Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1906 Bericht door jumbo » maandag 26 juli 2021, 05:35

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1907 Bericht door RuudThai » maandag 26 juli 2021, 07:27

Wat ik eigenlijk vrees is dat dit virus steeds slechter te bestrijden valt.
Eerst kwam het oorspronkelijke virus uit China, toen kwamen de steeds besmettelijker varianten: de Britse variant, de Braziliaanse, de (Indiase) Delta en nu is er weer de Lambdavariant. En de huidige vaccins krijgen steeds minder grip op deze ontwikkelingen.

Die ontwikkeling blijft maar doorgaan dankzij het trage tempo van het vaccineren vooral in de Derde Wereldlanden en de antivaccers waardoor het virus steeds kansen krijgt om zich aan te passen en immuun te worden voor de vaccins.

Je ziet het bijv. ook al aan de 5 mensen van de Nederlandse Olympische sportploeg die ondanks een volledige vaccinatie toch besmet zijn geraakt.

Nu nog zijn de opkomende varianten alleen nog maar besmettelijker en niet heftiger, maar als er een mutatie ontstaat waar dat wel het geval is? En de helft van de besmettingen leidt tot de dood? Wordt dan de halve wereldbevolking uitgeroeid?
Dit is natuurlijk een doemscenario maar je weet het maar nooit....

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1908 Bericht door erik-kuijpers » maandag 26 juli 2021, 10:57

Ruudthai, wat een geweldig vooruitzicht dat na jouw en mijn dood de halve wereldbevolking wordt uitgeroeid. Want echt, dit duurt wel effe. Al moet ik zeggen, die Oen is al aardig bezig zijn eigen miljoenen uit te hongeren...

Dan is er weer eten voor iedereen, blijft het zoet water beheersbaar en kunnen de mensen beter van de habitat van dieren af blijven want daar ligt de oorzaak van al die virussen.

Maar wel na mijn dood svp....

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1909 Bericht door RuudThai » maandag 26 juli 2021, 12:00

"dit duurt wel effe" zegt Erik. Bijvoorbeeld na jouw/mijn eigen dood in 2050 o.i.d. Nee Erik, denk even aan de Spaanse griep die uit het niets verscheen en tientallen miljoenen slachtoffers maakte in 1918/1919.
Zo kan ook covid19 muteren in covid21 en dodelijk worden omdat de huidige vaccins niet werken en het een tijd duurt voordat er wel een werkend vaccin op de markt komt.

Maar je hebt wel gelijk dat het lekker opruimt. Geen stikstof en CO2 problemen meer, milieuvervuiling en klimaatverandering verdwijnen, geen verhoging van de zeespiegel dus de klimaatwappies krijgen hun zin dat er geen overheidsingrijpen nodig is, de natuur ruimt het zelf wel op... 😁

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1910 Bericht door erik-kuijpers » maandag 26 juli 2021, 13:30

Nou nou, Ruud, jij hebt een hoge dunk van jouw eindleeftijd! Je bent nu ook 74 en naar 2050 betekent dat je 103 gaat worden. Ik gun het je van harte als jouw koppie goed of aanvaardbaar blijft maar mij hoeven ze niet op die leeftijd te trakteren! Ik vind 80 al heel wat of misschien de familiegewoonte: tegen de 90 maar wel met een heldere kop.

Van pa's kant hebben ze opa rond zijn 90e moeten opbergen want toen stikte hij in zijn bronchitis; alle kinderen van hem zijn 90 geworden behalve uitgerekend mijn pa want die werd maar 73. Van ma's kant reden ze opa op zijn 88e van zijn fiets af. Hij brak een poot en kwam voor het eerst in zijn leven in het ziekenhuis en schrok zich daarvan letterlijk dood...

Maar ik vind 80 al heel wat dus wacht wel af.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1564
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1911 Bericht door jomel17 » maandag 26 juli 2021, 14:31

Om even terug te komen op de griepprik waar Jumbo het over had, mijn vrouw is diabeet dus moest vorige maand naar de polikliniek hier in het dorp voor die prik.
Ik vraag kan ik de griepprik ook krijgen?
Nee alleen voor Thai.!
Als ik er voor betaal krijg ik hem dan?
Nee alleen voor Thai..
Klaar ben je dan
หลงรัก

