Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1921 Bericht door godzilla » donderdag 29 juli 2021, 14:50

Gisterenmorgen op app van cha am hospital gekeken, er stonden namen op voor farang voor eerste injectie, geen bekenden.
's avonds stond ik er ineens bij toen ik toevallig keek.
Dus vandaag naar ginds.
Sinovac......
Ik weigerde in het begin, maar meer inlichtingen genomen.
Weiger je de vaccinatie met sinovac, krijg je geen tweede vaccinatie met astra zenica.
Het mes op de keel dus.
Kopen bij een prive hospitaal (betaald op voorhand) kan ten vroegste tegen oktober.
Tja , dan maar ff stoelendans gedaan, jab en terug naar huis.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1922 Bericht door Duncan » donderdag 29 juli 2021, 17:25

godzilla schreef: donderdag 29 juli 2021, 14:50
Sinovac......
Sinovac, heeft dat eigenlijk bekende nadelige bijwerkingen, anders dan dat het een lage beschermingsgraad biedt ( in vergelijking met "onze" Pfizer en Moderna )?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1923 Bericht door jumbo » vrijdag 30 juli 2021, 04:02

Duncan schreef: donderdag 29 juli 2021, 17:25
godzilla schreef: donderdag 29 juli 2021, 14:50
Sinovac......
Sinovac, heeft dat eigenlijk bekende nadelige bijwerkingen, anders dan dat het een lage beschermingsgraad biedt ( in vergelijking met "onze" Pfizer en Moderna )?
Godzilla heeft nnm gelijk, pakken wat je pakken kan.. iets is beter als niets
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1924 Bericht door yandre » vrijdag 30 juli 2021, 06:40

nu vrouw vandaag eerste vacin gekregen
via dochter die in zieken huis werkt
nu ben ik morgen aan de beurt in bangkok
ingeschreven via site wie mensen op riep
ook farang.
prive zieken huis hoor ik udon thani wachten tot
in 2022 begin. ok mischien ander merk
maar nu te veel besmetingen hier in omgeving
zwager schoon zus en dochter zieken huis bangkok
hoorde ik .dus wilde niet te lang wachten dan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1925 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 juli 2021, 07:05

Het staatsziekenhuis hier in Sakon Nakhon had een paar weken geleden de mogelijkheid geopend om je te laten inschrijven voor een vaccinatie met AstraZeneca.
Een Nederlandse kennis van mij had dat toen gedaan en hij kreeg gelijk een datum begin augustus om die prik te zetten.

Eergisteren ging hij nog eens langs om te vragen of het doorging en toen kreeg hij te horen dat dat niet zo was want de Thai kregen voorrang boven de farang. Dus zouden ze hem wel eens bellen als hij aan de beurt was.... 😢

Ik heb mij dinsdag ook laten inschrijven daar en kreeg daarvan een papier waarop stond dat ik een telefonische oproep zou krijgen. Maar wanneer was nog niet te voorspellen!

Dit is natuurlijk pure discriminatie. Omdat je een ander kleurtje hebt en een andere nationaliteit plaatsen ze je hier in het verdomhoekje.
Zou eens in Nederland moeten gebeuren, dan had je de poppen aan het dansen!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1926 Bericht door jumbo » vrijdag 30 juli 2021, 07:14

Ik vind het zorgerlijker dat de NL regering niets van zich laat horen....
We zijn tenslotte nog Nederlandse onderdanen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1927 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 30 juli 2021, 07:30

Jumbo, je hebt een flink stuk gelijk maar hoe uitvoerbaar is het om mensen in buitenlanden in te enten?

1. De prikken moeten door medisch personeel worden gezet maar die zijn lokaal allemaal met de pandemie bezig. Waarom zouden gasten voorrang krijgen? Mag je de lokale zorg belasten met extra werk?
2. OK, NL stuurt flesjes naar alle landen. Hoeveel? Alleen voor NL-ers? En hun partner en kinderen dan? Oma?
3. Krijg je toestemming van de autoriteiten om een handjevol landgenoten in te enten terwijl de eigen bevolking aan de ziekte dood gaat? Je kweekt op zijn minst onbegrip en agressie. Je doet precies wat Ruud niet leuk vindt: discri of positieve discri.
4. En dat nog los van de logistiek. En wat doe je in oorlogslanden als Myanmar en Jemen, in boycotlanden als N-Korea en de Palestijnse gebieden? Krijgen de NL-ers daar dan maar niks?

Nee, dit kun je niet effe snel oplossen. Als ieder land dat prikje zet komen we er ook. Maar je hebt helaas xenofobe lokale ambtenaren-baasjes..... Yandre en anderen krijgen ze wel van de Thais, Ruud weer niet. Tja, maar zo werkt het lokaal in Thailand nu eenmaal.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1928 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 juli 2021, 07:43

jumbo schreef: vrijdag 30 juli 2021, 07:14 Ik vind het zorgerlijker dat de NL regering niets van zich laat horen....
We zijn tenslotte nog Nederlandse onderdanen
Ik vind dat hier een taak ligt voor de Nederlandse ambassadeur samen met zijn collega's van de andere landen. Een verzoek gericht aan de Thaise regering om gelijke behandeling voor de buitenlanders hier te lande. Net zoals de Thaise onderdanen in het buitenland daar gelijk behandeld worden als de autochtone bevolking.
Moeten wij dit niet duidelijk maken aan de Nederlandse ambassadeur?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1929 Bericht door wpdl » vrijdag 30 juli 2021, 08:05

Het zou erg fijn zijn als ze eens een vliegtuig vol Moderna/Pfizer zouden sturen met die afspraak dat Nederlanders eerst aan de beurt moeten zijn en de rest mogen houden.
Kloppen doet het natuurlijk voor geen millimeter deze redenatie.
'Jij' heb toch zelf gekozen voor het wonen in dit land en moeten ze dat dan overal ter wereld doen of een land wat belangrijker is alleen toestaan dat zou pas pure discriminatie zijn.

