Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1141 Bericht door jodokus » woensdag 22 juli 2020, 14:35

driver schreef: woensdag 22 juli 2020, 07:32 Dooddoenertje van driver ect.. Als jij dat vindt prima. ...vlgs mij denk jij met enige regelmaat dat ik jou bedoel in mijn reacties. Als dat zo is denk je echt verkeerd. Ik bedoel alles en iedereen die kritiek levert op hoe ze het in Nederland gedaan hebben en nog doen. Hoor jij daar ook bij bedoel ik jou ook. Zoniet dan niet.

Zoveel mensen ook zoveel meningen allemaal prima maar Rutte bepaald en ik vindt dat prima.
En her en der onbenullig gereageerd.. Ik beperk me tot Nederland daar woon ik. Hoe andere landen het doen is leuk of niet leuk misschien om te zien maar ik verander daar toch niks aan dus waarom dan zinloos kritiek leveren waar niks mee gedaan wordt zelfs al zou je gelijk hebben.
Rutte bepaald, en jij vind het prima... en jij beperkt je tot NL, want daar woon je, prachtig oogkleppen gedrag, maar als jij je gelukkig voelt door achter de kudde aan te hobbelen, en zinloos kritiek (je eigen woorden) te leveren, dan moet je dat vooral doen.
Toch wel...

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1142 Bericht door jodokus » woensdag 22 juli 2020, 14:44

driver schreef: woensdag 22 juli 2020, 12:05
wpdl schreef: woensdag 22 juli 2020, 09:09
Nou die heb ik wel en vaak terecht
En samen met vele andere had ik er even achter moeten zetten had je daar niet over na hoeven te denken.
Ik beperk me tot Nederland
Zit de knulligheid juist als je als land maar ook als persoon zo eenvoudig nadenkt dat het bij de grens wel stopt zit er iets niet goed.

Voor de rest einde discussie wat mij betreft op dit punt.
Nederland [dus de politiek met haar adviseurs heeft zeker in het begin steken laten vallen en ontkent nog steeds mompelend zaken die wel degelijk van grote invloed zijn of waren] jij ziet dat heel anders.
Niet te druk maken hoor om wat ik schrijf. Ik zit hier pas tien jaar dus als je me nu nog niet kent?.
Persoon.. Eenvoudig ect.. Wat heb ik dan te maken met die andere landen of wat heb jij er mee te maken dan??
Helemaal niks toch of heb jij een ander of ik enige invloed op wat daar gebeurt?.
Dat bedoel ik als zeer eenvoudig en simpel persoon nu hier duidelijk te maken.
Denken dat het bij de grens stopt maak jij ervan ik schrijf dat niet.
Over de grens is daar het probleem toch niet dat van Nederland of zie ik dat nu echt verkeerd.
Ieder land doet het op hun eigen manier toch. Geen eenheid dus beperk ik me wat corona betreft tot Nederland.
Ga ik de grens over lees ik uiteraard wat daar van toepassing is en dan klaar voor mij.

Steken laten vallen ect.. Dat ontken ik toch niet.. Maar Rutten beslist toch en niet die anderen dus druk maken om wat geweest is??. Ik maak me sowieso niet druk erom. Zie wel hoe het loopt ik kan er net als jou en de rest hier toch niks aan veranderen.
Niet te druk maken om wat je schrijft??... ohhh had je dat niet eerder kunnen zeggen dat we alles wat jij zegt met een korreltje zout moeten nemen, dan had ik niet steeds op deze ongefundamenteerde onzin gereageerd, wat ik vanaf nu aan jou adres dan ook niet meer doe.
Toch wel...

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1143 Bericht door driver » woensdag 22 juli 2020, 14:55

Jodokus.. Prima.. Ik slaap er niet minder om.
Reageer ook niet op jou reactie want ik ben echt te simpel om met mensen zoals jou over het Corona gedoe te schrijven.
Hier op TF worden alle corona problemen uitvoerig doorgenomen, besproken wat prima is hoor en vervolgens gebeurt er niks mee. Dus alle hier gegeven meningen verdwijnen uiteindelijk in het niks, niente, nada.
Of zit jij of een ander toevallig in het actieve corona wereldje wat betreft de juiste aanpak en oplossing?. Dan kan Rutte eventueel benaderd worden hé.
Denk het dus niet hier worden slechts meningen gepost en voors en tegens besproken ect.
En als ik meldt dat ik het prima vindt hoe Rutte het doet ben ik dus een kuddedier.
Liever dat dan een betweter die er zelf niks aan veranderen kan op afstand achter de computer of telefoon oid.
Maar ook dat zie ik uiteraard verkeerd net als alles eigenlijk wat ik in dit draadje heb gepost.

Met niet druk om maken bedoel ik niet wat jij eruit haalt maar begrijpend lezen is lastig af en toe merk ik.