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1912 Bericht door serpay » maandag 26 juli 2021, 17:52

jomel17 schreef: maandag 26 juli 2021, 14:31 Om even terug te komen op de griepprik waar Jumbo het over had, mijn vrouw is diabeet dus moest vorige maand naar de polikliniek hier in het dorp voor die prik.
Ik vraag kan ik de griepprik ook krijgen?
Nee alleen voor Thai.!
Als ik er voor betaal krijg ik hem dan?
Nee alleen voor Thai..
Klaar ben je dan
probeer het eens met een paar bathjes toe te schuiven . wedden dat het lukt.....
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1913 Bericht door jumbo » maandag 26 juli 2021, 23:33

serpay schreef: maandag 26 juli 2021, 17:52
jomel17 schreef: maandag 26 juli 2021, 14:31 Om even terug te komen op de griepprik waar Jumbo het over had, mijn vrouw is diabeet dus moest vorige maand naar de polikliniek hier in het dorp voor die prik.
Ik vraag kan ik de griepprik ook krijgen?
Nee alleen voor Thai.!
Als ik er voor betaal krijg ik hem dan?
Nee alleen voor Thai..
Klaar ben je dan
probeer het eens met een paar bathjes toe te schuiven . wedden dat het lukt.....
Niet alleen dat, maar ingeschreven staan in een ziekenhuis is uiteraard wel handig
Als je dat regelt dat krijg je voor niets of tegen betaling, maar ergens binnen wandelen waar je vraagt om een service zonder dat ze je (medische achtergrond) kennen is wellicht wat teveel voor de Thai..

ALLES hier begint met een registratie, Immigratie, Amphur (roze kaart), ziekenhuis
Vooral de roze kaart heeft voor mij vele deuren geopend
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1914 Bericht door jumbo » maandag 26 juli 2021, 23:36

erik-kuijpers schreef: maandag 26 juli 2021, 10:57 Ruudthai, wat een geweldig vooruitzicht dat na jouw en mijn dood de halve wereldbevolking wordt uitgeroeid. Want echt, dit duurt wel effe. Al moet ik zeggen, die Oen is al aardig bezig zijn eigen miljoenen uit te hongeren...

Dan is er weer eten voor iedereen, blijft het zoet water beheersbaar en kunnen de mensen beter van de habitat van dieren af blijven want daar ligt de oorzaak van al die virussen.

Maar wel na mijn dood svp....
Met de huidige ontwikkeling van mRNA zijn evenmenten zoals de Spaanse Griep niet echt meer een mogelijkheid
Maar vaccinatie en herd immunity zijn wel een voorwaarde....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1564
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1915 Bericht door jomel17 » dinsdag 27 juli 2021, 03:09

jumbo schreef: maandag 26 juli 2021, 23:33
serpay schreef: maandag 26 juli 2021, 17:52
jomel17 schreef: maandag 26 juli 2021, 14:31 Om even terug te komen op de griepprik waar Jumbo het over had, mijn vrouw is diabeet dus moest vorige maand naar de polikliniek hier in het dorp voor die prik.
Ik vraag kan ik de griepprik ook krijgen?
Nee alleen voor Thai.!
Als ik er voor betaal krijg ik hem dan?
Nee alleen voor Thai..
Klaar ben je dan
probeer het eens met een paar bathjes toe te schuiven . wedden dat het lukt.....
De roze kaart heb ik, mijn vrouw was erbij in de polikliniek waar ik zelf een keer aan hoofdwond ben geholpen, bahtjes werden afgewezen..... raar maar waar
Niet alleen dat, maar ingeschreven staan in een ziekenhuis is uiteraard wel handig
Als je dat regelt dat krijg je voor niets of tegen betaling, maar ergens binnen wandelen waar je vraagt om een service zonder dat ze je (medische achtergrond) kennen is wellicht wat teveel voor de Thai..

ALLES hier begint met een registratie, Immigratie, Amphur (roze kaart), ziekenhuis
Vooral de roze kaart heeft voor mij vele deuren geopend
หลงรัก

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1916 Bericht door jumbo » dinsdag 27 juli 2021, 05:00

jomel17 schreef: dinsdag 27 juli 2021, 03:09
jumbo schreef: maandag 26 juli 2021, 23:33
serpay schreef: maandag 26 juli 2021, 17:52

probeer het eens met een paar bathjes toe te schuiven . wedden dat het lukt.....
De roze kaart heb ik, mijn vrouw was erbij in de polikliniek waar ik zelf een keer aan hoofdwond ben geholpen, bahtjes werden afgewezen..... raar maar waar
Niet alleen dat, maar ingeschreven staan in een ziekenhuis is uiteraard wel handig
Als je dat regelt dat krijg je voor niets of tegen betaling, maar ergens binnen wandelen waar je vraagt om een service zonder dat ze je (medische achtergrond) kennen is wellicht wat teveel voor de Thai..

