish.com/news/cri ... ay-abroad/
Dat is zoals ze bij ons zeggen koud en warm tegelijk blazen... :Whistle:
Blijf ginds , maar als je komt..... :roll:

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#720 Bericht door Adrie » donderdag 09 april 2020, 17:07

ron schreef: donderdag 09 april 2020, 07:55 WEER BIJNA 2000 DODEN IN VS DOOR CORONAVIRUS

Voor de tweede dag op rij zijn er bijna 2000 mensen in de Verenigde Staten overleden aan de gevolgen van het coronavirus.



Ja en wij moeten nog steeds geloven dat er in China (maar) om en nabij de 3200 doden te betreuren waren [|)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”