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1144 Bericht door jennifer » woensdag 22 juli 2020, 16:32

driver schreef: woensdag 22 juli 2020, 14:55 Jodokus.. Prima.. Ik slaap er niet minder om.
Reageer ook niet op jou reactie want ik ben echt te simpel om met mensen zoals jou over het Corona gedoe te schrijven.
Hier op TF worden alle corona problemen uitvoerig doorgenomen, besproken wat prima is hoor en vervolgens gebeurt er niks mee. Dus alle hier gegeven meningen verdwijnen uiteindelijk in het niks, niente, nada.
Of zit jij of een ander toevallig in het actieve corona wereldje wat betreft de juiste aanpak en oplossing?. Dan kan Rutte eventueel benaderd worden hé.
Denk het dus niet hier worden slechts meningen gepost en voors en tegens besproken ect.
En als ik meldt dat ik het prima vindt hoe Rutte het doet ben ik dus een kuddedier.
Liever dat dan een betweter die er zelf niks aan veranderen kan op afstand achter de computer of telefoon oid.
Maar ook dat zie ik uiteraard verkeerd net als alles eigenlijk wat ik in dit draadje heb gepost.

Met niet druk om maken bedoel ik niet wat jij eruit haalt maar begrijpend lezen is lastig af en toe merk ik.
Keurig verwoord... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1145 Bericht door driver » woensdag 22 juli 2020, 16:43

jennifer schreef: woensdag 22 juli 2020, 16:32
driver schreef: woensdag 22 juli 2020, 14:55 Jodokus.. Prima.. Ik slaap er niet minder om.
Reageer ook niet op jou reactie want ik ben echt te simpel om met mensen zoals jou over het Corona gedoe te schrijven.
Hier op TF worden alle corona problemen uitvoerig doorgenomen, besproken wat prima is hoor en vervolgens gebeurt er niks mee. Dus alle hier gegeven meningen verdwijnen uiteindelijk in het niks, niente, nada.
Of zit jij of een ander toevallig in het actieve corona wereldje wat betreft de juiste aanpak en oplossing?. Dan kan Rutte eventueel benaderd worden hé.
Denk het dus niet hier worden slechts meningen gepost en voors en tegens besproken ect.
En als ik meldt dat ik het prima vindt hoe Rutte het doet ben ik dus een kuddedier.
Liever dat dan een betweter die er zelf niks aan veranderen kan op afstand achter de computer of telefoon oid.
Maar ook dat zie ik uiteraard verkeerd net als alles eigenlijk wat ik in dit draadje heb gepost.

Met niet druk om maken bedoel ik niet wat jij eruit haalt maar begrijpend lezen is lastig af en toe merk ik.
Keurig verwoord... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:angel:,.. Ja, ik reageerde wel eigenlijk nu je het even laat zien. Leuk hè.
Even lachen :mrgreen:
Of.. Even driver uitlachen dat mag ook.
Ik vindt het allemaal prima.
Maar was meer om nog aan te geven hoe ik over eea denk na zijn twee berichten.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1146 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 22 juli 2020, 19:17

Zag Grapperhaus op TV met de mededeling dat corona in NL weer wat oploopt. Maar: regionaal. Dus aan eenieder het verzoek weer de 1,5 m te gaan naleven en ik zag dat de grote bazaar in Beverwijk de mondlap weer verplicht gaat stellen. Regionaal houdt in dat de burgemeester verscherping kan afdwingen met boetes en dat de andere regio's geen acties krijgen.

Je werkt met mensen en die houden zich wel of niet aan regeltjes. En vraag niet 'graag' want dat is niet de natuur van de NL-er. Tot het vaccin er is moeten we hier maar mee leren leven. NL doet het niet slechter dan vergelijkbare landen. Trouwens, hier in Friesland (en ook Groningen en Drenthe) is nauwelijks corona. Dunbevolkt gebied! Maar als de bouwvak aanbreekt komen hier ook de campings vol. Ik hoor het wel; ikzelf kom nauwelijks buiten en dan heb ik zo'n mond-ding bij me.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1147 Bericht door serpay » donderdag 23 juli 2020, 06:00

erik-kuijpers schreef: woensdag 22 juli 2020, 19:17 Zag Grapperhaus op TV met de mededeling dat corona in NL weer wat oploopt. Maar: regionaal. Dus aan eenieder het verzoek weer de 1,5 m te gaan naleven en ik zag dat de grote bazaar in Beverwijk de mondlap weer verplicht gaat stellen. Regionaal houdt in dat de burgemeester verscherping kan afdwingen met boetes en dat de andere regio's geen acties krijgen.