ALLES hier begint met een registratie, Immigratie, Amphur (roze kaart), ziekenhuis
Vooral de roze kaart heeft voor mij vele deuren geopend
Onze ervaringen zijn anders, ik krijg de prik jaarlijks en zij herinneren mij eraan
Is het een ziekenhuis waar je naar toe gaat of echt een 'kliniek'
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1917 Bericht door driver » dinsdag 27 juli 2021, 05:16

Wat betreft dat opruimen der bevolking dus overlijden door Corona wereldwijd gaat het bijvoorbeeld in Brazilië wat ik meekrijg aardig hard helaas.
Andere varianten die de kop opsteken en dan het blijkbaar grote aantal mensen wat niet echt gelooft in het Corona gebeuren en zich daarom niet laten vaccineren of omdat ze de vaccinatie niet vertrouwen plus het feit dat binnenkort wat Nederland betreft iedereen gewoon naar een geel of groen land kan gaan in Europa zal over twee maanden oid wel weer betekenen dat de ziekenhuizen vol liggen en het doden aantal stijgt lijkt me. Zoniet.. Helpen de huidige vaccinaties blijkbaar toch?. Of denk ik nu verkeerd.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1580
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1918 Bericht door Herbergier » dinsdag 27 juli 2021, 13:15

Ik heb mij half mei via de speciale app ingeschreven en op 8 juni hier in het staatsziekenhuis, op vertoon van mijn ziekenhuisinschrijving en mijn roze ID, ook mijn eerste gratis AstraZeneca vaccinatie toegediend gekregen. Enkele vrienden van mij hier, die geen ziekenhuisinschrijving en/of roze ID bezitten, hebben via het dorpshoofd (de Phujaibaan) van de wijk of dorp waar ze wonen, de Sinovac vaccinatie (2x) gratis gekregen, dus misschien moet je die eens aanspreken, als je er geen problemen mee hebt om de Sinovac vaccinatie te krijgen natuurlijk.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1919 Bericht door serpay » dinsdag 27 juli 2021, 17:19

driver schreef: dinsdag 27 juli 2021, 05:16 Wat betreft dat opruimen der bevolking dus overlijden door Corona wereldwijd gaat het bijvoorbeeld in Brazilië wat ik meekrijg aardig hard helaas.
Andere varianten die de kop opsteken en dan het blijkbaar grote aantal mensen wat niet echt gelooft in het Corona gebeuren en zich daarom niet laten vaccineren of omdat ze de vaccinatie niet vertrouwen plus het feit dat binnenkort wat Nederland betreft iedereen gewoon naar een geel of groen land kan gaan in Europa zal over twee maanden oid wel weer betekenen dat de ziekenhuizen vol liggen en het doden aantal stijgt lijkt me. Zoniet.. Helpen de huidige vaccinaties blijkbaar toch?. Of denk ik nu verkeerd.
ja Nederland wil wel maar Duitsland en Griekenland blokeren op dit moment de Nederlanders .
of ze moeten een van de 3g s hebben.
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1920 Bericht door driver » dinsdag 27 juli 2021, 21:31

serpay schreef: dinsdag 27 juli 2021, 17:19
driver schreef: dinsdag 27 juli 2021, 05:16 Wat betreft dat opruimen der bevolking dus overlijden door Corona wereldwijd gaat het bijvoorbeeld in Brazilië wat ik meekrijg aardig hard helaas.
Andere varianten die de kop opsteken en dan het blijkbaar grote aantal mensen wat niet echt gelooft in het Corona gebeuren en zich daarom niet laten vaccineren of omdat ze de vaccinatie niet vertrouwen plus het feit dat binnenkort wat Nederland betreft iedereen gewoon naar een geel of groen land kan gaan in Europa zal over twee maanden oid wel weer betekenen dat de ziekenhuizen vol liggen en het doden aantal stijgt lijkt me. Zoniet.. Helpen de huidige vaccinaties blijkbaar toch?. Of denk ik nu verkeerd.
ja Nederland wil wel maar Duitsland en Griekenland blokeren op dit moment de Nederlanders .
of ze moeten een van de 3g s hebben.
De controle in Duitsland wat Nederland is bijna 0,0 procent zag ik vanavond op het nieuws.
Gratis test overal begreep ik en dat formulier invullen zullen er veel ook niet doen wslijk. Nederlanders blijven tenslotte Nederlanders, Regels en wetjes houden er veel niet echt van.
Zal wat de komende vakantie periode betreft wel loslopen denk ik in Duitsland. Wij zijn nu gevaccineerd dus kunnen officeel de grens over en Duitsland in begreep ik. Maar zoniet gaan we alsnog erin of erdoor naar elders.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”