Je kan als je terug vlieg naar Nederland in notime twee spuiten krijgen gratis.
Dat ze het aan je voeteind van je bed neer moeten zetten lijk mij een beetje overdreven.
Maar als men een Moderna of een Pfizer aan zou bieden zou ik het wel fijn vinden vanuit de BV.nl,natuurlijk.

Dat buitenlanders vooral diegene die weinig tot niets aan de staatskas van dit land doen achteraan moeten sluiten was vanaf dag een al duidelijk.
Expats zijn de eerste in lijn en zo gaan 'wij' naar beneden af en toe eens een groepje buitenlanders ineens en een mazzelaar prikken om de meeste stil te houden.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1930 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 30 juli 2021, 09:15

Ruud, hoe denk jij lokale ambtenaren-baasjes aan te kunnen? Vergeet dat maar, zelfs al komt er een missive uit Bangkok. Lees elders en dan zie je dat anderen wel krijgen, en soms nog voor niks ook. Pak je auto en ga er een paar dagen tussenuit in jouw provincie of ga naar Bangkok. De website (alleen in Thais) om reispermissie te vragen stond vorige week in T-blog.

De ambassadeur is zijn koffers aan het pakken want zijn dienst zit er op. Er komt een nieuwe meneer uit NL die nu in China zit, samen met zijn man en drie adoptie kinderen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1931 Bericht door jumbo » vrijdag 30 juli 2021, 14:42

erik-kuijpers schreef: vrijdag 30 juli 2021, 07:30 Jumbo, je hebt een flink stuk gelijk maar hoe uitvoerbaar is het om mensen in buitenlanden in te enten?
Ze hoeven het wiel niet uit te vinden, dat hebben de fransen en zwitsers al gedaan en de belgen volgen
Dus niets is onmogelijk...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1932 Bericht door jumbo » vrijdag 30 juli 2021, 14:50

RuudThai schreef: vrijdag 30 juli 2021, 07:43
jumbo schreef: vrijdag 30 juli 2021, 07:14 Ik vind het zorgerlijker dat de NL regering niets van zich laat horen....
We zijn tenslotte nog Nederlandse onderdanen
Ik vind dat hier een taak ligt voor de Nederlandse ambassadeur samen met zijn collega's van de andere landen. Een verzoek gericht aan de Thaise regering om gelijke behandeling voor de buitenlanders hier te lande. Net zoals de Thaise onderdanen in het buitenland daar gelijk behandeld worden als de autochtone bevolking.
Moeten wij dit niet duidelijk maken aan de Nederlandse ambassadeur?
Klein verschilletje is volgens mij dat immigranten in andere landen volwaardige burgers zijn, wij zijn hier NON Immigrants, geen volwaardige ingezetenen naar mijn mening

Geen idee of the pemanent residents wel 'gewoon' een prik hebben gehad
Ik wel via de werkgever... en sta op een aantal lijsen voor een AZ of Moderna shotje
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1933 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 30 juli 2021, 22:03

Jumbo, je 'mag' in TH income tax betalen dus je wordt in ieder geval voor volwaardig aangezien. Ik denk dat wel of geen prikje de keus van de lokale ambtenaar is, als ik zo lees wie er allemaal wel, en wie er geen, prikje krijgen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1934 Bericht door jumbo » vrijdag 30 juli 2021, 23:28

erik-kuijpers schreef: vrijdag 30 juli 2021, 22:03 Jumbo, je 'mag' in TH income tax betalen dus je wordt in ieder geval voor volwaardig aangezien. Ik denk dat wel of geen prikje de keus van de lokale ambtenaar is, als ik zo lees wie er allemaal wel, en wie er geen, prikje krijgen.
Het is willekeur, zeker weten, maar als je georganiseerd bent, bijvoorbeeld dmv een verzoek van de regering, dan sta je sterker
Voor nu hou ik het op het feit dat er niet voldoende vaccinaties voorhanden zijn, mijn werkgever moest ze ook kopen....
En dat ondanks Social Security en een corporate health insurance, ik snap niet zo goed dat die gasten het vaccin niet verstrekken, uiteindelijk
als iemand niet in het ziekenhuis belandt scheelt het hen enorm. Maar ze nemen de gok met mensenlevens

Belasting betalen heeft alleen maar met je status voor de belasting te maken, de 185 dagen regel, niets met je immigatie status
Kijk in je paspoort naar je stempels, NON Immigrant..... dat zegt mij genoeg, we worden niet voor vol aangezien
En belasting betalen is een keuze... zolang je hier niet werkt
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1935 Bericht door wpdl » zaterdag 31 juli 2021, 01:03

De 'Bangkok' afspraken zijn in het begin door veel provincies niet of nauwelijks nagekomen.
Men deed hier in Nakhon Ratchasima ook maar wat.
Nu leeft men voor zo ver mijn info gaat de afspraken zeer duidelijk na.
Er is geblunderd en geknoeid en op veel locaties nog wel vermoed ik en dan blijf ik netjes.
Het Me Myself And I knopje staat duidelijk iets te veel aan en ja dan gaat het niet goed.
Dat sinopharm een betaalde vaccin is was mij al een tijdje duidelijk net als Moderna in Thailand.


Wat algemene cijfertjes.


https://allecijfers.nl/landen/thailand/

https://allecijfers.nl/landen/nederland/

https://allecijfers.nl/landen/belgie/

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”