Je werkt met mensen en die houden zich wel of niet aan regeltjes. En vraag niet 'graag' want dat is niet de natuur van de NL-er. Tot het vaccin er is moeten we hier maar mee leren leven. NL doet het niet slechter dan vergelijkbare landen. Trouwens, hier in Friesland (en ook Groningen en Drenthe) is nauwelijks corona. Dunbevolkt gebied! Maar als de bouwvak aanbreekt komen hier ook de campings vol. Ik hoor het wel; ikzelf kom nauwelijks buiten en dan heb ik zo'n mond-ding bij me.
weet het niet maar volgens mij is de bouwvak al begonnen.
Bouwvak 2020
Bouwvak periode Week Regio
20-07-2020 t/m 7-08-2020 30-32 Regio noord
03-08-2020 t/m 21-08-2020 32-34 Regio midden
27-07-2020 t/m 14-08-2020 31-33 Regio zuid
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1148 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 23 juli 2020, 06:34

Wie een aardig artikel wil lezen van een Oxford deskundige over een vaccin voor India (1,2 miljoen besmet, 30 k doden) kan hier eens kijken.

https://www.thehindu.com/sci-tech/healt ... Newsletter

Trouwens, de clown Trump is ook wakker geworden. Corona-19 wordt eerst erger en dan gaat het pas weg. Dat had ie vanaf dag een moeten zeggen.....

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1149 Bericht door johnny013 » vrijdag 24 juli 2020, 03:50

Hier nu zo goed als alles opgelost... Fase 6 van de opheffing van beperkingen is ingegaan, men mag weer groepsgewijs met elkaar op het strand e.d. en bepaalde toeristengroepen worden weer het land binnengelaten.
Het is goed gelopen hier, de WHO heeft Thailand tezamen met Nw Sealand een veer in de daarvoor toepasselijke plek gestoken voor het goed reguleren van Covid 19.
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1150 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 24 juli 2020, 06:51

en bepaalde toeristengroepen worden weer het land binnengelaten.

Ja, de knip gaat pijn doen. Die industrie ligt op zijn gat en herstel kan jaren duren. Je kunt je niet voor corona verschuilen want ook de groepen die nu weer binnen mogen kunnen het hebben, doktersbriefje of niet. Thailand is geen eiland zoals N-Zeeland en de zuidgrens is door de oorlog daar zo lek als een mandje.

Hoe zit het met de forumleden? Is er al iemand met corona? Zover ik weet zijn de leden in het hoge noorden van NL allemaal nog vrij.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1151 Bericht door printen44 » vrijdag 24 juli 2020, 10:05

erik-kuijpers schreef: vrijdag 24 juli 2020, 06:51 en bepaalde toeristengroepen worden weer het land binnengelaten.

Ja, de knip gaat pijn doen. Die industrie ligt op zijn gat en herstel kan jaren duren. Je kunt je niet voor corona verschuilen want ook de groepen die nu weer binnen mogen kunnen het hebben, doktersbriefje of niet. Thailand is geen eiland zoals N-Zeeland en de zuidgrens is door de oorlog daar zo lek als een mandje.

Hoe zit het met de forumleden? Is er al iemand met corona? Zover ik weet zijn de leden in het hoge noorden van NL allemaal nog vrij.
In Nederland is er weer een stijging van besmettingen. Is ook duidelijk waarom. Mensen nemen de maatregelen niet zo nauw meer en dan stijgt het besmettingsgevaar. Volgen het RIVM is de besmettingsgraad nu 1,21. Wil de de besmettingen terugdringen is een besmettingsgraad van 0.9 of minder nodig. Een besmet persoon besmet nu 1.2 anderen.

Friesland, Groningen en Drenthe zijn de uitzonderingen. Daar is vrij weinig besmettingen in die provincies. Ik las dat verleden week voor Friesland er maar 3 besmettingen waren.

En de discussie over verplichte mondkapjes blijft voorduren. Isa dat wel of niet nodig? "Deskundigen" zijn het met elkaar niet over eens.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1152 Bericht door wpdl » vrijdag 24 juli 2020, 11:18

En de discussie over verplichte mondkapjes blijft voorduren. Isa dat wel of niet nodig? "Deskundigen" zijn het met elkaar niet over eens.
Het is allemaal niet zo moeilijk zoals in veel landen die er GELIJK mee begonnen zijn blijkt.

https://bit.ly/3jArVEO

SD niet mogelijk dan mondkapjes dragen geeft voordeel.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1153 Bericht door sunbird » vrijdag 24 juli 2020, 11:56

En wat is er verkeerd om gezicht maskers te dragen ? Te warm ? Onzin ,ziet er niet uit , flauwekul
Tegenwoordig heb ook gewoon leuke maskers en het helpt om geen anderen te besmetten.
In de VS in 2 weken 1 million nieuwe besmettingen :o :evil:
Het zou met maskers op zeker een derde minder zijn en het aantal doden blijft stijgen

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1154 Bericht door serpay » vrijdag 24 juli 2020, 13:12

hier in Duitsland ook mondkapjes plicht. supermarkten winkels ov en alle overheidsgebouwen.
niks mis mee en 1,5 meter afstand.
Nederland doet dit niet want anders lijd Rutten,De Jong en de RIVM gezichtsverlies en dat kan natuurlijk niet.
niets doen voor de koopkracht en de economie te stimuleren.
hier zijn we van 19 naar 16% btw gegaan . 4500- 9000 euro voordeel op een nieuwe hybride of electro auto.
en dit wordt gegeven aan de consument.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1155 Bericht door wpdl » vrijdag 24 juli 2020, 13:34

Hier kan je een overzicht zien.

https://bit.ly/2E88wuu

Verder maar zonder woorden.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”